handdator

Visa fullständig version : Lite rockhistoria


precis
2005-10-02, 13:31
1. Era AC-DC favoriter?

2. Är Bon Jovi ett band att respektera lite i stil med Led Zep?

3. Lista gärna band som man bör ha grymt med respekt för. T.ex. Led Zep för "de var först" (och i min mening bäst). Observera, nya band _går_ att gilla - det är inte fult att gilla nya band :)

UTBILDA UNGDOMEN! *grr27* :hbang:

Pudzianovski
2005-10-02, 13:40
1. Era AC-DC favoriter?

2. Är Bon Jovi ett band att respektera lite i stil med Led Zep?

3. Lista gärna band som man bör ha grymt med respekt för. T.ex. Led Zep för "de var först" (och i min mening bäst). Observera, nya band _går_ att gilla - det är inte fult att gilla nya band :)

UTBILDA UNGDOMEN! *grr27* :hbang:


1. Dirty Deeds Done Dirt Cheep (låten)
2. Bon Jovi är skön. Flera bra låtar. Har varken mer eller mindre respekt för någon av dom. Fast de flesta tycker nog Led Zep är "större".
3. Elvis, Chuck Berry mfl. Sörskogen allra mest.

nemd
2005-10-02, 13:42
1. Highway to hell, TNT

2. Ja.

3. Finger Eleven

Griip
2005-10-02, 13:43
1. Först och främst vill jag påstå att ACDC är ett av dem bästa banden som finns, om inte det bästa inom sitt område. Det är inge vanlig musik som man bara lyssnar på, iaf när jag lyssnar på ACDC så sitter jag verkligen spikad och lyssnar(och skriker mer än ofta med) med en grogg eller liknande, alltså mer eller mindre "fest" hårdrock.
Back in Black
Thunderstruck
You shook me all night long
Är fler, men det får bli top 3.

2. Nej, tror jag.

3. Pink Floyd, överskattade men ack så bra Led Zeppelin, Slade.. umm listan kan bli för lång, du kommer hitta all musik själv förr eller senare.

King Grub
2005-10-02, 13:46
1. I princip allt. Man vet vad man får. Back in Black-albumet står väl ut som helhetsfavorit.

2. Jag gillar Bon Jovi. En del låtar i alla fall. Lättlyssnat.

Bärs
2005-10-02, 13:49
1. ---

2. Frågan måste vara retorisk. Respekt för Bon Jovi? :laugh:

3. Rolling Stones

JoelR
2005-10-02, 13:54
1. The Jack, High Voltage, back in black

2. Inte i stil med Zeppelin, men jag respekterar dom självfallet.

3. Cream, Pink Floyd, Black Sabbath, Deep Purple, Aerosmith

Mccartney
2005-10-02, 13:56
AC DC grymt bra tränings musik.

Ranking av Rock band

1. The beatles
2. The Who
3. The Rolling stones

Kan tänka mig att många inte har The Beatles med som rockband...men dem har gjort många bra rocklåtar....

Winternal
2005-10-02, 14:00
1. Hell's Bells, Thunderstruck, Who Made Who, Big Balls!

2. Njä, de har gjort kanske 5-10 bra låtar men upprepar sig för mycket vad det gäller ackordföljer, melodier osv för att de ska vara värda att respektera speciellt mkt.

3. Nevermore, Tad Morose

balder
2005-10-02, 14:32
1. Era AC-DC favoriter?

2. Är Bon Jovi ett band att respektera lite i stil med Led Zep?

3. Lista gärna band som man bör ha grymt med respekt för. T.ex. Led Zep för "de var först" (och i min mening bäst). Observera, nya band _går_ att gilla - det är inte fult att gilla nya band :)

UTBILDA UNGDOMEN! *grr27* :hbang:

1. Vet inte, har nog inga speciella favoriter.
2. Är väll upp till en själv om man vill respektera dem lika mycket, men jag gör i alla fall inte det.
3. Jag skulle slå ett slag för Pink Floyd, The Beatles, Rolling Stones och The Who! :hbang:

balder
2005-10-02, 14:35
3. Och sen får man inte glömma The Doors heller =)

Griip
2005-10-02, 14:37
Satte på Thunderstruck nu, ryser fortfarande i hela jävla kroppen när jag hör introt. Kusligt bra.

edit: underlättar att jag har fett surroundljud med en 5kgs baslåda :D

Angus
2005-10-02, 15:27
1. Era AC-DC favoriter?

2. Är Bon Jovi ett band att respektera lite i stil med Led Zep?

