handdator

Visa fullständig version : munters journal


Sidor : 1 2 3 4 5 [6] 7

Munter
2004-01-23, 16:46
Lite allt möjligt idag.

Plana hantelpressar 36kg/14, 41kg/12/10
Hantelcurl 21kg/12, 31kg/8/6/4
Lätta stångcurl och sidolyft med hantel.
Repcrunches
Intervaller 15 min efteråt.

Det blir fortsatt bröstvila, började göra ont i axeln så fort jag tog ut mig.

Castro
2004-01-23, 16:59
Hur var det med axen? Hade du kollat upp det där eller har du bara tänkt att det skall självläka?

Munter
2004-01-23, 17:09
Har pratat med både en läkare (min bror!) och en snubbe på idrottsmedicin, dom har klämt och meckat med axeln... det är, som jag visste, en förslitningsskada så det är vila som gäller ja. Pratade med en kollega till bror idag som föreslag att man skulle skjuta in lite bedövningsmedel i leden för att vara säker på att det är just AC-leden som är kass (smärtan släpper ju i så fall, så man vet att den kassa leden verkligen är den man tror). Jag lär nog inte dö av att skippa bröstträning eller köra jättehöga reps några månader, ska mest bli skönt. Den känns redan mycket bättre då jag skippat bröstträningen några veckor.

Klo
2004-01-23, 17:13
Jag lider med dig, axelskador suger :insane:
Krya på dig!

Castro
2004-01-23, 17:22
Okej. Jag har ju också problem med axeln nu och napprapaten som jag var hos igår sade att problemet satt i bicepsfästet som fäster uppe i axeln och han trodde också att det var en förslitningsskada som uppkommit på grund av för tunga hantellflyes. Han sa att det var en riktig skitövning för bicepsfästet så jag skall lägga ner den övningen totalt nu och se om det blir bättre. Kan det vara samma sena som du har problem med?

Munter
2004-01-23, 17:37
Jag har lärt mig att man kan kolla om det är bicepssenan som felar genom att helt enkelt vrida handen fram och tillbaka så att biceps aktiveras ? Det ska kännas stelt. Så har jag i alla fall inte, och inte heller är det nåt i rotator cuff eftersom jag klarar "vridtestet" för sådana skador.
Har du också ont rätt på ben-knölen som sitter på axeln (acromion) ? Om jag trycker hårt på den bränner det till som fan, dock fäster det mig veterligen en drös olika senor på den kulan. Just acromion-clavicular (axelkulan till nyckelbenet) sägs vara vanlig då man bänkpressar alltför tungt och ofta, och det är det ju det jag sysselsatt mig med sista åren.
Uppskattar varmt några visdomsord om du har fler teorier om vad det kan vara.

FUn-tex SSwinger
2004-01-23, 17:58
Nog bäst att ni ställer in eran medverkan i "bästa fysiken" och rebaha era skador till fullo, stressar av, kanske spela lite pingis?, fiinns ju så myyyycket förutom träning att njuta av här i livet, Varför inte en runda på puben ojojoj ni kan ju tävla om vem som kan dricka mest?, eller varför inte ett lakrits maraton? lockande? fredag? vad väntar ni på böjs ut o sup :cheers: :cheers:

Bobbokrull
2004-01-23, 20:54
Nu börjar det ju vara mer ett sjukhus än träningsforum detta....vad är det som händer? Castro deffar sönder sig, och du bänkar sönder dig. Men det låter klokt att du vilar dig från bröstövningarna ett tag så du inte får nått mer allvarligt bestående men..well well.

Men frågan jag vill ha svar på är: blir det hårddeff inför kolozzeums fototävling nu eller?

Castro
2004-01-23, 23:14
Munter: Okej, du verkar rätt insatt, men då har du ju haft problem längre än mig. Men jag skall ju som sagt till napprapaten igen nästa vecka och får jag fram något nytt så meddelar jag dig självklart. Det skulle ju kunna vara samma problem som vi har, för jag känner igen symptomen och även det där med att nöta bänkpress :em:

Funtex: Nej nej, här laddas det för fullt :devil: Men jag är ändå inget hot för dig så du kan vara lugn. :)

Bobbokrull: Joo, det verkar ju nästan så ;)

Munter
2004-01-24, 10:20
Funtex: Hähä, börjar du bli ängslig inför tävlingen :thefinger

Bobbo: Jag har kört en liten hobbydiet sista månaden ja. Gått från 102 till 98 ungefär, inget seriöst, bara kul... men tävlingen ligger ju bra till tidsmässigt, så jag försöker väl ta ner mig nåt kilo till i alla fall så man ser några muskler.

Castro: Okas, ska bli spännande att se naprapaten säger då.

Övrigt: Var förbi Power igår och skrek lite på försäljaren, jag fick pengarna tillbaka för min mp3-spelare som är ett år gammal. Weeee! Under samma tid råkade jag lämna DC-klienten igång och vips hade jag förbrukat för mycket bandbredd och har ingen internetaccess fram tills måndag (surfar via univ nu). Sura bananas.

Fartman
2004-01-24, 11:37
Originally posted by Munter
Funtex: Hähä, börjar du bli ängslig inför tävlingen :thefinger

Bobbo: Jag har kört en liten hobbydiet sista månaden ja. Gått från 102 till 98 ungefär, inget seriöst, bara kul... men tävlingen ligger ju bra till tidsmässigt, så jag försöker väl ta ner mig nåt kilo till i alla fall så man ser några muskler.

Castro: Okas, ska bli spännande att se naprapaten säger då.

Övrigt: Var förbi Power igår och skrek lite på försäljaren, jag fick pengarna tillbaka för min mp3-spelare som är ett år gammal. Weeee! Under samma tid råkade jag lämna DC-klienten igång och vips hade jag förbrukat för mycket bandbredd och har ingen internetaccess fram tills måndag (surfar via univ nu). Sura bananas.

su har nog för mycket pr0n utdelat, då brukar uploadsen flyga iväg i raketfart :notme:

Munter
2004-01-25, 15:07
Triceps och mage idag, körde > 20 set triceps, mestadels drag över huvudet på lätta vikter, 70-80kg. Intervaller, div magövningar och tjaffs.

Munter
2004-01-27, 16:12
Ute o sprungit några dagar á 40 min st.

Nån variant på ryggpass idag.

Chins 0kg/8/7/6
Upphöjd skivst. rodd 110kg/10, 130kg/7/5, ... osv neråt.
Sittande kabelrodd v-grepp 100kg/20, 130kg/8/8, 100kg/12
Lite latsdrag och cykel efteråt.

Castro
2004-01-27, 20:56
Är det en smygdeff du håller på med eller är det bättre kondition du är ute efter?

Simson
2004-01-27, 21:17
Ser ju bra ut, ojoj springer du 40 min 3-4 ggr i veckan untöver intervallerna? Det var inte dåligt! Funkar det bra? Det går inte ut för mycket över styrkan?

Munter
2004-01-27, 21:35
Castro: Neh konditionen blir bara en bonus. Tappa fett är det jag vill mest förstås.

Simson: Nä, snarare tvärtom. Känner man sig otymplig och fet sätter det sig i huvudet och då funkar inte träningen. Kan liks inte träna för fulla muggar pgr axeln och känner att jag måste trappa ner och läka kroppen ett tag likväl... då ere bra att sysselsätta sig med lite konditionsträning! Kul med andra sportformer ibland också.

fidde

Simson
2004-01-27, 21:47
Originally posted by Munter
Simson: Nä, snarare tvärtom. Känner man sig otymplig och fet sätter det sig i huvudet och då funkar inte träningen. Kan liks inte träna för fulla muggar pgr axeln och känner att jag måste trappa ner och läka kroppen ett tag likväl... då ere bra att sysselsätta sig med lite konditionsträning! Kul med andra sportformer ibland också.

fidde

Det låter ju vettigt. Ska börja springa jag med när jag tror att knäna håller för det (samma anledning :) ). Det blir nog kortare pass dock tror jag. Men det är skönt att springa när man kommit igång med det. Jag har alltid en uppstart period på 5-10 ggr då jag får ont på konstiga ställen (vader lågrygg osv osv) men efter det är det grymmt skönt.

Allan
2004-01-27, 22:22
Grymma skivstångsroddar. Lyfter på kepsen!'

allan

Munter
2004-01-29, 22:52
Tackar och bockar herr Allan.

Benpass, tog det rätt försiktigt.

Böj 8-9 set jättedjupa, top på 150kg.
Benpress ~300kg/12/12/10
Sittande vadpress trappa upp + 115kg/10/10/10 + stripset till 40kg (definierar smärta)
Lårcurl baksidan 60kg/8/8 + trappa ner.
Cyklade 20 min i gott tempo sedan.

Bra stadga i böjjen, men vågade inte lasta på för mycket. Nu ska jag ha gjort illa ryggen för sista gången, så jevla less på att få hålla tillbaka flera veckor då man gör sig illa. Tycker man borde lära sig när nederlaget stundar i en böj, men tydligen inte då jag upprepar samma tragedi så ofta. Schysst pass idag i alla fall, börjar få tillbaka gnistan i träningen känns det som.

Ajöken, fidde

Henke
2004-01-30, 06:53
Bra att ta det lugnt om ryggen strular, hoppas den håller nu så att du kan göra dig själv rättvisa.

MVH

Allan
2004-01-30, 14:36
Vette håken om du egentligen behöver gå särskilt mycket högre i böjen. Eftersom du helt klart prioriterar volym före styrka tror jag att det där kan vara en bra nivå attbygga massa.
Finns gott om exempel på byggare med bra ben som ytterligt sällan går tyngre än 150 pannor - man jobbar med kontakten istället. Grejen med tunga vikter är ju att viktkänslan tammefasen ökar exponentiellt istället för att bara följa den viktmässiga proportionen.
Dvs en höjning från 150 till 160 är ju egentligen bara tio kilo men känns som fyrtio, om du förstår hur jag menar. Experimentera litegrann med fotställning och sånt - eftersom du kan hantera den där vikten. Ser bra ut annars - hur mycket har du börjat gå in för tävlingen då? Ett minskat kolisintag brukar ge omedelbart genomslag i just böj och mark?

allan

Munter
2004-01-30, 17:19
Allan: Det är ju beklagligt att inte ha gjort en böj på 200kg, oavsett om man "kör på" volym eller styrka. Det är en bra gräns att sikta på som glad amatör. Jag körde ett pass samtidigt som Jesper Claesson (SM 2:a 85kg byggartuffing) häromdagen, passade honom och pratade skit... han har sadlat om till styrkelyft nu och ska tävla första gången i vår. Han böjde 4-5 reps på 210-220kg (helt godkända), trots att han "kört på volym" (usch för terminologin) en massa år. Totalar väl över 800kg (vägde 105 nu tror jag) och har riktigt respektabel volym.... det är mäkta imponerande tycker jag. Kul att kombinera storlek och styrka på ett så snyggt sätt, det är stor vill-ha faktor.
Ang. tävlingen hehe, jag kör några löppass per vecka bara, inga kostförändringar egentligen... någon annan måste ha en chans också seru!

fidde

Droog
2004-01-30, 21:44
200kg, jepp då är man godkänd.

Munter
2004-01-31, 18:25
Lyckades besegra snöstormen till ett axelpass idag.

