handdator

Visa fullständig version : Frazze

Frazze
2002-07-05, 16:10
FRAZZEs NYA JOURNAL

Såså.

Ny journal, hade ändå fått för mig att starta en ny, så det här med försvinnandet kom lägligt;)

Namn:Peter
Ålder : 17 år
Längd: 175 cm
Vikt : 100,5 and dropping:thumbup:
Max bänk : 130,5kg
Max knäböj : 155kg (gammal uppgift, uppdateras snart)
Tidigare mål : 100 i bänken, 110 i bänken, 125 i bänken, bli stark i basövningarna, bygga en stark grund, ja, styrka helt enkelt.
Nuvarande mål : Gå ner! Har sedan tre veckor tillbaka deffat modell något hårdare. Kommer att fortsätta deffa till någon gång i slutet av sommaren, för att lägga mig på någon slags halvdeff, gå ner så sakteligen, tills mitt i vintern. I höst/vinter kommer träningen att bli alltmer volyminriktat, men ej förrän jag maxat 200 i benböjen(tävlingsgodkänt lyft).
Bakgrund : Spelat hockey hela mitt liv, hjärnskakningar satte stop för detta, även testat amerikansk fotboll, fotboll, innebandy och har desstuom tävlat i schack som tolvåring :D

Ett eventuellt framtida mål är att deltaga i en "newbietävling" i byggning till våren. Det beror lite på hur det utvecklas under våren

Mått kommer snarast att föras in. Samt kost, tillskott, träningsprogram samt lite övrigt.

lev väl!

Abel
2002-07-05, 16:14
Oj detta visste jag inte om dig Frazze du var riktigt starkt ju, imponerade för 17år känner mig grymt underlägsen nu :rolleyes:
Hoppsa nu deffen går vägen för dig. Lycka till!

Pecca
2002-07-05, 16:17
Tycker det är roligt att allt fler skapar nya träningsdagböcker. Skriv gärna ditt träningsschema mm.....(jag bara driver med dig)
:eating: :nono: :smokin: :hbang: :bpump:
(roligt att leka med smileys...)

Frazze
2002-07-06, 15:10
Pecca: :smash:

Abel: hm..tack, men jag fyller arton "snart" så jag borde kanske skriva 17½ :cool:

Aja, lite småkrasslig nu (kan bero på bristfällig sömn, dålig kosthållning och lite annat)
Blir nog ingen träning förrän i morgon.

Hm. aja, glutamin.nu

Frazze
2002-07-08, 22:33
Söndagens pass:

Pecdec bakåt som värmning, småvikter
Enarmsrodd: 3x5, 42,5 kg. Strikt
Sneda kabeldrag för baksida axlar: 4x8, tre skivor
Kabeldrag för framsida axlar: 3x6 på töntvikt
Militärpress: 3x6, 40kg
Smala frontdrag: 2x8, 45 småkg!
Breda frontdrag: 2x8 60 töntsmåkg!

Sedan fick det räcka. ett dåligt pass. Tar det väldigt lungt med frontdragen efter att ha vurpat med benböjsvikt på ryggen.

Men de tkändes nog bra ändå.

Frazze
2002-07-08, 22:43
Dagens benpass:

Benböj: 2 på 120kg, 2 på 130 2x1 på 135
Sedan fick det räcka. Benen har vuxit om bålen i styrka. Blir inte trött i benen alls.
Benpress, smala: 120kg plus släda, långsamma, fina, 3x8
BAUTA: 4x6 framåt, 4x5 bakåt, 60-90 kg, bytte lite hur som helst
Benspark: 6, 125kg

Mystiskt pass. Så otroligt packat med folk att jag itne fick plats! Sedan vet jag inte vad det var, men det gjorde mer ont i leder ochf ästen än i musklerna. Annars brukar ben vara det bästa!

Sså, då blev det en ätardag till kväll. (bättre med en kväll än en hel dag:)) Tröck i mig massa choklad och annat.

Tröstätning alltså. Så, nu vet jag i mitt stilla sinne, att det inte blir någon choklad på två veckor...hm,. det går nog... Det brukar det göra:P

Måste sova bättre.

