handdator

Visa fullständig version : 2 Frågor om träning och kost


Mellem
2005-10-01, 09:53
Skrev ett inlägg tidgare om detta men hittade de inte så provade skriva igen.

1. Undrar om man får ut något av träningen om man bara äter frukost och ett mellanmål innan man tränar. För tänkte träna idag, men mitt gym öppet till 16. Att då bara kunna få i sig frukost, ett mellanmål och kanske lunch innan träningen.
Kan de funka om man ätit bra dagen innan, eller är maten en färskvara som bara är bra om man tränar samma dag?

2. Jag går efter ett program där jag tränar fram/baksida lår, rygg, bröst, mage. Osäker om mer muskelgrupper tränas. Men de är ett program så går igenom kroppen, som ska få muskler, senor, ligament tror jag att vänja framtida belastning. Så jag undrar kan man träna Söndag och sen Måndag eller behöver man villa måndag och köra tisdag.

Hoppas jag kan få svar på dessa frågor.

Mellem
2005-10-01, 09:56
Ni får gärna flytta till den tråd ni vill att den ska vara. Visste inte vart jag skulle posta denna eftersom de behandlar 2 olika frågor. Kunde delat på frågorna och potstat en fråga vid rätt tråd. Men va för snabb och postade denna :em:

kharon
2005-10-01, 10:21
1. Jag tränar alltid efter frukost och det går alldeles utmärkt.
2. Visst kan du köra två dagar i rad, tycker du det känns tungt så vila mellan dagarna och se om det blir bättre. Då du tränat en tid så märker du nog hur din kropp svarar på träningen.