handdator

Visa fullständig version : kolozezeums förfall


Weird
2005-10-03, 17:46
tycker att kolozeum håller på att förfalla totalt. Meningslösa trådar har det alltid funnits men nu börjar dom bli mer och mer lunarstorm över dom. tycker ni med högre makt borde göra något åt det så vi inte får in allt löst patraks här utan kan hålla den nivån som har funnits här.
gör en poll för att se om någon mer tycker som jag

s_himself
2005-10-03, 17:48
Allmänt är allmänt, lösaktigt ;)


sedan har du seriösa delar av forumet. I allmänt får du nog stå ut med alla oseriösa trådar.. och är det något du inte står ut med så finns det en knapp du kan trycka på för att raportera till moderatorerna...


/s_himself från s_himselfs dator och konto

JJ
2005-10-03, 17:49
Ja, vissa kan inte ens stava till namnet på siten *screwy*

Trance
2005-10-03, 17:49
Ingen bryr sig om vad du tycker, någonsin. Tur va?

mini_Arnold
2005-10-03, 17:49
tycker att kolozeum håller på att förfalla totalt. Meningslösa trådar har det alltid funnits men nu börjar dom bli mer och mer lunarstorm över dom. tycker ni med högre makt borde göra något åt det så vi inte får in allt löst patraks här utan kan hålla den nivån som har funnits här.
gör en poll för att se om någon mer tycker som jag
Håller med till fullo och det gör många till.
Men vänta dig ingrn förändring..

Weird
2005-10-03, 17:50
Ja, vissa kan inte ens stava till namnet på siten *screwy*
håll dig till ämnet

Weird
2005-10-03, 17:51
Allmänt är allmänt, lösaktigt ;)


sedan har du seriösa delar av forumet. I allmänt får du nog stå ut med alla oseriösa trådar.. och är det något du inte står ut med så finns det en knapp du kan trycka på för att raportera till moderatorerna...


/s_himself från s_himselfs dator och konto
lätt att säga det mne ibland komemr det upp lite roliga träningsfilmer och det vill man inte missa

Kwon
2005-10-03, 17:51
Vad vill trådskaparen se i Allmänt?

Låt höra!

Grahn
2005-10-03, 17:52
S_himself har ju rätt, använd reportknappen om du stör dig på något.

Weird
2005-10-03, 17:53
Vad vill trådskaparen se i Allmänt?

Låt höra!
lite mindre trådar som "får jag doppa ikväll" och vilka är ihop blablba
tycker det ska vara mer data problem filmer. tror du förstår vad jag menar, tycker man borde görs vå forum ett seriöst allmänt och et som dom andar kna använda

Scratch89
2005-10-03, 17:54
håll dig till ämnet
Jag tycker det är precis vad han gör.
Inte i ett enda inlägg som jag sett dig posta har du stavat rätt.
Om nu trådarna är oseriösa, brukar folk iallafall kunna inse ironin/få sig ett gott skratt. Vad tjänar du på att sitta och klaga på att trådar sänkt sig till Lunarstormnivå? Har du nån kompis som sitter bredvid dig som du måste imponera på i ett försök att få lite större internetkuk?

Fatalist
2005-10-03, 17:54
lite mindre trådar som "får jag doppa ikväll" och vilka är ihop blablba
tycker det ska vara mer data problem filmer. tror du förstår vad jag menar

Du menar att du vill ha mindre trådar för de som har s k "liv" och mer för er nördar? *slap*

Bärs
2005-10-03, 17:55
Jag tycker det är precis vad han gör.
Inte i ett enda inlägg som jag sett dig posta har du stavat rätt.
Om nu trådarna är oseriösa, brukar folk iallafall kunna inse ironin/få sig ett gott skratt. Vad tjänar du på att sitta och klaga på att trådar sänkt sig till Lunarstormnivå? Har du nån kompis som sitter bredvid dig som du måste imponera på i ett försök att få lite större internetkuk?

Vad har stavningen med saken att göra?

Scratch89
2005-10-03, 17:55
lite mindre trådar som "får jag doppa ikväll" och vilka är ihop blablba
tycker det ska vara mer data problem filmer. tror du förstår vad jag menar
Jag tycker det varit alldeles för mycket från gnälliga Lidköpingsbor som klagar.

Weird
2005-10-03, 17:55
Du menar att du vill ha mindre trådar för de som har s k "liv" och mer för er nördar? *slap*
mm ungefär

Scratch89
2005-10-03, 17:55
Vad har stavningen med saken att göra?
Han tycker att allt är så förbannat oseriöst och lekstuga.
Jag tycker att man först ska se till sig själv innan man börjar klaga på alla andra.

Weird
2005-10-03, 17:56
vill inte ha några diskutioner om stavning här har inte med saken att göra.

s_himself
2005-10-03, 17:57
lätt att säga det mne ibland komemr det upp lite roliga träningsfilmer och det vill man inte missa


varför skulle du missa dom? Jag sa inte att du skulle hålla dig ifrån allmänt.. det går ju faktiskt rätt snabbt att sålla bort oseriösa trådar. Är det någon kul träningsfilm så brukar man kunna se det på trådens namn.

Kwon
2005-10-03, 17:57
lite mindre trådar som "får jag doppa ikväll" och vilka är ihop blablba
tycker det ska vara mer data problem filmer. tror du förstår vad jag menar, tycker man borde görs vå forum ett seriöst allmänt och et som dom andar kna använda

Bästa lösningen är väl att be en Moderator (pez till exempel, han e go), att starta en till sektion på vårat eminenta forum kallat Hardware där man kan diskutera datorer och filmer etc..

Så kan folket fortsätta snacka om ditt o datt över en fika i Allmänt.

Vill man ha hjälp med datorer och se filmklipp kan man således hoppa till sektionen Hardware.

Weird
2005-10-03, 17:57
Han tycker att allt är så förbannat oseriöst och lekstuga.
Jag tycker att man först ska se till sig själv innan man börjar klaga på alla andra.
vad har stavning mer hur seriös man är??

RobbeliRobban
2005-10-03, 17:57
Bra initiativ där trådskaparen! Kolozzeum förfaller, all moral är som nerspolad i holken. De degenerade trådarna avlöser varann: "Jag säljer mig för en påse chips, men efter att jag ätit upp mina chips, vill jag inte fullfölja, vad skall jag göra?", "Vad är adressen till bk sportsmagazine?" och "Hur många gånger bajsar du per dag?" Är vardagsmat. Skärpning!

Weird
2005-10-03, 17:58
varför skulle du missa dom? Jag sa inte att du skulle hålla dig ifrån allmänt.. det går ju faktiskt rätt snabbt att sålla bort oseriösa trådar. Är det någon kul träningsfilm så brukar man kunna se det på trådens namn.
tycker det är jobbigt att sålla två-tre sidor för att hitta en film ...

mini
2005-10-03, 17:58
Jag tycker det är alldeles för mycket datatrådar, för jag tycker att de är ointressanta. Usch!

Weird
2005-10-03, 17:58
Bästa lösningen är väl att be en Moderator (pez till exempel, han e go), att starta en till sektion på vårat eminenta forum kallat Hardware där man kan diskutera datorer och filmer etc..

Så kan folket fortsätta snacka om ditt o datt över en fika i Allmänt.

Vill man ha hjälp med datorer och se filmklipp kan man således hoppa till sektionen Hardware.
bra idee :thumbup:

Scratch89
2005-10-03, 17:59
vad har stavning mer hur seriös man är??
Jag vet inte hur du tänker och resonerar, men jag uppskattar och läser hellre en post med stor bokstav, skiljetecken och grammatiskt korrekt uppbyggd mening än en mening med flera skiljetecken på samma gång, aldrig stora bokstäver osv.

s_himself
2005-10-03, 17:59
S_himself har ju rätt, använd reportknappen om du stör dig på något.


jaaa, jag har börjat använda den flitigt. Nu ska jag resa landet runt och hålla föredrag om vikten av att använda den.

