handdator

Visa fullständig version : Bild på din tatuering


Big_N
2005-10-03, 15:00
Tänkte göra en följe tråd till den andra tatuerings tråden.

Visa gärna era tatueringar och skriv gärna om ni har gjort dem
av något speciellt syfte eller om det bara e snyggt :D

Jag kan tyvärr inte bidra med någon än :(

PowPow
2005-10-03, 15:15
Bästa bilden jag hittade i digital form. Orkar inte hala fram kameran. Funderar på att göra en till, och blir det av så ska jag ta mig tid och dela med mig :cool:

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/attachment.php?attachmentid=22239&stc=1

Gabriel_
2005-10-03, 16:24
ganska kass bild men man sre

Griip
2005-10-03, 17:10
Den tatuerade generationen.. umm mhumm. Funderar på att göra en ärr-tatuering bara för att vara ännu tuffare.

fonzie
2005-10-03, 18:30
ujuj. Det är tunga grejer ska du veta! :) Såg en bild på en tjejkompis urskärning och man såg muskeln... *screwy*

Brenner
2005-10-03, 19:02
bild på dröm tatueringen på min rygg

Tys0n
2005-10-03, 19:09
ganska kass bild men man sre


töntigaste tatueringen jag sett i mitt liv!

Gabriel_
2005-10-03, 19:12
töntigaste tatueringen jag sett i mitt liv!

jag gillar dig med :D

Helena B
2005-10-03, 19:32
min...

mini_Arnold
2005-10-03, 19:42
min...
Lite snålt va?

Tillägnad Arnold. :hbang: (mobilkameran suger.)

Helena B
2005-10-03, 19:44
Lite snålt va?

Tillägnad Arnold. :hbang: (mobilkameran suger.)

Men smärtan var stor ;)

Griip
2005-10-03, 20:20
Lite snålt va?

Tillägnad Arnold. :hbang: (mobilkameran suger.)


du är ju för fan störd :D

Pingu
2005-10-03, 20:24
Inte jag men min bror som är lika ful som jag är gaddad så det räcker åt oss båda. Den på bilden går upp till axeln sen har han en på andra armen + ett mönster runt handleden

CyberHamster
2005-10-03, 21:50
Dagen efter den blev gjord. Och det kommer nog bli flera senare.

http://hacked.free-bsd.org/upload/bilder/tattoo_2.JPG

HellCat
2005-10-03, 23:10
1. foten
2+3. nacken
4. Ljumsken

Fettecke
2005-10-04, 08:37
valde min pga att jag ville ha ett liknande motiv ända sedan jag var 15, tatuerade mig när jag va 21...

Piranha
2005-10-04, 09:18
valde min pga att jag ville ha ett liknande motiv ända sedan jag var 15, tatuerade mig när jag va 21...


En fjärill på en man , skojjar du ?

J.Saarela
2005-10-04, 09:19
valde min pga att jag ville ha ett liknande motiv ända sedan jag var 15, tatuerade mig när jag va 21...



WTF?????????? :laugh:

Fettecke
2005-10-04, 09:57
En fjärill på en man , skojjar du ?
Håll käften...

WTF?????????? :laugh:
Håll käften...

heheheh... ;)

aja, till saken är att det är inte homo att ha en fjärill(om det nu va det som va tanken) på en kille... jag ser det som en symbol för frihet, och så har jag levt mitt liv, har vart med om mycket i min ungdom och har inte haft så mkt annat än mig själv att se upp till... med tanke på hur det har gått för mig så är det en helt perfekt symbol.

Jag hade ju kunnat tatuera en kackerlacka om livet hade en annan riktning också typ, men så är inte fallet :thumbup:

Piranha
2005-10-04, 10:41
Antar en örn också symboliserar frihet , men men *S*.

Alltså kalla mig fördomsfull om du vill men små fjärillar delfiner å grejjer är sånt man brukar fästa blicken på i svanken när man tutar på nån madame bakifrån.

Det är din grej och jag köper såklart det ... lita ovanligt val bara *S* .. peace

Fettecke
2005-10-04, 10:44
Antar en örn också symboliserar frihet , men men *S*.