3. Lista gärna band som man bör ha grymt med respekt för. T.ex. Led Zep för "de var först" (och i min mening bäst). Observera, nya band _går_ att gilla - det är inte fult att gilla nya band :)

UTBILDA UNGDOMEN! *grr27* :hbang:

1, nästan allt är bra.bäst back in black och if you want blood-you got it

2, Nej

3, Mental hippie blood , Ozzy när Rhandy Rhoads spelade gura

Officer
2005-10-02, 15:34
1. Era AC-DC favoriter?

HELLS BELLS! BIG GUNS!

2. Är Bon Jovi ett band att respektera lite i stil med Led Zep?

Absolut!

3. Lista gärna band som man bör ha grymt med respekt för

Judas Priest - hårdaste metalen, "rakt på sak", inte massa grubblande hesa burkrockare, och tusen taktbyten, utan rak, straighton (och lite homosexuell) fet heavy metal!
och Deep Purple, som var enligt mig det första riktigt riktiga hårdrocksbandet.

Sonny
2005-10-02, 15:38
Judas Priest - hårdaste metalen, "rakt på sak", inte massa grubblande hesa burkrockare, och tusen taktbyten, utan rak, straighton (och lite homosexuell) fet heavy metal!:bow: :hbang:

prime^
2005-10-02, 15:47
1. back in black, thunderstruck, highway to hell, tnt m fl.
2. går o lyssna på dock..
3. Judas Priest, Turbonegro, Mötley Crue, Pink Floyd, Pearl Jam o maaassa annat

Allan
2005-10-02, 16:30
1. It's a long way to the top
2. BonJovi var ett bra band att lyssna på innan de blev "stora". Led var bra även sen de blev stora.
3. Har inte gjorts något värt att nämnas efter 1991.


allan

mangemani
2005-10-02, 16:39
1. Era AC-DC favoriter?

2. Är Bon Jovi ett band att respektera lite i stil med Led Zep?

3. Lista gärna band som man bör ha grymt med respekt för. T.ex. Led Zep för "de var först" (och i min mening bäst). Observera, nya band _går_ att gilla - det är inte fult att gilla nya band :)

UTBILDA UNGDOMEN! *grr27* :hbang:



1.you shook me all night long,back in black,money talks,thunderstruck,lets make it,highway to hell,for those about to rock(we salute you),honey what you do for money,fire your guns,let there be rock,big gun,stiff uper lipp,whole lott of rosie,are you ready,high voltage,bonny,tnt,dirty deeds done dirt cheap.

2. jorå,det tycker jag

3.AC/DC,black sabath,manowar,iron maiden.

skaparn
2005-10-02, 18:15
1. Era AC-DC favoriter?

2. Är Bon Jovi ett band att respektera lite i stil med Led Zep?

3. Lista gärna band som man bör ha grymt med respekt för. T.ex. Led Zep för "de var först" (och i min mening bäst). Observera, nya band _går_ att gilla - det är inte fult att gilla nya band :)

UTBILDA UNGDOMEN! *grr27* :hbang:


1. Who Made Who. Filmen var ju sämre dock...

2. Det är inte i stil med LZ, det är två olika band. Men Jon Bon är bra på sitt sätt, jag gillar Blame It On the Love...

3. Rush, Journey(!), Jethro Tull, Grateful Dead samt många av de redan nämnda.

Slayerized
2005-10-02, 18:31
1. Era AC-DC favoriter? Back in Black-albumet är skitbra. Favoritlåten är dock Big Balls! (Bon Scott kunde bannemig skriva texter!)


2. Är Bon Jovi ett band att respektera lite i stil med Led Zep? Nej. Har visserligen inte hört så hemskt mycket av Bon Jovi men det jag har hört gillar jag inte speciellt mycket.

3. Lista gärna band som man bör ha grymt med respekt för. T.ex. Led Zep för "de var först" (och i min mening bäst). Observera, nya band _går_ att gilla - det är inte fult att gilla nya band

Led Zep var grymma som fasen. Men Black Sabbath är det band man bör ha mest respekt för!

"Nyare" band att ha respekt för är Slayer och Metallica för att de startade Thrashgenren (Och därmed banade väg för extremare metal?). Slayer är ju klart mörkare och ondare och ska därför ha mer respekt :D (Jaja, Anthrax och Megadeth var väl också med, men jag tycker inte om dem :D)

Pudzianovski
2005-10-02, 19:03
[B]
"Nyare" band att ha respekt för är Slayer och Metallica för att de startade Thrashgenren (Och därmed banade väg för extremare metal?).

