handdator

Visa fullständig version : Most hardcore workout ever: Jay Cutler&Mat Duvall


Mass-Tech
2005-10-04, 17:23
"Probably the craziest workouts I've ever done were in the early years, but I'm a lot smarter now. I was such an egomaniac early on with my legs. I remember joining the gym at 18. I used to walk around the gym and use every single leg apparatus they had. Basically, you are looking at leg presses, leg extensions, hack squats, squats, front squats, and lunges. The sickest workout I had was more of an overtraining workout. It wasn't necessarily grueling, but I was performing a marathon workout, which really wore me out pretty quickly. What I learned from that, early on, was that I did get
developed, but I also learned that I was overtraining. You have to use your head a little bit and pick three to four different exercises per body part, and not pick every machine in the gym. I did this on several occasions in my early years in 1991 and 1992. These workouts would last about two to two and a half hours, just hitting quads, doing 4 sets per exercise with pretty heavy
weights. I did get good quality leg development, but I still feel like I was overtraining." -Jay Cutler

"The hardest training session I've ever gone through was with my mentor John Beck. John used to bring my friend Todd and me down to the gym, lock the door, and bring things out of me in my training that I truly miss. I remember one Saturday that we were training legs, and John decided to pit Todd and me against each other. Imagine being in a dingy basement, soaked with sweat, and training legs – it was unreal. At the time, I had been trying to get my squat over 700 pounds for so long, and finally I did it, for repetitions.
-Mat Duvall

Runda Grodan
2005-10-04, 17:31
Mat Duvall håller på att träna till wrestler hos "Total Nonstop Action Wrestling". Antar att det är TNA.

Mass-Tech
2005-10-04, 17:38
Mat Duvall håller på att träna till wrestler hos "Total Nonstop Action Wrestling". Antar att det är TNA.
Lika bra, han hade inte det som behövdes för att lyckas som proffs.

sunkan
2005-10-04, 17:43
var det inte han som hade såna jäkla armar. Har för mig att jag har en gammal B&K där det står om hans 60 armar :D

Fultjack
2005-10-04, 17:51
var det inte han som hade såna jäkla armar. Har för mig att jag har en gammal B&K där det står om hans 60 armar :D

stämmer bra det, tyvärr hade han väl ingen direkt vinnande fysik i övrigt

Mass-Tech
2005-10-04, 17:55
stämmer bra det, tyvärr hade han väl ingen direkt vinnande fysik i övrigt
Hans axlar, armar och bröst, var mycket störe och bättre än resten plus att han hade en bred midja.

Herkulez
2005-10-04, 18:00
stämmer bra det, tyvärr hade han väl ingen direkt vinnande fysik i övrigt
ja vinner man NPC nationals och även tar hem overallen så är väl det där lite hårt sagt. Var ju bara 2 år sen han blev proffs.

fast nå topp proffs tror jag inte han hade blivit

MasterChief
2005-10-04, 18:00
var det inte han som hade såna jäkla armar. Har för mig att jag har en gammal B&K där det står om hans 60 armar :D


Kan man snacka om överdrift.... :D

Herkulez
2005-10-04, 18:03
Kan man snacka om överdrift.... :D
ja inte är dom långt ifrån iaf =)
http://www.gmv.com.au/images/catalog/gmv414e.jpg

Mass-Tech
2005-10-04, 18:04
ja vinner man NPC nationals och även tar hem overallen så är väl det där lite hårt sagt. Var ju bara 2 år sen han blev proffs.

fast nå topp proffs tror jag inte han hade blivit
Tycker det var en riktig orättvis seger, blev lite som i Mr.O 01.