handdator

Visa fullständig version : krympt!


Zealot
2005-10-02, 20:58
Tänkte bara gråta av mig lite...har nu gått 7 veckor sedan jag senast kunde gymma. Igår mätte jag biccarna för att se hur mycket jag förlorat. 3,5 cm i omkrets har försvunnit!!!! :cryout:

Kan nog gå på o börja träna lite försiktigt om ett par veckor. Så hur lång tid tror ni det kan ta innan man fått tillbaka dom tappade cm?

Jacksatan
2005-10-02, 21:03
Tänkte bara gråta av mig lite...har nu gått 7 veckor sedan jag senast kunde gymma. Igår mätte jag biccarna för att se hur mycket jag förlorat. 3,5 cm i omkrets har försvunnit!!!! :cryout:

Kan nog gå på o börja träna lite försiktigt om ett par veckor. Så hur lång tid tror ni det kan ta innan man fått tillbaka dom tappade cm?

3.5cm? har du gått av nån monsterkur dopning eller?

Fatcan
2005-10-02, 21:05
Så mycket på bara 7 veckor? Jag var borta i 4-5 veckor under sommaren men förlorade ingenting, varken styrka eller massa. Och då åt jag inte direkt optimalt heller.

Cidersson
2005-10-02, 21:20
Jag vet folk som tagit uppehåll i månader utan märkbara förluster i massa.
Förutsatt att du inte kurat olagliga preparat så låter det konstigt.

Arne Persson
2005-10-02, 21:23
Jag gick ner c:a 2 cm i våras efter att legat till sängs i 5 veckor med en jävligt envis feber. 100% okurad.

Weird
2005-10-02, 21:27
Jag gick ner c:a 2 cm i våras efter att legat till sängs i 5 veckor med en jävligt envis feber. 100% okurad.
den procentuella minskningen på dina armar lär va ganska liten ändå ;)

Dalì
2005-10-02, 21:32
Tänkte bara gråta av mig lite...har nu gått 7 veckor sedan jag senast kunde gymma. Igår mätte jag biccarna för att se hur mycket jag förlorat. 3,5 cm i omkrets har försvunnit!!!! :cryout:

Kan nog gå på o börja träna lite försiktigt om ett par veckor. Så hur lång tid tror ni det kan ta innan man fått tillbaka dom tappade cm?

Kör på en high carb diet, kreatin, vatten & glycerol så ska du se att du kommer fullkomligen explodera :hbang:

Arne Persson
2005-10-02, 21:33
den procentuella minskningen på dina armar lär va ganska liten ändå ;)

strax över 50 till strax över 48 cm (opumpat).

Zealot
2005-10-02, 22:27
Varför i hela friden skulle jag ljuga? Nej jag har inte smaskat nåt preparat heller! Eller? :D Sen bara för att jag tappar 3,5 cm på 7 veckor betyder det ju inte att jag hade Arne-armar innan direkt men jag fick kommentarer om dom så nu dessvärre då uteblir. :( Så, har nån en gissning på hur lång tid det kan ta att komma tillbaka?

Arne Persson
2005-10-02, 22:29
Varför i hela friden skulle jag ljuga? Nej jag har inte smaskat nåt preparat heller! Eller? :D Sen bara för att jag tappar 3,5 cm på 7 veckor betyder det ju inte att jag hade Arne-armar innan direkt men jag fick kommentarer om dom så nu dessvärre då uteblir. :( Så, har nån en gissning på hur lång tid det kan ta att komma tillbaka?


Har du gnistan så går det snabbt!

mini_Arnold
2005-10-02, 22:31
Har du gnistan så går det snabbt!
:thumbup: Correctus!

Jag hade 35 efter uppehåll efter 4 veckor hade jag 36.5 och efter 7- 37!
Men skit i armarna, hur ser resten ut? (förlåt Arnold)

Jense
2005-10-02, 22:32
ff 40+ även om jag inte tränar. men det är klart, muskler förvandlas till fett så

Zealot
2005-10-02, 22:42
Har du gnistan så går det snabbt!

Gnista är jag full av!! :cool: Time to pump! *flex*

Zealot
2005-10-02, 22:45
:thumbup: Correctus!

hur ser resten ut?

Förmodligen har allt annat krymp med. Benen är lika stora som tandpetare, vilket dom iofs va innan oxå. Men armarna är det man verkligen ser & som folk påpekar att jag tappat i.

Mart|n
2005-10-03, 08:02
muskler förvandlas till fett så





GURRRRGHH *innocent*

emmzan
2005-10-03, 08:08
Jag vet folk som tagit uppehåll i månader utan märkbara förluster i massa.
Förutsatt att du inte kurat olagliga preparat så låter det konstigt.

Har dom människorna varit sjuka i flera månader eller bara struntat i att träna?

Nu vet jag inte anledningen till Zealots frånvaro från gymet men med ledning av hans första inlägg så antar jag att det varit sjukdom bakom frånvaron och inte ekonomi el. dyl.