Stående skivst.press bak huvudet 50kg/10/10, 60kg/10/8/8/7/6/6 + trappa ner till 40kg.
Skivst. shrugs 140kg/10/10, 170kg/8/7, 140kg/10
12-13 set med div. sidolyft för både baksida och ovansida.

Äcklig kontakt och bra pass, var svårt att få av mig tröjjan efteråt. Börjar få en sån där tuff ådra som går genom biceps, axeln och ner mot bröstet... kul att det händer nåt med fettet.

Ajöken, fidde

Simson
2004-01-31, 19:10
Jeeeezus vad många set! Kul att deffen börjar ge resultat, det är ju alltid skönt med belöning för mödan! Bra jobbat.

Munter
2004-02-01, 18:03
Hois knattar.

Biceps, mage.

Raka stångcurl 50kg/12/10, 60kg/8/8/7/7/6/6/6, 50kg/8/8.
Kabelcrunches 50-60kg superset med
konc. hantelcurl över bänk 21kg massa set.
Några set i sån där... magpryl för sidorna
Lite cykel efteråt.

Högsetsträning äger, det är bara att konstatera. Kontakten blir total!

dude
2004-02-01, 18:47
ojojoj det var inte lite set det där, variation är det som gäller.

Droog
2004-02-01, 23:49
Originally posted by Munter

Några set i sån där... magpryl för sidorna


Haha, vad har vi sagt? Punktförbränning fungerar inte. :D

Stabilt pass.

Munter
2004-02-04, 16:52
Rygg idag.

Upphöjd stångrodd (stog på 50kg-kaka) 100kg/12, 120kg/8, 140kg/6/6/5
Marklyft 140kg/10, 170kg/8, 200kg/2/2, 170kg/6
Hantelrodd 56kg/10/10/10/8/8
Lite cykel efteråt.

Okej pass, tog det säkra för det osäkra med tanke på hur ryggen vart senaste veckorna. Kändes stabilt i alla fall!

dude
2004-02-04, 17:01
Stabila mark! vad tar du en singel på?

Munter
2004-02-04, 17:19
230kg har jag toppat, men i dagsläget 220kg kanske.

Bobbokrull
2004-02-04, 17:45
Det är stångroddarna som jag är imponerad av!! Jag skulle ha svårt att hålla "nere" överkroppen då man kör med sådana monstervikter :bow:

Ps. inga nya bilder att dela med dig av?

Munter
2004-02-04, 18:01
Yes baby, stångroddarna äger... det biter så jävla bra då man tar ner vikten till golvnivå (eller lägre i mitt fall) mellan varje rodd och sen upp igen. Nån halvblandning mellan marklyft och "normal" stångrodd... en klart fet övning om man jämför med "vanliga" roddar där man bara drar med armarna nästan och håller ryggen statisk. Den är helt värdelös tycker jag.
Bilder pja, kanske tar några i veckan för din skull då... är faktiskt nöjd med formen, ligger runt 96-97kg (från 102). All löpning gör att man blir himla vaskulär också, trevligt.

fidde

Simson
2004-02-04, 20:37
Stabilt pass! Förstår dock inte riktigt hur du gör din "upphöjda stångrodd", jag gillar nämligen inte heller vanlig stångrodd riktigt & det skulle vara kul med ett alternativ.

Karl_alfred
2004-02-04, 20:47
Originally posted by Munter
Rygg idag.

Upphöjd stångrodd (stog på 50kg-kaka) 100kg/12, 120kg/8, 140kg/6/6/5
Marklyft 140kg/10, 170kg/8, 200kg/2/2, 170kg/6
Hantelrodd 56kg/10/10/10/8/8
Lite cykel efteråt.

Okej pass, tog det säkra för det osäkra med tanke på hur ryggen vart senaste veckorna. Kändes stabilt i alla fall!

grymma stångrodd Munter! lyfter du så att stången nuddar magen varje rep?

Munter
2004-02-04, 23:39
Simson: Tänk dig bara ett upphöjt marklyft fast du gör en roddrörelse på övre delen av övningen. Alltså som en traditionell fegrodd fast du släpper ner stången till marknivå varje gång och drar upp farten på uppvägen med en marklyftsrörelse. Du låser aldrig ryggen längst upp som i ett marklyft förstås, utan stannar där man brukar vid en vanlig rodd (säg fyrtiofem graders lutning på överkroppen ungefär) och använder där armarna/ryggen för att dra stången mot magen. Riktig killer, den tar så j-a bra för mig. Tror Arne skrivit rätt friskt om den här på forumet om du orkar söka.

Karl-alfred: Jepp.

Munter
2004-02-06, 16:28
Armar idag. Stel och äcklig överallt.

Rak stångcurl 60kg/8, 70kg/4, 60kg/8/7/7/6/5
Konc. curl över bänk 23kg, 21kg några set.
Runt 15 set drag över huvudet, 60-90kg i cable.
Cykel 15 min efteråt.

Vart ute o sprungit rätt mycket i veckan, fan vad man börjar kunna ta ut stegen mer och mer för varje vecka... min ordinarie runda på 40 min tar 30 min numer!

Munter
2004-02-07, 15:50
Spektakulärt misslyckande idag, var o böjde lite. Inget krut alls, bommade på 160 haha... åja, så kan det gå ibland. Iväg på partaj nu, so long suckers.

Castro
2004-02-07, 15:52
Originally posted by Munter
Spektakulärt misslyckande idag, var o böjde lite. Inget krut alls, bommade på 160 haha... åja, så kan det gå ibland. Iväg på partaj nu, so long suckers.

Så kan det vara ibland. Jag gjorde också ett dåligt pass idag, men det är bara att ta nya tag. Slit på dig de tighta discobrallorna nu och rocka loss Fidde! :D

Munter
2004-02-07, 15:53
Med mina kanoner förvandlas alla byxor till discobrallor seru :D

Castro
2004-02-07, 16:17
Originally posted by Munter
Med mina kanoner förvandlas alla byxor till discobrallor seru :D

Det är samma sak för mig med, så jävla jobbigt...:rolleyes: :laugh:

Munter
2004-02-08, 16:28
Jaha jajja... sitter här med en rejält smärta i ANDRA AXELN! Sträckte mig i nacken/axeln i förrgår under ett armpass och sen dess är det så gott som statisk smärta inne i axeln. Den gör ont då jag roterar underarmen, så det lär väl vara nåt med bicepssenan som har rapplat till sig. Bebisvikter here I come, det är fan så man går upp i limningen... FY FAN FÖR TUNG TRÄNING! Att man aldrig ska lära sig se längre än näsan, det är helt bisarrt hur man vägrar trappa ner på vikterna trots att man känner sig trasig.

:insane:

Droog
2004-02-08, 20:36
Du får ju ta det lugnt nu så du inte blir idrottsinvalid. Mindre :bpump: och mer :cheers:

Simson
2004-02-08, 21:24
Jobbigt :( Håller med om det där med vikterna, det sitter grymmt långt inne att trappa ned. Hoppas du inte slitit av något & att det lägger sig. Vad körde du för övning?

Munter
2004-02-08, 21:39
Droog: Jag kör ju rätt slö split nu tycker jag... jag tippar på att det mer har med belastningen än frekvensen att göra, men sånt kan man ju aldrig veta säkert. Jag ska köra samma frekvens fast med mycket lägre vikter någon månad nu och se varthän det barkar.

Simson: Jag körde en massa set drag över huvudet för triceps, inte särskilt tungt, då det sträckte till i någon sena från rotator cuff upp till nacken (kändes som det i alla fall). Sen dagen efter kom smärtan i axeln... inte samma smärta som i andra axeln.

mangs
2004-02-10, 11:27
Fyfan för skador. :(

Det är aldrig kul men vi får se vad en månad med lätta vikter kan göra för dig. Tycker det är ofta man sträcker/skadar sig kring axlarna/trapz -partiet. Man borde kanske stretcha detta område mer samt köra en del lättare övningar som verkligen pricksjuter alla småmuskler som man har i området. En pajad axel sätter ju mer eller mindre stopp för all styrketräning.

Vi får hoppas på det bästa och att du snart är tillbaka igen. Skulle vara kul att se lite blider nu när du gått ner i vikt, Har du behållt din musklemassa trots alla löppass? Bra tider börjar du ju få med. Hur lång runda springer du?

Munter
2004-02-10, 18:18
Mangs vetetusan... 5-6 km på <30 min låter väl rätt rimligt med tanke på farten jag tycker mig uppleva hehe.

Axlar idag, löjliga vikter förstås.

Skruvpressar supersettat med stående press bakom huvudet, 7-8 set.
Ännu mer stående press supersettat med sittande sidolyft, 3-4 set.
Några set stående sidolyft.
Cykel efteråt.

Var på mitt livs första jobbintervju idag och det gick skitbra, den drog ut snudd på 2 timmars samtal med VD:n. Ska tillbaks nästa vecka. Lite svårt att beskriva vad det handlar om förstås, men det är mjukvaruutveckling med stooora sponsorer i ryggen. Mycket fett kneg mao, håller tummarna så de knäcks att jag landar det, weeee.

Castro
2004-02-10, 18:30
Oj det var som tusan! Hoppas att du får det! När kom jobbmöjligheterna till Umeå egentligen?

Simson
2004-02-10, 21:37
Men det gick att köra lite trots skadan? Hoppas du får jobbet, det är ju lite motig arbetsmarknad för tillfället. Har en del kompisar som söker jobb & det verkar inte vara uppmuntrande. Lycka till i mjukvaruträsket :) det kanske är lättare i Umeå här nere finns väl halva fd Ericsson som söker såna jobb vilket kan vara lite jobbigt.

Munter
2004-02-10, 23:26
Simson: Det är nog likadant i alla universitetsstäder, svårt att få jobb. Tycker dock det är en ond karma på universiteten där folk klagar och klagar på att det inte finns några jobb men så frågar man hur många jobb de sökt... brukar sällan överstiga räkning på en hand! Jag har bara sökt 2-3 jobb och får såhär bra napp på en gång... även fått intresse från ett företag i Uppsala, men detta här i stan klingar högre givetvis. Gäller bara att skriva en bra presentation av sig själv, samt att man har haft hobbys eller livserfarenheter som är applicerbara på jobbet man söker (stämde in riktigt väl på mig denna gång och det var därför jag fick intervjutid, inte pgra föregående arbetserfarenheter). Spännande värre är det i alla fall!

Henke
2004-02-11, 10:45
Hoppas du får jobbet och att dina axlar.

MVH

FUn-tex SSwinger
2004-02-11, 12:17
Det där med axlarna, hade stora problem med mina axlar under 1.5 års tid, tills jag tog bort press över huvet sen dess, 100% varje pass,aldrig några besvär, om det kan vara till nån hjälp:D

pussokram*

Munter
2004-02-11, 15:46
Funtex: Jag har nästan aldrig kört stångpressar för axlarna utan hållt mig till hantlar... så det är nog inte det.

Var och körde ett lätt ryggpass idag.

Upphöjd stångrodd (från 50kg kaka) 90kg/15, 120kg/8, 130kg/8/6, 120kg/8/7
Marklyft 150kg/10/10, 170kg/6, 190kg/4/3 + nåra småset.
Lite intervaller efteråt.

supremo
2004-02-11, 16:44
Originally posted by Munter
Ja, så gott som. Jag har gjort examensarbetet och skramlar ihop de sista poängen jag behöver nu.. med stor säkerhet klar med civilingenjörsexamen i datevetenskap till sommaren i alla fall. Det är ett jobb i Uppsala som ser rätt lovande ut för tillfället, men det spelar mindre roll vart det blir... här i stan går det ju inte i alla fall, jobbrist som det råder.

