handdator

Visa fullständig version : svullen, röd, värkande och varm armbåge


Agent Orange
2005-09-30, 17:39
Min ena armbåge är röd och svullen. Den värker och är väldigt varm.

Min teori är att det är priset jag får betala för att jag slarvade med uppvärmningen när jag skulle köra bänkpress igår.

Min plan är att vila över helgen och hoppas på att det blir bättre.

Min fråga är om någon har en gissning om hur lång tid det här kan ta innan det blir bra igen, och om det finns något jag kan göra för att lindra smärtan eller påskynda läkningen?

Lizard
2005-09-30, 18:34
Ibrufen el dyl i tio dagar och kyl ned den med is i påse och blanda med varma grytlock inlindade i handukar varje dag. (Ja, eller motsvarande).

Gissar grovt på en inflammation och att det tar minst 14 dagar eller mer. För att vara säker bör du gå till din distriktsmottagning.

Lizard

Agent Orange
2005-09-30, 19:43
Ibrufen el dyl i tio dagar och kyl ned den med is i påse och blanda med varma grytlock inlindade i handukar varje dag. (Ja, eller motsvarande).

Gissar grovt på en inflammation och att det tar minst 14 dagar eller mer. För att vara säker bör du gå till din distriktsmottagning.


Ok, tack för hjälpen! Sitter med en påse kallt vatten runt nu, får se om det lindrar något.

Agent Orange
2005-10-01, 19:23
Jag kom just hem från sjukhuset. Min mamma insisterade på att jag måste få ett professionellt utlåtande snarast, så jag ringde dit och de bad mig komma redan ikväll. Det visade sig att det inte hade något med träningen alls att göra. Det hade öht inte med någon muskel att göra, då hade jag varit mkt mer rörelsehindrad, sa doktorn. Istället var det en infektion i huden, som förhoppningsvis kureras med
penicillin.

Bra, då blir det antagligen inte något långvarigt problem. Men jag tycker det är väldigt konstigt att det uppstod helt spontant så där. Jag har inga sår på huden i området. Nåja, får väl äta mina tabletter och hoppas på att det försvinner.

gasoliner
2005-10-01, 22:07
Jag Gissar på "Students Elbow" ;) :D

Agent Orange
2005-10-02, 14:44
Jag Gissar på "Students Elbow" ;) :D

Det konstiga är bara att jag inte har belastat armbågen något särskilt, förutom tillfälligt under träningen. Jag har inte suttit särskilt mycket framför datorn eller liknande.

Däremot har jag varit väldigt stressad i och med att jag har försökt läsa 40p på en termin (dvs dubbel heltid) samtidigt som mina föräldrar kämpar med diverse problem (pappa är alkoholist, vilket orsakar en hel del skit).

Kan infektionen ha orsakats eller underblåsts av stress? Låter lite konstigt, men om man kan få psoriasis av stress så kanske man kan få andra fysiska åkommor också. Jag borde ha frågat läkaren det när jag var där, men jag glömde bort det. Han hade ingen förklaring till hur det uppstod, eftersom jag ju inte har något sår i området.

Nucleus
2005-11-19, 15:05
Student armbåge är ingen hudinfektion, utan en inflammation (bursit) i Bursa subcutanea olecrani, en av armbågens bursaer ( slemsäcker).

âr armen bättre?


/Nucleus