handdator

Visa fullständig version : Första Deffen! några kunniga som vill hjälpa mej?


Razortongue
2005-10-04, 12:45
Jag har tränat snart 1år och känner att jag vill komma i form.

Kommer träna som vanligt 3-5ggr per vecka och lägga in cardio pass efter träningen på 45min.
Morgonpromenader minst 3ggr per vecka och längre kvällspromenader varje dag.

Kosten har jag problem med så kolla gärna hur jag skall äta för att kroppen skall fungera och bränna korrekt?

Deffkosten?
Till frukost: 3dl havregrynsgröt, 500g kvarg, 3-5äggvitor, 1/2 dl linfrön
Mellanmål: 200g pollock/kycklingfile kokt med sallad
Går och tränar 45-60min direkt efter blir det 50g protein med 100g kolhydrater
Lunch: 200g pollock/kycklingfile med 2dl fullkornpasta och sallad.
Mellanmål: 200g pollock/kycklingfile med sallad
Middag: 200g pollock/kycklingfile med 2dl fullkorns pasta och sallad
Mellanmål: [1burk tonfisk eller 500g kvarg] med sallad
Kvällsmålet: proteindrink på 50g protein(kasein)


Lite fakta om mej=)
Vikten ligger på 104kg
Längden är 182cm
Kroppsfettet ligger på 15%
Bänk 120kg
Mark 200kg
Böj 150kg
Skivstångscurl 80kg

Mac
2005-10-04, 17:17
Du spar inte på proteinet ialla fall ser jag,,, ;)

Det ser ut att vara för lite fett...

mini
2005-10-04, 20:41
I mina ögon är det ett stenhårt program som kräver massor med diciplin och motivation att följa. Kanske ska du ta det lite lugnt i början för att se om det funkar med mindre? Att köra 10 promenader plus massor av cardio på en sådan strikt kost är tufft.

userfriendly
2005-10-05, 17:16
börja med att ändra maten o lägga till morgonpromenader... allt efter som det stannar ökar du cardion o minskar lite på käket... du kommer inte orka annars

Razortongue
2005-10-05, 19:09
I mina ögon är det ett stenhårt program som kräver massor med diciplin och motivation att följa. Kanske ska du ta det lite lugnt i början för att se om det funkar med mindre? Att köra 10 promenader plus massor av cardio på en sådan strikt kost är tufft.

Jag är arbetslös och bor på ett riktigt trist ställe med 2affärer, så jag brukar gå ut så mycket redan nu.

hassezilla
2005-10-05, 20:52
Kör inte sådär överdrivet mycket kardio, det behöver du inte.
Du blir bara less. 2-3 pass/vecka räcker.

mangemani
2005-10-05, 21:10
skynda långsamt.
ät mycket proteiner(vilket du fixar gallant ser jag)
kör morgonpromenader
försök hela tiden att öka i styrka på gymmet,känner du att styrkan håller på att förloras,så försök ändå att kämpa upp dom tunga vikterna.
börjar det att gå segt i viktnedgången,så ändra då på något,intensivare cardio kanske,ändra kosten kanske osv.

Razortongue
2005-10-06, 00:57
Tack för alla tipsen grabbar!!!

everete
2005-10-06, 11:03
till våren tänker jag personligen prova att stoppa nästan alla kolhydrater runt träningen och äta mycket protein i övriga mål.

Ty.
Det blabbas ju en massa om att man inte kan lägga på sig fett när man äter efter ett träningspass. Då kroppen har användning för så pass mycket av det man stoppar i sig.


Kvarg äger =)

Razortongue
2005-10-06, 11:22
till våren tänker jag personligen prova att stoppa nästan alla kolhydrater runt träningen och äta mycket protein i övriga mål.

Ty.
Det blabbas ju en massa om att man inte kan lägga på sig fett när man äter efter ett träningspass. Då kroppen har användning för så pass mycket av det man stoppar i sig.


Kvarg äger =)


Har gjort så men pallade inte.
Äter i bland 1kg kvarg om dagen :hbang:

Jacksatan
2005-10-06, 13:01
SKynda långsamt säger jag. Finns alltför många exempel på folk som går ut för hårt utan direkt erfarenhet och snabbt går in i väggen.
Personligen brukar jag gå ut lugnt genom att skärpa till kosten och sluta äta onyttigt samt köra lite lugna morgonpromenader och kardio 2ggr i veckan(vilket jag alltid gör). Sedan drar jag sakta ner på maten varje vecka samt känner mig för hur kroppen känns och ökar kardio efter det.

mangemani
2005-10-06, 13:05
SKynda långsamt säger jag. Finns alltför många exempel på folk som går ut för hårt utan direkt erfarenhet och snabbt går in i väggen.



och jag är ett gott exempel på det folket...iaf när man var nybörjare:(

Jacksatan
2005-10-06, 13:07
till våren tänker jag personligen prova att stoppa nästan alla kolhydrater runt träningen och äta mycket protein i övriga mål.

Ty.
Det blabbas ju en massa om att man inte kan lägga på sig fett när man äter efter ett träningspass. Då kroppen har användning för så pass mycket av det man stoppar i sig.


Kvarg äger =)

Du kommer få jobbigt att behålla musklerna kan jag säga. Man ska akta sig noga för att jämföra sig med byggardeffar i b&k, det är en helt annan grej att deffa ren än att vara fulltryckt och gå ner i vikt på det sätt de flesta som tävlar gör.
Själv gick jag inte under 200g kolhydrater i våras när jag deffade och det var ändå så att jag inte höll styrkan riktigt. Man kanske inte blir tävlingshård på 200g kolhydrater men jag blev iaf nöjd med slutresultatet. Man ska orka träna och leva också, glöm inte det. =P