1979 Venom
1980 Mercyful Fate (Danskar)
1983 Bathory (Svenskar)
1983 Mayhem (Norge)
1985 Death
1985 Possessed

Där har du några av banden som utvecklade extrem metal. :thumbup:

z_bumbi
2005-10-02, 19:32
3. Lista gärna band som man bör ha grymt med respekt för. T.ex. Led Zep för "de var först" (och i min mening bäst). Observera, nya band _går_ att gilla - det är inte fult att gilla nya band :)

UTBILDA UNGDOMEN! *grr27* :hbang:

Robert Johnson
Mycket känsla och inget för den som letar digitala ljudeffekter.

John Lee Hooker
Delaktig på minst 500 skivor.

Bo Diddley
"I´m a man"

Thin Lizzy
Hårdrock men så mycket mer.

High1ander
2005-10-02, 20:26
1. Highway to hell

2. Det är för mycket "hår-rock" för att respekteras fullt ut, plus att de var rockens "boy band"... Men de har gjort några sköna låtar, men rockhistorien hade klarat sig bra utan dem. Led Zeppelin är bäst, kolla min sign!

3. Queen och Rainbow

bubbe
2005-10-02, 20:34
Robert Johnson
Mycket känsla och inget för den som letar digitala ljudeffekter.



:thumbup:

Det där är RIKTIG musik!

eller åtminstånde så räcker det för att jag ska få ståpäls, vilket
många andra nutida rockgrupper inte lyckas med.

bubbe
2005-10-02, 20:45
1. Era AC-DC favoriter?

2. Är Bon Jovi ett band att respektera lite i stil med Led Zep?

3. Lista gärna band som man bör ha grymt med respekt för. T.ex. Led Zep för "de var först" (och i min mening bäst). Observera, nya band _går_ att gilla - det är inte fult att gilla nya band :)

UTBILDA UNGDOMEN! *grr27* :hbang:

1. back in black

2. Nej

3. Ben Harper! grymt bra blandning av fet rock, blues, jazz mm. Dom flesta låtarna på skivorna håller länge, dom första skivorna är bäst.
Ry Cooder, riktigt riktigt begåvad gitarrist, låtskrivare som mest är känd för att producerat buena vista social club skivorna.

sen vill jag slå ett slag för Jonny Lang, Gjorde en bluescoverskiva endast 16 år gammal, riktigt grym känsla för musiken.

bluelight
2005-10-02, 21:06
1. Era AC-DC favoriter?

2. Är Bon Jovi ett band att respektera lite i stil med Led Zep?

3. Lista gärna band som man bör ha grymt med respekt för. T.ex. Led Zep för "de var först" (och i min mening bäst). Observera, nya band _går_ att gilla - det är inte fult att gilla nya band

UTBILDA UNGDOMEN!


1. It's a looong way to the top, if you wanna rock 'n roll! :hbang:

2. Tsssh.. Hoppas inte någon svarar ja.. Visst, Zep är inte min favorit direkt, men helt klart värt all respekt!

3.

Black Sabbath
Iron Maiden
Alice Cooper


The Rasmus :rolleyes:

Rock'nRoll
2005-10-02, 21:23
1. Era AC-DC favoriter?

2. Är Bon Jovi ett band att respektera lite i stil med Led Zep?

3. Lista gärna band som man bör ha grymt med respekt för. T.ex. Led Zep för "de var först" (och i min mening bäst). Observera, nya band _går_ att gilla - det är inte fult att gilla nya band :)

UTBILDA UNGDOMEN! *grr27* :hbang:


1. It's a long way to the top.. och For those about to rock.

2. Nejnejnejnejnej

3. Dinosaur JR.

har inspirerat istort sett varje indie rock och grudge band som finns. Inget av efterföljarna kommer dock ens nära Dinosaur!

Jense
2005-10-02, 21:54
1. Era AC-DC favoriter?

2. Är Bon Jovi ett band att respektera lite i stil med Led Zep?

3. Lista gärna band som man bör ha grymt med respekt för. T.ex. Led Zep för "de var först" (och i min mening bäst). Observera, nya band _går_ att gilla - det är inte fult att gilla nya band :)

UTBILDA UNGDOMEN! *grr27* :hbang:



1. thunderstruck som vanligt.
2 ja, eller nej, har inte så mycket respekt för banden.
3. Eric burdon, pantera, motörhead, black sabbath, deep purple och jimy hendrix

harre
2005-10-03, 06:33
nej nej nej! du kan ju för Guds skull inte jämföra nåt band med Zeppelin! Men när du ÄNDÅ gör det, hur i ******* kan du välja Bon Jovì???

lite vett o etikett tack :whipped: