handdator

Visa fullständig version : höger lår


pia
2005-10-05, 09:38
När jag kör benpress så är det något i höger lår som känns konstigt och obehagligt. Jag gillar övningen men det är precis som stickning och något hoppar fel på mitten av låret. Har fått stora blåmärken där ibland om jag kört tungt. Har aldrig hört talas om någon som haft det samma så jag tycker det är lite konstigt. Jag gillar övningen och vill gärna köra men det känns obehagligt när jag kör. Det händer när jag är ganska långt ner i benpressen, inte första biten. Någon som har en aning om vad det kan vara eller känner igen det?

Börje H
2005-10-05, 10:23
När jag kör benpress så är det något i höger lår som känns konstigt och obehagligt. Jag gillar övningen men det är precis som stickning och något hoppar fel på mitten av låret. Har fått stora blåmärken där ibland om jag kört tungt. Har aldrig hört talas om någon som haft det samma så jag tycker det är lite konstigt. Jag gillar övningen och vill gärna köra men det känns obehagligt när jag kör. Det händer när jag är ganska långt ner i benpressen, inte första biten. Någon som har en aning om vad det kan vara eller känner igen det?

Märkliga symptom kan man säga. Har du någon tidgare skada i låret. Allvarligare sträckning eller "lårkaka"? Är det bara i benpressen det känns?

pia
2005-10-05, 10:50
Jag har fått en lårkaka en gång men minns inte om det var på det benet. Det känns enbart i benpressen och enbart i läget som nästan är längst ner. Då hoppar det liksom till och sticker i låret. En konstig och obehaglig känsla. Har för mig att jag känt lite i knäböjen också någon gång när jag kommit långt ner. Jag tror jag kommer längre ner i pressen än böjen och därför känner jag i benpressen men inte i böjen. Är för feg i knäböjen så jag går inte ner i backen utan lite under 90 grader där medan jag i pressen går riktigt långt ner och har tyngre vikter där också.Märkliga symptom kan man säga. Har du någon tidgare skada i låret. Allvarligare sträckning eller "lårkaka"? Är det bara i benpressen det känns?

Börje H
2005-10-05, 11:58
Om du känner igenom muskelbuken på låret kan du då känna någon skillnad mot andra sidan? Några "hack" i muskulaturen eller smärta?
Om du spänner låret känns låren då lika?

pia
2005-10-05, 17:03
Nej det gör jag inte men jag har en bättre muskelutveckling på vänstern och får bättre muskelkontakt med vänster sida men det är inte bara på benet utan hela vänstersidan är bättre än högern.Om du känner igenom muskelbuken på låret kan du då känna någon skillnad mot andra sidan? Några "hack" i muskulaturen eller smärta?
Om du spänner låret känns låren då lika?

Ulf A Big
2005-10-05, 20:44
Nej det gör jag inte men jag har en bättre muskelutveckling på vänstern och får bättre muskelkontakt med vänster sida men det är inte bara på benet utan hela vänstersidan är bättre än högern.
Kan det vara att så du är lite halt?Prova att använda skoinlägg i en sko i taget och känn efter hur det känns.

Something
2005-10-10, 22:00
Det är inte en muskelbristning då? Du får ju uppenbarligen blödningar. Om du bara spänner musklen väldigt hårt, känns det annorlunda gentemot det andra benet?

pia
2005-10-10, 22:58
Jag får bättre kontakt med vänstern men annars ingen större skillnad. Jag får inte alltid blåmärken men det har hänt några gånger. Jag har visserligen väldigt lätt att få blåmärken. Ibland känns det mer när jag kör ibland mindre men lite känns det alltid.
Det är inte en muskelbristning då? Du får ju uppenbarligen blödningar. Om du bara spänner musklen väldigt hårt, känns det annorlunda gentemot det andra benet?

Something
2005-10-11, 11:38
Hade du haft en bristning så hade du inte kunnat lyfta ordentligt med benet, borde vara en rejäl märkbar skillnad i styrka.

Testat fråga en läkare? :)