Frazze
2002-07-09, 19:15
Jaha. Idag har jag kört ett tråkigt pass. Gymmet spelade Love songs 2 och jag var trött. Uscha.

Blev dips som värmninng. 20st totalt.
Kablar i en timme.
Tricepspress
Massagesäng i tjugo minuter, en lång dusch. och hem och ladda, för imorgon ska träningen fan gå bra!

Frazze
2002-07-10, 20:05
Jaha, idag blev det en timmes cardio med ganska hög puls på trappmaskin. Sedan allehanda magövningar.

Har ont! Dels i vänster nedre tricepsfäste, ner mot armbågen. Och i högra axeln, märkligt ställe, liksom baksidan, fast ändå djupt in. Mitt i axeln, fast bak. Hm. Ja. Mräkligt. Känns precis som om jag fått två feta inflammationer, båda ställena känns inflammerade. Men det låter väl otroligt att få två inflammationer över en natt?

Aja, fick en låda kosttillskott idag. Trevligt. GOTT
Klippte mig i fingret när jag friserade mina bonsaiträd.

Aja, vilodag imorgon tror jag. Något känns inte bra.

Frazze
2002-07-12, 17:35
Torsdagen blev en timmes stenhård cardio på trappmaskinen. Funderar om jag inte ska ta och pumpa upp kondisen lite inför vintern också. Så länge det är roligt så:)
¨

Aja, har iaf gått och blivit sjuk, inte direkt oväntat då resten av hushållet legat mer eller mindre däckade, för demhar det dock gått över på två dagar, så jag får hoppas att häxbrygden* hjälper lite. Ont i halsen, feber och en märkligt torr hosta är symptomen. Men jag är vid gott mod:) (passade bra till vilodagarna ändå så)

Vilar enigt följande: Tränar 4 dagar vilar 1. Dessutom vilar jag VARJE lördag. Så ibland blir det 5 dagars träning i veckan, ibland sex.

*häxbrygden består av:

2dl ljummet vatten
15g glutamin
25droppar echinachea
1 g c-vitamin
200mg ALA
en matsked varm honung
200mg ginseng
:cheers:

(uppgraderat familjerecept där jag lagt till glutamin, c-vitamin och ALA)

Nu ska jag dricka cola light tills jag dör

Pecca
2002-07-13, 10:46
Nu jäklar snackar vi värvning. Nu börjar t.o.m jag att undra hur cluben har råd med alla spelare.:)

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,184149,00.html

Munter
2002-07-13, 10:56
Krya på dig, Frasse. Alltid dynga med sjukdom. Vad ligger du på för kost nu då under dieten ? Skulle vara onödig men kul vetskap.

Frazze
2002-07-13, 13:59
Pecca: Han skriver nog på för Berlin Capitals eller nåt imorgon:booty:

Munter: ZZ.

Hade faktiskt glömt bort att skriva upp det, här kommer en variant:

10:00 Väckning/Mål1 VP2 med vatten
ECA kapsel

10:30-11:30 Promenad med ca 60% av maxpuls

11:30 Mål2 5g L-glutamin
500mg c-vitamin
1 port Ny-Tro-Pro-40 (eller likvärdig MRP)
1tsk rapsolja

13:00 ECA kapsel

13:30 Mål3 1port havregrynsgröt
2dl minimjölk
Selen 50 mikrogram
E-vit 20mg

14:45 Före träning ECA kapsel

Träning- 1-2 timmar

Direkt efter Mål4 VP2 med vatten

40min senare Mål5 40g Vassle
3dl minimjölk
5g l-glutamin

ytterligare 45min senare Mål6 1port ris/pasta/bakpotatis etc (middag) 1burk tonfisk/kycklingfilé etc 0,5dl salsa/tomatkross etc 1msk olivolja/rapsolja

ca 21:00 Mål 7 30g vassle
3dl miminjölk

Multivitamin/mineraltablett
23:00-01:00 Mål8/Sömn 20g medelsnabbt/långsamt blandprotein
5 g glutamin
500mg cvit