Kommer till malmö 25/10, helgingborg 26/10 sedan har jag 3 dagars uppehåll, sedan kommer jag dyka upp i kalmar och stockholm, umeå, sollefteå och sist.. men inte allra minst.. boden. :D

s_himself
2005-10-03, 18:00
tycker det är jobbigt att sålla två-tre sidor för att hitta en film ...


titta i allmänt lite oftare :thumbup:

Scratch89
2005-10-03, 18:00
jaaa, jag har börjat använda den flitigt. Nu ska jag resa landet runt och hålla föredrag om vikten av att använda den.

Kommer till malmö 25/10, helgingborg 26/10 sedan har jag 3 dagars uppehåll, sedan kommer jag dyka upp i kalmar och stockholm, umeå, sollefteå och sist.. men inte allra minst.. boden. :D
Kom till Skövde så bjuder jag dig på Pizza. ;)

Weird
2005-10-03, 18:01
Jag tycker det varit alldeles för mycket från gnälliga Lidköpingsbor som klagar.
då vet vi alla det :thumbup:

Kaboffastar
2005-10-03, 18:01
Hmm ja klicka fel, hur ?

Hur som helst, bortser du från allmänt så är ju forumet riktigt seriöst.

Du e bara en tönt =)

Scratch89
2005-10-03, 18:02
Håller med KABOFFASTAR.

Grahn
2005-10-03, 18:02
Viss förändring angående mitt tidigare råd, RobbeliRobban bör inte använda reportknappen pga uppenbar kompetensbrist.....

:D

Frazze
2005-10-03, 18:03
Jag vet inte hur du tänker och resonerar, men jag uppskattar och läser hellre en post med stor bokstav, skiljetecken och grammatiskt korrekt uppbyggd mening än en mening med flera skiljetecken på samma gång, aldrig stora bokstäver osv.

Jag förstår fortfarande inte vad hans stavning har att göra med att det kommit en jäkla massa fjanttrådar den senaste tiden. Inte för att jag bryr mig egentligen, det är väl bara att låta bli att läsa dessa.

Weird
2005-10-03, 18:03
Jag vet inte hur du tänker och resonerar, men jag uppskattar och läser hellre en post med stor bokstav, skiljetecken och grammatiskt korrekt uppbyggd mening än en mening med flera skiljetecken på samma gång, aldrig stora bokstäver osv.
de är klart jag gör det med men jag vet inte vad ni lär er i skolan men det finns vissa som har lite problem med stavning

RobbeliRobban
2005-10-03, 18:03
Viss förändring angående mitt tidigare råd, RobbeliRobban bör inte använda reportknappen pga uppenbar kompetensbrist.....

:D

:D :D passa dig, eller så rapporterar jag dig en gång till.

Weird
2005-10-03, 18:04
Hmm ja klicka fel, hur ?

Hur som helst, bortser du från allmänt så är ju forumet riktigt seriöst.

Du e bara en tönt =)
tänker mest på allmänt nu. Dom andra ligger på en mer lagom nivå

Grahn
2005-10-03, 18:04
Men lägg ner stavningstrackandet.....

Ja det ser fånigt ut att felstava websitens namn, vi vet det nu. Fint?

JJ
2005-10-03, 18:07
En riktigt bra sökfunktion skulle nog lösa många problem om man nu t.ex. letar efter filmer.

Scratch89
2005-10-03, 18:08
Jag förstår fortfarande inte vad hans stavning har att göra med att det kommit en jäkla massa fjanttrådar den senaste tiden. Inte för att jag bryr mig egentligen, det är väl bara att låta bli att läsa dessa.
Jag menar att det är dålig stil. Jag tycker det är mindre seriöst att inte lägga ner lite mer tid på stavning och meningsuppbyggnad.
Han klagar på min senaste tråd, om att den var så oseriös, att det är Lunarvarning här osv. Vafan, han behöver väl inte läsa tråden?
Jag tror nog snarare att det inte är han som förstår skämten, vilka kanske är alldeles för interna eller långsökta för honom.

Grahn: Jag klagar inte på det, om det var mig du menade. Jag klagar på hans samtliga inlägg.

Men vad vet jag, jag är ju bara 16 år och disco. Det brukar ju vara argumenten mot mig så fort jag yttrar mig.

Fartman
2005-10-03, 18:09
ne du e bara en tönt

Allan
2005-10-03, 18:10
Meningslösa trådar har det alltid funnits men nu börjar dom bli mer och mer lunarstorm över dom....

Faktiskt inte. Det var helt enkelt färre trådar förr. Det är fler "seriösa" trådar i Allmänt nu. Och återigen - stör ni er på trådar så rapportera dem då för h-e!
*grr27*
Vi har nästan 2 000 nya inlägg varje dag, och det ska fördelas på åtta moderatorer, om alla är på plats. Hjälp till istället för att gnälla.

allan
raderar trådar mest hela tiden

Kwon
2005-10-03, 18:11
Jag tror en stor del av Kolozzeums medlemmar tycker det är skönt med en sektion på forumet där de ej behöver hålla samma seriösa ton, där de kan snacka av sig, umgås virtuellt med de andra medlemmarna etc...

Och vad är bästa platsen för detta? Jo, Kolozzeums virtuella kvarters-fik "Allmänt".

Här har många vänskaper skapats genom åren.

Scratch89
2005-10-03, 18:13
Jag tror en stor del av Kolozzeums medlemmar tycker det är skönt med en sektion på forumet där de ej behöver hålla samma seriösa ton, där de kan snacka av sig, umgås virtuellt med de andra medlemmarna etc...

Och vad är bästa platsen för detta? Jo, Kolozzeums virtuella kvarters-fik "Allmänt".

Här har många vänskaper skapats genom åren.
:thumbup:

Det är ju här man profilerar sig.
EDIT: Inte för att jag profilerat mig till min fördel, men ändå :D

Weird
2005-10-03, 18:14
Jag menar att det är dålig stil. Jag tycker det är mindre seriöst att inte lägga ner lite mer tid på stavning och meningsuppbyggnad.
Han klagar på min senaste tråd, om att den var så oseriös, att det är Lunarvarning här osv. Vafan, han behöver väl inte läsa tråden?
Jag tror nog snarare att det inte är han som förstår skämten, vilka kanske är alldeles för interna eller långsökta för honom.

Grahn: Jag klagar inte på det, om det var mig du menade. Jag klagar på hans samtliga inlägg.

Men vad vet jag, jag är ju bara 16 år och disco. Det brukar ju vara argumenten mot mig så fort jag yttrar mig.
klar jag inte behöver läsa dom trådarna men som jga skrev när det blir 20st i samma nivå sä är det svårt/jobbigt att hitta dom som man vill läsa.
tycker du at din tråd va bra/passande/rolig ?

Zakath
2005-10-03, 18:14
"Äh vem bryr sig"

Vi får allt fler och fler användare, med det följer självklart mer skräpinlägg, men också fler bra inlägg! Dessutom börjar de tidigare "döda" forumen bli lite mer intressanta :thumbup:

Kaboffastar
2005-10-03, 18:15
tänker mest på allmänt nu. Dom andra ligger på en mer lagom nivå

??

De andra delarna är ju hur bra som helst.
Till ock med Medlemsbilder.

Kwon
2005-10-03, 18:15
Precis, det är här folk får veta lite mer om varandra.

Pirres bravader, Herkiz på sin moppe etc etc osv

Weird
2005-10-03, 18:15
Faktiskt inte. Det var helt enkelt färre trådar förr. Det är fler "seriösa" trådar i Allmänt nu. Och återigen - stör ni er på trådar så rapportera dem då för h-e!
*grr27*
Vi har nästan 2 000 nya inlägg varje dag, och det ska fördelas på åtta moderatorer, om alla är på plats. Hjälp till istället för att gnälla.

allan
raderar trådar mest hela tiden
men har nog även blivi dubbelt så många oseriösa.
Ska från och med nu rapportera mer

Scratch89
2005-10-03, 18:15
klar jag inte behöver läsa dom trådarna men som jga skrev när det blir 20st i samma nivå sä är det svårt/jobbigt att hitta dom som man vill läsa.
tycker du at din tråd va bra/passande/rolig ?
20 st? Jag blir imponerad om du lyckas skrapa ihop hälften så många.

