handdator

Visa fullständig version : Vad tycker ni?


apostle
2005-10-05, 22:57
Måndag Bröst (Bänkpress, Bröstpress i maskin, Lutande bänkpress i maskin ) Triceps (Kickback, O andra triceps maskiner) (Ben Mage)

Tisdag Rygg (Stångrodd, High row) Biceps(Stångcurl, Koncentrationscurl,Scottcurl,) (Ben Mage)

Onsdag Vila

Torsdag Rygg (Stångrodd, High row) Biceps(Stångcurl, Koncentrationscurl,Scottcurl,) (Ben Mage)

Fredag Bröst (Bänkpress, Bröstpress i maskin, Lutande bänkpress i maskin ) Triceps (Kickback, O andra triceps maskiner) (Ben Mage)

Lördag Vila

Söndag Vila

Jag kör övningarna 3-4*10.
Benen joggar jag lite lätt innan träningen på maskin, o mage kör jag hemma med situps.
Kan inte träna axlarna på gymet för tillfället för ena axeln har hoppat ur led, dem tränar jag hemma enligt doktorns order.

Hur ser det ut?

myggan
2005-10-05, 23:26
du får ursäkta mig för att jag säger det men det är ett helt värdelöst schema.
jag orkar inte gå in på alla detaljer för det är så otroligt många synpunkter men det syns tydligt att du saknar kunskap om hur kroppen fungerar i samband med styrketräning.

Kolla i best of, efter program för "nybörjare" och läs och lär.

du skriver tyvärr inte hur länge du har tränat men jag tror inte du har hållt till på gymmet så länge, så jag rekommenderar dig verkligen att skippa alla maskiner och köra mer basövningar!

förstår att axeln kanske ställer till det för dig i tricepsövningarna men du kan nog hitta någon tung övning att köra i alla fall.
Kör hantlar på brösten istället för maskiner och för guds skull, träna BEN ordentligt!

och ät :eating:

apostle
2005-10-06, 01:38
varför e det så värdelöst?

o varför ska jag köra hantlar istället för maskiner?

har testat hantlar men känner verkligen att med maskiner så jobbar mina bröst mkt mer..

klart jag äter, och ja jag är en nybörjare, men jag har hållit på med sporter hela mitt liv, tex boxning, jag har en rätt byggd kropp.

hur skulle ett "bra" schema sett ut då?

Mr. Moose
2005-10-06, 05:53
Här finns svar på dom flesta av dina frågor.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=17457

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/forumdisplay.php?f=19

Claes

myggan
2005-10-06, 23:29
hur skulle ett "bra" schema sett ut då?

mycket mer vila, mer basövningar, mer variation och framförallt: träna hela kroppen