handdator

Visa fullständig version : Land of the Dead


Zakath
2005-10-05, 16:31
Jag undrar om någon här vet när den kommer att finnas att hyra respektive köpa i Sverige?

Väldigt sugen på att se den och vill absolut inte ladda ner en film med den här potentialen, bio är inget alternativ.

Tack på förhand!

Officer
2005-10-05, 16:33
J bio är inget alternativ.




Får jag fråga - varför INTE? Pris kan du inte använda som argument - kostar ju fan mer att köpa filmen.

Såg den när den hade premiär här - väldigt underhållande och bra för att vara zombiefilm.. Extremt våldsam och ocensurerat - precis som jag vill ha det.

DVD'n släpps 18 oktober.. Borde inte vara länge innan den är här då.

Zakath
2005-10-05, 16:38
Får jag fråga - varför INTE? Pris kan du inte använda som argument - kostar ju fan mer att köpa filmen.

Såg den när den hade premiär här - väldigt underhållande och bra för att vara zombiefilm.. Extremt våldsam och ocensurerat - precis som jag vill ha det.

DVD'n släpps 18 oktober.. Borde inte vara länge innan den är här då.


För att jag ska se den med mina kompisar och vi nöjer oss inte med bara en film :D Ser vi på bio blir det nästan en helkväll bara det. Dessutom kan man se den många gånger utan extra kostnad om man köper den :)

Tack för svaret!

Folk får gärna diskutera filmen i denna tråd, men INGA SPOILERS tack.

Runda Grodan
2005-10-05, 17:15
Land Of The Dead är bra men om du inte har sett Dawn Of The Dead (den från 1978 inte remaken från 2004) så skulle jag tipsa om att se den istället. Jag tycker den är snäppet bättre. Land är mer action än Dawn men Dawn är så jäkla skön. Annars finns det ju en massa andra bra skräck och zombiefilmer att se. *popcorn*

palme
2005-10-05, 17:17
Den är riktigt bra! Märks vem som suttit bakom kameran.

olwe
2005-10-05, 17:18
Annars finns det ju en massa andra bra skräck och zombiefilmer att se. *popcorn*

EXEMPEL!!! jag älskar den kategorin.. dawn of the dead var störtskön (även den gammla)

Johan O
2005-10-05, 17:22
Får jag fråga - varför INTE? Pris kan du inte använda som argument - kostar ju fan mer att köpa filmen.



För att folk inte har vett att hålla käft eller uppföra sig på biografer.
Jag har gett upp bio helt.

Runda Grodan
2005-10-05, 17:30
EXEMPEL!!! jag älskar den kategorin.. dawn of the dead var störtskön (även den gammla)
De tre senaste Lucio Fulci filmerna jag sett har varit bra.

City Of The Living Dead. Otroligt bra med häftiga scener. En kvinna som kräks upp tarmarna. En kille som får en borr i huvudet. En liten snorunge är tyvärr med. Dock inte så jobbig som snorungarna brukar vara.

Zombie Flesh Eaters. Ruggig stämning och en del schyssta scener. Dock var min produktion rätt dålig och klippt rätt mycket skulle jag tro.

House By The Cemetary. Inte lika bra som ovanstående men ändå bra. Också ganska ruggig stämning.

Runda Grodan
2005-10-05, 17:36
EXEMPEL!!! jag älskar den kategorin.. dawn of the dead var störtskön (även den gammla)
Evil Dead är ju en klassiker. Dessutom är ju B-skådisarnas kung Bruce Campbell med. Den har du säkert sett men för er andra som inte har sett den, SE DEN!!!

Tvåan och trean rekommenderas de också även om de är lite roligare och mindre skrämmande.

olwe
2005-10-05, 17:39
Tack grodan!!! de skall ses!

olwe
2005-10-05, 17:41
Evil Dead är ju en klassiker. Dessutom är ju B-skådisarnas kung Bruce Campbell med. Den har du säkert sett men för er andra som inte har sett den, SE DEN!!!

Tvåan och trean rekommenderas de också även om de är lite roligare och mindre skrämmande.

Evil dead 3 är ju så kunglig! helt skön...

En av de bästa filmcitaten: Clatu Verata ni*host*

Runda Grodan
2005-10-05, 17:44
Evil dead 3 är ju så kunglig! helt skön...