Du hade pluggat till magisteringenjör innan va?
Eller har jag fått det helt om bakfoten, kanske var nån annan...

Om du gjorde det, hur mycket extra behövde du läsa för att ta civ.ing. examen?

Munter
2004-02-11, 16:51
Magisteringenjör haha... magisterexamen har jag nu ja. Den är på 160p (4 år heltid). Civilingenjören är samma sak fast du läser 20 poäng extra samt att det krävs vissa kurser; i vårt fall är det 15p elektronik, 15p allmäna ingenjörskurser och 5p fysik som är kravgränser för civ. ing datavetenskap, och att du totalt har 180p då givetvis.

fidde

supremo
2004-02-11, 17:36
Aha, okej, så du läser till vissa kurser och plockar ut en civing istället alltså...

Munter
2004-02-14, 15:27
Hois. Övre rygg.

Sittande rodd v-grepp 100kg/14, 123kg/12/12, 133kg/10/9/8/8, 123kg/12
Sittande rodd stång, pronerat 123kg/10/10/10/8/6
Upphöjd skivst. rodd 100kg/15/15, 120kg/12/10/10
Intervaller 15 min efteråt.

Även vart ute o löpt några dagar på sistone.

Intensivt och bra idag, smått illamående och skakig... måste vart alla semlor man tryckt sista dagarna. Var på intervju #2 på företaget i förrgår, kollade vilket kontor jag skulle ha, diskuterade löner o.s.v... helvete vad jag är sugen på det kneget nu. Munter the Moneyman heter jag i fortsättningen i så fall. Ska dit igen i veckan och förhoppningsvis få definitivt besked.

fidde

dude
2004-02-14, 15:31
Originally posted by Munter
Hois. Övre rygg.

Sittande rodd v-grepp 100kg/14, 123kg/12/12, 133kg/10/9/8/8, 123kg/12
Sittande rodd stång, pronerat 123kg/10/10/10/8/6
Upphöjd skivst. rodd 100kg/15/15, 120kg/12/10/10
Intervaller 15 min efteråt.

Även vart ute o löpt några dagar på sistone.

Intensivt och bra idag, smått illamående och skakig... måste vart alla semlor man tryckt sista dagarna. Var på intervju #2 på företaget i förrgår, kollade vilket kontor jag skulle ha, diskuterade löner o.s.v... helvete vad jag är sugen på det kneget nu. Munter the Moneyman heter jag i fortsättningen i så fall. Ska dit igen i veckan och förhoppningsvis få definitivt besked.

fidde

semlor på diet :nono:
:D

Castro
2004-02-14, 16:17
Jag håller tummarna för dig :thumbup: :thumbup:

Simson
2004-02-14, 18:34
Lycka till med jobbet, det låter ju som om det är klart. Hoppas du var hård i löneförhandlingarna! 15min intervaller, bra jobbat speciellt på en semmel diet :)

TheSQUAT
2004-02-14, 23:33
Semlor......mmmm...:eating: Låter som min diet sista dagarna när jag spårat ur....
Lycka till o hoppas det löser sig med jobbet! :thumbup:

Munter
2004-02-15, 23:43
Var o körde lite armar i eftermiddags, gick inget vidare. 10-12 set biceps, lite färre triceps och intervaller efteråt. Ute o löpte 30 min i racertempo nyss också.

Droog
2004-02-15, 23:54
Prova kasta vikterna lite eller slå ned någon armatur när det går dåligt så känns det bättre. ;)

Nate
2004-02-16, 06:31
Originally posted by Munter
Ute o löpte 30 min i racertempo nyss också.

Du kommer ju snart att varva mig i elljusspåren! ;)

Munter
2004-02-16, 10:22
Droog: Haha, tro inte att tanken inte slog mig. Injicera, skrika och slå sönder gymmet, allt hänger ihop på ett mystiskt sätt :D

Nate: Vad du vad, vi möts på 85-90 kg så tar vi en löpmatch där. Du bulkar dig tjock och osmidig, jag deffar bort halva muskelmassan... torde väl bli jämt va ? :smokin:

Munter
2004-02-17, 16:01
Ben idag.

Böj 5-6 set med 140kg/7/6 som top. Några frontböj också för kuls skull.
Stela marklyft (stog på 50kg kaka) 130kg/8, 150kg/8/6
Vadpressar i hacksquat 7-8 set.

Fet kontakt idag, usch vad det svider.

Nate
2004-02-17, 16:34
Originally posted by Munter
Nate: Vad du vad, vi möts på 85-90 kg så tar vi en löpmatch där. Du bulkar dig tjock och osmidig, jag deffar bort halva muskelmassan... torde väl bli jämt va ? :smokin:

Shure, jag är ju snart upp på 85 ändå så ;)

Nu väntar jag bara på att få se dig i spinningsalen :naughty:

mangs
2004-02-17, 16:44
Fått höra något nytt om jobbet?
FÅr du det skall jag fira med en Semla jag med! :cheers:

Klo
2004-02-17, 17:01
Bra kontunitet i din kardio träning :thumbup:
Börjar du få några rutor eller?

Munter
2004-02-17, 17:02
Nate: Jag ska tänka över saken, Mr Pink har tjatat på mig också ang. spinning. Tror tyvärr att jag kommer dö av värmeslag, du såg hur dyngsur jag såg ut sist vi sågs, det bara av några övningar... men men, jag har testat spinning två gånger, kanske blir det en tredje.

Mangs: Jag har suttit och tittat på telefonen i två dagar nu haha, kollar mailet var 10:e minut och så vidare... inget än så länge. Har jag inte hört nåt innan fredag så åker jag dit och rekar läget. Jag ska fira med en veckas semmelfrosseri om det går hem, believe me :smokin:

Nate
2004-02-17, 17:12
Originally posted by Munter
Nate: Jag ska tänka över saken, Mr Pink har tjatat på mig också ang. spinning. Tror tyvärr att jag kommer dö av värmeslag, du såg hur dyngsur jag såg ut sist vi sågs, det bara av några övningar... men men, jag har testat spinning två gånger, kanske blir det en tredje.

Det är ju hela bonusen! Man har inte tagit ut sig ordentligt på ett pass om det inte ligger en stor pöl under då man är klar! :devil:

Rekomendationer: Franks TC2 Torsdagar kl17 eller Endurance Söndagar kl18. Alternativt Elins TC2 tisdagar kl18, eller Endurance torsdagar kl 18:15.

TheSQUAT
2004-02-18, 21:43
Så hur ser formen ut för dig? Får vi ingen smygtitt på formen? Eller blir det till att chocka oss alla när det är tävlingsdags i början av april? ;)

Munter
2004-02-19, 01:09
theSQUAT: Jag ska låna en digitalkamera imorgon, kommer bilder då!

Klo
2004-02-19, 10:55
Originally posted by Munter
theSQUAT: Jag ska låna en digitalkamera imorgon, kommer bilder då!

Jag vill se nu :naughty:

Munter
2004-02-19, 16:42
Axlar, försiktigt.

Stående press bak. huvet 50kg/8/8/8/8/10/10/8/6 superset med
Stående skruvpressar 13kg 7-8 set á 12-15 reps.
Diverse sidolyft för fram- och ovansida 7-8 set á 10-15 reps

Grymt vilken pump jag får i axlarna av pressarna bakom huvudet. Gått ner 20kg i övningen och känns bättre såhär faktiskt. Får se om jag får kameran att fungera nurå, kastar upp några bilder senare i så fall.

Karl_alfred
2004-02-19, 16:51
bra pass munter. å lite bilder skulle inte skada:naughty:

en fråga bara kör du bara kabelövningar för triceps?

Castro
2004-02-19, 16:55
Väntar spänt på bilderna :naughty:

Munter
2004-02-19, 17:00
Karl-alfred: Jepp, jag har tidigare kört scullcrushers och dips som huvudövningar men de går fan bort, känns knappt att jag arbetat med triceps efter de passen. Sen gör axelskadorna senaste månaderna att jag inte kan köra dips eller smalbänk heller... kommer nog ta länge innan jag byter bort kabelövningarna för triceps, skadad eller ej, de biter ohyggligt bra för mig!

Karl_alfred
2004-02-19, 17:31
ok då är det väll bara att köra på:thumbup:

Bobbokrull
2004-02-19, 19:45
Jag misstänker att du mörkar med en massa skador för att enbart chocka på några månader. Så det är just därför man kör så det ryker...vill ju inte hamna så långt efter vettu:D

På tal om chocka, hur går det med bilderna? Vill se lite "X weeks out" bilder nu

Munter
2004-02-19, 19:49
De kommer ikväll... sprang runt halvnaken i lägenheten och letade bra ljus i eftermiddags och vips så stormade några bekanta in och skulle ha kaffe. Det fick bli den vanliga "Jag skulle just duscha..." haha.

Droog
2004-02-19, 22:31
"Många besökare rycker upp dörren utan att knacka och går utan att tacka."

-Sixten Landby, Atleternas atlet, Tarzan från Teg, Buffeln fån Hissjö.

Hoppas de tackade för kaffet iaf. ;)

Simson
2004-02-19, 22:58
Originally posted by Munter
De kommer ikväll... sprang runt halvnaken i lägenheten och letade bra ljus i eftermiddags och vips så stormade några bekanta in och skulle ha kaffe. Det fick bli den vanliga "Jag skulle just duscha..." haha.

Haha, klockrent. Det är inte många som tycker man är sund om man tar kort på sig själv i kallingarna :) Får börja låsa dörren. Tar det lugnt med axlarna ser jag, det låter bra ingen ide att dra på sig skador i onödan. Men glöm inte att du bara har tills på måndag på dig innan jag drar igång igen, plutten.
Bra jobbat.

mangs
2004-02-20, 10:17
Hur blev det med bilderna? :mallan:

Munter
2004-02-20, 10:24
.

kabaz
2004-02-20, 10:57
så där ja, ser jävligt bra ut!
jävla bra ben och framför allt VADERNA.
önskar mina kunde få se ut så;) .

Karl_alfred
2004-02-20, 11:05
ruskigt bra, lår, vader och underarmar:thumbup:

Men bröst ser ut att ligga rejält långt efter. Svårt att bedöm bara på en bild kanske.

Klo
2004-02-20, 11:39
Axlar, traps, underarmar, lår och vader ser riktigt bra ut på den bilden. Du kanske skulle kunna få fram det bortersta bröstet bättre om du tryckte lite mer med bortersta armen inåt så att säga.

/Klo

mangs
2004-02-20, 11:53
Ligger fler bilder under medlemsbilder.
mvh Mangs

Simson
2004-02-21, 14:24
Bra jobbat, hoppas axeln läker så du kan börja köra lite tunga pressar. Om du vågar, kanske är onödigt att riskera att dra upp det igen.

Munter
2004-02-21, 16:47
Biceps + mage idag, försiktigt.

Raka stångcurl 50kg/10/10/10/8/8/8/6/6
Repcrunches 60kg/10/10/8/8/8/8
Konc. curl över bänk 21kg/10/10/8/8
Intervaller på cykel 15 min efteråt.

Munter
2004-02-23, 15:25
Hähä, mycket ovanligt bröstpass idag.