Sen tyckte jag att min tråd var riktigt kul, det var det en hel del som gjorde.
Fick ett par PM som ville att jag skulle lägga upp den i best of.
Om du sedan läste inläggen så var reaktionerna där också positiva, så vad är det du vill ha fram?

clash
2005-10-03, 18:16
Framförallt så finns det gott om folk som faktiskt inte hänger här längre för att lära sig hur mycket proteinpulver man behöver per dag eller hur man gör ett korrekt utfört marklyft.

Och vi postar bara i allmänt för vi vill bara snacka skit med likasinnade.

Weird
2005-10-03, 18:17
ne du e bara en tönt
bra att du tillför mycke i denna tråden.
förövrigt ett ganska bra exempel :thumbup:

Scratch89
2005-10-03, 18:17
Precis, det är här folk får veta lite mer om varandra.

Pirres bravader, Herkiz på sin moppe etc etc osv
Jag tror jag kan börja tycka om dig. ;)

Frazze
2005-10-03, 18:19
Jag menar att det är dålig stil. Jag tycker det är mindre seriöst att inte lägga ner lite mer tid på stavning och meningsuppbyggnad.
Han klagar på min senaste tråd, om att den var så oseriös, att det är Lunarvarning här osv. Vafan, han behöver väl inte läsa tråden?
Jag tror nog snarare att det inte är han som förstår skämten, vilka kanske är alldeles för interna eller långsökta för honom.

Grahn: Jag klagar inte på det, om det var mig du menade. Jag klagar på hans samtliga inlägg.

Men vad vet jag, jag är ju bara 16 år och disco. Det brukar ju vara argumenten mot mig så fort jag yttrar mig.

Oooookej... Du skrev Lidköping istället för Linköping, innebär det att det är dålig stil från din sida som inte lägger ner mer tid på efterforskningar? Jag tror också att skämten är för interna och långsökta, vilket i sig enligt mig är ett problem för "forumets framtida utveckling" osv osv osv. Men jag tror också att du framförallt blev lite stött för att din "får jag ******-tråd" blev tagen som ett exempel.

Nej, jag kan verkligen inte ta in ditt argument. Men det är mitt problem och du behöver inte ödsla mer tid på att skriva det igen.

Åter till grundfrågan: Jag tror att kolo upplever en höstperiod, det brukar bli allmänt grötigt på allmänt den här tiden på året :) Det vet jag för att jag var medlem här när du var tretton(tolv?). Dessutom är du disco.

:thumbup:

Allan
2005-10-03, 18:20
Om du sedan läste inläggen så var reaktionerna där också positiva, så vad är det du vill ha fram?

Det var en jävla skittråd, det var därför den ströks. Den utlyste dessutom en febril moderatorverksamhet ett tag också. Det var typ "the bottom is nådd". Så nu ryker det fler trådar i fortsättningen.


allan

Weird
2005-10-03, 18:20
20 st? Jag blir imponerad om du lyckas skrapa ihop hälften så många.

Sen tyckte jag att min tråd var riktigt kul, det var det en hel del som gjorde.
Fick ett par PM som ville att jag skulle lägga upp den i best of.
Om du sedan läste inläggen så var reaktionerna där också positiva, så vad är det du vill ha fram?
jag läste inte den tråde så noga då det var en av dom trådarna som sållades bort ganska fort.
Om det fanns dom som tycket den skulle läggas i best of så tycker jag bara det är tragiskt, men nu har jag inte läst den så noga men den kanske utvecklades till en riktig mogen tråd.

Zonyk83
2005-10-03, 18:21
tycker att kolozeum håller på att förfalla totalt. Meningslösa trådar har det alltid funnits men nu börjar dom bli mer och mer lunarstorm över dom. tycker ni med högre makt borde göra något åt det så vi inte får in allt löst patraks här utan kan hålla den nivån som har funnits här.
gör en poll för att se om någon mer tycker som jag

Håller med till 100%. Men tydligen är det rätt så populärt med löst skitsnack, du och jag och resten som tycker att det finns vettigare saker att diskutera får helt enkelt hålla käften och öppna den i de få trådar som tillför något

Weird
2005-10-03, 18:23
jag tycker det är helt ok om man vill prata med likasinnade men måste man göra det på ett sådant sätt som det görs just nu ?

Allan
2005-10-03, 18:23
Sen tyckte jag att min tråd var riktigt kul, det var det en hel del som gjorde.
Fick ett par PM som ville att jag skulle lägga upp den i best of.


Du, det finns andra orsaker ttill att de ville att den skulle finnas i Best of...Men dit är det moderatorerna som bestämmer vad som hamna, och inte medlemmarna. Bara så vi rett ut det.

allan

Scratch89
2005-10-03, 18:24
Oooookej... Du skrev Lidköping istället för Linköping
Det berodde på att jag fått för mig att han bodde i närheten. :D

Dessutom är du disco.
Biceps är den mest underskattade muskeln. Och det är jobbigt att böja.


Det var en jävla skittråd, det var därför den ströks. Den utlyste dessutom en febril moderatorverksamhet ett tag också. Det var typ "the bottom is nådd". Så nu ryker det fler trådar i fortsättningen.

Jag menade aldrig att moderatorerna tyckte om tråden.
Dock önskar jag ett PM om vad ni sade, vad ni tyckte och exakt det var som var så stötande, så jag vet det till nästa gång.

Allan
2005-10-03, 18:24
Håller med till 100%. Men tydligen är det rätt så populärt med löst skitsnack, du och jag och resten som tycker att det finns vettigare saker att diskutera får helt enkelt hålla käften och öppna den i de få trådar som tillför något

Right on.

Jag hajjar inte varför folk stör sig så enormt på att det tramsas i Allmänt. Det är inte värre här än i andra allmänna forum runt om i världen. Det styrs av medelåldern på medlemmarna. Starta egna trådar istället!


allan

Scratch89
2005-10-03, 18:25
jag tycker det är helt ok om man vill prata med likasinnade men måste man göra det på ett sådant sätt som det görs just nu ?
Hur ska det ske då?
Om man frågar efter MSN så får man PM av arga moderatorer.

Weird
2005-10-03, 18:26
Right on.

Jag hajjar inte varför folk stör sig så enormt på att det tramsas i Allmänt. Det är inte värre här än i andra allmänna forum runt om i världen. Det styrs av medelåldern på medlemmarna. Starta egna trådar istället!


allan
som jag sa föut så stör jag mig på at jag ska behöva sålla så förbannat hela iden .
men vore det ine möjligt att dela upp allmänt lite mer än vad det är nu?

Weird
2005-10-03, 18:29
Hur ska det ske då?
Om man frågar efter MSN så får man PM av arga moderatorer.
Tänkte mest på at dela in forume till "kille söker träningskompis".
så kan dom som vill det gå in där och träffa sina likasinnade.medans vi som inte vill träffa kompisar kan diskutera våra dataproblem.

Kwon
2005-10-03, 18:29
som jag sa föut så stör jag mig på at jag ska behöva sålla så förbannat hela iden .
men vore det ine möjligt att dela upp allmänt lite mer än vad det är nu?

Du vill alltså att lösningar för dataproblem och filmklipp skall vara mer lätttillgängliga än vad de är nu?

Sektionen Hardware borde underlätta detta.

