handdator

Visa fullständig version : Vad är bäst att ta innan man går och lägger sig?


über
2005-10-05, 18:49
Nu innan jag har gått och lagt mig har jag ätit kasseinprotein plus någon frukt.
Men så fick jag se att Faring hade något som hette slow carbs. Är detta bättre att få i sig istället för en frukt, med tanke på att det låter som det är låmgsammare kolhydrater?

Varför jag vill ha kolhydrater tillsammans med proteinet är för att inte proteinet skall användas som energi. Gör jag rätt i det hänseendet?

HenrY
2005-10-05, 20:11
Nu innan jag har gått och lagt mig har jag ätit kasseinprotein plus någon frukt.
Men så fick jag se att Faring hade något som hette slow carbs. Är detta bättre att få i sig istället för en frukt, med tanke på att det låter som det är låmgsammare kolhydrater?

Varför jag vill ha kolhydrater tillsammans med proteinet är för att inte proteinet skall användas som energi. Gör jag rätt i det hänseendet?

Varför inte göra det ännu lättare o bara äta en fullkorns macka tillsammans med kaseinet?

z_bumbi
2005-10-05, 20:30
Slow carbs är en sportdryck som enligt mig är lämplig att använda innan träning/tävling eller under träning/tävling om man sysslar med uthållighetsidrott.

Jag skulle hålla mig till frukt och vill du ha mer kolhydrater så ät mer frukt, grönsaker eller varför inte grovt bröd utöver det du redan äter.

über
2005-10-05, 23:03
Min tanke var att få i mig långsammare kolhydrater som togs upp under hela natten. Och då tyckte jag att det lät bra med slow carbs..

Men kolhydraterna i frukt eller en smörgås kanske är tillräckligt långsamma för att "täcka" upp till 8 timmars sömn som Fairings slow-protein gör?