Kabeldrag, undre trissorna
20kg/15/15/15/15, 25kg/15/15/15, 30kg/12/12/12/12/12.../10/10/10, dropset blabla
15 minuter intervaller efteråt.

25 set totalt blev det, kändes riktigt bra i axeln. Superstrikta rörelser där man skjuter fram bröstet allt vad man kan... hoppas det inte kommer nåt efterskalv, då kanske man kan köra den här övningen på bröstpassen istället för total bröstvila! Märktes att man vilat länge, riktigt sprudlade kraft ur tuttarna... nu har jag jätteont i dom, fy så skönt.

fidde

Klo
2004-02-23, 15:45
Härligt att du hittat en övning som funkar för axlarna, keep pumping:bpump::thumbup:

mangs
2004-02-23, 17:49
Woohoo, Träningsvärk i bröst, finns det något skönare? :hbang:

Bra att du kan köra någonting nu när axeln bråkar. Förhoppningsvis kommer du snart inte känna av axeln mer och då kan du ju kanske börja försiktigt igen med pressövningar, se bara till att börja lugnt.

Hur gick det med jobbet, har de hört av sig än?

Munter
2004-02-23, 19:15
Mangs: Jo snackade med chiefen i fredags, han sa att "om inget oväntat händer" så blir jag anställd om någon vecka. Jag ville ju så gärna fråga varför h-e det dröjjer, men det kom av sig (har iofs inte gått längre än 2v sen första intervjun, men ändå). Det är nämligen såhär - dom har fortfarande inte beslutat om tjänsten ska skapas (det är en ny tjänst). Om de gör det, alltså om inget oväntat händer, så är jag den som får det, punkt slut. Låter ju lovande i skrift i alla fall, har försökt att inte hoppas alltför mycket... erfarenheten säger åt en att det mesta brukar skita sig.

Droog
2004-02-23, 19:22
Originally posted by Munter
Hähä, mycket vanligt bröstpass idag. Disco all the way, precis som jag gillar det!

Kabeldrag, undre trissorna
20kg/15/15/15/15, 25kg/15/15/15, 30kg/12/12/12/12/12.../10/10/10, dropset blabla

Fidde


DISCO-INFERNO! :D

Grattis till att du ligger först i kö på kneget. :thumbup:

Simson
2004-02-23, 23:03
disco inferno :laugh:

Håller tummarna för att du får jobbet
Du är ju kingen, klart du får det :thumbup:

Danny
2004-02-24, 05:46
tja...
tänkte bara fråga en sak om hälsovakten... kan man se någonstans hur många gram protein man får i sig per dag? visserligen kan man räkna fram det genom att gångra procenten med det som programet har satt som standard för dig... men man vill ju helst tänka så lite som möjligt...:D

Munter
2004-02-24, 09:18
Droog: Jag tänkte mig för så att du inte skulle vara där samtidigt och reta mig. Nog med att Bamse lyckades se mig i kablarna :D

Danny: Ingen aning tyvärr, jag räknar käket för hand de få gånger jag gjort det.

Danny
2004-02-24, 09:38
jaha, oki... nä ja ställde frågan fö det fanns ett urklipp ur d programmet precis i början av din journal... tnx anyway, träna hårt vila hårt:thumbup:

Munter
2004-02-24, 15:18
Hois. Rygg.

Stångrodd (står på 50kg kaka) 90kg/14, 120kg/10, 140kg/7/6, 120kg/8/8
Marklyft 150kg/8, 180kg/4, 200kg/2, 180kg/4
Lite hantelrodd på 56kg

Bra bett idag.

AdrenalineRush
2004-02-24, 19:48
Starkt pass Munter! :bpump: ;)

Munter
2004-02-27, 20:45
Triceps, mage igår.

14-15 set repdrag över huvudet i cable 80kg
6-7 set repcrunches på 60kg
Intervaller 10 min

Ben idag. Grov träningsvärk i både rygg och mage. Triceps går knappt att räta ut för den delen heller, riktigt tjock värk av högreppande, fina grejjer.

Böj 5-6 set med top på 140kg
Frontböj 90kg/zilliarder några set
Edit: 3 set benpress lätta vikter.
Vadpressar
Cykel 15 min

Karl_alfred
2004-02-27, 20:49
ser ju bra ut Munter. men har du tappat styrka i benen? har i allafall för mig att du vart bra mycket starkare.

Simson
2004-02-27, 20:56
Ser bra ut, trivs med högreppandet hör jag. Fast inte så mycket att du kör det i marken ;) starkt jobbat. Funkar intervallerna bra för definitionen?

Munter
2004-02-27, 20:57
Mjä, jag tar det lite lugnare bara sista tiden. Undvika skador, variera träningen. Vill inte lägga på mer omkrets på benen för den delen heller, blir svårt att hitta byxor då man börjar komma en bit över 70 cm på låren. Också släpar överkroppen volymmässigt, så man får väl mötas halvvägs antar jag http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/images/icons/icon7.gif

Munter
2004-02-27, 20:58
Simson: Jag började i förrgår att tänka på kosten lite faktiskt, skära ner litegrann på kolisarna. Det ska bli spännande... har tagit ner mig 5kg bara genom att springa några dagar i veckan, borde väl gå att gå 5kg till om man äter lite mindre, eh :smokin:

Karl_alfred
2004-02-27, 21:01
Originally posted by Munter
Mjä, jag tar det lite lugnare bara sista tiden. Undvika skador, variera träningen. Vill inte lägga på mer omkrets på benen för den delen heller, blir svårt att hitta byxor då man börjar komma en bit över 70 cm på låren. Också släpar överkroppen volymmässigt, så man får väl mötas halvvägs antar jag http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/images/icons/icon7.gif

hehe ok70 cm i lår är ju inte dåligt direkt.

mangs
2004-02-28, 16:39
Det är nog vettigt att först öka träningen för att sedan sänka kcal-intaget när man går på diet. Bara genom att röra sig mer kan man ganska lätt gå ner några kilo och när man sedan stannar i vikt kan man ju se över kosten.

Sedan finns det ju nästan inget som är skönare än efter ett ordentligt löp-pass.

Simson
2004-02-28, 20:33
Hoppas det hjälper dig ner ytterligare. Jag har kört samma race, lagt in en del cardio först har dock inte hunnit skära i kcal än. Gillar inte riktigt detta med att väga mat & allt. Men det kanske blir tvunget.
70cm lår :bow: Har inte mätt på ett tag men tror jag ligger i lä där.

Munter
2004-03-02, 18:28
Axlar igår.

Stående press bak huvudet 50kg/10/10/8/10/8/8/8 o.s.v
Sidolyft 8-9 set i diverse varianter.
Mer press bakom huvudet.
Intervaller på cykel.

Lats idag.

Chins 35 st fördelade på krahaxhost set
Drag bakom huvudet 60-90 kg några set.
Lite kabeltrams och intervaller.

Nate
2004-03-02, 21:26
krahaxhost set? :MrT:

Herkulez
2004-03-02, 21:33
Originally posted by Munter



Lats idag.

Chins 35 st fördelade på krahaxhost set
Drag bakom huvudet 60-90 kg några set.
Lite kabeltrams och intervaller.

hahahahahah :laugh:

Munter
2004-03-04, 17:02
Marklyft 150kg/10, 180kg/6, 200kg/3, 180/4
Stångcurl 4-5 set á 15 reps
10 min cykel

... blev det idag

Snapphanen
2004-03-04, 18:02
kör du slappt eller brukar du köra så få övningar? funka det bra eller? tunga vikter iaf!

Munter
2004-03-04, 18:13
Få övningar, många set är min melodi. Körde latsen igår så det gick bara att köra marklyft för ryggen idag egentligen.

Munter
2004-03-07, 14:23
Disco-munter to the maxxx.

Kabeldrag undre trissorna 17-18 set á 10-15 reps
Teca maskinpressar 3 set många reps
Intervaller 15 min.

Aaah gud bevare mig vilken pump i tuttarna, fick se upp så jag inte stack ut ögonen på folk i omklädningsrummet. Axeln skrek inte alls så mycket vid maskinpressarna, så man kanske kan börja köra lite lätta pressar så det inte bli enformigt. Bra pass under förhållandena i alla fall.
Ni som vet, visst borde väl drag från undre trissorna aktivera övre (muskelfibrerna i) bröstet i större utsträckning än undre ? Svårt att känna då pumpen lamslår hela bröstet, men det verkar väl logiskt tycker jag.

scudmissile
2004-03-07, 14:41
Ja. Det är kul att läsa att du kör 17 set av samma övning :D

FUn-tex SSwinger
2004-03-07, 19:38
Du är ändå hardcore,seriöst flexa du tuttarna i spegeln en halvtimme osså efter passet? "bara undrar" :kickass:

Simson
2004-03-07, 19:54
ojoj vad mycket CC, 17set! det var nog nåt av det värsta jag har hört! Ang aktiveringen så blir det ju mer övre bröst, efter ett tag blir det väl en del axlar oxå om man går för högt upp med armarna. Men jag antar att du står framåt lutad & kör relativt rakt fram/snett uppåt.
Bra jobbat kungen!

Munter
2004-03-07, 20:04
Funtex: Man måste ju passa på medans det finns något att flexa, seru. Kul det där med pump, efter jag kört t.ex marklyft så sväller hela överkroppen med någon cm lite varstans och man ser riktigt bitig ut. FREEZE! säger jag ibland men det funkar inte :(

Simson: Mja, jag skjuter fram bröstet så absolut jättemycket jag kan, drar axlarna bakåt, står mer som i en båge än framåtlutad. Det biter helvetes bra iaf, det är huvudsaken. Har börjat --tänka-- på muskelgruppen jag ska pricka senaste tiden, man kan gå ner ganska rejält i vikter med det i tanken... vilket passar bra nu, känner att kroppen läker ihop varje dag jag kör lätt. Hoppas man blir större nu också, alla som tjatar om att reppande ger volym :smokin:

fidde

Droog
2004-03-07, 20:16
Originally posted by Munter
Disco-munter to the maxxx.



I mp3-spelaren? (http://www.ugrad.physics.mcgill.ca/~orchard/Mirrors/midi-disco.chat.ru/disco-midi/discoinferno.mid) :D

Munter
2004-03-07, 23:35
http://www.rkdm.com/discoball/disco.jpg

Castro
2004-03-07, 23:56
Shit! Folk måste ju ha börjat slå upp tält utanför IKSU i väntan på att CCn skulle bli ledig. 17 set!

Munter
2004-03-09, 14:26
Testade SL-bälte för första gången.

Böj 120kg/10/10, 140kg/8/10/8/6 jättedjupa.
Vadpressar 5 set.
Lårcurl 5 set.

Inte klokt vilken skillnad det blev med bältet!! Kunde nog petat iväg en tolva på 140kg utan större problem (pers) men tog det lite lugnt eftersom det var första gången. Uhj uhj vad kul, lär bli maxning nästa böj- och markpass, kommer höjja rejält.

:kinky: :kinky:

mangs
2004-03-10, 09:47
Woohoo,

Alltid kul när man tar hjälp av lite nya hjälpmedel och direkt kan höja. Lycka till med maxningarna. Glöm inte bort att köra utan bälte ibland oxå, i alla fall i konc. curlen. :notme:

Simson
2004-03-10, 11:00
Bra jobbat, kul med lite nytändning. Bara att ösa på på maxningarna. Passa dig för att dra paj nåt bara, det är ju inte bara mellangärdet som ska hålla.