Ibland blir det ett kortare konditionspass (15 min) mellan middagen och Mål7

Träningsfri:
10:00 Väckning/Mål1 VP2 med vatten
ECAkapsel
10:30-11:30 Promenad

11:30: Mål2 5g glutamin
500mg c-vitamin
1port Nytropro4

13:30 ECA kapsel
14:00 Mål3 1port havregrynsgröt
2dl minimjölk

16:45 ripped fuel
17:00 Mål4 Middag pasta/ris/potatis
tonfisk/kyckling
salsa/tomatkross
20:00 Mål5 20g vassle
3dl minimjölk
2ägg
21:30 Mål6 Ironmanbar
3dl minimjölk

23-01 Mål7 långsamt blandprotein+glutamin
3dl minimjölk

Något sådant. Sådan här kostsamt diet har jag dock bara fram till skolstarten (ca en månad till) Ätardag var tionde-fjortonde dag. Då äts det mycket.:eating:

Aja, fråga gärna om det är nåt mer av intresse

Pudzianovski
2002-07-13, 19:36
Härligt frazze!!

Fast forward!

bara o kötta på!

:cheers:

Rob The Man
2002-07-13, 22:39
Good work amigo:bpump:

Nu kämpar vi på ännu mera bara

/Robban

Frazze
2002-07-15, 01:18
Hm. Järnvägars, sjukligheten håller i sig.

På tisdag är jag dock frisk, har jag bestämt.

Frazze
2002-07-15, 03:10
Tack för uppmuntrande ord förresten!

Så, i brist på sömn(sovit mest hela dagen) och med stor tankeverksamhet igång tänkte jag berätta lite mer ingående om mina mål, samt hur jag tänk lägga upp träningen fram till nästa sommar.

Så, har delat upp året i perioder med olika mål, en period pågår till målet är uppnåt, eller något sånt.

Period 1, den nuvarande, är att maxa 200 i benböjen, samt att deffa ner mig till omkring 90-92. Om jag gått ner till 90 men inte tagit 200 i benböjen, fortsätter deffen (fast lite på halvfart) tills jag gjort det. Om jag tar 200 innan att ha gått ner till 90-92 så fortsätter jag med maxstyrketräning.
Räknar med att ha uppnått båda målen runt mitten av september.

Period 2 sedan, kommer där någon gång efter september då:) består av massor med reps, massor med set, massor med mjölksyra. Här kommer kosten att tillåta en viss viktökning :eating:, även om jag inte vill att det ska rasa iväg igen... Har inga speciella mål här, kommer att köra så fram till den sista januari. Kommer att tvingas dra ner på tillskotten under den perioden, "bara" någon slags gainer med få kollisar (gärna 50/50), protein, glutamin. (okej, det vart väl ungefär vad som äts nu ändå,kanske inte i samma kvantiteter dock) Funderar även på en rejäl kreatinkur, beror lite på hur huden ser ut(brister som en gravid kvinna över hela kroppen)
Har egentligen aldrig kört högrep, mer än tior i början av hockeykarriären... Kan bli intressant
Kommer att köra 4-5ggr/vecka efter ett rullande schema

Period 3 då? Jo, under period tre kommer att bestå av "halvdeff", där jag vill gå ner ungefär 30% av det fett jag lagt på mig under period 2. Kommer alltså att börja i februari och pågå slutet av mars nångång. Här är det låga repsantal som gäller igen, och målet är 250kg i marklyft (vilket jag aldrig kör(t)) Procentträningen kommer att tillämpas, vilket gett fina ökningar på mig förut, t.ex från 87,5kg bänkpress till 125kg, tävlingsgodkänt lyft, på 12 veckor. (tycker om att påpeka den ökningen)
5ggr/vecka, varav två mark.

Period 4, då börjas det igen, deffen. Då ska jag ner till fin form, här kommer träningen att ha relativt höga repsantal, och försöka prioritera områden där jag ligger efter i volym. Kommer nog att träna 4ggr/vecka. Vill vara i god form till slutet/mitten av Juni.

Mellan varje period kommer jag att ha en vilovecka för att ta igen lite i skolan, äta gott och vila upp mig lite inför kommande strapatser. :kickass:

Efter detta får vi se, kanske blir lite militärtjänst, kanske lite utomlandsäventyr, kanske plugga vidare direkt, kanske slappa och träna ett år. Vi får se.