Mats J
2005-10-03, 08:54
Jag slet av ena triceps i våras, har tappat 8 cm på den skadade armen och 5 på den friska. Över låren har jag tappat ca 10 cm. Men jag har inte kunnat gjort ett smack på ca 5 månader, bara legat i soffan.

mini_Arnold
2005-10-03, 09:11
Jag slet av ena triceps i våras, har tappat 8 cm på den skadade armen och 5 på den friska. Över låren har jag tappat ca 10 cm. Men jag har inte kunnat gjort ett smack på ca 5 månader, bara legat i soffan.
Beklagar :(
Hur gjorde du det? Och varför hände det?

Mats J
2005-10-03, 09:42
Tja, jag gjorde inget speciellt. Körde vanlig bänkpress, när det plötsligt brände till i triceps, kändes direkt att något gick av. Tappade styrkan helt i den armen. Kroppen försökte kompensera den plötsliga styrkeförlusten vilken gjorde att bröstet fick ta smällen, resulterade i en kraftig muskelbristning.

Tänkte inte på det just vid skade tillfället, eftersom man var mer bekymrad över tricepsskadan. Men nu när jag har börjat små köra igen besväras jag mer av bröstet än triceps faktiskt.

Tror att jag slet av triceps på grund av överträning. Hade innan skadan mått mycket dåligt under en lång period, extremt övertränad helt enkelt.

Mr. Moose
2005-10-03, 10:02
Tror att jag slet av triceps på grund av överträning. Hade innan skadan mått mycket dåligt under en lång period, extremt övertränad helt enkelt.

Så kan det gå om man INTE lyssnar på kroppen!!

Ett misstag jag är säker på att du inte kommer att göra om??

Claes

Mats J
2005-10-03, 11:21
JA !!!

Det kan jag garantera. Måste dock påpeka att det inte rörde sig om en vanlig överträning (så det inte skrämmer någon i onödan). Utan som jag skrev en extrem sådan. Var ett vrak helt enkelt. De flesta med normal begåvning ;) skulle ha lagt av med träningen och börjat med golf eller nått för länge sedan. Trots att jag vilat helt i över 5 månader nu så mår jag långt långt ifrån bra än..

mini_Arnold
2005-10-03, 11:24
JA !!!

Det kan jag garantera. Måste dock påpeka att det inte rörde sig om en vanlig överträning (så det inte skrämmer någon i onödan). Utan som jag skrev en extrem sådan. Var ett vrak helt enkelt. De flesta med normal begåvning ;) skulle ha lagt av med träningen och börjat med golf eller nått för länge sedan. Trots att jag vilat helt i över 5 månader nu så mår jag långt långt ifrån bra än..
Hur blev du övertränad? Körde för ofta? För hårt? Dålig kosthållning? Ingen sömn?
Är jag påträngande? :)

Zealot
2005-10-03, 11:56
Nu vet jag inte anledningen till Zealots frånvaro från gymet men med ledning av hans första inlägg så antar jag att det varit sjukdom bakom frånvaron och inte ekonomi el. dyl.

Klok tanke...till största delen har jag varit sängliggandes. Enda motionen har varit att ta sig på kryckor från sängen till toan till datorn. Nu kan jag dock röra mig hyffsat så suget efter träningen är enormt!

bmwjohan
2005-10-03, 12:02
jag bröt benet för 5 månader sedan. redan efter 2 veckor i gips hade jag tappat 6 cm runt vaden och 7 cm runt låret. detta bara på två veckor. jag var i väldigt bra form när jag bröt benet så minskningen är enbart muskelmassa. ha ha.. skrattretande. en del av oss har helt enkelt sämre anlag än andra. obs inga otillåtna preparat eller nått sånt. 100% seriös med kosten när jag var gipsad.

jwzrd
2005-10-03, 12:06
Hur blev du övertränad? Körde för ofta? För hårt? Dålig kosthållning? Ingen sömn?
Är jag påträngande? :)

Testa hård träning, sen lite hårdare träning, sen idiothårdmongohård träning, sen.. ja du hajar. Varje gång det tar emot så tar man i hårdare och skiter i att det först börjar strama, man blir stel, sen gnissar det lite, det börjar göra ont osv. Ett par månader senare är det något som pajar.

Mats J
2005-10-03, 13:52
Testa hård träning, sen lite hårdare träning, sen idiothårdmongohård träning, sen.. ja du hajar. Varje gång det tar emot så tar man i hårdare och skiter i att det först börjar strama, man blir stel, sen gnissar det lite, det börjar göra ont osv. Ett par månader senare är det något som pajar.

Japp, ser att jwzrd kan receptet han också ;)

Cidersson
2005-10-04, 11:29
Har dom människorna varit sjuka i flera månader eller bara struntat i att träna?

Nu vet jag inte anledningen till Zealots frånvaro från gymet men med ledning av hans första inlägg så antar jag att det varit sjukdom bakom frånvaron och inte ekonomi el. dyl.

Dom har givetvis inte varit sjuka. Folk som tagit pauser för att återgå suget helt enkelt. Sen betyder ju inte det att dom har förfallit totalt vad gäller diet och grejer.

aliquis
2005-10-04, 11:54
GURRRRGHH *innocent*Därför ni styrkelyftare är så feta, alla muskler har förvandlats till fett.