Munter
2004-03-12, 16:18
Två fjollpass avverkade.

Stressigt axlar

Stående skivst. press bak huvet 50kg/10/10/8/8/8/8, 60kg/6
Sidolyft för bak- och ovansida 10 superset

Biceps, mage

Sittande scottcurl 50kg/10/10/8/8/7/7/7/6, 55kg/8
Repcrunches 60kg/12/12/12/10
Lite conc. curl och maskin för magsidorna.
Cykel efteråt.

Har sån jävla träningsvärk i benen det är nästan obehagligt. Dom viker sig lite nu och då och tar 10-12 minuters gång innan det känns som att man kan lita på att quadriceps gör sitt jobb korrekt så man inte bryter knäna.

fidde

Karl_alfred
2004-03-12, 16:59
ruggigt imponerande scottcurls:hbang:

z_bumbi
2004-03-12, 17:03
Originally posted by Munter
Har sån jävla träningsvärk i benen det är nästan obehagligt. Dom viker sig lite nu och då och tar 10-12 minuters gång innan det känns som att man kan lita på att quadriceps gör sitt jobb korrekt så man inte bryter knäna.

fidde

:D :hbang:

Nerför trappor brukar vara kul. :D

Herkulez
2004-03-12, 17:13
Originally posted by Munter


Har sån jävla träningsvärk i benen det är nästan obehagligt. Dom viker sig lite nu och då och tar 10-12 minuters gång innan det känns som att man kan lita på att quadriceps gör sitt jobb korrekt så man inte bryter knäna.

fidde

FAn va skön känsla, det är då man vet att dom växer :thumbup:

Munter
2004-03-17, 16:28
Lats igår.

Chins 30 st
Drag bakom huvet 85kg/10/10/10/10... runt 10 set.
Intervaller.

Bröst idag.

17-18 set kabeldrag underifrån :em:
Intervaller

Lite småont i axeln, den knakar och låser sig lite varstans... suck och pust.

Ludvig
2004-03-17, 17:04
Hur kom du på idén att köra hög set / få övningar?
Och tycker du att du ökar i styrka / växer bättre med det än med mindre reps / set ?

Munter
2004-03-17, 17:16
Ide och ide, jag har kört tunga få reps i många år och kroppen har mer eller mindre gått sönder av det... så jag är tvingad att byta stil ett tag. De underliga bröstpassen beror på att jag pajjat en axel med övermodiga bänkpressar, t.ex. Få övningar, vet inte... får jag bra kontakt i muskeln jag vill pricka av en övning så finns det ju inget skäl att köra en annan.
Ingen aning om jag blir större av högrep/högset men alla säger ju att mer reps bygger volym så det är väl så. Ska bli spännande att se!

fidde

kabaz
2004-03-17, 17:39
du kommer ju att bli en högrepsmaskin utan dess like innan axeln är hel, om det tar tid för axeln så blir ju du ju värsta byggar biffen:MrT:

Ludvig
2004-03-17, 17:43
okej okej.. själv har man kört tungt sen sensommaren.. är oxå risig i ena axeln.. dock ej smärta men det knäpper som fan i den.. Kanske är värdt att prova kör 6-10reps 4-5set en månad eller så å se hur det känns..

Bamse79
2004-03-17, 21:03
Jag vet att det känns jävligt och motvilligt att göra det men aldrig funderat på att vila helt från bröstträningen 3-4 veckor då?? Jag hade liknade skada själv förut och kunde inte köra nått alls typ, körde inte bröst på 5 månader, körde mycket bröst och tungt, antar att det var det som gjorde det....Började köra mer baksida axlar/rygg och strechade mycket (tips från en sjukgymnast på idrottsmedisinska) och efter några veckor blev det bättre och bättre....Bara ett tips för jag antar att du inte vill stå och nöta sönder cablen på IKSU hela livet?

mangs
2004-03-18, 10:02
Usch ja, det är inte kul när man kan köra det man vill, lite vila som bamse79 sa kanske skulle hjälpa?


Sedan tror jag det är viktigt att periodisera träningen för att undvika förslitningsskador. Det är lättare sagt än gjort för vem vill gå ner ett antal kilo i prestigeövningar som bänk bara för att pumpa 8or eller tom högre reps. Dessutom KAN det ju vara så att detta på längen kommer ge en bättre utveckling. Just nu har jag själv gjort lite förändring och har gått ifrån principen att köra alla set till failure och istället försöka köra flera set med samma vikt och reps-antal. Känner att kroppen återhämtar sig fortare och man känner sig inte lika sliten. Återstår om man bygger muskler på detta och blir starkare med.

porja
2004-03-18, 13:33
Krya på dig;)

Munter
2004-03-19, 14:11
Marklyft och lite rodd idag, bra pass.

Marklyft 140kg/10, 180kg/1, 200kg/2/3/3/3
Upphöjd stångrodd 120kg/10/10/8

Gjorde två misslyckade försök på 220kg, kändes lite ovant med bältet, det skar in i revbenen. Var lite småfebrig och alldeles dåsig igår också, det gjorde nog sitt. Fick inte sånt drömtryck i buken som jag hade hoppats på men lite hjälpte det väl till med bältet i alla fall. Hem till föräldrarna och äta gott nu, mmmm...

Karl_alfred
2004-03-19, 15:21
Stark som vanligt, 220 kommer snart:thumbup:

Munter
2004-03-22, 14:29
Armar igår.

Scottcurl 50kg 12 set á 8-14 reps
Drag över huvet med snöre 70kg 7 set.
Lite sittande frenchpressar.
Intervaller

Ben idag.

Böj 140kg/8, 160kg/2, 140kg/7/7/6/5
Lårcurl 60kg/8/8/6
10-11 set diverse vadpressar.
Cykel

Hade grov träningsvärk i ryggen sen marklyftet häromdagen, så det var lite dåligt tryck i böjjarna. Rätt okej ändå, djupa och fina allihopa.

fidde

Munter
2004-03-24, 12:51
Axlar.

Hantelpress 30kg/12, 36kg/10/8/8/7/6
Hantelresningar för baksida 13kg/10/10/10/8
Långsamma skivst. shrugs 90kg/15/15, 120kg/12/12
Några set lätta stående skruvpressar.
Cykel 15 min

Länge sen jag körde hantelpressar nu, kändes lite ovant. Träningsvärk i triceps hjälpte inte heller. Tänker ge trapsen en sista chans, denna gång med lätta vikter och höga, långsamma shrugs. Funkar inte det så skiter jag i att träna dem, som alla andra. Bra kontakt annars... ju lättare vikter desto mer kontakt.

fidde

supremo
2004-03-24, 17:36
Originally posted by Munter

Några set lätta stående skruvpressar.

Skruvpressar?

Munter
2004-03-24, 17:43
http://www.theministryoffitness.com/mof/mofpics/anims/arnpress.gif

Munter
2004-03-30, 12:55
Bröst häromdagen, blev 15-20 set cable som vanligt följt av cykling.

Lats idag.

30 chins
Sittande rodd v-grepp 100kg/12/12/12, 120kg/10/10
Latsdrag bakom huvudet 80kg/12/12/10/10/8
Cykel 15 min.

Även lirat squash och badminton senaste dagarna, axeln har känts jättebra (slagrörelser över axeln har gjort riktigt ont förut).

Håller på för fullt och knäpper bilder till tävlingen och har upptäckt att mina ihärdiga och kvinnoliknande hängtuttar har försvunnit ( = fettförlust) och övre bröstet har mycket bättre volym än tidigare ( = allt högreppande i kabelmaskinen pgr av axelskadan). Kul att det händer nåt. Latsen har vuxit ganska bra också, fast de är fortfarande rätt så ynkliga. Men bättre än förut hur som helst.

Droog
2004-03-30, 13:13
Kul att axeln känns bättre och att "hängtuttarna" försvunnit. ;) Komihåg att allt utom seger är en förlust. :cool:

Simson
2004-03-30, 19:58
Kul att det går frammåt! Då kanske man kan vänta sig lite ordentlig bänkpress framöver istället för all denna eländiga CC discon ;)

Munter
2004-04-02, 13:26
Simson: Inte säkert att jag går tillbaka till bänkpressen, brösten växer nu. Det gjorde dom inte förut! Men det är ju lite fjolligt ja...

Armar igår.

Scottcurl 50kg/10/8/8/8/8, 60kg/4, 50kg/....
Drag över huvudet med snöre 8-9 set.
Cykel 15 min

Ben idag!

Böj 140kg/6/8, 150kg/6/5 + småset
Lårcurl fullt mag (60kg?) /8/7/6
Cykel 15 min

Mumma vad böj är skönt, slog stången i bottenställningen flera gånger (sånt powerrack med trappa på). Djupt som attans och helt kontrollerade, bättre än sex. Börjar dock ta slut så himla snabbt... efter 3-4 set böj där man tar ut sig rejält i varje vill jag bara hem... kanske beror på att man äter lite i underkant nuförtiden, har för mig jag orkade massa mer förut.

Ut i solen genast, adieu!

Droog
2004-04-02, 14:39
Originally posted by Munter
Simson: Inte säkert att jag går tillbaka till bänkpressen, brösten växer nu. Det gjorde dom inte förut! Men det är ju lite fjolligt ja...


Säkert att det inte är deffen som skapar denna illusion?

Stabila böj, som alltid...

dude
2004-04-02, 15:20
Riktigt tunga vikter i scottcurln!! :thumbup:

Där ligger man i lä

Munter
2004-04-02, 15:33
Droog: Pja det måhända, jag vet inte. Antagligen en kombination av de båda.

Dude: Det är jag som ligger i lä om man får tro bilden du postade häromdagarna. Volymmässigt i alla fall, och det är det som räknas för tillfället :smokin:

Munter
2004-04-03, 14:14
Disco tit explosion.

Kabeldrag undre trissorna 12-13 set á 10-15 reps på 30-40kg.
Teca rehabpress 7 set á 10-15 reps på 70kg
15 min cykel.

Grofv pump idag, inte varje dag man får stå och flexa tuttarna utan att skämmas. Axeln kändes iaf skitbra, även under pressövningen (det är en sittande press, samma belastning som vanlig bänkpress ungefär). Fastlagd rörelsebana givetvis.

fidde

Munter
2004-04-06, 19:23
Axlar.

Stående fri skivst. press bak huvet 60kg/6/6/6, 50kg/10/8/8
Stående skruvpressar några set runt 20kg
Sittande framåtlutade sidolyft 13kg/10/10/8
Superset med vanliga sittande sidolyft.
Skivst. shrugs 110kg jättehöga och långsamma.

Fy f-n vilken god middag jag gjorde idag:

8 kotletter ugnsstekes 75 min i:

1 dl soya
2 msk sambal oelek
3 dl grädde
2 burkar creme fraiche.

:kinky:

Simson
2004-04-06, 20:41
Åt du allt det där ?! :eek: Det är ju sjukt

Munter
2004-04-06, 20:55
Nej, receptet är skrivet för 8 kotletter alltså. Åt iofs 4 mmmm... potatis, sås och kött är svårslaget :smokin:

emmzan
2004-04-06, 21:03
Fooooood!:eating:

Munter
2004-04-08, 13:29
Rygg.