Föreslå detta till Allan och se vad han tycker. Vill han ej ha en till sektion får du sålla vidare här i Allmänt!
:thumbup:

Fartman
2005-10-03, 18:29
bra att du tillför mycke i denna tråden.
förövrigt ett ganska bra exempel :thumbup:

Jepp, fick fram min åsikt i frågan ganska bra tycker jag.
Som sagt tidigare; läs inte i allmänt om det inte passar dig.
Det är inte så svårt att undvika lågvatten-trådarna om man bara är lite uppmärksam.

Scratch89
2005-10-03, 18:30
Tänkte mest på at dela in forume till "kille söker träningskompis".
så kan dom som vill det gå in där och träffa sina likasinnade.medans vi som inte vill träffa kompisar kan diskutera våra dataproblem.
Eller så kan datanördarna få en egen hage att ränna omkring i.

Fatalist
2005-10-03, 18:31
Eller så kan datanördarna få en egen hage att ränna omkring i.

likaså nätraggarna. Tagga ner nu.

*slap*

www.sweclockers.com för dig Weird

www.lunarstorm.se för dig Scratch89

Fartman
2005-10-03, 18:32
likaså nätraggarna. Tagga ner nu.

*slap*

www.sweclockers.com för dig Weird

www.lunarstorm.se för dig Scratch89

haha :thumbup:

Allan
2005-10-03, 18:32
men vore det ine möjligt att dela upp allmänt lite mer än vad det är nu?

Du menar ha en "seriös" Allmändel och en "mindre seriös" Allmändel? Du tycker inte att moderatorerna har tillräckligt att göra?
:cryout:


Dock önskar jag ett PM om vad ni sade, vad ni tyckte och exakt det var som var så stötande, så jag vet det till nästa gång.


Blir inget av med det. Det är upp till dig att begripa var nivån går. Din morsa ska kunna komma in i allmänt, läsa och tycka att det är givande. Nu vill jag inte ha nåt jävla tjafs om "morsa" hit eller dit - men ni begriper vad jag menar. Det här är INTE ett forum enbart för tonåringar och deras något äldre kompisar. Alla ska känna sig välkomna hit.

allan

Weird
2005-10-03, 18:32
Jepp, fick fram min åsikt i frågan ganska bra tycker jag.
Som sagt tidigare; läs inte i allmänt om det inte passar dig.
Det är inte så svårt att undvika lågvatten-trådarna om man bara är lite uppmärksam.
men som jag med har sagt det finns dom trådarna som man vill läsa !

Weird
2005-10-03, 18:33
Eller så kan datanördarna få en egen hage att ränna omkring i.
mm om du vill utrycka det på det sättet

Allan
2005-10-03, 18:34
men som jag med har sagt det finns dom trådarna som man vill läsa !

Du kan i varje fall välja. Jag måste läsa all skit! Men nog är du vuxen nog att kunna selektera - zappa med din mentala fjärrkontroll.

allan

Weird
2005-10-03, 18:34
likaså nätraggarna. Tagga ner nu.

*slap*

www.sweclockers.com för dig Weird

www.lunarstorm.se för dig Scratch89
där fick du till det :thumbup:
sen skulle jag nog inte vill säga att jag är data nörd du jag kan väldigt lite om datorer. därför är datahjälp bra serru :thumbup:

Scratch89
2005-10-03, 18:35
www.lunarstorm.se för dig Scratch89
Är det något fel med att ha över 500 i status på lunarstorm? :D
Var dessutom lääänge sen jag raggade här.


Allan: Ok, ska iallafall sköta mig hädanefter. Om man vill lägga upp en tråd, men inte är säker på ifall den kommer bli borttagen, kan man skicka PM till er så ni får bedöma om det är rumsrent nog?

Fatalist
2005-10-03, 18:36
där fick du till det :thumbup:
sen skulle jag nog inte vill säga att jag är data nörd du jag kan väldigt lite om datorer. därför är datahjälp bra serru :thumbup:

Men jag var faktiskt seriös, www.sweclockers.com är nog ett bättre kort (även om man ofta får bra hjälp har också) om man behöver datORhjälp. Varför gnälla på att det är dåligt med datorhjälpande på ett träningsforum när det finns ett forum som är endast dator-relaterat ett par klick bort? ;)

Är det något fel med att ha över 500 i status på lunarstorm? :D
Var dessutom lääänge sen jag raggade här.


Det är rätt illa... *slap*

Weird
2005-10-03, 18:36
Du kan i varje fall välja. Jag måste läsa all skit! Men nog är du vuxen nog att kunna selektera - zappa med din mentala fjärrkontroll.

allan
jaja det kan jag med men mna misar ibland russinen vilket käns synd.
kanse inte mindre seriös seriös men något åt det hållet

Weird
2005-10-03, 18:38
Men jag var faktiskt seriös, www.sweclockers.com är nog ett bättre kort (även om man ofta får bra hjälp har också) om man behöver datORhjälp. Varför gnälla på att det är dåligt med datorhjälpande på ett träningsforum när det finns ett forum som är endast dator-relaterat ett par klick bort? ;)




Det är rätt illa... *slap*
tycker inte det är dålig data hjälp här. dom gångerna smo jag behöv hjälp har jag fått de.
tack för tipset ska ta och kolla lite där då

Allan
2005-10-03, 18:39
Allan: Ok, ska iallafall sköta mig hädanefter. Om man vill lägga upp en tråd, men inte är säker på ifall den kommer bli borttagen, kan man skicka PM till er så ni får bedöma om det är rumsrent nog?

Ja.


Men jag var faktiskt seriös, www.sweclockers.com är nog ett bättre kort (även om man ofta får bra hjälp har också) om man behöver datORhjälp. Varför gnälla på att det är dåligt med datorhjälpande på ett träningsforum när det finns ett forum som är endast dator-relaterat ett par klick bort?

Bah. Det är i stort sett samma snubbar som svarar här som där ska jag be att få upplysa om!


allan

Fartman
2005-10-03, 18:40
men som jag med har sagt det finns dom trådarna som man vill läsa !

Men hur svårt är det att sålla i allmänt egentligen?

1. Läs rubriken! Heter tråden något i stil med "Hur många ggr per dag krämar ni?" så kanske den bör undvikas om man är ute efter någorlunda seriösa trådar.

2. Om rubriken verkar okej, läs det första inlägget. Där kan man i regel urskilja en oseriös tråd från de seriösa*.

*Det är få trådar som är riktigt "seriösa" i allmänt bara så du vet.

Weird
2005-10-03, 18:41
Allan: jag tycker att Kwon har något på g något att utväckla lite
(sen får du gärna ändra stavningen i trådensa namn om du vill. )

Weird
2005-10-03, 18:42
*Det är få trådar som är riktigt "seriösa" i allmänt bara så du vet.
och därför finns den tråda kanske ... *slap*

dtox
2005-10-03, 18:42
jag har inte läst igenom hela tråden men av det jag har sett kan jag ju säga såhär:

1. En data-sektion? Varför i helvete (ursäkta ordvalet) ska man ha en data-sektion på ett forum som kolozzeum? Det är ju som att sälja kött på en vegetarisk marknad. Allmänt forumet är till för Allmän snack, that's it. Det kan inkludera någon data tråd här och där men håll er utanför om ni inte vill läsa dom!
2. Varför detta klagandet? Ni har ju ett val, läs eller läs inte. Oseriösa trådar osv, ett Allmänt forum brukar inte vara lika seriöst som de övriga sektionerna...I ett Allmänt forum blire lite tjaffs, skratt, skämt osv. Som sagt, ni som inte gillar det håll er bara utanför?
3. Jag tycker verkligen inte att kolozzeum håller på att förfalla. Är ett utmärkt forum och jag verkligen älskar denna sidan. Att kolozzeum börjar likna lunarstorm är skitsnack. Det enda som gör det till lunar är ni som klagar på småsaker!
Tack för mig :)

Weird
2005-10-03, 18:43
kan ta et exempel som jag kom på nu
allasn off-topic tråda var ett bra initiativ där kunde dom som bara ville snacka göra det medans dom som inte ville det kunde låta bli att kolla där

dtox
2005-10-03, 18:44
kan ta et exempel som jag kom på nu
allasn off-topic tråda var ett bra initiativ där kunde dom som bara ville snacka göra det medans dom som inte ville det kunde låta bli att kolla där
Hur skiljer sig de off-topic trådarna från de övriga i Allmänt forumet?