Alltså kalla mig fördomsfull om du vill men små fjärillar delfiner å grejjer är sånt man brukar fästa blicken på i svanken när man tutar på nån madame bakifrån.

Det är din grej och jag köper såklart det ... lita ovanligt val bara *S* .. peace

hahaha ;=)

jo, jag förstår det, du är inte ensam... tom. flickvännen tyckte det va lite feminint....
Jag tänkte på en örn, men dom va för "grov" på nått sätt... så en fjärill passade utmärkt ;)

Jag tänkte sätta den i nacken först, men det hade kanske vart lite mer homo med tanke på vart "man skulle titta" ;)

Kwon
2005-10-04, 10:57
Fettecke, nu blir jag inspirerad att tatuera en fjäril i svanken + en i ljumsken! :laugh:

Herkulez
2005-10-04, 11:01
Fettecke, nu blir jag inspirerad att tatuera en fjäril i svanken + en i ljumsken! :laugh:
eller varför inte en enhörning :thumbup:

Langster
2005-10-04, 11:05
En fjärill på en man , skojjar du ?
Hade inte Steve McQueen en fjäril tattuerad över bröstet i Papillon? Han var väl lite manlig iaf?

Piranha
2005-10-04, 11:10
Hade inte Steve McQueen en fjäril tattuerad över bröstet i Papillon? Han var väl lite manlig iaf?


Du raserade jusst en av mina ungdomshjältar .. tack för det :(

formula4shape
2005-10-04, 20:37
fjärill på bröstet är ju minst lika manligt som att stå i string på en scen och spänna sig så shh nu :D

Helena B
2005-10-04, 20:47
Fjärilar är ju fina :D

jwzrd
2005-10-04, 21:10
fjärill på bröstet är ju minst lika manligt som att stå i string på en scen och spänna sig så shh nu :D

Vad vill du ha sagt med det? Är väl ingen här som står och flexar i string?

vrålapa
2005-10-04, 21:10
Lägger upp en bild
Den andra tattueringen jag har är en stjärna på handleden, inte något märk värdigt.

wabbabi_bb
2005-10-04, 21:20
fjärill på bröstet är ju minst lika manligt som att stå i string på en scen och spänna sig så shh nu :D


hahah.... bra sagt! :bow:

foo
2005-10-04, 21:52
Första 2år gammal
Andra strax över en vecka

trym
2005-10-04, 23:03
alla har vi olika smaker...
men fyfan, många utav dom här tattosen var jävla inte vackra!

harre
2005-10-05, 00:38
alla har vi olika smaker...
en fyfan, många utav dom här tattosen var jävla inte vackra!
nu är vi kanske lite väl elaka.. men jag får nog hålla med..
känns som många valt låg-budget-varianten, alt. den alkoholiserade lokala taueraren? :confused:

Löjtnant Blank
2005-10-05, 01:15
nu är vi kanske lite väl elaka.. men jag får nog hålla med..
känns som många valt låg-budget-varianten, alt. den alkoholiserade lokala taueraren? :confused:
"Lite väl elaka?" Sedan går du vidare genom att förolämpa tatueringsoffren ännu mer. Snygg entré! Vem är du?

harre
2005-10-05, 02:16
"Lite väl elaka?" Sedan går du vidare genom att förolämpa tatueringsoffren ännu mer. Snygg entré! Vem är du?
läs en gång till.. då kanske du märker att det står "men jag får nog hålla med"..

förnedra.. jag säger bara hur dumt jag tycker det är folk springer runt och tatuerar sig saker de lär ångra.. men visst, folk får ju göra som de vill,
lika väl som jag får ha en egen åsikt..

Löjtnant Blank
2005-10-05, 02:43
läs en gång till.. då kanske du märker att det står "men jag får nog hålla med"..

förnedra.. jag säger bara hur dumt jag tycker det är folk springer runt och tatuerar sig saker de lär ångra.. men visst, folk får ju göra som de vill,
lika väl som jag får ha en egen åsikt..
1. "Lite väl elaka." Sedan är du elakare. Ser du vart jag försöker komma?

2. Läs igen. "Förolämpa" var mitt ordval. Du skulle inte kunna "förnedra" ens om du ville.

3. Bra råd där. "Tatuera inte sådant du kommer att ångra". Och du avgör vad som ångras ska, antar jag?

3. "Folk får göra som de vill." "Du får ha din egen åsikt." Är fler floskler att vänta? Eller ska vi nöja oss så?