Marklyft 150kg/10, 180kg/6, 200kg/3/4/3
Skivst. rodd från 50kg kaka 130kg/6, 110kg/8/8
Drag bakom huvudet 80kg/10/10/10/8/8
Lite cykel.

Skönt pass. Påskloooooov! :kinky:

Karl_alfred
2004-04-08, 13:32
du är inte dåligt stark i ryggen du inte.:eek:

Munter
2004-04-11, 16:06
Har börjat morgonpromenera senaste veckan, ty vädret har varit strålande. 50-80 min vardera eller nåt sånt. Körde lite tuttar och vader idag.

Kabeldrag underifrån 30kg, 12 set á 8-15 reps superset med
Teca Rehabpress 70-80kg 6 set á 7-12 reps.
Vadpress sittande 100kg/12/12/12
Vadpress semistående knäpp variant 150kg/10/10/10
Lite cykel.

So la la.

Munter
2004-04-13, 19:59
Lojt arm- och magpass idag.

Scottcurl 50kg/10/10/8/8/8/7/6, 40kg samma serie ungefär.
Konc. curl hantel över bänk 21kg/8/8/5
Kabelcrunches direktutväxlade 60kg/12/10/10, 65kg/8 + småset
Sån där skräpmaskin för sidomusklerna några set
400 kcal på cykel

Suck, varför kan inte armarna växa, känns ju helt lönlöst att träna dem. Köpte en 5kg proteinhink "Amino research" idag, nåt Maximusclefiliat tror jag... god jordgubb.

Droog
2004-04-13, 22:32
Originally posted by Munter
Köpte en 5kg proteinhink "Amino research" idag, nåt Maximusclefiliat tror jag... god jordgubb.

Judas...
:cryout:

Förresten växer inte armar på deff - gammalt djungelordspråk.

Munter
2004-04-15, 14:02
Riktigt tråkpass idag.

Chins 5 set
Sittande rodd v-grepp 120kg/10/10/8
Sittande rodd stång nåt set.
Latsdrag bak huvudet 80kg/10/10/8/8/7 m.fl

Helt omöjligt att få kontakt med vingarna idag, usch vad sur jag blir. Soligt och skönt ute iaf, kunde gå till gymmet i t-shirt utan större besvär.

Simson
2004-04-15, 21:49
Originally posted by Droog

Förresten växer inte armar på deff - gammalt djungelordspråk.

:laugh:


Lugn armarna kommer, vad mäter dom? Får väl ta mått före och efter "super muscle mega filament maxi jordgubb " och se om det blir nån skillnad eller om du kastat pengarna i sjön ;)

Gnistan kommer tillbaks, nu är det ju vår!

Bobbokrull
2004-04-16, 07:59
Ähh...dåliga armar och ingen kontakt med vingarna? Dags att börja med nått annat kanske? Droog har kanske kontakter och kan fixa in dig i nått korgboll-lag eller så ;)

Just kiddin! Oinspirerade pass har vi alla så snart är du nog tebax i "the flow". Citerar Elofsson: "det är bara att bryta ihop och komma igen"

mangs
2004-04-16, 08:27
Ja några dåliga pass i rad kan få en att fundera men som de andra säger, det är bara till att köra på så lossnar det säkert snart. Att prova ett annorlunda upplägg brukar få igång motivationen igen.

Munter
2004-04-16, 08:48
Simson, 43 cm + fluktuationer i kroppsfettet. Tror dom plussat kanske 1 cm senaste tre åren, helt sanslöst...

Bobbo, korgboll mmm... det låter som en bra idé. Eller kanske fjolla på med gummibollar, baletthopp och springa i trappor. :smokin:

Mangs jepp, det släpper nog.

Droog
2004-04-16, 11:21
Men häng inte läpp Munter, du och Bobbo kan ju köra AF på DC tillsammans utan att komma sist i fysikronden om ni bara gainar 10kg kvalitetsmassa var... :bpump: Då borde ni väl väga 75kg i hyfsad form :confused:

Sätt 2015 som mål, då har Arne P blivit gammal och soft och släpper några fuskreps till er fördel. :hbang:


Mycket snack nu... :angel:

Munter
2004-04-16, 11:38
Hahah ja mycket snack.. shut up :thefinger

Munter
2004-04-16, 20:05
Bones, bitches.

Böj 100kg/15, 140kg/6/8/6, 150kg/5/2, 140kg/6/5
Vadpress i hacksquat 7 set massa vikter.
Lårcurl 60kg/10/8/8

Ont i ryggen efter roddarna igår så det var lite svalt idag. Räknade igenom min "dietmat" imorse, jag hamnade på 3300 kcal.. på det har jag gått från 102 till 96 men nu har det stannat så det blir till att skära 5-600 kcal/dag veckorna framöver. Inte klokt vad löpning och intervaller har ökat förbränningen, förra året skulle jag blivit smällfet med 3300 kcal. Kul hur det där funkar.

HookersUnited
2004-04-16, 20:20
Originally posted by Munter
Bones, bitches.

Böj 100kg/15, 140kg/6/8/6, 150kg/5/2, 140kg/6/5
Vadpress i hacksquat 7 set massa vikter.
Lårcurl 60kg/10/8/8

Ont i ryggen efter roddarna igår så det var lite svalt idag. Räknade igenom min "dietmat" imorse, jag hamnade på 3300 kcal.. på det har jag gått från 102 till 96 men nu har det stannat så det blir till att skära 5-600 kcal/dag veckorna framöver. Inte klokt vad löpning och intervaller har ökat förbränningen, förra året skulle jag blivit smällfet med 3300 kcal. Kul hur det där funkar.
Bra för deffpsyket att inte behöva dra allt för mycket på käket :eating:

Simson
2004-04-18, 19:50
6kg ner är ju inte fy skam det heller! Hur mycket löpning kör du och vilka distanser?

Munter
2004-04-18, 22:43
Senaste veckorna ingenting nästan, men har väl snittat 2-3 ggr i veckan ungefär. Springer runt 5 km tror jag.

Munter
2004-04-21, 14:02
Tuttar.

Kabeldrag underifrån 15 set á 8-16 reps, 25-35kg.
Teca Rehabpress 80kg/12/12/10/10/10 + trappa ner till 50kg.
Lite stretching genom sneda flyes.
Intervaller 12 min.

Bra pass, var otroligt träningssugen. Gick finemang att pressa idag, tror jag kan börja titulera mig skadefri nu.

Karl_alfred
2004-04-21, 14:45
Skönt att skadan börjar försvinna nu Munter. Kör hårt:bpump:

Bobbokrull
2004-04-21, 19:11
Och ska du testa dig på lite "riktiga" pressövningar hädanefter då?....eller du kanske har fastnat i käjbeln? ;)

Men gott att du verkar skadefri....bara att blåsa på utav h-vete då! :thumbup:

Munter
2004-04-21, 19:44
Vetefan om jag kommer lägga mig i bänkpressen någonsin mer,alltså. Den ger mig ingen volym och dålig kontakt. Du skulle sett bröstet efter passet idag, helt sjukt vad jag prickar bra och vad det växer. Vet förvisso inte om det är de höga repsen som gör att tuttarna växer, eller att man bytt ut huvudövningen till en, typ, isolationsövning. Det händer grejjer med det i alla fall, det är huvudsaken.
Jag satt och funderade idag, jag undrar om inte axelskadan av bänkpressen beror på att man skjuter fram axlarna i senare delen av utförandet. Kom på mig själv att göra just det då jag satt i maskinpressen idag och det kändes lite obehagligt, dock kändes det helt ok då jag bröstade upp mig och fixerade axlarna.

"blåsa på utav h-vete då" absolut! Peppad så jag håller på o spricka nu då skadorna är borta, uhj vad det blir kötta av framöver.

Munter
2004-04-22, 15:52
Armar idag.

Scottcurl 50kg/10/10/8/8/7/7/6/6
Pushdowns i cable 90kg/8/8/8/6
Drag över huvudet några set.
Cykel 400 kcal

Mittimellan. Mittemellan. Mitt i mellan. Hur det nu stavas. :sleep: Har fantastiskt nog egenhändigt repat upp en riktigt gammal och risig militärcykel som går att cykla på nu... gud va skönt att slippa gå, det är ingen höjdare som transportmedel.

Droog
2004-04-22, 15:57
Originally posted by Munter
Vetefan om jag kommer lägga mig i bänkpressen någonsin mer,alltså. Den ger mig ingen volym och dålig kontakt.

Vafalls? Så dååå vaaa du en byggar-fjolla ändå? Det blir aldrig några 600 i totalen?

Skärpning :insane:

Munter
2004-04-22, 16:06
Jag har ju redan plockat 150kg i bänkpress, det är böj upp till 200 (säg 15kg upp från nuvarande) och marklyft upp till 250 (20kg upp från nuvarande) som det sitter i. Fram tills dess är det lika bra att hitta på nåt annat med bröstträningen och hålla sig skadefri. Sen att göra dem under samma pass är en annan femma, men det kommer sen.

Bobbokrull
2004-04-22, 19:27
Originally posted by Droog


Vafalls? Så dååå vaaa du en byggar-fjolla ändå? Det blir aldrig några 600 i totalen?

Skärpning :insane:


Kör inte byggare bänkpress?? :D

-AG-
2004-04-22, 21:55
Originally posted by Munter
Rätt slött bröstpass idag.

Bänkpress 120kg/5, 130kg/1, 140kg/1, 150kg/0, 130kg/3/3 + småset
Sneda flyes, vadpressar, mage, chins etc.

Ont som fan i vad jag misstänker vara supraspinatus... hade tänkt att vila från bröstträning i några veckor men var bara tvungen att testa på 150kg efter förra veckans försök som nästan gick. Idag var det dock total bom, hade inget att ge än om 140kg gick lätt. That's life. Konstigt att axeln börjar skrika när jag kör bröst och bara då.. kan köra svintunga axel-, triceps- och ryggpass och axeln är hur stabil som helst. Tycker själv att min teknik är exemplarisk i bänkpressen, och ingen som jag bett kolla har klagat nämnvärt... rumpan i bänken, andas in i magen och håll skulderbladen smäck mot bänken. Åja, det löser sig nog med lite vila.

fidde

Så du har han med 150 ändå innan axelproblemen? Tänkte bara så du inte skarvar uppåt ;)

Munter
2004-04-22, 22:13
Det där försöket (ref. förra veckan ovan) var så löjligt nära att jag skarvar :em: Tror i alla fall inte att jag gjorde några fler försök efter det där. Hursomhelst är bänken det minsta problemet då/om jag ska upp över 600.

Jetzt i säng, ska upp 06.00 för årets andra flugfisketur.

TheSQUAT
2004-04-22, 22:24
Originally posted by Munter
Det där försöket (ref. förra veckan ovan) var så löjligt nära att jag skarvar :em: Tror i alla fall inte att jag gjorde några fler försök efter det där. Hursomhelst är bänken det minsta problemet då/om jag ska upp över 600.

Jetzt i säng, ska upp 06.00 för årets andra flugfisketur.

Skitfiske på dig! :D
Neråt Idbyån eller Gide?

Munter
2004-04-23, 14:30
Idby blev det. Kanon vattenföring men ingen fisk tyvärr. Niklas K. drog dock en 73 cm öring där i förrgår, en seg och äcklig överståndare. Får la testade Gide nästa gång och se om man har bättre lycka där, försöker nämligen grejja matfisk till kvällen före Hörneåpremiären... brukar höra till med lite sprit, piprökning och årets första matfisk när man väntar in soluppgången. :smokin:

Munter
2004-04-24, 13:25
Övre ryggen idag.

