handdator

Visa fullständig version : Fightingspel


prime^
2005-10-05, 18:07
Finns det några bra NYA fightingspel till PC? Såg Streetfighter 2 - The animated movie, och fick tillbaka suget för fightingspel..

Finns d bra gammla fightingspel till PC?

Finns det även några fightingspel i form av karriär? Där man skapar en egen gubbe och sen lär sig skills osv för att bli bättre och utveckla sin gubbe?

olwe
2005-10-05, 18:30
Nja, vet inte riktigt, men det finns ju massa rpg spel där man slåss o har sig o utväcklar sin gubbe med martial arts... fast det är ju inte riktigt streetfighter andan.

prime^
2005-10-05, 18:30
finns det något nyare sånt spel? där man utvecklar sin gubbe i martial arts? säg nått så e du goo :)

prime^
2005-10-05, 21:32
bump..

ingen som vet något alls? :(

Runda Grodan
2005-10-05, 21:54
Dessa två spel har jag haft till Playstation 2. Kanske finns de till PC?

Dragonball Z Budokai. Där fightas du som i exempelvis streetfighter men du kan inte alla skillsen från början. Tror man lär sig eller får välja ett par skills inför fighten. Det var länge sedan jag spelade det.

I Demonstone samlar du erfarenhet och guld. Med detta lär du dig förmågor och köper ny utrustning. Det bygger på Dungeons and Dragons, rollspelet. Du fightas inte som i exempelvis streetfighter utan spelet följer en handling och du springer omkring och slåss med tre olika karaktärer i olika världar (väldigt fina). Ett snyggt spel men för kort. Patrick Stewart och George Clarke Duncan gör röster till spelet. Det är som sagt inget renodlat fightingspel men du bör kunna få tag på det BILLIGT.

Runda Grodan
2005-10-05, 21:56
Vet att Mortal Kombat i olika versioner finns till PC. När jag var yngre och nästan uteslutande spelade fightinglir var Mortal Kombat serien en höjdare.

Tycker inte att fightinglir gör sig så bra till PC. Det ska vara TV-spel, inte dator. :)

Kwon
2005-10-05, 22:23
Till PC? Haha, skaffa Playstation 2, Xbox eller liknande om du e ute efter fightinglir.

Lira fighting på PC suger pung.

prime^
2005-10-05, 22:30
Dessa två spel har jag haft till Playstation 2. Kanske finns de till PC?

Dragonball Z Budokai. Där fightas du som i exempelvis streetfighter men du kan inte alla skillsen från början. Tror man lär sig eller får välja ett par skills inför fighten. Det var länge sedan jag spelade det.

I Demonstone samlar du erfarenhet och guld. Med detta lär du dig förmågor och köper ny utrustning. Det bygger på Dungeons and Dragons, rollspelet. Du fightas inte som i exempelvis streetfighter utan spelet följer en handling och du springer omkring och slåss med tre olika karaktärer i olika världar (väldigt fina). Ett snyggt spel men för kort. Patrick Stewart och George Clarke Duncan gör röster till spelet. Det är som sagt inget renodlat fightingspel men du bör kunna få tag på det BILLIGT.
tack, men söker mer martial-arts, som streetfighter, mortal kombat, tekken m.fl.

Till PC? Haha, skaffa Playstation 2, Xbox eller liknande om du e ute efter fightinglir.

Lira fighting på PC suger pung.
Man får ta va man har o jag har varken ps eller xbox, därför frågar jag efter data. Men vet du nått till PS2 eller xbox får du gärna nämna dom.