Ps. Jag är berusad. Be nice.

Löjtnant Blank
2005-10-05, 03:02
Edit: 4.

harre
2005-10-05, 05:38
1. "Lite väl elaka." Sedan är du elakare. Ser du vart jag försöker komma?
-nej, iom att jag höll med.. om jag håller med, tar det då bort möjligheten att vara elakare?
2. Läs igen. "Förolämpa" var mitt ordval. Du skulle inte kunna "förnedra" ens om du ville.
sorry, jag skrev fel.. men du tycks ju känna mig, so all is good..
3. Bra råd där. "Tatuera inte sådant du kommer att ångra". Och du avgör vad som ångras ska, antar jag?
alla frågor behöver inte svaras med en vetenskaplig undersökning .. bara ta en titt på bilderna igen och forma din egen uppfattning, som jag gjorde..
3. "Folk får göra som de vill." "Du får ha din egen åsikt." Är fler floskler att vänta? Eller ska vi nöja oss så?
-hahaha, en nummer 3 till? inte alla hästarna i stallet,va? fyllehunn

abjorn
2005-10-05, 07:55
axel och underarm. Underarmen är det kladdat lite mer på men har ingen nyare bild.

http://web.telia.com/~u56005414/tattoo1.jpg
http://web.telia.com/~u56005414/tattoo3.jpg

Jakelol
2005-10-05, 09:08
abjörn dina är fan dom ända riktiga tattoosen hitills själv har jag inga bilder men har på vänster ben en orm som slingrarar sig runt ankeln upp till knät och på höger så har jag flames från foten upp till knät.

Jet
2005-10-05, 09:10
Antar en örn också symboliserar frihet , men men *S*.

Alltså kalla mig fördomsfull om du vill men små fjärillar delfiner å grejjer är sånt man brukar fästa blicken på i svanken när man tutar på nån madame bakifrån.

Det är din grej och jag köper såklart det ... lita ovanligt val bara *S* .. peace


HAHAHAHAHA, dagens uttryck

grisbil3n
2005-10-05, 09:18
Lite ot, såg ett program imorse tror ja de va som handlade om tatuering. Va en tatuerare som klagade på att tatuering inte betraktades som en konstform av allmänheten och framförallt etablissemanget. Det förbryllade mig lite med tanke på att man i detta landet kan skita i en burk eller något i den stilen och sedan ha vernisage...

Vad gäller tatuering o sådant konkret så förstår jag mig inte på hela den här tribalgrejen, ska ju tydligen härstamma från maorierna eller vad dom kallas på Nya Zeeland. Känns lite som om man är ute o cyklar där, fast iofs så finns det ju vita medelklassungdomar som lyssnar på hip hop...

RobbeliRobban
2005-10-05, 09:19
fyfan vilka tragiska människor som tatuerar sig.

Niclaaas
2005-10-05, 09:25
fast iofs så finns det ju vita medelklassungdomar som lyssnar på hip hop...

seriöst, vad menar du? måste man vara svart och bo i ghettot för det? man kan väl lyssna på musik bara för att man tycker att den är bra, allt behöver inte vara ett ställningstagande.

halvt OnT: jag har en ganska stor på ryggen men inga bilder. tre år sedan nu, inte ångrat mig en sekund än

fyfan vilka tragiska människor som tatuerar sig.

:D

grisbil3n
2005-10-05, 09:31
seriöst, vad menar du? måste man vara svart och bo i ghettot för det? man kan väl lyssna på musik bara för att man tycker att den är bra, allt behöver inte vara ett ställningstagande.

halvt OnT: jag har en ganska stor på ryggen men inga bilder. tre år sedan nu, inte ångrat mig en sekund än



:D

Kan kan man väl men jag är övertygad om att dom riktiga homeboysen garvar rövarna av sig. Det är ju en subkulturell yttring som är särpräglad och helt sprungen ur den afroamerikanska kulturen. Att lyssna på kanske var lite kasst formulerat, menade snarare att ta till sig hela stilen och attityden osv...

Niclaaas
2005-10-05, 09:43
Kan kan man väl men jag är övertygad om att dom riktiga homeboysen garvar rövarna av sig. Det är ju en subkulturell yttring som är särpräglad och helt sprungen ur den afroamerikanska kulturen. Att lyssna på kanske var lite kasst formulerat, menade snarare att ta till sig hela stilen och attityden osv...

lite skillnad, då är jag med :thumbup:

prime^
2005-10-05, 12:02
Kan kan man väl men jag är övertygad om att dom riktiga homeboysen garvar rövarna av sig. Det är ju en subkulturell yttring som är särpräglad och helt sprungen ur den afroamerikanska kulturen. Att lyssna på kanske var lite kasst formulerat, menade snarare att ta till sig hela stilen och attityden osv...

men då ska du inte styrketräna eller bli bodybuildare, för jag e gaaaaaanska säker på att d inte startade i sverige i vår kultur.. eller vad som helst annat som inte startade i sverige och vår kultur?

Griip
2005-10-05, 12:20
men då ska du inte styrketräna eller bli bodybuildare, för jag e gaaaaaanska säker på att d inte startade i sverige i vår kultur.. eller vad som helst annat som inte startade i sverige och vår kultur?


grisbilen har ju en glasklar poäng, försök inte göra dumma jämförelser.

PowPow
2005-10-05, 13:12
grisbilen har ju en glasklar poäng, försök inte göra dumma jämförelser.

Inte alls en dålig jämförelse. Det är precis det livet handlar om:
Ta del av andra kulturer, åsikter, traditioner, värderingar, åsikter med mera, forma om dessa och göra dem till sina egna.

Sen att vissa tycker att det är fjantigt att ta efter vissa speciella kulturer et cetera - det är en annan femma!

PowPow
2005-10-05, 13:13
axel och underarm. Underarmen är det kladdat lite mer på men har ingen nyare bild.

http://web.telia.com/~u56005414/tattoo1.jpg
http://web.telia.com/~u56005414/tattoo3.jpg

Snygga motiv. Lite väl agro för min smak, men dock :thumbup:

slobban
2005-10-05, 14:10
Jag förstår inte hur folk kan besudla sin kropp med en tribal, det skriker ju bondläpp om det!!!

Däremot ett ankare, en ros eller nått annat motiv som man kan stå för är ju lite coolt och oldschool.

Löjtnant Blank
2005-10-05, 14:26
Jag förstår inte hur folk kan besudla sin kropp med en tribal, det skriker ju bondläpp om det!!!

Däremot ett ankare, en ros eller nått annat motiv som man kan stå för är ju lite coolt och oldschool.
Eller en åttaboll på handen! Det är klass!

delta_mats
2005-10-05, 14:33
Abjorn och Cyberhamster. Ni är dom enda jag tycker har tatueringar som är stiliga. De andra som visats är inte snygga alls.

PowPow
2005-10-05, 14:49
Abjorn och Cyberhamster. Ni är dom enda jag tycker har tatueringar som är stiliga. De andra som visats är inte snygga alls.

och mina, även om du inte kan se dem :D

Fast det är klart, gillar man drakar, monster och andra skräckinjagande varelser, så har man nog inte så mycket till övers för mina :D

delta_mats
2005-10-05, 14:51
och mina, även om du inte kan se dem :D

Fast det är klart, gillar man drakar, monster och andra skräckinjagande varelser, så har man nog inte så mycket till övers för mina :D

Beror alldeles på. Motivet som sådant är inte avgörande. Snarare hur skickligt gjord den är...

PowPow
2005-10-05, 14:57
Beror alldeles på. Motivet som sådant är inte avgörande. Snarare hur skickligt gjord den är...

Ja, det är klart. Även om ens subjektiva syn på det hela gör att vissa motiv helt enkelt inte kan bli snygga.

Någon som har tips på var man kan inspiration från? Nån bra site på nätet, kanske. Jag letar efter ett mönster.. hrm.. svårt att förklara. Jag har bilden klar i huvudet, men tycker det är så svårt att rita själv utan att ha något att utgå ifrån. Ska vara ungefär samma täthet som ett typiskt blommönster, fast det ska ju inte vara blommor. Typ som vissa gamla tapeter ser ut, om nån hajjar..

slobban
2005-10-05, 15:48
Eller en åttaboll på handen! Det är klass!