Chins 30 st.
Hantelrodd 56kg/10/10/8
Sittande enhandsrodd (Davids) 65kg/12/12/10/10
Latsdrag bak. huvudet 85kg/10/8 + småset
Ett par hundra kcal på cykeln.

Låååångsamma reps på de flesta övningarna, blir i alla fall lite bättre kontakt då.

Simson
2004-04-24, 16:20
Nice pass, är det oficiellt hur många set chinsen var på? Trist att fisken höll sig undan men det är väl iof sig inte huvudpoängen med att komma ut & fiska kanske. Bättre tur nästa gång.

Munter
2004-04-24, 16:28
8/7/6/5/4 :em: Pinsamt dålig på chins. Dock gör jag totalt stopp både uppe och nere. Hänger och dinglar någon sekund mellan repsen ibland också.

Simson
2004-04-24, 16:35
Det kommer, jag lyckades komma upp i 50st på 4 set förut, men jag märkte att jag tappat en hel del sist jag provade då jag nätt och jämt klarade 10st (aj). Jag tror att hemligheten är att inte ta ut den sista sega repen. Man sparar en hel del energi då och kan nästan köra lika många nästa set. Pressar man för mycket så brukar i alla fall jag störtdyka i reps. Det här med hänger och dinglar är det för att undvika svaj?

Munter
2004-04-24, 17:17
Ah tack, jag får testa att undvara sista reppen och se hur det går nästa pass. Undvika svaj mjo mja... jag tycker det tar bättre om man hänger helt rak och sedan koncentrerar sig riktigt noga på att använda latsen. Det blir lättare att göra så från stillastående utsträckt läge där man "vilar" latsen... äeh jag vetefan, det är nog bara en störig grej jag plockat upp. Känns som en mer "rejäl" rörelse om man utför en chin från helt stillastående och avslappnat.

Munter
2004-04-25, 12:53
Ute o gick 60 min imorse.

Triceps, mage.

Scullcrushers ez-stång 50kg/8/7/6, 40kg/12/12/10
Repcrunches 60kg/10/8/8/8
Drag över huvudet 35kg/10/10/10 + småset
Bålrotationer fulla magget /12/12/12
Intervaller cykel 10 min.

Huhj vad svag man blivit i liggande pressen, frenchpressen, scullcrushers eller vad det kallas... gillar inte alls den övningen.

kabaz
2004-04-25, 14:07
du får nog ta och skärpa dig lite med dom där intervallerna, när jag mötte dig efter "ditt pass" så du ju knappt svettig ut:D

Simson
2004-04-25, 21:16
Originally posted by Munter
Ah tack, jag får testa att undvara sista reppen och se hur det går nästa pass. Undvika svaj mjo mja... jag tycker det tar bättre om man hänger helt rak och sedan koncentrerar sig riktigt noga på att använda latsen. Det blir lättare att göra så från stillastående utsträckt läge där man "vilar" latsen... äeh jag vetefan, det är nog bara en störig grej jag plockat upp. Känns som en mer "rejäl" rörelse om man utför en chin från helt stillastående och avslappnat.

Håller med om att det känns bättre om man släpper ut helt, mer kontakt eller vad man ska kalla det. Har dock slutat att släppa ut fullt i rygg övningarna sedan jag slet sönder nåt i ryggen när jag gjorde det på sittande rodd. Försöker jaga kontakt genom att köra lite långsammare istället. Men om man ska pressa reps i chins så duger det ju inte att köra långsamt dessvärre.

porja
2004-04-25, 21:56
Huhj vad svag man blivit i liggande pressen, frenchpressen, scullcrushers eller vad det kallas... gillar inte alls den övningen. [/B][/QUOTE]

samma för mig också, kör jag övningen mot pannan, så är det svårt att hålla balansen och det gör ont i höger triceps...


men runt huvudet går bra för mig, men det känns lite att kontakten med triceps är mindre, vettefan...

mangs
2004-04-26, 10:49
Jag känner samma sak i chins. Det är verkligen en övning där man kan sega upp någon extra repetition men det får man betala för i efterföljande set. Skall man pumpa många reps totalt bör man nog inte köra till failure men om man vill växa maximalt är det bättre att köra få set till failure i chinsen, det är min erfaranhet, sedan jag började köra flera set och bara till failure i sista seten så har jag tappat omfång runt bröstet så jag kommer gå tillbaka till färre set till pos. failure.

Munter
2004-04-26, 12:37
Tack för input, grabbar. Får allt klura lite på det där.

Benpass idag.

Knäböj 140kg/4, 150kg/1, 160kg/, 170kg/1, 175kg/1, 180kg/0, 140kg/8/6
Vadpress, lårcurl och utpumpning på 100kg benspark.

Bra pass idag, gick riktigt stabilt och skönt på samtliga vikter. Fick lite snedbalans på 180kg så jag bangade ur istället för att riskera nåt, men förutom det kändes det som det sitter. Godkänt djup på allihopa.

Nate
2004-04-26, 12:53
Jag hade ju inte varit såå långt ifrån dina vikter om vi hade tävlat :rolleyes:

Munter
2004-04-26, 14:00
Hehe nej tänkte väl inte en sådan "tävling" direkt, men det är alltid kul att gorma lite på varandra då man kör tunga basövningar. Sen måste någon lura bort dig från Smithmaskinen också, uhj vad du skulle gilla fria böj om du tycker Smithen är kul.

Nate
2004-04-26, 17:28
Originally posted by Munter
Hehe nej tänkte väl inte en sådan "tävling" direkt, men det är alltid kul att gorma lite på varandra då man kör tunga basövningar. Sen måste någon lura bort dig från Smithmaskinen också, uhj vad du skulle gilla fria böj om du tycker Smithen är kul.

Jag är dålig på att gorma... Fast det skulle ju vara bra att ha någon som kan plocka upp en då man ligger mosad där under stången när man drabbats av övermod och lassat på för mkt :D

Munter
2004-05-03, 15:52
Axlar i torsdags, inget speciellt. Massa set skruvpressar mellan 20-30kg.

Bröst idag efter hård helg, blev 10 set kabeldrag supersettat med 8 set Teca Rehabpress i högt tempo följt av lite tricepsövningar. 400 kcal på cykel efter det.

Fan vad bilderna till fototävlingen blev dåliga, tog några spontana i eftermiddags i mer normalt ljus och såg mycket mer definierad ut. Åja, man lever och lär.

dude
2004-05-03, 16:12
Ett helvete att få till bra bilder. Ljust gör allt.

Klo
2004-05-03, 16:27
Originally posted by Munter
Fan vad bilderna till fototävlingen blev dåliga, tog några spontana i eftermiddags i mer normalt ljus och såg mycket mer definierad ut. Åja, man lever och lär.

Ja du hade riktigt dåligt ljus, kan nog ha gjort någon placering. Du har även lyckats (precis som jag) få benen mörkare än allt annat.

Du är väll med nästa år? Om du kämpar på hårt kan du få andra platsen (jag tar första naturligtvis :thefinger )

KEEP PUMPIN:bpump: :kickass:

Bamse
2004-05-03, 17:09
Big F :thumbup:

Bamse79
2004-05-03, 17:56
Sådärja munter, tävlingsdebut och allt :) Nöjd med resultatet? Som sagt bröstet ser ut att släpa mest av allt om jag får ge lite kritik, men jag vet ju att du är skadad också så...CC bygger ingen massa. Kankse att vaderna var lite tunna också men det är ju inget som går att ordna med lite vadpress.

Hur ser det ut nu så här efteråt då...diet inför sommaren eller är det bygga som gäller?:eating:

Tror jag såg dig i hörnefors i fredags, kan det stämma...!?svängde in med taxin från e4:an....

Pump up the volym!:whipped:

Munter
2004-05-03, 18:04
Dude, Klo: Jepp, får pilla mer med ljuset nästa gång.

Bamse79: Det blir fortsatt taffligt dietande i maklig takt. Riktigt nöjd blir man aldrig, men njeh... jag är rätt så nöjd med formen och kroppen på det stora hela. Stämmer nog att du såg mig där, vi var på fiskepremiären i Hörneån fre-lör nämligen. Tack för kritik, väl noterad!

mangs
2004-05-04, 21:12
Du hade i alla fall bäst lår i tävlingen, tror att det är många här på Kolo som är avundsjuka på dem. :notme:

Känner igen det där med problem på fototagningen, ibland kan man tycka att man ser bra ut i verkligheten och då blir man ändå slät och klen på foto, man borde kanske gå en fotokurs?

Munter
2004-05-04, 22:15
Jag hade bäst allt, var bara dåligt foto :smokin:

Ovanligt pass idag, traps och lats.

Skivst. shrugs 130kg/12/12/10/10/10/...zzz../8 140kg/10/10/10/8/8, 130kg/10/...
Drag upp till hakan, kabel v-grepp 90kg/12/12/12/12/10/10/10 + småset
Drag bakom nacken vrålbrett grep 80kg/12/12/10/10/8/8
Några intervaller efteråt.

Puh, riktigt fet kontakt idag, många set blev det. Underbart att köra latsdrag då man har träningsvärk i bröstet, vet inte varför men det går oerhört mycket lättare att pricka rätt då. Tror jag fortsätter med lats/traps på samma pass, behöver blåsa på båda två rejält.

fidde

Simson
2004-05-05, 14:09
Riktist mastodont shrugs pass! Är det nåt som du prioriterar? Håller med om att det var för djäkligt svårt att ta foton. Svårt att hålla pumpen uppe oxå. Man får väl lägga fotosessionserna efter respektive pass så att man har pumpen uppe ordentligt. Jaja, får se om man kommer men nästa vända.

Munter
2004-05-07, 17:24
Simson ja, prioriterar lats, traps och bröst för tillfället.

Två skitpass avverkade, marklyft i förrgår, gick inte länge än 200kg.
Benpass idag, en fin femma i böj på 160kg och några set på 140kg. Så jävla varmt ute och i gymmet det är inte klokt.

Munter
2004-05-09, 12:48
Hois. Armar idag.

Rak stångcurl 50kg/10, 60kg/7/6, 50kg/10/10/8/8/8
Repdrag över huvudet 12 set.
Hammercurl hantlar 26kg/12/12/10/8

Fet känner man sig, flugfiske och grillens nypremiär gör mig besvärad.

Karl_alfred
2004-05-09, 15:40
Du är riktigt stark i biceps:hbang:

Munter
2004-05-12, 16:13
Lats + mage.

Sittande enhandsrodd 80kg/12/12/10/10/10/8/8 + småset
Latsdrag bak huvudet 80kg/12/12/10/10/8
Knästående drag i cable övre triss 70kg/10/8, 60kg/12/10
Repcrunches 60kg/12/12/12/10/10
Lite intervaller efteråt.

Väx mina vingar, väx!

Munter
2004-05-16, 13:54
Ute o gick en timme imorse.

Nypremiär på normal bröstträning sedan.

Sned hantelpress 31kg/15, 36kg/12/10, 41kg/8/7/7/5, 36kg/10/8/8
Kabeldrag underifrån 6 set.
Sneda kabelflyes 4 set.
Intervaller 10 min

Tog det ganska lugnt, gud va skönt det var med en vanlig pressövning... brännande smärta i pukorna.

