handdator

Visa fullständig version : Spela in musik med datorn


Sheogorath
2005-10-01, 20:31
Hej,

Tänkte börja spela in lite musik igen, och behöver ha tips på ett användarvänligt musikprogram som jag kan använda. Det ska vara avsett för gemene man, inte någon proffsstudio. Gärna så att man kan t.ex. lägga en låt i bakgrunden och lägga sin egen röst ovanpå (bra för att fixa detaljer med rösten tycker jag).

Sen undrar jag om det finns någon sida där man kan hitta låtar som är fria från sång så att man kan "go kareoke style" så att säga? :D

Zonyk83
2005-10-01, 20:37
Fruity Loops kan göra en del med, Sound Forge är mer av ett redigeringsverktyg. Som tracker tycker jag Magix Music Studio funkar fint. Reason för dem som verkligen vill göra något mer avancerat.
Edit, glömde Cubase.

Sheogorath
2005-10-01, 21:14
En närbutik nära mig sålde Fruity Loop, och jag har redan installerat det. Finns väldigt mycket där att lära sig. Har inte ens försått hur jag ska spela in med min mick :confused:.

hobbitar
2006-06-02, 20:09
Fruity Loops kan göra en del med, Sound Forge är mer av ett redigeringsverktyg. Som tracker tycker jag Magix Music Studio funkar fint. Reason för dem som verkligen vill göra något mer avancerat.
Edit, glömde Cubase.

Vad menar du med "tracker"??????????

fothermucker
2006-06-02, 20:34
Hej,

Tänkte börja spela in lite musik igen, och behöver ha tips på ett användarvänligt musikprogram som jag kan använda. Det ska vara avsett för gemene man, inte någon proffsstudio. Gärna så att man kan t.ex. lägga en låt i bakgrunden och lägga sin egen röst ovanpå (bra för att fixa detaljer med rösten tycker jag).

Sen undrar jag om det finns någon sida där man kan hitta låtar som är fria från sång så att man kan "go kareoke style" så att säga? :D

Lägg upp det här när du är klar ffs!*popcorn*

tristan
2006-06-02, 21:12
audacity funkar bra och är enkelt tycker jag. Det är open source och du kan ladda ner det på http://audacity.sourceforge.net/

Löjtnant Blank
2006-06-02, 21:33
Det ska vara avsett för gemene man
Does not compute. Helt seriöst. Bra - eller ens hyfsade - musikprogram riktar sig inte till den breda massan.

heltzonicka
2006-06-02, 23:58
Om du vill ha ett riktigt enkelt program "köp" Sonic foundry Acid.
Lätt att spela in spår, lätt att lägga på diverse effekter, lätt ja med allting.
Cubase, Sonar osv är lite overkill om du bara vill spela in ett stycke gitarr sen lägga sång på det.
Annat är det om du vill göra pianoslingor, trumbeats osv osv men för ren inspelning räcker Acid gott och väl.

Sebbe_H
2006-06-03, 00:27
Ska sheo bli en gangstarapper? Eller handlar det om annan musik?

Kwon
2006-06-03, 05:21
Sheo = The new Basshunter...

Jag känner en Bot.. :laugh:

Nejv
2006-06-03, 07:14
Cool Edit är annars ett bra, smidigt och litet program!