handdator

Visa fullständig version : Mina mått


Ungtuppen
2005-10-05, 10:53
Hej! Jag har nu tränat i drygt 15 månader. Jag började som en väldigt liten räka på 52kg (172cm) och väger idag 72.1kg på morgonen (vikten brukar stiga nåt kilo under dagens gång). Jag tycker att styrkan har ökat bra så jag tänkte skriva upp lite kroppsmått och se ifall ni tycker att jag borde träna någon kroppsdel lite hårdare. Tyvär så har jag inte några mått från början av min träningskarriär men jag kan säga att jag var... liten :P Nu är jag också rätt liten, men iallafall lite större än då.

Dum som jag var så struntade jag i benträning i ett helt år då jag tyckte att det viktigaste var att fokusera på överkroppen, har dock börjat med benträning nu. Borde kanske nämnas att jag är nyss fyllda 18 år.
Här kommer måtten:

Överarmar: 36cm
Bröst: 96.5cm
Midja: 80cm
Lår: 55cm
Vader: 34.5cm
Underarmar: 29cm
Axelbredd: 117cm


Detta är alltså mätt på morgonen och av någon anledning så brukar tex armarna och bröstet vara lite större längre fram på dagen.

Kommentera gärna. *flex*

mini_Arnold
2005-10-05, 10:57
Nästan som mina mått!
Dvs du är fortvarande liten. :D
Fortsätt biffa dig, resultaten kommer runt hörnet en vacker dag!

tigerofsweden
2005-10-05, 11:03
Benen som släpar en aning kanske! Annars ser de bra ut, bara och fortsätta och kriga!

ohah
2005-10-05, 14:56
tycker nog man ska köra alla kroppsdelar lika hårt, det jämnar nog ut sig med tiden.. är du nyfiken på hur du ser ut visuellt kan du ju prova att ta bilder med olika poser, då ser du ju lite tydligare om du tycker nån muskelgrupp släpar... mått säger ju bara en del av sanningen.....
men har du bara kört lite ben 12 av 15 månader så är det väl gissningsvis där du behöver lägga lite krut...

dtox
2005-10-05, 16:00
Hej! Jag har nu tränat i drygt 15 månader. Jag började som en väldigt liten räka på 52kg (172cm) och väger idag 72.1kg på morgonen (vikten brukar stiga nåt kilo under dagens gång). Jag tycker att styrkan har ökat bra så jag tänkte skriva upp lite kroppsmått och se ifall ni tycker att jag borde träna någon kroppsdel lite hårdare. Tyvär så har jag inte några mått från början av min träningskarriär men jag kan säga att jag var... liten :P Nu är jag också rätt liten, men iallafall lite större än då.

Dum som jag var så struntade jag i benträning i ett helt år då jag tyckte att det viktigaste var att fokusera på överkroppen, har dock börjat med benträning nu. Borde kanske nämnas att jag är nyss fyllda 18 år.
Här kommer måtten:

Överarmar: 36cm
Bröst: 96.5cm
Midja: 80cm
Lår: 55cm
Vader: 34.5cm
Underarmar: 29cm
Axelbredd: 117cm


Detta är alltså mätt på morgonen och av någon anledning så brukar tex armarna och bröstet vara lite större längre fram på dagen.

Kommentera gärna. *flex*

Du har ju säkert blivit bredare och större, ingen tvekan.
Dock vill jag inte påstå att du är "stor" riktigt än :) Dina mått ligger ganska nära mina...Det skiljer 2-4cm i stort sett allt förutom underarmar där vi ligger lika. Men det är bra, keep it up! :thumbup:

Popeye
2005-10-05, 16:42
Känns som att du är för tidigt ute för att böja prata om släpande muskelgrupper.
Kör på några år till innan du börjar detaljstudera fysiken. Satsa på massa i allmänhet bara. En bra all-round träning helt enkelt.