Bobbokrull
2004-05-16, 14:06
Äntligen lite riktig bröstträning!! Inga känningar i axeln eller så?

Munter
2004-05-16, 14:12
Nope, den är helt läkt nu men jag tar det lite lugnt för säkerhets skull! Kul som fan att man äntligen slipper skiten.

Karl_alfred
2004-05-16, 14:14
Kul att du är på g igen med bröst på riktigt. Ett tips fär att inte axlarna ska bli så mycket involverade är att brösta upp riktigt ordentlig.

Munter
2004-05-16, 14:19
En bra grej med skadan har vart att jag lärt mig hur man kopplar ifrån axlarna i största grad möjligt; allt ont har något gott med sig, som det brukar heta http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/images/icons/icon7.gif

Karl_alfred
2004-05-16, 14:22
Bra man lär sig av sina mistag eller vad det brukar heta:thumbup:

Munter
2004-05-17, 14:40
Lojt lats- och trapspass idag.

Chins 30 st.
Skivst. shrugs 90-120kg 6 set.
Latsdrag bakom huvudet 80-90kg 6 set.
Drag till hakan v-grepp 80kg 3 set.
Intervaller 10 min.

Ätit alldeles för lite före passet, och tuttarna håller på att trilla bort av all värk.

Munter
2004-05-18, 14:52
Armar.

Scottcurl 50kg/8/8/8/7/7/6/5 + småset
Repdrag över huvet i cable 80kg/10/8/8/8/7, 70kg/10/10/10
Hammercurl hantlar 26kg/10/8/8/7/6
Intervaller 15 min.

mangs
2004-05-18, 15:12
Kul att se lite riktig bröstträning nu i denna journalen. Det finns ju knappast något som känns bättre än grym träningsvärk i just bröst.

Se nu till att ta det försiktigt så att inte skadan går upp igen och tänk mycket riktigt på att brösta upp ordentligt i bröstövningarna.

Munter
2004-05-19, 14:26
Ute o gick 1h+ imorse.

Jättedåligt benpass sedan.

Böj 140kg/8, 160kg/4/2, 140kg nåra set
Benpress (+släde) 320kg/6/5, 390kg/3, 320kg/5
Två olika vadpressar och bencurl.
20 minuter på cykel, runt 100 RPM.

Har kört rätt seriös dietmat sedan 3 dagar, tror det börjar sparka in. Vimsig i huvudet då jag böjde och smakade blod i halsen efter benpressarna... sånt är aldrig särskilt peppande. Adieukens!

Bobbokrull
2004-05-19, 14:32
Många skitpass den senaste tiden!?


Tagga igång nu!:whipped:

Munter
2004-05-19, 14:34
Äeh, jag satsar mest på dieten nu... har skärt som fan i kosten. Några skitpass i början får man ta, tills man kommer in i lunken! Ingen fara på taket.

Munter
2004-05-20, 15:38
Promenad 90 min imorse. 70 min badminton på eftermiddagen.

http://smilies.jeeptalk.org/contrib/edoom/smiley_on_tredmil.gif

Nate
2004-05-20, 22:04
Wo gehen Sie när du är ute och promenerar? Tycker det är brist på "roliga" sträckor att vandra i den här staden... ruskigt less på varenda väg...

Munter
2004-05-20, 23:24
Jag knallar lite varstans, ofta ner på stan om jag har några ärenden att uträtta. Om inte det, så vandrar jag runt planlöst i både skog och stad http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/images/icons/icon7.gif

mangs
2004-05-21, 12:41
Hur ser dietupplägget ut nu?

Tänk på att inte vara för hård mot dig själv. jag får ibland viss noja och köra superstrikt diet och massor av träning och då rasar jag i vikt i några dagara och sedan kommer jag på att det jag tappat är muskler. Se till att inte svälta dig själv så kommer säkert dina styrkepass gå bättre med. Bättre att skynda långsamt!

Munter
2004-05-21, 14:06
Promenad 70 min imorse.

Axlar sedan.

Hantelpress 31kg/14, 36kg/8/8/7/7/6/5
Lite skruvpressar på 21kg
10-12 set diverse sidolyft.
Intervaller 10 min på cykel.

Mangs: Jag får väl ta gårdagen som exempel dårå.

Promenad
Frukost: 2dl rågflingor (gröt), sylt, rivet äpple, 4 XL-ägg, lite linfröolja.
Före träning: 0.5dl råris, 200g köttfärsröra.
Träning
Efter träning: 50g vassleprotein, 50g maltodextrin
Mellanmål: Norrländskt tunnbröd (viktlöst typ) med 3 ägg, 250g keso.
Middag: 1dl råris, massa grönsaker, 300g porterstek
Mellanmål: En burk makrill och två apelsiner
Mellanmål: 250g kyckling.

Dricker ingen mjölk alls, blir ganska bra att skippa den för att komma ner några hundra kcal "automatiskt", då man dricker vatten istället. Kanske hamnar runt 3000 kcal på det där, inte orkat räkna några procentsatser hit och dit. Inte så man svälter i alla fall.

mangs
2004-05-21, 14:32
Nej, inte så att du svälter men med all den träning du gör och har tänkt dig göra så kanske lite mer kolhydrater hade passat in lite här och var?

supremo
2004-05-21, 14:40
Hur snabbt går du ner ?

Munter
2004-05-22, 09:16
Mangs: Ja, måhända jag lägger till lite mer kolhydrater och drar ner på proteinet då. Kan iaf inte ligga högre på kalorierna de dagar jag bara promenerar och tränar. Igår blev det promenad, träning, intervaller, 90 min badminton, då måste man givetvis äta massa mer. Får se hur detta går först, så kanske jag ökar kolhydraterna sedan.

Supremo: Ingen aning. Närmare ett kilo i veckan förhoppningsvis.

supremo
2004-05-22, 15:36
Originally posted by Munter

Supremo: Ingen aning. Närmare ett kilo i veckan förhoppningsvis.
Okej, låter bra. Någon koll på fettprocenten?

Munter
2004-05-23, 10:51
Nope.

Blir en ofrivillig vilovecka eller -veckor nu, cyklade hem från ett partaj inatt/imorse och vips så kom det en ännu fullare snubbe och rammade in i mig. Jag flög över styret i en graciös kullerbytta och landade med hela kroppsvikten på vänster axel tror jag. Den är helt svullen och jag kan inte röra armen mer än några cm framåt eller utåt idag. Den andra snubben föll på näsan, vet inte om han bröt den men vi gick till akuten med honom iaf.

Surt sa räven!

LAKE
2004-05-23, 11:09
...men nästan lite komiskt ;)

LAKE
2004-05-23, 11:23
...men jag hoppas naturligtvis att det inte är något allvarligt och att du kommer igång med tränigen snart.

Munter
2004-05-23, 15:06
Har vart på akuten nu och klämt och röntgat axeln. Tyckligen hade den hoppat ur led och sedan in igen, vilket har deformerat AC-leden. Ingen träning på några månader trodde doktorn. Svinigt ont i den nu, kan knappt gå utan att den hugger till... precis lyckats få på mig en skjorta efter 10 minuters kamp.

Fet jävla osis. :insane:

supremo
2004-05-23, 15:08
Fan va träligt då...
Blir till att prioritera kondisen kanske ?

mangs
2004-05-25, 11:11
Aj fan,
Jag lider med dig!

Precis när du kommit igång med riktig bröstträning med...

Men försök se det positiva i det hela att du nu kan vila upp leder mm mm och fokusera mer på kondisen men jag förstår att du har lätt för att hålla dig för skratt. :(

Munter
2004-05-25, 22:07
Tack för kondoleanserna. Känns bättre nu, axeln ser inte ut som en fotboll och jag kan ta på mig tröjjor på bara några minuter istället för tio.

Igår: Morgonpromenad 70 min
Idag: Morgonpromenad 70 min, löpning terräng (små skogsstigar, diken) 40 min

Castro
2004-05-26, 16:57
Fyfan så tråkigt för dig. JAG LIDER VERKLIGEN MED DIG! Men försök att se så ljust det bara går på det! Du är stark, du kommer tillbaka!

Bobbokrull
2004-05-26, 16:57
Tråkig med axeln! Alltid verkar det vara nånting som spökar för dig? Men hur fungerar det att löpa med en ömmande axel? inga problem med det eller?

Munter
2004-05-26, 17:29
Lite ont gör det men det går ganska bra om man håller in armarna mot kroppen. Går bättre och bättre allt eftersom svullnaden går ner! Pallar inte att sitta helt oaktiverad, dessutom är det ju bättre för skadan med aktiv vila.
Var och rekade upp alla mina kurser idag med en studievägledare. Efter tisdagens tentor kan jag plocka ut en civilingenjör, det var ju skönt. Var tvungen att stryka några kurser pgr av konflikt, men jag hade närmare 200p sammanlagt så det gick bra!

Munter
2004-05-28, 18:37
Löpning 30 min igår.
Promenad 70 min imorse.
Gymcykel 30 min hårt tempo + 10 min intervaller idag.

Försökte rucka lite vikter i gymmet men det var bara att sätta sig på cykeln direkt, kunde inte köra någon övningar jag testade. Glada nyheter är att dieten går jättebra, jag ser två översta magmusklerna nu!
Var dessutom hos studieansvarig på univ igår och rekade igenom alla mina kurser, kollade så inga kolliderade o.s.v, så jag har bara 5 poäng kvar till civilingenjören. Dessa läser jag i sommar. Skönt att veta, så man inte får en chock i slutet, var bara två kurser som behövdes strykas pgr av liknande innehåll. Så på det hela taget får man vara glad idag.

Bobbokrull
2004-05-29, 09:31
Nästan så man blir sugen att dra igång en diet...har snackas det magrutor och såna grejjer...:rolleyes:

Hehe, nä....men kul att du är positiv trots dina axelproblem. jag skulle bli riktigt knäpp om jag inte kunde kyfta några vikter alls....

Munter
2004-05-30, 22:50
Jaha jajja.

Promenad 80 min igår morse.
Promenad 60 min igår kväll
Promenad 80 min imorse.
Terränglöpning 40 min ikväll.

http://smilies.jeeptalk.org/contrib/edoom/smiley_on_tredmil.gif Light weight baby.

Nate
2004-05-31, 13:12
ujuj, har missat utvecklingen - välkommen till skadade klubben! :cheers:

Kul att dietandet går bra iaf. Tror jag såg dig cykla förbi mitt fönster imorse förresten :D
/ Stalker-Nate

Simson
2004-06-01, 17:42
Trist med axeln, Låter rätt illa. Jaja man måst ju ut & leva lite oxå. Fort och fel ;) men full blir man... och kul är det. Hoppas det läker, & lycka till med prommisarna kingen.

Droog
2004-06-01, 17:47
Attans med axeln men det blir nog bra med lite vila.

Stick ut och dra lite silver istället! :hbang:

Munter
2004-06-02, 14:55
Promenad 90 min imorse.

Ben senare, annorlunda pass.

Böj gick inte.
Nordic lårspark 100kg/12, 115kg/10/8/8/8/7/7/6/6/5
Lårcurl 65kg/10/10/10/8/8/6
Diverse vadpressar 10 set
Cykel 15 min, lite sporadiska rusningar

Ovant med lårspark, men den bet på bra!