handdator

Visa fullständig version : Kramp i vaderna


Wuren
2005-10-03, 12:34
Körde rätt hårt på vaderna igår vid 8-tiden på kvällen men allt var normalt, sen vakna vid 3 i natt och bara skrek rakt ut i säkert 2 min för de gjorde så jävla ont i vaderna. Låg på mage när jag vakna och båda vaderna var helt konstiga, de var liksom "låsta" i ett läge och vad jag än gjorde så gav det inte med sig förrän jag ramla ur sängen och släpade mig in i duschen. Nu i morse var jag väldigt stel och gjorde nästan ont hela tiden när jag gick men har börjat ge med sig lite nu.

Vet inte om det är kramp för har nog aldrig haft det tidigare så vet inte riktigt hur det känns men det här var helt sjukt, nån idé om vad det kan vara och om man ska köra nå tigerbalsam eller iprensalva eller nåt?

Tacksam för svar

MvH

Wuren
2005-10-03, 12:37
Kanske skulle hamnat under Rehab m.m

sorry

Jakelol
2005-10-03, 12:42
Grym Träningsvärk?

biffsson
2005-10-03, 13:07
Körde rätt hårt på vaderna igår vid 8-tiden på kvällen men allt var normalt, sen vakna vid 3 i natt och bara skrek rakt ut i säkert 2 min för de gjorde så jävla ont i vaderna. Låg på mage när jag vakna och båda vaderna var helt konstiga, de var liksom "låsta" i ett läge och vad jag än gjorde så gav det inte med sig förrän jag ramla ur sängen och släpade mig in i duschen. Nu i morse var jag väldigt stel och gjorde nästan ont hela tiden när jag gick men har börjat ge med sig lite nu.

Vet inte om det är kramp för har nog aldrig haft det tidigare så vet inte riktigt hur det känns men det här var helt sjukt, nån idé om vad det kan vara och om man ska köra nå tigerbalsam eller iprensalva eller nåt?

Tacksam för svar

MvH

Det är kramp.

Det är mycket vanligt bland gravida kvinnor (har hänt min sambo flera gånger). Barnmorskan tror att det beror på att man ändrar gångstil och anstränger vaderna på ett annorlunda sätt. Vissa tror även att det beror på vätske eller kalciumbrist.

zirak
2005-10-03, 13:19
Kinin kan hjälpa. Lättast att hitta i grape tonic...

elan
2005-10-03, 13:33
Jag brukar kunna få grym kramp i vaderna om nätterna om jag har ätit mycket godis eller druckit alkohol och slarvat med att dricka vatten. På mig beror det alltså på vätskebrist.

The_RobRoy
2005-10-03, 13:47
Dedär hände mig ofta när jag var yngre, tog flera dagar efter en sån "attack" innan vadernas stelhet försvann.

För mig hjälpte det att gå runt och stretcha vaderna några gånger i timmen.

Bärs
2005-10-03, 14:00
För mig verkar det också vara kopplat till vätskebrist.