En av de bästa filmcitaten: Clatu Verata ni*host*
Hehe. Dom är sköna alla tre. Bara det att han har en motorsåg på handen. :laugh:

Zakath
2005-10-05, 17:48
Evil Dead är ju en klassiker. Dessutom är ju B-skådisarnas kung Bruce Campbell med. Den har du säkert sett men för er andra som inte har sett den, SE DEN!!!

Tvåan och trean rekommenderas de också även om de är lite roligare och mindre skrämmande.



Jag ÄLSKAR Evil Dead filmerna, jag vet inte vilken som är bäst, men jag får nog säga tvåan efter mycket tvekan :D Hysterisk!
"Someone's in my fruit cellar."

Har förövrigt sett hela "...of the Dead" serien av Romero, fast jag skulle nog behöva se om Day of the Dead och Dawn of the dead (originalet) ;)

Runda Grodan
2005-10-05, 17:54
Jag ÄLSKAR Evil Dead filmerna, jag vet inte vilken som är bäst, men jag får nog säga tvåan efter mycket tvekan :D Hysterisk!
"Someone's in my fruit cellar."

Har förövrigt sett hela "...of the Dead" serien av Romero, fast jag skulle nog behöva se om Day of the Dead och Dawn of the dead (originalet) ;)
Två assköna lines från Night och Dawn.

"They're Coming to Get You Barbara".

"When there's no more room in hell, the dead shall walk the earth".

Jag började titta på Day Of The Dead igår men jag tycker den är lite sämre än de andra. Avbröt innan filmen var slut. Jag blir så jävla less på den dryga tanten och den mesiga latinogubben. Fan vad de håller på hela tiden. Dr Frankenstein är rätt sympatisk och Bub inte heller att förglömma. :D

Jag har Trilogy Of The Dead boxen. Köpte den för ca 200kr har jag för mig. Den rekommenderas varmt.

christian
2005-10-05, 17:56
För att folk inte har vett att hålla käft eller uppföra sig på biografer.
Jag har gett upp bio helt.

Precis som jag.

Land of the dead är bra, en av de bättre zombierullar jag sett faktiskt. Dock känns det lite som att början var bäst och sen var det bara ett långt slut.

Zakath
2005-10-05, 18:02
Två assköna lines från Night och Dawn.

"They're Coming to Get You Barbara".

"When there's no more room in hell, the dead shall walk the earth".

Jag började titta på Day Of The Dead igår men jag tycker den är lite sämre än de andra. Avbröt innan filmen var slut. Jag blir så jävla less på den dryga tanten och den mesiga latinogubben. Fan vad de håller på hela tiden. Dr Frankenstein är rätt sympatisk och Bub inte heller att förglömma. :D

Jag har Trilogy Of The Dead boxen. Köpte den för ca 200kr har jag för mig. Den rekommenderas varmt.



Jo jag tycker också snacket i Day of the Dead var ganska drygt, därför jag vill se om den då jag såg den med kompisarna först. Kanske man orkar engagera sig lite mer i den då, den har ju trots allt fått mycket bra kritik av andra zombieälskare :naughty:

RobbeliRobban
2005-10-05, 18:20
day of the dead, med originalmanus, som Romero egentligen ville haft den:

http://www.horrorlair.com/scripts/dayofthedead.txt

prime^
2005-10-05, 18:22
e inte Resident Evil en zombie-film?
säger dock inte att den e bra, för d e den inte

olwe
2005-10-05, 18:24
e inte Resident Evil en zombie-film?
säger dock inte att den e bra, för d e den inte

Nä, den filmen misslyckades de med... Den hade riktigt stora möjligheter men de lyckades inte alls skapa stämmningen från spelet.

Nr 2 var ännu sämre.

Zakath
2005-10-07, 18:41
day of the dead, med originalmanus, som Romero egentligen ville haft den:

http://www.horrorlair.com/scripts/dayofthedead.txt



Grymt manus! :bow:
tackar för det!

Förstår verkligen inte varför de ändrade så mycket i dialogen och handlingen till filmen *tummen ner*

krellik
2005-10-07, 19:50
Gillade remaken av Dawn bäst. I min åsikt den bästa i Dawn serien faktiskt.
Naturligtvis är Night stenhård också. Orginal Dawn och Day gillar jag med. Sen efter alla dessa kommer Land.
Den var dock riktigt bra men blev lite besviken.

grisbil3n
2005-10-08, 03:16
Alltså, den är ju så dålig att det gör ont? Sämsta skiten som någonsin gått på bio. Dawn of the dead 2004 därmot, hur bra somhelst.