Jo det är ballt, man ska ju ha lite eget.
Funderade starkt på ett ankare på underarmen ett tag, inte för att det är eget men..

ohah
2005-10-05, 15:53
är inte det en symbol för sjömän?

slobban
2005-10-05, 15:55
är inte det en symbol för sjömän?

Jo det är det, var lite därför jag inte gjorde det jusst för att jag inte är sjöman.

Zakath
2005-10-05, 16:01
Lite snålt va?

Tillägnad Arnold. (mobilkameran suger.)



Min respekt för dig har precis ökat med åtskilliga snäpp :D :bow: :bow:

Kaew
2005-10-05, 16:01
racker det inte att beromma dom tatueringar ni gillar , maste ni papeka att alla andras ar fula ?

Zakath
2005-10-05, 16:02
racker det inte att beromma dom tatueringar ni gillar , maste ni papeka att alla andras ar fula ?



Håller med, en moderator får gärna städa upp lite här!

slobban
2005-10-05, 16:04
Lägger man upp en bild tycker jag att man ska kunna tåla kritik.

JJ
2005-10-05, 16:05
Lägger man upp en bild tycker jag att man ska kunna tåla kritik.

Ja, annars finns ju Exhale :)

Focus
2005-10-05, 17:20
valde min pga att jag ville ha ett liknande motiv ända sedan jag var 15, tatuerade mig när jag va 21...


Du är gay, va? :D

PowPow
2005-10-05, 17:27
valde min pga att jag ville ha ett liknande motiv ända sedan jag var 15, tatuerade mig när jag va 21...

Tyckte först att den var lite feminin, men ju mer jag kollar på den och ju mer jag tänker efter så är det rätt grymt. Jag menar, du har ju en tatuering som betyder något speciellt för just dig - och det är mer än många kan säga.

Sen gillar jag när folk tatuerar annat än de klassiska vikingarna, dödskallarna, monsterna och de andra motiven som ska skrämma slag på folk som ser dem.

Liten invändning på storleken bara. Kunde varit lite större.

Det krävs stora pungkulor för att tatuera en fjäril på bröstet, som kille :D

prime^
2005-10-05, 17:31
valde min pga att jag ville ha ett liknande motiv ända sedan jag var 15, tatuerade mig när jag va 21...

vet inte om d har med dina tuffa uppväxt o göra(dina föräldrar som jag läste om i annan tråd), men tycker d e tufft att göra nått som många inte anser "manligt" och även stå för d.. *yourock*

harre
2005-10-06, 02:24
axel och underarm. Underarmen är det kladdat lite mer på men har ingen nyare bild.
NUJA! Snyggt! Va e det för bas?

abjorn
2005-10-06, 07:18
NUJA! Snyggt! Va e det för bas?

en rickenbacker

http://www.the-music-connection.com/mw1.jpg

Leon
2005-10-06, 07:40
Mina två tatueringar. Blir nog inte fler. :)

Leon
2005-10-06, 07:42
här va den andre....

Jet
2005-10-06, 08:00
Mina två tatueringar. Blir nog inte fler. :)

Mycket snygga båda två! :hbang:

Piranha
2005-10-06, 08:01
Mycket snygga båda två! :hbang:

Jet visa fjärillen eller delfinen .. nyckelpigan på vaden ... eller var de eldflames ? ... ja minns inte ..

Jet
2005-10-06, 08:05
Jet visa fjärillen eller delfinen .. nyckelpigan på vaden ... eller var de eldflames ? ... ja minns inte ..

De ska dock göras om en aning om någon månad, inte riktigt nöjd med dem.

Langster
2005-10-06, 11:04
De ska dock göras om en aning om någon månad, inte riktigt nöjd med dem.
Shit ser ut som blodförgiftning eller nån annan sjukdom!

z_bumbi
2005-10-06, 11:14
Lägger man upp en bild tycker jag att man ska kunna tåla kritik.

Det är väl ingen bedömningstråd?

Det vore skillnad om man la upp sin fysik för att få den bedömd men visar man upp en tatuering så är det väl mer bara för att visa upp den.