Alla tips mottages tacksamt, fråga gärna om något är oklart.

Puss och kram;)

:sleep:

Frazze
2002-07-16, 22:31
Ja!
Dåså, nu är jag relativt frisk. Imorgon blir det nog träning.

Har dessutom fått jobb på en kiosk, med fri sibyllamat som förmån...

Mitti deffen...

Vidare har kosten varit...minst sagt märklig under sängliggandet. blev faktiskt "riktigt" dålig några dagar och klev knappt upp. Sov till 17:30 osv. Försökt att få i mig glutamin iaf.

Kosten idag var första inlöpet till den ordinarie kosten:

14:10 Morgon, 2/3 Ny-Tro Pro-40 med lättmjölk

Satt sedan på altan och utvecklade mitt författarskap.
resultat: 6 sidor, varan iaf tre måste skrivas om :kickass:

16:45 1/3 Ny-Tro Pro-40

17:20 började jobba.

19:40 1 st 150g hamburgare
3 moskulor
2 port sallad
1 tsk bostongurka
massa rå lök.

Rätt okej för att stå vid ett stekbord fyllt av fettdrypande tillbehör.

Fick i mig 2 red bull också, och en oräknelig mängd lightdricka.

Har otroligt dålig aptit nu, måste tvinga i mig lite VP2, glutamin och förmodligen lite frukt i kväll.

Imorgon blir det bättre, börjar jobba nio, hinner träna och kommer att äta bättre!

(har infört light räksallad idag, gjord på 13% grädde istället för 40%...) (och fettfri majonäs i gurkmajonäsen) Ett steg i bättre riktning för alla korvkioskomaner!

En fråga bara: Får man spöa snattare?

Aja, så är det. Nu ska jag tvinga i mig någon näring.:eating:

razores
2002-07-16, 23:37
En fråga bara: Får man spöa snattare?

Ja det får man enligt min mening... Har dock aldrig gjort det själv. Men jag har satt dit två stycken. En snodde en datormus och den andra stoppade ner en DVD-spelare i sin väska mitt framför näsan på mig!:eek: Båda under min praktik på SIBA.

Pallar du inte med småglinens tårar kan du ju alltid ringa farbror blå, så säger de till dom...:nono:

Förresten, hur snattar man i en korvkiosk?

Frazze
2002-07-20, 01:56
Aaaah. Whats new?

Oki.

Har jobbat mycket nu i veckan, 9 och 11 timmarspass gör att träningen blir lite lidande, den här veckan har jag dessutom börjat tidigare än vad jag ska, och har inte orkat med några promenader, det var läääänge sedan jag vandrade omkring senast... Och jag påstår att jag deffar. hmpf.

Har de senaste dagarna inte ätit bra, alldeles för lite. Kommer att ordna till kosten nu i helgen (igen) och köra på.

Onsdag: Axlar, rygg typ.

Hade en halvtimme på mig att träna. Jobbigt.
Satte iaf nytt PB i enarmsrodden, vet dock inte hur mycket hantlarna väger, men de är heltgjutna och rostiga, så det kändes förjäkla bra:) Men det är väl iaf över 50kg. Gjorde sexor, och detta var första gången jag använde dragremmar, Någonsin. Tror "tyvärr" att jag måste införskaffa ett par sådana, samt ett bälte. Jag sade till mig själv för ett tag sedan att jag inte skulle ha sådant förrän det verkligen behövdes, och nu börjar det behövas.
Dock är enarmsrodd för närvarande den enda övningen där jag tillåter dragremmar:)

Och inget bälte på vikter under 120kg. Sådetså.
Aja, sedan höll jag på och mongade mig, hjälpte brorsan och pratade bort alldeles för mycket av min knappa tid, han iaf köra militärpress på 50kg. 3x4 har jag för mig att det var.

Torsdag: 60 hård kondition

Fredag: Ben.

Återigen dålig tid för träningen, 45min denna gång.
Värmde rejält, kände mig lite stel i höfter, knän, så för en gångs skull värmde jag ordentligt.
Benböj: 1x1 20kg :D 1x1 50kg 1x1 80kg 1x1 90kg.
2x2 130kg
2x2 140kg

Hade bälte när jag gick upp på 140, och det kändes rätt bra. Snart närmar jag mig forna tider:)
Benspark, negativa, 2x2, fullt, 200"kg"? Ja, nåt sånt.

Sedan räckte det, ty flickan i receptionen var less och ville stänga.

MEN, nästa evcka kommer jag att jobba normalt, och även i framtiden, slut på denna hets, nu är jag iaf ett ritkigt esse på hamburgeri!

Riktigt dålig i magen idag, varför jag ätit om möjligt ännu sämre än de tidigare dagarna. Menmen.
Imorgon ska maten ner iaf. Hur magen än känner sig.

Vila imorgon.

Så säger vi!

Pudzianovski
2002-07-20, 18:53
Jag hörde att Adel Frazze skulle anordna fest i sin korvkiosk för alla kolozzeumare!

:cheers: :cheers:

Frazze
2002-07-28, 14:35
Long time since huh!

Hm. Ja, det blev så.

Öh. Ja, träningen har flytit på bra, jag har nu beställt mitt fjollbälte och mina töntremmar.:insane:

Jaja, men jag kan säkert lägga på mer vikter då i alla fall, så det är nog positivt.

Dygnsrytmen har blivit _något_ rubbad på senare tid... Men, jag är ju tonåring, så det är säkert bara naturligt:D

Ja, annars har intet hänt.

Undrar om det blir axlar eller ben idag?

emmzan
2002-07-28, 17:37
Originally posted by Frazze
Öh. Ja, träningen har flytit på bra, jag har nu beställt mitt fjollbälte och mina töntremmar.:insane:
[/B]

:D

Frazze
2002-08-01, 17:48
Såså, idag fick jag paketet med messakerna, de onämnbara.
Fast jag ska nog bara ha bältet när jag maxar benböjen, för jag var uppe på 150 och gjorde tvåor i förrgår!
Tralalla.
Dragremmar användes endast vid enarmsrodd.

Och ikväll är det bröst.

Och armar kanske?
Fast jag kör hellre ben...

Vidare ser jag fram emot tre lediga dagar, då ska jag läsa ikapp mig här på forumet, skriva ner lite träning och sånt tjaffs.

Hm. Också har jag hittat en kompis, Lady, en blandning mellan det mesta i hundväg, som håller ett jävligt bra tempo när man är ute och går, och tro inte att man får gå mindre än en timme inte!
Så jag går en cirkel runt huset typ (stor cirkel med huset som mittpunkt) och kommer hem och sveper en proteindrink mitt i promenaden. Kanske inte det bästa ur bränningssynpunkt, men annars svimmar jag.

Dessutom har jag träningsvärk i baken. Jag kan inte plocka upp allt jag tappar på golvet på jobbet (vilket i förlängingen innebär att kunderna hädanefter får hamburgare utan damm på)

Jaja, träna-nu

Pudzianovski
2002-08-01, 20:06

Dygnsrytmen har blivit _något_ rubbad på senare tid... Men, jag är ju tonåring, så det är säkert bara naturligt:D

fan.....det är fortfarande naturligt när man är 23....

:D :cheers: :D

Frazze
2002-08-01, 23:41
Det blev kondition idag.

Och när jag står där på min prector maskin kommer ett sken in i rummet. Som om det vore någonting sänt från en annan sfär, som vi vanliga människor aldrig uppnår. Denna gudomliga uppenbarelse liksom halvsvävade genom gymmet, med en märklig ljus hinna täckande hennes bedövande vackra anlete. En märklig pirrning i magen fick mig att tappa tempot och min pulsmätare började tjuta, sedan gick min puls upp, och pulsmätarens batteri dog.

Hon såg sig om med ett märkligt ansiktsuttryck, snurrade runt, log en nervöst leende och jag var redan död. Det var inte erotik. Det var... mystik.

Jag är en sådan pojke som inte säger mer än det allra nödvändigaste, alternativt babblar som ett jehu. Och jag har aldrig bara gått fram till någon och sagt något. Men, jagtog mod till mig och gick fram och pressade fram ett ytterst manligt:
"öööööhhööm"
Hon vände sig om, med håret fladdrande som i en schampooreklam, dimman lättade, hennes drag påminde om en blandning mellan en ängel och en anna ängel. Skönheten personifierad.

Och hon sade, med en mjuk stämma
"va!?"

varpå jag svarade, än manligare:

"näe, det var inget, jag undrade bara om du använde..öhh... den där?" säger jag och pekar frenetiskt på en trissa som ligger längst inne i hörnet på gymmet..

"nääe... borde jag det?"
vilket jag tolkar som, tycker du att jag är i behov av träning.

"nej, du är perfektisonism"

"vad sa du sa du!?"

"va, nej, ingenting"

Då såg hon rädd ut, skakade på huvudet och gick och körde spinning.
'
Och jag. Stod kvar.

Sedan åkte jag hem och duschade.

Nästa gång ska jag fråga om jag fårb bjuda hem henne på lite tonfisk och snabbmakaroner.

Pudzianovski
2002-08-02, 00:18
fan va romatisk du är

vill du ha mig?

:love:

:D :D :D

Pudzianovski
2002-08-02, 00:19
jag läste med spänning...!!!!

Och så slutar det olyckligt!!!!!!!!

:cryout:

Frazze
2002-08-02, 00:56
Haha, japps, jag är som en hel låda choklad med rosor därtill hela jag. eller nåt sånt...

Och kan du laga mat så är jag din

Pecca
2002-08-02, 16:35
fan vilken poet du är Frazze!!!:D Du kanske borde satsa på det;)

...fast tjejen verkade ju inte vara alltför "Munter":D

Frazze
2002-08-02, 23:12
(vill bara inflika att jag faktiskt vunnit inte mindre än TVÅ (2) poesitävlingar i mitt liv.)
(och att jag kallar mig själv både amatörförfattare och poet)
(fast de flesta brukar bara skratta åt mig om jag yttrar det)
(jag är ett roligt sälle)

Jaja, hon var INTE där idag i alla fall. (har med största förmodan skrämt bort henne)

Jaja. Bröst & Triceps

Sned bänk, 6x60kg, 2x100kg, 2x102,5kg, 2x102,5kg, 1x100kg

Lite mycket axlar i början, men jag fick till tekniken när jag fokuserade lite mer.

Sedan blev det vanlig bänk, 3x80, 2x90, 2x92,5. Trött som ett jehu.

Pecdec: 3x4, fullt mag (jävla töntvikter)

Tricepspress, 3x6 55kg

Triceps i rep: 4x4 på fullt mag (jävla töntvikter)

Sedan blev det två skopor VP2 i minimjölk, följt av en burk kesella på Pumpernickelbröd en 45min senare.
Och imorgon fars det till hufvudstaden igen. Denna gång för att bevittna Kalasturnéns avslutning i sällskap med goda vänner.
Dock vet vi inte hur vi ska ta oss hem då vår budget är begränsad. Men det ordnar sig alltid. Så nu ska jag laga mat för trippen, förhoppningsvis är jag hemma på söndag eller måndag, för då är det axlar (har börjat tycka om det passet mer och mer) och då ska militärpressen testas på 60kg.

Fast först ska jag se på Coleman filmen.

Kram.:thumbup:

Pudzianovski
2002-08-02, 23:38
jasså...då kanske du kan skriva ut ngn vacker dikt du skrivit här..

*väntar*

:)

Frazze
2002-08-03, 00:26
jag är en blomma
och du ser ut som typ en ko
också äter jag upp dig.

Pudzianovski
2002-08-03, 10:09
har du skrivit den själv???

:love: :love: :love:

Frazze
2002-08-03, 11:07
Mmmmmm...:hbang:

Pretender
2002-08-03, 12:03
Get a room :D

//Pretender :thumbup:

Frazze
2002-08-05, 21:07
Efter att inte ha sovit på ett och ett halvt dygn som jag aderton timmar inatt. Så nu är jag nöjd.

Axlar och sånt:

Militärpress, 4x3 55kg, 4x1 50kg

Hantelrodd: 48kg 4x4

Breda latsdrag: 80kg 5x4

Smala frontdrag: 65kg 5x3

Bicepscurl med stång, stående: 40kg, 5x3

Sedan var det nog., nu ska jag nog sova.

Frazze
2002-08-09, 22:38
Ben idag. Efter halva apsset kändes det som om det var dags att sätta ett ungefärligt max, för att veta hur jag ska köra procentträningen på.

Det ligger nog på 160kg, tävlingsdjupt.

Så, nu ska jag räkna tabeller:)

I övrigt är Bautan en gudagåva.

Skriver mer när tiden ej är knapp.

Ska köra ett "max" på marklyften också till veckan, i bänken uppskattar jag maxxet till 115-120 nånstans, har nog gått bak lite i maxstyrka, men det ordnar sig.
Ska beskriva hur träningen kommer att läggas upp till i september imorgon.
Då blir det läsning kan jag lova:)

Frazze
2002-08-13, 15:32
Hm... Något flörsenat, men här är det, Frazzes sensommar/höst

Något sådant häringa:

M:Benböj 1
T: Bänk 2
O:Mark 2
T:Vila
F:Benböj 2
L: Vila
S: Bänk 1
M: Mark 1
T: Vila
O: Benböj 1
T: Bänk 2
F: Mark 2
S: Benböj 2
M: Bänk 1
T: Mark 1
O: Vila
T: Benböj 1
F: Bänk 2
S: Mark 2
M: Vila

Alltså, Ben,bänk,mark,vila, ben,bänk, mark, vila. Osv. PLUS vila varje lördag.

Efter benpass 1, kommer jag att komplettera benen med Bautamaskinen. Efter Benpass 2 blir den benspark, bencurl och vader.
Efter Bänk1 blir det Trceps och mage, och efter bänk 2 blir det axlar och biceps
Mark1 följs avc Trapzträning, dvs en övning bara.
Mark 2 av latzträning, en eller två övningar.

Ja. nåt sånt blir det.

Frazze
2002-08-13, 15:52
Nu har jag min caliper. Någonstans mellan 22-25%.
Uscha.

Menmen, nu vet jag ju:)

Frazze
2002-08-13, 20:49
Hoppas ingen busig moderator censurerar nu...

MEN, jag har 19port Ny-Trp Pro-40 här. Jordgubbssmak.
Jag och jordgubbssmak går visst inte ihop.
DÄRFÖR säljes denna låda nu.
Och priset? Inte 500, inte 400, utan 375:-

Om den ska skickas får köparen betala frakten. Annars kan hämtning i Sundsvall samt Stockholm ordnas.

Priv. messa mig.

Frazze
2002-08-15, 22:42
Nu känns det att jag börjat TRÄNA igen.

Igår:

Massa värming på en massa töntvikter, säkert 3min värminmg totalt! :P

Djupa knäböj: 108x1, 116x4, 124x3, 132x3, 140x2, 140x2, 140x2, 140x2, 140x2, 140x2, 132x2, 132x2.
Sedan körde jag ett enda set bauta, sen dog jag. Och idag kan jag inte böja mig ner. härligt!

Sedan idag, var det bänkpass. Körde lite lättare än planerat, jobbade över och kände mig inte så pigg:

Bänkpressar, tekniken satt inte där den skulle förrän på slutet...
75x4, 80x3, 85x3, 90x2, 95x2, 95x2, 100x2, 95x2, 95x2, 95x2, 90x3, 90x3. Följdes av stående militärpress, 50kg, 5x4

Imorgon blir det mark. För första gången:)

Frazze
2002-08-18, 19:13
Idag blev det marklyft. För första gången. Hjälp.
Öppnade på 60kg. gjorde en tvåa, skrattade för jag höll nästan på att flyga baklänges när jag tröck till,
Höjde till 100kg, fick till en något sånär bra teknik.
Klev upp till 130, gjorde fem tvåor. Sedan en trea på samma v ikt, sedan räckte det.
Då blev det vader i hackliften, 220kg plus vadän släden må väga. 4x6 och 2x8
Sedan mage med vikt, crunches, max antal 3 ggr.

Och nu bävar jag inför träningsvärken på skolan imorgon...

Kjellstroem
2002-08-18, 20:09
Nu känns det att jag börjat TRÄNA igen.