Diana
2005-10-08, 05:44
För att folk inte har vett att hålla käft eller uppföra sig på biografer.
Jag har gett upp bio helt.
True dat! :MrT: :D

Är ju 100ggr trevligare att snylta på nåns blaffiga wide screen me surround-sound-hemmabio kraffs :naughty:

Heron citys fåtöljer(sängar??hehe) saknar man dock i bio celibat :love: *cry*

Zakath
2005-10-13, 18:12
Har sett City of the living Dead och Zombie Flesh Eaters nu :hbang:

Sistnämnda är NÄSTAN en ny favorit, innehåller allt en zombierulle ska ha :D

mangemani
2005-10-13, 18:51
tycker filmen var dålig.
zombierna är ju människor istället för zombies,jag menar dom är för "levande" för att vara zombies,alltså dom aggerar och tänker som dom levande.

Runda Grodan
2005-10-13, 19:04
Har sett City of the living Dead och Zombie Flesh Eaters nu :hbang:

Sistnämnda är NÄSTAN en ny favorit, innehåller allt en zombierulle ska ha :D
Dom är grymma som sagt. :hbang:

Jag såg Demons 2 av Dario Argente igår. Den var riktigt bra! Bättre än ettan som var bara var okej.

Edit. Jag ändrade mig. Ettan är också bra... men inte lika bra som tvåan. :D

Zakath
2005-10-13, 19:06
Dom är grymma som sagt. :hbang:

Jag såg Demons 2 av Dario Argente igår. Den var riktigt bra! Bättre än ettan som var bara var okej.



Är det zombiefilmer? Vad handlar Demons om?

Kaew
2005-10-13, 19:09
tycker filmen var dålig.
zombierna är ju människor istället för zombies,jag menar dom är för "levande" för att vara zombies,alltså dom aggerar och tänker som dom levande.


Haller med det var det enda jag storde mig pa , nar dom borjade andvanda vapen etc . Enligt mig sa ska zombies bara vara sadar skont dumma , ga hasande framat . Gillande resident evilfilmerna med , men det beror nog mest att milla jovovich ar sa satans het .

Runda Grodan
2005-10-13, 19:14
Är det zombiefilmer? Vad handlar Demons om?
Njae det är demoner fast de beter sig som zombies på ett ungefär. De sprider smittan på samma sätt men de är snabbare än zombies och får olika attribut när de förvandlas, huggtänder klor och annat.

I ettan är det människor som blir fast i en biograf och filmen de ser på har nån koppling till förvandlingarna som sker i biosalongen. Sedan är det ett ganska vanligt upplägg. Människor fast i ett stort hus som ska ta sig ut med monster i hälarna.

I tvåan är det samma sak fast dom är i ett höghus. Jag kan inte riktigt bestämma mig för om ettan var bra eller inte. :smash: Tvåan rekommenderas i alla fall. Riktigt schyssta förvandlingar tyckte jag, inget dataanimerat direkt men väldigt mycket kladd och blod. :naughty:

Zakath
2005-10-13, 19:16
Haller med det var det enda jag storde mig pa , nar dom borjade andvanda vapen etc . Enligt mig sa ska zombies bara vara sadar skont dumma , ga hasande framat . Gillande resident evilfilmerna med , men det beror nog mest att milla jovovich ar sa satans het .



Har du inte sett Day of the Dead? Om du läser originalmanuset till den ovan så ser man hur Romero har velat utveckla zombiegenren. Det är iaf min hypotes, att han går mot att zombierna blir smartare och smartare, vi får se hur utveckling i framtiden blir!

Ska bli mycket intressant att se Land of the Dead!

Runda Grodan
2005-10-13, 19:17
Riktigt schysst när tänderna lossnar i munnen och det dyker upp nya krokiga huggtänder under och medan det sker så rinner det rikligt med gegg.

Här är ett ganska trist filmomslag jag hittade.

Kaew
2005-10-13, 19:20
Har du inte sett Day of the Dead? Om du läser originalmanuset till den ovan så ser man hur Romero har velat utveckla zombiegenren. Det är iaf min hypotes, att han går mot att zombierna blir smartare och smartare, vi får se hur utveckling i framtiden blir!

Ska bli mycket intressant att se Land of the Dead!

nix det har jag inte , Dawn of the dead var nog den forsta zombiefilmen jag sag . tyckte det var riktigt bra . ska se om jag kan fa tag pa nagra av all filmer namda har . Vet inte vad det ar men zombiefilmerna har natt "extra " :thumbup: