handdator

Visa fullständig version : Lyftarskor från utlandet.


z_bumbi
2005-10-04, 19:29
Är det någon som vet någon bra adress för att köpa lyftarskor från utlandet? Jag tror man kan kapa en del på priset och med tanke på hur kort tid de moderna skorna håller så är det välkommet.

the_PL_man
2005-10-04, 19:31
Är det någon som vet någon bra adress för att köpa lyftarskor från utlandet? Jag tror man kan kapa en del på priset och med tanke på hur kort tid de moderna skorna håller så är det välkommet.

Hmm, annars tror jag att du hittar de billigaste skorna i Sverige här:
http://karlstadsak.se/patric/Utrustning.htm

/the_PL_man

bubbe
2005-10-04, 19:35
http://www.goodlift.cz/

Här handlar du till bra priser, men slipper svensk moms.

Har beställt därifrån 2 ggr, enda betalningsmöjlighet är
via bank. Jag har internetbank med utlandsbetalning vilket
gav mig en betalningskostnad på ett par kr, typ 2-3. samt
lägger dom på frakt för 10€

Pinglan
2005-10-05, 06:42
http://www.goodlift.cz/

Här handlar du till bra priser, men slipper svensk moms.

Har beställt därifrån 2 ggr, enda betalningsmöjlighet är
via bank. Jag har internetbank med utlandsbetalning vilket
gav mig en betalningskostnad på ett par kr, typ 2-3. samt
lägger dom på frakt för 10€
Oj, det var riktigt bra priser där! Vad innebär internetbank med utlandsbetalning? Har man det automatiskt om man har "vanlig" internetbank som man betalar räkningar med? Hur går det till när man beställer? Får man uppge kortnummer eller kontonummer eller hur gör man? Hur lång tid tog det att få hem grejorna du beställde? Funkar det bra att skicka tillbaka om storleken inte passade? Jag ska helt klart överväga att beställa från den sidan hädanefter :thumbup:

melancoolio
2005-10-05, 06:48
Härligt att se att man får länka till andra webshopar!

z_bumbi
2005-10-05, 06:56
Härligt att se att man får länka till andra webshopar!

Varför skulle man inte få göra det? Vad jag såg så såldes det inte några tillskott i någon av länkarna, hittar du några kan du säga till.

bubbe
2005-10-05, 08:24
Oj, det var riktigt bra priser där! Vad innebär internetbank med utlandsbetalning? Har man det automatiskt om man har "vanlig" internetbank som man betalar räkningar med? Hur går det till när man beställer? Får man uppge kortnummer eller kontonummer eller hur gör man? Hur lång tid tog det att få hem grejorna du beställde? Funkar det bra att skicka tillbaka om storleken inte passade? Jag ska helt klart överväga att beställa från den sidan hädanefter :thumbup:

haha, nu blev det fart i brallan.....

jag har sk internetbank hos nordbanken, och i deras överföringstjänst mellan banker kan man föra över till banker i utlandet. detta har kostat runt 75 kr innan då man har gjort överföringen via kassan på banken. Man för över pengar precis som till ett annat bankkonto, fast man måste uppge landsnummer och sen ett swit/swip? nummer. All denna information skickar dom till dig när du ska beställa.

Även om priserna är bra, så tror jag det kan vara vissa problem med lagerhållning så man får fråga först hur snabbt man kan få hem grejerna.

z_bumbi
2005-10-05, 08:49
Jag/vi var iofs mest intresserade av ett par nya adidas, det verkar som att vissa firmor lagrade upp rejält med ironworks innan de försvann ur sortimentet t ex.
Nu har ju iofs IronworksII dykt upp så det blir att försöka hitta ett ställe att prova skorna på.
Adidas andra nya modell är inget under av hållfasthet om man får uttrycka sig försiktigt.

Jag gissar att VM-bänk kommer att ha en del utställare så i värsta fall får vi hålla oss till dess.

- ante
2005-10-05, 12:53
Ni som är aktiva inom styrkelyft, använder ni er av tyngdlyftarskor?
Med tanke på att styrkelyftare har stången bakom huvudet, medans tyngdlyftare har den framför huvudet, så borde väl en "optimal" styrkelyftarsko se lite annorlunda ut jämnfört med en tyngdlyftarsko?