Igår:

Massa värming på en massa töntvikter, säkert 3min värminmg totalt! :P

Djupa knäböj: 108x1, 116x4, 124x3, 132x3, 140x2, 140x2, 140x2, 140x2, 140x2, 140x2, 132x2, 132x2.
Sedan körde jag ett enda set bauta, sen dog jag. Och idag kan jag inte böja mig ner. härligt!

Härligt knäböjspass :bpump:
Själv brukar man gå omkring som om man vore handikappad åtminstone 2 dagar efter.

Öka inte för fort i marken nu när du kör den som första övning.
Gick själv från 60kg till 120kg på en månad ungefär när jag förde in den som övning :) Sen sa ryggen ifrån hehe.

Frazze
2002-09-02, 13:35
Hm. Har pga ett liv vid sidan av träningen inte kunnat nå mina utsatta mål, de känns väldans avlägsna i nuläget. Men skitsamma. Sådant som händer. Jag får nog vara nöjd med att jag iaf inte helt hänfallit åt satans otyg- förslappandet.

Kommer de närmsta veckorna att prioritera armar, latz, trapz, bröst. Dvs överkroppen. Har insett att eftersom ben är roligast att träna så tränar jag mest bara ben. Vilket nu skall upphöra.
Alltså, inte benträningen, men den överdrivna delen.

Kommer att köra benböj tungt som svinet och marklyft än tyngre. Övrig träning kommer att bli lite mer högrepinriktad. Har haft lite småkrux med leder och sådant nämligen.

Det enda som sätter stopp för utvecklingen är mitt eget psyke. Ty jag spricker! Jag kommer att spricka isär hela jag om det fortsätter såhär. Som exempel, jag har tränat armar högst en gång var tionde dag, och då inte kört varken hårt eller bra eller många set. Utan mest bara gjort för att inte tappa teknik och rörelser.
Armarna brister. Hela jävla tiden.
Bröstet, under armarna, låren. Och det finns verkligen ingenting att göra. Vill inte att människor ska stirra på mina armar för att de ser ut som köttfärs... Menmen. Än är det inte fullt så farligt. MEN, om jag börjar träna för fullt, vilket jag nu kommer att göra, så kan jag säga farväl till allt vad hy heter. Såså, skitsamma.
Men det är vad som gör att det inte känns så motiverat hela tiden.

Så, nu vet ni att jag lever. Jag återkommer med dagens pass.:kickass:

Forest
2002-09-02, 16:11
Trist med bristningarna Frazze, jag förstår att det kan bromsa motivationen.

Vore jag som du så skulle jag öka konditions/förbränningsträningen, dra ner lite på kalorierna och akta mig för kreatin. Då borde det bli "mer plats i skinnet" och du kanske kan träna styrka utan problem.

Pecca
2002-09-02, 18:06
Tänk om man hade samma problem...vilken LYX!:D

Håller med i allt som Forest skrev:) :bow:

Frazze
2002-09-02, 21:38
Tack för goda råd. Och jag vet att det är ungefär vad jag ska göra... Men jag har gått ner omkring 5% fett, och det har varit de segaste jävla fem procenten nånsin. Så nu tar jag en liten paus. Men det blir då ingen bulk, det kan jag lova:) Tänkte försöka skynda långsamt och tappa kanske 1-200 gram fett i veckan istället. (om man nu kan säga så) Som mål alltså, till skillnad från runt 500g. (givetvis kan man itne räkna gram sådär, men ändå)

IDAG:

VÄRLDENS BÄSTA triceps/bröst pass.
Fan vad bra det gick. Kan itne röra armarna ännu.

Dips: 5x5 de sista två seten gjorde oändligt ont överallt utom öronen
Bänkpressmaskin av något slag: 6x70kg 5x65, 6x65
Pecdec: Fullt mag, 3x4
Tricepshiss, fullt mag, 3x12
Märklig tricepspress, bakom nacken, halvt mag, 3x8

Sedan räckte det. Men jag körde strikt och fint. Kändes extremt bra. Fortsätter det såhär så är jag nöjd:)

Men. Hm. Jag vet inte. Kändes jävligt bra iaf:)
Märkligt pass dock, proppfullt med folk, öppethus vecka, jävla fjollerier.

Jaja. Nu ska jag äta Ny-Tro Pro-40 med havregryn tills jag somnar.

Natti