Scratch89
2005-10-03, 18:46
kan ta et exempel som jag kom på nu
allasn off-topic tråda var ett bra initiativ där kunde dom som bara ville snacka göra det medans dom som inte ville det kunde låta bli att kolla där
Vad är skillnaden mellan Allans off-topictrådar och våra då?


Bra skrivet av dtox. :thumbup:

EDIT: Såg att du var före igen dtox. :D

Trance
2005-10-03, 18:46
data (lat., plur. av da´tum 'det givna', 'gåva'; i plur. även: 'utgifter'), representation av fakta, begrepp eller instruktioner i form lämpad för överföring, tolkning eller bearbetning av människor eller maskiner. Huvudformerna är därvid analog och digital representation. Med information avses däremot innebörden i data, vilket förutsätter en mottagare med förmåga till tolkning av data.

-----

dator, automatisk maskin för beräkning och symbolbehandling. Benämningen avser nästan alltid en digital, elektronisk dator vars operationer styrs av ett i dess minne lagrat program.

Den första svenska benämningen var matematikmaskin (populärt även "elektronhjärna"). Under 1950-talet tillkom beteckningen siffermaskin, och i början av 1960-talet lanserades data som förkortning av datamaskin. Dessa termer har ersatts med det av Börje Langefors föreslagna ordet dator, som är svensk standard.


Comprende?

Fartman
2005-10-03, 18:46
och därför finns den tråda kanske ... *slap*

Så, vad anser du skall finnas i allmänt då?

Allmänna forum och "övrigt"-forum brukar normalt finnas på en bräda för att medlemmarna ska kunna skriva irrelvant skit där utan att förpesta resten av brädans mer seriösa delar.

Weird
2005-10-03, 18:47
jag har inte läst igenom hela tråden men av det jag har sett kan jag ju säga såhär:

1. En data-sektion? Varför i helvete (ursäkta ordvalet) ska man ha en data-sektion på ett forum som kolozzeum? Det är ju som att sälja kött på en vegetarisk marknad. Allmänt forumet är till för Allmän snack, that's it. Det kan inkludera någon data tråd här och där men håll er utanför om ni inte vill läsa dom!
2. Varför detta klagandet? Ni har ju ett val, läs eller läs inte. Oseriösa trådar osv, ett Allmänt forum brukar inte vara lika seriöst som de övriga sektionerna...I ett Allmänt forum blire lite tjaffs, skratt, skämt osv. Som sagt, ni som inte gillar det håll er bara utanför?
3. Jag tycker verkligen inte att kolozzeum håller på att förfalla. Är ett utmärkt forum och jag verkligen älskar denna sidan. Att kolozzeum börjar likna lunarstorm är skitsnack. Det enda som gör det till lunar är ni som klagar på småsaker!
Tack för mig :)

kanse inte är just datasektio som jag vill ha utan en mer vuxen lagom nivå i allmän. jag förstår inte var föt inte skulle kunna var de , tycker det är väldigt synd. så då ycker jagman ska dela upp det lite sen hur det ska se ut får jag ta och spåna lite på .
ps. ni som skriver ska skriva något i stil med "låt bli att läs där då" spara den energin då jag förstår att alla som svarar nej i pollen tycker det .

Scratch89
2005-10-03, 18:47
data (lat., plur. av da´tum 'det givna', 'gåva'; i plur. även: 'utgifter'), representation av fakta, begrepp eller instruktioner i form lämpad för överföring, tolkning eller bearbetning av människor eller maskiner. Huvudformerna är därvid analog och digital representation. Med information avses däremot innebörden i data, vilket förutsätter en mottagare med förmåga till tolkning av data.

-----

dator, automatisk maskin för beräkning och symbolbehandling. Benämningen avser nästan alltid en digital, elektronisk dator vars operationer styrs av ett i dess minne lagrat program.

Den första svenska benämningen var matematikmaskin (populärt även "elektronhjärna"). Under 1950-talet tillkom beteckningen siffermaskin, och i början av 1960-talet lanserades data som förkortning av datamaskin. Dessa termer har ersatts med det av Börje Langefors föreslagna ordet dator, som är svensk standard.


Comprende?
:laugh: :thumbup:

dtox
2005-10-03, 18:48
Vad är skillnaden mellan Allans off-topictrådar och våra då?


Bra skrivet av dtox. :thumbup:

EDIT: Såg att du var före igen dtox. :D

thx ;) Men seriöst sluta klaga ffs. HÅLL ER BORTA FRÅN DE TRÅDARNA NI INTE VILL LÄSA! Andra kanske tycker de är intressanta/roliga. Vad skulle hända om man favoriserade EN användares efterfrågningar? jiiiizzz...

Denna tråden är helt meningslös..

Weird
2005-10-03, 18:48
Vad är skillnaden mellan Allans off-topictrådar och våra då?


Bra skrivet av dtox. :thumbup:

EDIT: Såg att du var före igen dtox. :D
jag tro att allans tråd tog nog bor ett ppar väldigt onödiga trådar då folk skrev där isället. det är det jag menar med det.

Scratch89
2005-10-03, 18:49
kanse inte är just datasektio som jag vill ha utan en mer vuxen lagom nivå i allmän. jag förstår inte var föt inte skulle kunna var de , tycker det är väldigt synd. så då ycker jagman ska dela upp det lite sen hur det ska se ut får jag ta och spåna lite på .
ps. ni som skriver ska skriva något i stil med "låt bli att läs där då" spara den energin då jag förstår att alla som svarar nej i pollen tycker det .
Varför ska det vara en mer vuxen nivå i allmänt?
Allmänt om något borde väl spegla hur personerna som skriver de seriösa inläggen är bakom fasaderna, eller hur?
Är det ungdomar som skriver inläggen, ser jag ingen anledning att de ska skriva på ett mer vuxet eller moget sätt bara för att 30+arna också ska kunna uppskatta tråden.

Scratch89
2005-10-03, 18:49
thx ;) Men seriöst sluta klaga ffs. HÅLL ER BORTA FRÅN DE TRÅDARNA NI INTE VILL LÄSA! Andra kanske tycker de är intressanta/roliga. Vad skulle hända om man favoriserade EN användares efterfrågningar? jiiiizzz...

Denna tråden är helt meningslös..
Det är ju precis det jag menar.
Nu ska jag spela Final Fantasy VII.

Allan
2005-10-03, 18:50
Vad är skillnaden mellan Allans off-topictrådar och våra då?



http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=47863&highlight=topic

...skillnaden kan vara att dina och andra sextonåringars trådar får det att snurra som ett roulettehjul i mejlboxen av report-anmälningar. Kanske. Det finns en orsak till att vuxna människor inte delar samma humor som barn.

Weird - ge mig ett par exempel på "bra" trådar då.


allan

dtox
2005-10-03, 18:51
Det är ju precis det jag menar.
Nu ska jag spela Final Fantasy VII.
Lycka till :)

bosse_brutal
2005-10-03, 18:51
big deal.. inte direkt så att nån tvingar dig att läsa de oseriösa trådarna..

Weird
2005-10-03, 18:51
thx ;) Men seriöst sluta klaga ffs. HÅLL ER BORTA FRÅN DE TRÅDARNA NI INTE VILL LÄSA! Andra kanske tycker de är intressanta/roliga. Vad skulle hända om man favoriserade EN användares efterfrågningar? jiiiizzz...

Denna tråden är helt meningslös..
börjar med att citera mig själv "ni som skriver ska skriva något i stil med "låt bli att läs där då" spara den energin då jag förstår att alla som svarar nej i pollen tycker det ."
jag tycker personligen inte dena tråda är meningslös då jag har lyckas få igång en debbat.
men jag respeterar din åsikt och tycker du borde respektera min

mini
2005-10-03, 18:52
thx ;) Men seriöst sluta klaga ffs. HÅLL ER BORTA FRÅN DE TRÅDARNA NI INTE VILL LÄSA! Andra kanske tycker de är intressanta/roliga. Vad skulle hända om man favoriserade EN användares efterfrågningar? jiiiizzz...

Denna tråden är helt meningslös..

Om du tycker att den är meningslös kanske du ska spara din energi till trådar du finner intressanta, ungefär som du uppmanar trådskaparen att göra?
Huruvida forumet förändrats kan man kanske ta det lite lugnt med att uttala sig om då man varit reggad sedan juli.

dtox
2005-10-03, 18:52
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=47863&highlight=topic

...skillnaden kan vara att dina och andra sextonåringars trådar får det att snurra som ett roulettehjul i mejlboxen av report-anmälningar. Kanske. Det finns en orsak till att vuxna människor inte delar samma humor som barn.

Weird - ge mig ett par exempel på "bra" trådar då.


allan
Tycker du verkligen att det har gått så långt att man behöver dela upp ett träningsforum, en avdelning för "barn" och en för vuxna? Snälla folket...håll er bara borta från de trådar som inte intresserar er så är problemet löst, iaf för oss "vanliga" användare ;)

--------
FÖrstår liksom inte dina argument Wierd..vad är det du egentligen vill?

Zonyk83
2005-10-03, 18:54
data (lat., plur. av da´tum 'det givna', 'gåva'; i plur. även: 'utgifter'), representation av fakta, begrepp eller instruktioner i form lämpad för överföring, tolkning eller bearbetning av människor eller maskiner. Huvudformerna är därvid analog och digital representation. Med information avses däremot innebörden i data, vilket förutsätter en mottagare med förmåga till tolkning av data.

-----

dator, automatisk maskin för beräkning och symbolbehandling. Benämningen avser nästan alltid en digital, elektronisk dator vars operationer styrs av ett i dess minne lagrat program.

Den första svenska benämningen var matematikmaskin (populärt även "elektronhjärna"). Under 1950-talet tillkom beteckningen siffermaskin, och i början av 1960-talet lanserades data som förkortning av datamaskin. Dessa termer har ersatts med det av Börje Langefors föreslagna ordet dator, som är svensk standard.


Comprende?

Snacka om meningslöst överdrivet. Kanske såna här inlägg som är bra exempel på det Weird menar.

Weird
2005-10-03, 18:55
Varför ska det vara en mer vuxen nivå i allmänt?
Allmänt om något borde väl spegla hur personerna som skriver de seriösa inläggen är bakom fasaderna, eller hur?
Är det ungdomar som skriver inläggen, ser jag ingen anledning att de ska skriva på ett mer vuxet eller moget sätt bara för att 30+arna också ska kunna uppskatta tråden.
man bör inte spela mer mogen än vad man är men jag tycker man borde tänka efter en exter gån inan mna poster en tråd
(vuxen nivå var fel ordval borde snarare stå mognare)

dtox
2005-10-03, 18:55
Om du tycker att den är meningslös kanske du ska spara din energi till trådar du finner intressanta, ungefär som du uppmanar trådskaparen att göra?
Huruvida forumet förändrats kan man kanske ta det lite lugnt med att uttala sig om då man varit reggad sedan juli.
Om alla som tycker att denna tråden är meningslös skulle hålla sig borta från den (då menar jag just DENNA eftersom topicen är ganska allvarlig så att säga) vad skulle det då bli för debatt? Och jag tycker inte jag påstått att forumet förändrats genom åren (och hur), men säger istället att jag inte tycker kolozzeum är någon lunarsida.

dtox
2005-10-03, 18:56
man bör inte spela mer mogen än vad man är men jag tycker man borde tänka efter en exter gån inan mna poster en tråd
(vuxen nivå var fel ordval borde snarare stå mognare)
Det kanske du också borde göra så man kan tyda dom.

Weird
2005-10-03, 18:56
Snacka om meningslöst överdrivet. Kanske såna här inlägg som är bra exempel på det Weird menar.
ja. har fått ett par fler exempel med .

Scratch89
2005-10-03, 18:58
man bör inte spela mer mogen än vad man är men jag tycker man borde tänka efter en exter gån inan mna poster en tråd
(vuxen nivå var fel ordval borde snarare stå mognare)
Frågan återigen: Varför?
Tycker precis som dtox att du ska läsa igenom dina inlägg en, eller flera, gånger till innan du trycker på den stora läckra "post reply"-knappen.

dtox
2005-10-03, 18:58
btw wierd..nice ordval i alternativen. verkligen "vuxet" och seriöst. Pröva "Ja" , "kanske lite" "vet inte" "bryr mig inte så mkt"

jwzrd
2005-10-03, 18:58
Bra initiativ ändå att höja nivån med denna förstklassiga tråd. Grattis! :thumbup:


http://www.albinoblacksheep.com/flash/posting.php

Weird
2005-10-03, 18:59
Det kanske du också borde göra så man kan tyda dom.
:laugh: :laugh: måste skratta åt migsjälv det där var väldig motsägelsefult ber alla om ursäkt för det

Scratch89
2005-10-03, 18:59
ja. har fått ett par fler exempel med .
Det var inte något dåligt exempel. Du har ju blandat ihop data med dator hela tråden.

dtox
2005-10-03, 18:59
:laugh: :laugh: måste skratta åt migsjälv det där var väldig motsägelsefult ber alla om ursäkt för det
Ändå gör du det igen *screwy*

Scratch89
2005-10-03, 18:59
Bra initiativ ändå att höja nivån med denna förstklassiga tråd. Grattis! :thumbup:
:D

Grahn
2005-10-03, 18:59
fan vad aggresiva vissa blev bara för att han tycker nivån på allmänt är i en svacka. :D

Weird
2005-10-03, 19:00
Bra initiativ ändå att höja nivån med denna förstklassiga tråd. Grattis! :thumbup:
mm gör mitt bästa men känner att jag mislyckas ganska brutalt :cryout:

dtox
2005-10-03, 19:01
fan vad aggresiva vissa blev bara för att han tycker nivån på allmänt är i en svacka. :D
Om han hade tyckt det kunde han uttrycka det på följande vis: "jag tycker forumet har hamnat i någon slags svacka då det börjar bli för mycket oseriösa trådar" osv osv..inte börja med massa snack om att dela upp forumet i 2 avdelningar och kalla det lunar grejs osv:S

EDIT: eller på ett mer vuxet sätt, som han gillar det.

Weird
2005-10-03, 19:02
Ändå gör du det igen *screwy*
ja vad menar du ??

Weird
2005-10-03, 19:02
Det var inte något dåligt exempel. Du har ju blandat ihop data med dator hela tråden.
jag tror ändå alla har förståt vad jag har menat

Grahn
2005-10-03, 19:02
Om han hade tyckt det kunde han uttrycka det på följande vis: "jag tycker forumet har hamnat i någon slags svacka då det börjar bli för mycket oseriösa trådar" osv osv..inte börja med massa snack om att dela upp forumet i 2 avdelningar och kalla det lunar grejs osv:S

Tja i början startade han ju bara en poll för att se om andra tyckte som han iofs.

dtox
2005-10-03, 19:02
ja vad menar du ??
Att du skriver för slarvigt..försök kolla igenom dina trådar (stavning) innan du postar dom. Skriva på ett mer "vuxet" sätt, eller är det inte så du tycker alla ska vara? mer vuxna?

jwzrd
2005-10-03, 19:03
mm gör mitt bästa men känner att jag mislyckas ganska brutalt :cryout:

Jag får tipsa om url:en i mitt förra inlägg! :D

dtox
2005-10-03, 19:04
Tja i början startade han ju bara en poll för att se om andra tyckte som han iofs.
plz..kolla bara hur det ser ut nu. Hans, enligt mig, fåniga förslag och antydningar.

Weird
2005-10-03, 19:07
Om han hade tyckt det kunde han uttrycka det på följande vis: "jag tycker forumet har hamnat i någon slags svacka då det börjar bli för mycket oseriösa trådar" osv osv..inte börja med massa snack om att dela upp forumet i 2 avdelningar och kalla det lunar grejs osv:S

EDIT: eller på ett mer vuxet sätt, som han gillar det.
men jag tycker inte att det handlar om någon tillfällig nedgång utan snarare att man gradfis har junnat se att nivån har sjunkit . jag tycker att en delnig är en bra idee sen hur det ska se ut heta vet jag inte än iallafall .

Grahn
2005-10-03, 19:08
plz..kolla bara hur det ser ut nu. Hans, enligt mig, fåniga förslag och antydningar.

Personligen tycker jag det är fånigare att fortsätta tracka hans stavning efter tillsägelse hur usel den än må vara.

Sen får han väl tycka att det ska vara undergrupper om han vill, det lär dock inte ske.

dtox
2005-10-03, 19:08
Jag ska inte säga något mer nu, tycker att denna tråden har gått längre än nödvändigt.

Slutord: Gör inte en stor sak av ingenting (eller småsaker). Alltså, hur svårt kan det vara att hålla sig borta från trådar man inte tycker är/verkar vara intressanta? Mind your own buisness.

Tricklev
2005-10-03, 19:40
Tycker kolo håller rätt bra nivå som det är, även om jag skippar en hel del trådar, och gärna lägger en o annan på ignore.

Dock, så tycker jag att denna tråden har blivit oerhört töntig, sluta tracka ner på folk som har svårt att stava, ni är väl inga 9åriga mobbare i sandlådan?

H.Emanuel
2005-10-03, 20:01
Du kan i varje fall välja. Jag måste läsa all skit!
:thumbup:

J.Saarela
2005-10-03, 20:13
jaaa, jag har börjat använda den flitigt. Nu ska jag resa landet runt och hålla föredrag om vikten av att använda den.

Kommer till malmö 25/10, helgingborg 26/10 sedan har jag 3 dagars uppehåll, sedan kommer jag dyka upp i kalmar och stockholm, umeå, sollefteå och sist.. men inte allra minst.. boden. :D


:D

J.Saarela
2005-10-03, 20:25
Några saker....

Vem bryr sig om det är trams i allmänt så länge det hålls en någolunda nivå på det hela.Och att det är seriöst i alla andra delar av forumet.Dessutom gör moddarna ett jävligt bra jobb och hålla mycket onödigt borta,tro mig jag vet :D

Sen ge upp era jävla nördar som ska gnälla på folks stavning.
Och vad är det för fel på Lunar,Allan har ju konto där till och med.

Lasse Kongo
2005-10-03, 20:33
ja har tom dragit ner på tramsandet här...

tänk om man skrev allt man kom på när man "dricker vin framför msn"

aja, ja tycker de flesta är töntar här, bortsett från en del ur p 4 l och ett par mods och ett par ja träffat irl *kissass*

Bärs
2005-10-03, 20:36
men jag tycker inte att det handlar om någon tillfällig nedgång utan snarare att man gradfis har junnat se att nivån har sjunkit . jag tycker att en delnig är en bra idee sen hur det ska se ut heta vet jag inte än iallafall .

Kan inte säga att jag bryr mig om nivån på ett forum, men i sak har du rätt i tråden.

Allan
2005-10-03, 20:37
....Allan har ju konto där till och med.

Har jag?


allan

wintersnowdrift
2005-10-03, 20:37
Jag har inte orkat läsa hela tråden (förlåt *innocent*), men jag måste ändå kommentera ursprungsfrågan...

Jag har inte hängt på kolozzeum så länge (knappt ett år tror jag?), och inte varit ordentligt aktiv förrän de sista månaderna... så hur standarden var tidigare kan jag inte uttala mig om. Personligen tycker jag dock att blandningen av högt och lågt (en del grejer är väl lite för låga kanske, men dessa sorterar ju de eminenta moderatorerna som regel bort) som gör Kolozzeums allmändel till ett underhållande forum. Och det är definitivt inte värre än andra nätforum!

För att dra en parallell kan jag säga att jag förutom Kolozzeum också läser en hel del trådar på ett forum för hästintresserade, där 90% av användarna är av kvinnligt kön (mot det omvända här kanske). Jag kan säga att det finns ganska många "skittrådar" även på det forumet, om än av något annorlunda karaktär (det är ingen könsrollsmyt att killar och tjejer har olika humor... ;)).

Summa sumarum, jag kan själv vara lite löjlig ibland och tycka att det är kul med "blajtrådar". När man är på ett mer "seriöst" humör kan man ju alltid hoppa dessa, det är inget tvång att läsa alla trådar. Lunarstorm ser jag ingen som helst likhet med, standarden här är betydligt högre!

//Kristin

J.Saarela
2005-10-03, 20:38
ja har tom dragit ner på tramsandet här...

tänk om man skrev allt man kom på när man "dricker vin framför msn"

aja, ja tycker de flesta är töntar här, bortsett från en del ur p 4 l och ett par mods och ett par ja träffat irl *kissass*


En del ur?????

J.Saarela
2005-10-03, 20:39
Har jag?


allan


Jo Lasse Kongo sa det jag lovar.

Allan
2005-10-03, 20:39
Jo Lasse Kongo sa det jag lovar.


:laugh:


allan

Lasse Kongo
2005-10-03, 20:40
En del ur?????

;)

ok ja rättar: alla utom bolio

J.Saarela
2005-10-03, 20:41
:laugh:


allan


Han sa mycket mer,men jag vill inte vara den som skvallrar.

HenrY
2005-10-03, 20:53
Tycker också almänt har spårat litegranna. Men det är ju bara att sätta en del (en hel del) på ignore helt enkelt.
Däremot är det ett förbannat tjat från vissa om samma saker jämt.
Förut var det en massa bög skämt, vilket det fortfarande är en hel del av. men just nu är det ett jävla tjat om P 4 l bl.a. Detta förbannade tjat från vissa medlemmar blir man trött på...

J.Saarela
2005-10-03, 21:00
Tycker också almänt har spårat litegranna. Men det är ju bara att sätta en del (en hel del) på ignore helt enkelt.
Däremot är det ett förbannat tjat från vissa om samma saker jämt.
Förut var det en massa bög skämt, vilket det fortfarande är en hel del av. men just nu är det ett jävla tjat om P 4 l bl.a. Detta förbannade tjat från vissa medlemmar blir man trött på...


Henry saknar bögskämt hihi

Bjorne
2005-10-03, 21:02
Det börjar bli som Sweclockers, att låsa allmänt tillsvidare kanske fixar biffen, det gjorde det för Sweclockers i alla fall, forumet blev också fruktansvärt mycket snabbare.

Zonyk83
2005-10-03, 21:11
Det börjar bli som Sweclockers, att låsa allmänt tillsvidare kanske fixar biffen, det gjorde det för Sweclockers i alla fall, forumet blev också fruktansvärt mycket snabbare.

Jo men till sist valde man att totalt lägga ner "allmänt" vilket var riktigt synd...det är inte dit man vill behöva komma

Trådar som "Do you like tits?" gör det inte bättre å kolozzeums vägnar
Det är mest det eviga skämtandet hit och dit som förpestar trådarna, skriver någon något seriöst i allmänt så kommer två sidor skämt från olika håll där alla försöker vara roligast. Visst är det skoj emellanåt men det finns f*n gränser.

Allan
2005-10-03, 21:17
Kolo skiljer sig rätt mycket från t ex SweClockers. Lägger man ner allmänt är ju t ex jag borta direkt. Och inte bara jag - för ett fungerande allmänt forum är riktigt riktigt kul. Fanns inte det skulle jag engagera mig nån annanstans.

allan

Weird
2005-10-03, 21:20
Kolo skiljer sig rätt mycket från t ex SweClockers. Lägger man ner allmänt är ju t ex jag borta direkt. Och inte bara jag - för ett fungerande allmänt forum är riktigt riktigt kul. Fanns inte det skulle jag engagera mig nån annanstans.

allan
tycker absout att ta bort allmänt vore väldigt dumt då det ibland kommer väldigt roliga underhållande rådar men samidigt kanske man ska fundera på om det ska vara kvar i den formen det är idag.

clash
2005-10-03, 21:22
Jo men till sist valde man att totalt lägga ner "allmänt" vilket var riktigt synd...det är inte dit man vill behöva komma

Trådar som "Do you like tits?" gör det inte bättre å kolozzeums vägnar
Det är mest det eviga skämtandet hit och dit som förpestar trådarna, skriver någon något seriöst i allmänt så kommer två sidor skämt från olika håll där alla försöker vara roligast. Visst är det skoj emellanåt men det finns f*n gränser.


äsch tyst på dig nu, fan det har gnällts om att "allmänt" är roten till allt ont på kolozzeum senaste tre åren, och med jämna mellanrum (läs; 2 ggr per år) så dyker det upp en debatt om hur hemskt och dåligt allting blivit... i själva verket är det här det bäst modererade forumet av alla och nivån har hållits jämn genom åren.

Sådär ja! Tyst med dig nu o titta på bilden!

King Grub
2005-10-03, 21:25
Trådar som "Do you like tits?" gör det inte bättre å kolozzeums vägnar

Jag tror inte du vet vad tits kan betyda/alternativt inte klickat på länken. :)

Trance
2005-10-03, 21:27
Clash har såklart helt rätt. Folk skriver alltid att det var bättre förr.

Jorgen
2005-10-03, 21:27
En "Blue tit" http://web.archive.org/web/20021207090310/http://www.nice-tits.org/titbits/tit_blue.jpg

Weird
2005-10-03, 21:30
Jag tror inte du vet vad tits kan betyda/alternativt inte klickat på länken. :)
men som någon skrev titta på ämnet och sålla ...

Jorgen
2005-10-03, 21:32
men som någon skrev titta på ämnet och sålla ...
Man kan inte klaga om man inte vet vad man klagar på.
Eller hur?

Eller, tja, man kan såklart göra det. Men det blir mest tramsigt.

olwe
2005-10-03, 21:32
Den allmänna delen av forumet är den absolut populäraste. Den kan därför anses vara den mest lyckade! (jag baserar detta på att den allmäna delen har flest tittare och skribenter)

Vi lever i en marknadsekonomi! (ta begreppet med en nypa salt) Låt marknaden styra utbudet!

Jag tror inte på en högre speciallisering i forumet. Forumet är inte tillräkligt stort för det. Om furumet växer (i antal besökare och antal moderatorer) kan det vara lämpligt att dela in forumet mer, inte innan dess.

Mina personliga tankar // Erik

PS: du överlever nog weird :thumbup: DS

Weird
2005-10-03, 21:38
Man kan inte klaga om man inte vet vad man klagar på.
Eller hur?

Eller, tja, man kan såklart göra det. Men det blir mest tramsigt.
nej men en tittel som "Do you like tits" öppnar jag inte och läser. Jag utgår ifrån att inehålle inte är det jag vill se men jag kanske misar något?

King Grub
2005-10-03, 21:39
nej men en tittel som "Do you like tits" öppnar jag inte och läser. Jag utgår ifrån att inehålle inte är det jag vill se men jag kanske misar något?

Den handlar om fåglar. Tycker du illa om dom små liven. :(

Zonyk83
2005-10-03, 21:40
Jag tror inte du vet vad tits kan betyda/alternativt inte klickat på länken. :)

Jag erkänner, mitt problem är att jag är så jädrans nyfiken att jag alltid måste öppna och läsa alla skumma trådar...så med det sagt fattar ni vilken tid jag lägger ner på att läsa all skit

Weird
2005-10-03, 21:41
Den allmänna delen av forumet är den absolut populäraste. Den kan därför anses vara den mest lyckade! (jag baserar detta på att den allmäna delen har flest tittare och skribenter)

Vi lever i en marknadsekonomi! (ta begreppet med en nypa salt) Låt marknaden styra utbudet!

Jag tror inte på en högre speciallisering i forumet. Forumet är inte tillräkligt stort för det. Om furumet växer (i antal besökare och antal moderatorer) kan det vara lämpligt att dela in forumet mer, inte innan dess.

Mina personliga tankar // Erik

PS: du överlever nog weird :thumbup: DS
men det käns som det håller på at bli lite "inflation" i inläggen där alla försöker vara värst ?

Weird
2005-10-03, 21:42
Den handlar om fåglar. Tycker du illa om dom små liven. :(
mm där misar jag något för jag vet av erfarenheten att "tits" i en titel oftast inte betyder pipifågel i allmänt ;)

olwe
2005-10-03, 21:44
men det käns som det håller på at bli lite "inflation" i inläggen där alla försöker vara värst ?

Haha, tja man är väll en tävlingsmänniska?

PowPow
2005-10-03, 22:44
Du kan i varje fall välja. Jag måste läsa all skit! Men nog är du vuxen nog att kunna selektera - zappa med din mentala fjärrkontroll.

allan

Alla har ett val, Allan. Du MÅSTE inte läsa något alls.
De flesta uppskattar klart att ni tar er tid. Annars hade det ju blivit kalabalik :thumbup:

Fartman
2005-10-03, 22:52
Vi lever i en marknadsekonomi! (ta begreppet med en nypa salt) Låt marknaden styra utbudet!


Fan då skulle det ploppa upp mycket porr ;)

grisbil3n
2005-10-03, 23:28
Men fan vad anala vissa ska vara då, ge fan i att läsa om det inte passar. Jag är helt övertygad om att jag är den första som uttryckte mig såhär! *spy*

bosse_brutal
2005-10-04, 07:46
Det börjar bli som Sweclockers, att låsa allmänt tillsvidare kanske fixar biffen, det gjorde det för Sweclockers i alla fall, forumet blev också fruktansvärt mycket snabbare.


då skulle ialla fall jag lägga ner kollo, träningsdagboken skulle ja lika gärna kunna skriva på vanligt jävla papper.

TrasMannen
2005-10-04, 07:49
S_himself har ju rätt, använd reportknappen om du stör dig på något.

Och om man stör sig på användare, kan man rapportara deras totala egon på något sätt?

Jet
2005-10-04, 09:12
Är det ett tvång att läsa alla "meningslösa" trådar....??

/ Kom på mig själv nu, jag läser ju denna så förmodligen är det så.

J.Saarela
2005-10-04, 09:15
Och om man stör sig på användare, kan man rapportara deras totala egon på något sätt?


:thumbup:

Weird
2005-10-04, 09:22
Är det ett tvång att läsa alla "meningslösa" trådar....??

/ Kom på mig själv nu, jag läser ju denna så förmodligen är det så.
...... *slap*

Kwon
2005-10-04, 09:59
http://www.montefiore.ulg.ac.be/~rosolen/VINCE224.JPG

Tricklev
2005-10-04, 10:31
Och om man stör sig på användare, kan man rapportara deras totala egon på något sätt?

Man kan lägga dom på ignore :MrT:

Tricklev
2005-10-04, 10:32
http://www.montefiore.ulg.ac.be/~rosolen/VINCE224.JPG

Alltid trott att du var större, o mer asiatisk.

TrasMannen
2005-10-04, 10:36
Man kan lägga dom på ignore :MrT:


äh, men det är tråkigt. Man vill ju rädda alla dom andra från personen i fråga också.

Kwon
2005-10-04, 10:36
Alltid trott att du var större, o mer asiatisk.

Hehe, det där är inte jag! :)

Bara en vacker bild.