Fick för övrigt hem ett par Knäböjsskor från Wahlanders idag, ska iväg och testa dom ikväll.

NerX
2005-10-05, 13:16
Nu har ju iofs IronworksII dykt upp så det blir att försöka hitta ett ställe att prova skorna på.


Är detta en bra allroundsko, tänkte eftersom den har en klack, påverkar det något i t.ex marklyft?

bubbe
2005-10-05, 13:18
Är detta en bra allroundsko, tänkte eftersom den har en klack, påverkar det något i t.ex marklyft?

ingen klack i marklyft!

bubbe
2005-10-05, 13:19
hur är denna som allroundsko?

http://www.extremepower.se/adidas-pretereo-p-938.html

NerX
2005-10-05, 13:55
ingen klack i marklyft!

Va som jag misstänkte då.

emmzan
2005-10-05, 16:58
- ante> jag kör adidias OL-skor (ADISTAR weight 2000
) som jag håller på att slita ut efter ca 6 månaders användning :( Har provat wahlanders men tyckte inte dom var stabila nog.

- ante
2005-10-05, 19:16
- ante> jag kör adidias OL-skor (ADISTAR weight 2000
) som jag håller på att slita ut efter ca 6 månaders användning :( Har provat wahlanders men tyckte inte dom var stabila nog.

Okej.
Var precis och testade skorna, höjden på klacken kändes perfekt, dom var hyffsat stabila, fast svårt att avgöra då jag hade mitt lätta böjpass idag.
Har prövat att böjja med OL skor tidigare, var ett par Adidas, men kommer inte ihåg vilken modell. Fungerade också ganska bra, fast klacken kändes lite hög.

NerX
2005-10-07, 00:20
ingen klack i marklyft!

Du har inte lust att utveckla det lite? Om man nu inte satsar på styrkelyft osv spelar det verkligen så stor roll då?

Kanske en dum fråga, men jag har inte hört någon anledning till varför man inte ska ha klack i marklyft, dock hört att man inte ska ha det.

Sve
2005-10-07, 00:27
- ante> jag kör adidias OL-skor (ADISTAR weight 2000
) som jag håller på att slita ut efter ca 6 månaders användning :( Har provat wahlanders men tyckte inte dom var stabila nog.

jag använder adidas equipment som jag köpte på rea hos eleiko. har använt dom nästan varje pass sedan i våras och de ser helt nya ut än. fick du något måndagsex?

the_PL_man
2005-10-07, 06:13
Du har inte lust att utveckla det lite? Om man nu inte satsar på styrkelyft osv spelar det verkligen så stor roll då?

Kanske en dum fråga, men jag har inte hört någon anledning till varför man inte ska ha klack i marklyft, dock hört att man inte ska ha det.

Vill du inte ha bra vinklar i mark ?
Eftersom stången redan är framför dig, så hamnar man redan lätt på tå. Att förstärka den effekten mha klack är IMO inte optimalt.
Dessutom bygger klacken uppåt -> längre lyftväg.

/the_PL_man

the_PL_man
2007-01-26, 11:27
Någon som provat dessa ?

http://www.wahlanders.se/shop/catalog/images/skor.jpg
http://www.wahlanders.se/shop/catalog/product_info.php?products_id=104&osCsid=8c334c60afa8a0498bf8d0cab7a941de

Mvh
Lars

Nitrometan
2007-01-26, 12:28
Näpp. Jag har inte testat dem.

Men de verkar följa samma specifikationer som Yngve har jobbat med ett tag.

Jag har den förra versionen av sko, med överdel i nylon istället för läder som det är på denna.

Antar att de är bra. Hittills har Yngve inte gjort nåt dåligt, han brukar testa sina grejer noga.

the_PL_man
2007-01-26, 12:54
De verkar ha den lutning jag skulle kunna tänka mig (1 cm).
Är inte det samma som RDC rekommenderar?
OL-dojjor har för mkt klack för min smak.


/the_PL_man

Näpp. Jag har inte testat dem.

Men de verkar följa samma specifikationer som Yngve har jobbat med ett tag.

Jag har den förra versionen av sko, med överdel i nylon istället för läder som det är på denna.

Antar att de är bra. Hittills har Yngve inte gjort nåt dåligt, han brukar testa sina grejer noga.