Lallle
2005-10-06, 11:20
min_Arnold: Vad är det Arnold har gjort för att göra ett sånt intryck på dej?

grisbil3n
2005-10-06, 11:36
Jets såg rätt najs ut, konkret o bra, inte nå abstrakta jävla muppmönster.

Piranha
2005-10-06, 11:37
Det är väl ingen bedömningstråd?

Det vore skillnad om man la upp sin fysik för att få den bedömd men visar man upp en tatuering så är det väl mer bara för att visa upp den.


Varför skulle man inte kunna säga till folk att de har dålig smak likväl som de har dålig fysik ?

z_bumbi
2005-10-06, 11:50
Varför skulle man inte kunna säga till folk att de har dålig smak likväl som de har dålig fysik ?

Även om jag inte ser det som något problem i den här tråden så är påståendet att man får räkna med att få kritik om man lägger upp en bild bara för att visa vilken tatuering man har lite fel på något sätt.

Lägger man upp en bild på sin fysik så är det mer självklart att man får kommentarer.

Piranha
2005-10-06, 11:52
Även om jag inte ser det som något problem i den här tråden så är påståendet att man får räkna med att få kritik om man lägger upp en bild bara för att visa vilken tatuering man har lite fel på något sätt.

Lägger man upp en bild på sin fysik så är det mer självklart att man får kommentarer.

Allt utseenderelaterat är väl öppet att kommentera , vad är annars syftet med bilden ?

z_bumbi
2005-10-06, 12:07
Allt utseenderelaterat är väl öppet att kommentera , vad är annars syftet med bilden ?

Att allt utseenderelaterat är öppet att kommentera stämmer inte, senast igår så rensades en 20-30 inlägg i tråden om dambyggare t ex.

Att man vill visa hur tatueringen ser ut bör väl vara ett ganska bra skäl att lägga upp en bild. Särskilt i en tråd som inleds med

Visa gärna era tatueringar och skriv gärna om ni har gjort dem
av något speciellt syfte eller om det bara e snyggt :D

Men i den här tråden ser jag det alltså inte som något problem att det finns lite kommentarer utan det jag reagerade på var principen att lägger man upp en bild så får man räkna med kritik. Det hela beror på i vilket sammanhang det är.

Piranha
2005-10-06, 12:14
Att allt utseenderelaterat är öppet att kommentera stämmer inte, senast igår så rensades en 20-30 inlägg i tråden om dambyggare t ex.

Att man vill visa hur tatueringen ser ut bör väl vara ett ganska bra skäl att lägga upp en bild. Särskilt i en tråd som inleds med



Men i den här tråden ser jag det alltså inte som något problem att det finns lite kommentarer utan det jag reagerade på var principen att lägger man upp en bild så får man räkna med kritik. Det hela beror på i vilket sammanhang det är.


Nu såg jag ifs inte kommentarerna i dambyggningstråden, men jag fattar direkt såklart hur den spårade ur.


Jag förespråkar såklart öppet språk och en å en annan pajkastning och moderering därefter hellre än att hamna som på exhale där folk inte en öppnar käften för att säga nåt om sånt som uppenbarligen ser ut som skit.

Sexuella anspåk borträknade ifrån detta.

Jet
2005-10-06, 12:29
Shit ser ut som blodförgiftning eller nån annan sjukdom!

Haha, ja, inte omöjligt att jag hade det vid tillfället heller.....

mini_Arnold
2005-10-06, 13:21
min_Arnold: Vad är det Arnold har gjort för att göra ett sånt intryck på dej?
"min_Arnold" ? Jag är upptagen grabben. :)

Arnold hade/har en stor fet jävla biceps. Det räcker för mig. :hbang:

tigerofsweden
2005-10-06, 13:22
"min_Arnold" ? Jag är upptagen grabben. :)

Arnold hade/har en stor fet jävla biceps. Det räcker för mig. :hbang:

Ooo gud skrattar ihjäl mig :laugh:

Java_Java
2005-10-06, 14:28
axel och underarm. Underarmen är det kladdat lite mer på men har ingen nyare bild.

http://web.telia.com/~u56005414/tattoo1.jpg
http://web.telia.com/~u56005414/tattoo3.jpg
Riktigt snyggt! mer bilder!