handdator

Visa fullständig version : Hårtunningssax. Var köpa?


Davil
2005-10-06, 06:22
Vet någon var jag kan köpa en hårtunningssax till ett bra pris?

Jag har inte tid och vill inte smeta in håret med hårvax varje vardag innan jobbet

Jag vill inte se ut som en Monchichi (säkert felstavat som tusan, menar den där nalle-apan som var poppis när man var liten). Frisören vill jag inte till mer ofta heller.

Har någon sett en sådan på tex Rusta, ikea, clas ohlsson eller ÖB så skriv gärna. :)

Saga
2005-10-06, 07:03
Hund butiker som säljer trimsaker. Eller prata med en uppfödare av tlx Golden eller springer spaniel. Där kan du hitta en trimsax för ca 400 kr om du har tur.

Davil
2005-10-06, 08:16
Hund butiker som säljer trimsaker. Eller prata med en uppfödare av tlx Golden eller springer spaniel. Där kan du hitta en trimsax för ca 400 kr om du har tur.

Ahh ! TAck för tipset ! Ska kolla runt lite i stans djurbutiker :)

LexSinner
2005-10-06, 08:39
Den som ändå hade problem med för tjockt hår... *rolleyes* :D

z_bumbi
2005-10-06, 08:42
Om man söker på urtunningssax så hittar man en rad alternativ på nätet, jag skulle lägga en lite större slant då det är ett helvete att bli klippt med en sådan som inte är bra.

LexSinner
2005-10-06, 08:45
Om man söker på urtunningssax så hittar man en rad alternativ på nätet, jag skulle lägga en lite större slant då det är ett helvete att bli klippt med en sådan som inte är bra.

I min ungdom hade jag tjockare hår, min mor skulle då tunna ur det med en DÅLIG urtunningssax.. Tro mig det är inget ni vill uppleva, gör rätt ont... :(

Mental
2005-10-06, 09:04
Jag skulle klampa in till min favoritfrisör och be att få köpa en, köper lite prylar där nu och då, de har bra hårvårdsprylar mm.

s_himself
2005-10-06, 09:11
vet inte om jag får kapa tråden lite. Men är det många av er som kammar er?

själv äger jag ingen kamm.. har inte gjort det på flera år. Enda gångerna jag kammar mig.. eller föresten, det är frisören som gör det när jag klipper mig....

Mental
2005-10-06, 09:13
vet inte om jag får kapa tråden lite. Men är det många av er som kammar er?

själv äger jag ingen kamm.. har inte gjort det på flera år. Enda gångerna jag kammar mig.. eller föresten, det är frisören som gör det när jag klipper mig....

Jag duchar, borstar och kammar mig varje morgon, kan inte lämna lägenheten annars. Ser ut som killen som blir moppad av gorillan i wella reklamen annars :)

LexSinner
2005-10-06, 09:14
vet inte om jag får kapa tråden lite. Men är det många av er som kammar er?

själv äger jag ingen kamm.. har inte gjort det på flera år. Enda gångerna jag kammar mig.. eller föresten, det är frisören som gör det när jag klipper mig....

Samma för mig.. Vet inte om det är ett dåligt tecken eller inte *rolleyes*

Davil
2005-10-06, 10:00
vet inte om jag får kapa tråden lite. Men är det många av er som kammar er?

själv äger jag ingen kamm.. har inte gjort det på flera år. Enda gångerna jag kammar mig.. eller föresten, det är frisören som gör det när jag klipper mig....

Om jag skall göra mig iordning så att det ser ok ut i håret, då duschar jag, tar en klick Maria Nile hårvax/gele på fingertopparna och rufsar till håret och använder ingen kam.

Om jag skall jobba så duschar jag, tar ibland en 10sekunders kamning åsså ser jag ut som den där Monshishi-apan hela dagen :D
Jag har väldigt tjockt hår.

zanzi
2005-10-06, 11:40
vet inte om jag får kapa tråden lite. Men är det många av er som kammar er?

Nope. Har nog inte kammat mig på de två senaste åren. Ruffsar till håret efter som mest.