handdator

Visa fullständig version : Tiggeri , är det okej på forumet ?


Piranha
2005-09-30, 13:32
Är det okej att be om pengar , oavsett anledning ?

Coldsmith
2005-09-30, 13:34
I vissa fall ja.

Däremot är det måste tas bort en hel tråd vars syfte var att göra gott.
Men jantelagen är stark. The dark side of the force.

J.Saarela
2005-09-30, 13:34
Är det okej att be om pengar , oavsett anledning ?


Ja så klart,vill clash öppna glädjehus så ska man hjälpa till.

mela
2005-09-30, 13:34
Jag tycker väl inte att det är något fel i det.
Iofs beror det på summorna och om man betalar tillbaka eller ej.

clash
2005-09-30, 13:35
Menar du tex. för att låta ett gäng 17-åringar med drömmar om idoldyrkan få betala för någons kompis tävlingssatsning??? Istället för att låna ut pengarna själv???

tuben
2005-09-30, 13:36
go to the park get money

mini_Arnold
2005-09-30, 13:37
Gys!

skaparn
2005-09-30, 13:37
Jag tycker väl inte att det är något fel i det.
Iofs beror det på summorna och om man betalar tillbaka eller ej.

Tiggeri och återbetalning är inte nödvändigtvis följeslagare.

Action
2005-09-30, 13:37
I vissa fall ja.

Däremot är det måste tas bort en hel tråd vars syfte var att göra gott.
Men jantelagen är stark. The dark side of the force.

Det va ju några starka forumpersonligheter som protesterade. Misstänker att det var anledningen till att den raderades.

Detta va ju i gott syfte med en bra anledning. Men men.. inte jag som styr forumet.

Baan
2005-09-30, 13:38
folk får (nästan) göra vad dom vill med sina pengar (så länge det inte bryter mot lagen alltså..), sen en annan fråga om man gillar insamlingar, känns väl inte direkt att man kan göra det vettigt på ett forum, känns som man lätt skulle kunna bli blåst på pengar.

Yankeee
2005-09-30, 13:39
Beror väl på. I detta fallet var det enbart löjligt, några som uppenbarligen _har_ pengar ska ha mer pengar, fånig anledning dessutom, tävlingen finns väl kvar nästa år right?

Coldsmith
2005-09-30, 13:40
Det va ju några starka forumpersonligheter som protesterade. Misstänker att det var anledningen till att den raderades.

Detta va ju i gott syfte med en bra anledning. Men men.. inte jag som styr forumet.

Mmmm.

Hade skrivit helt galet i mitt inlägg också, skulle stå:

"Däremot är det tråkigt att det måste tas bort en hel tråd vars syfte var att göra gott."

Men folk förstod väl ändå antar jag

jwzrd
2005-09-30, 13:41
Det va ju några starka forumpersonligheter som protesterade. Misstänker att det var anledningen till att den raderades.

Detta va ju i gott syfte med en bra anledning. Men men.. inte jag som styr forumet.

Det var jag som lade in .. veto.

Piranha
2005-09-30, 13:42
Ponera då att de skulle samlats in 6000 kr eller vad som då är fallet..


Kanon super ..

sen 8 veckor innan DC kommer både kollo och Exhale vara nerlusat med trådar om spons på tävlingar ..

Allstå spons är okej , men den tävlande borde själv söka den och inte öppet posta den som en anonns i ett forum ( min åsikt )

JJ
2005-09-30, 13:45
Det var jag som lade in .. veto.

Draken?

Coldsmith
2005-09-30, 13:47
Ponera då att de skulle samlats in 6000 kr eller vad som då är fallet..


Kanon super ..

sen 8 veckor innan DC kommer både kollo och Exhale vara nerlusat med trådar om spons på tävlingar ..

Allstå spons är okej , men den tävlande borde själv söka den och inte öppet posta den som en anonns i ett forum ( min åsikt )

Nu var det ju inte en klassisk sponsring och tiggeri. Utan hon hade ju faktiskt råkat ut för en del olyckliga händelser. Det var ju detta som ledde till tråden. Det var ju inte "hej.. jag tänkte tävla.. behöver lite pengar bara... skicka!"

Action
2005-09-30, 13:48
Nu var det ju inte en klassisk sponsring och tiggeri. Utan hon hade ju faktiskt råkat ut för en del olyckliga händelser. Det var ju detta som ledde till tråden. Det var ju inte "hej.. jag tänkte tävla.. behöver lite pengar bara... skicka!"

Word... tyvärr verkar inte alla kunna se skillnaden.

Pudzianovski
2005-09-30, 13:50
Är det okej att be om pengar , oavsett anledning ?

Ja, det är okej. Men inte det fallet som Action Jackson disskuterade.

aliquis
2005-09-30, 13:55
ja, ge mig 20.000kr.

Piranha
2005-09-30, 13:57
Nu var det ju inte en klassisk sponsring och tiggeri. Utan hon hade ju faktiskt råkat ut för en del olyckliga händelser. Det var ju detta som ledde till tråden. Det var ju inte "hej.. jag tänkte tävla.. behöver lite pengar bara... skicka!"


Det finns alltid omständigheter , frågan i sak är, är de okej att öppet söka pengar för privatpersoner eller företag.

Action
2005-09-30, 13:57
Luktar avundsjuka lång väg bland många av inläggen.

Ni kanske ska sluta vara så ego så kanske det händer att människor i er närhet hjälper till i svåra situationer längre fram.

Bara att invänta vilken policy som forumet kommer bestämma sig för. :thumbup:

Krampus
2005-09-30, 13:59
Luktar avundsjuka lång väg bland många av inläggen.

Ni kanske ska sluta vara så ego så kanske det händer att människor i er närhet hjälper till i svåra situationer längre fram.

Du säljer PT-tjänster, eller har jag fel nu?

/VÄNLIGEN Kramp. :)

JJ
2005-09-30, 14:00
Men allvarligt, de kan väl sälja sin hemmabio då om hon så gärna vill tävla. Inget ont om dem men det känns ju lite vettigare att ge till t.ex. Röda Korset eller liknande.

Langster
2005-09-30, 14:00
Luktar avundsjuka lång väg bland många av inläggen.

Ni kanske ska sluta vara så ego så kanske det händer att människor i er närhet hjälper till i svåra situationer längre fram.
Grejen är väl just att det inte direkt är nån svår situation...

Pudzianovski
2005-09-30, 14:00
Fan, jag skrev fel. Läste fel.

Det är inte alltid okej att be om pengar. Ibland är det dock okej.

:D

Piranha
2005-09-30, 14:00
Luktar avundsjuka lång väg bland många av inläggen.

Ni kanske ska sluta vara så ego så kanske det händer att människor i er närhet hjälper till i svåra situationer längre fram.

Bara att invänta vilken policy som forumet kommer bestämma sig för. :thumbup:


Jao , men att inte kunna köra både WM och SM inom kort tid andser jag iaf inte som en svårt situation , och säg den byggare tävlande som inte får självmant låna ihop pengar inför en tävling ..

det här är inget nytt i branchen !!

Coldsmith
2005-09-30, 14:02
Men allvarligt, de kan väl sälja sin hemmabio då om hon så gärna vill tävla. Inget ont om dem men det känns ju lite vettigare att ge till t.ex. Röda Korset eller liknande.

Eller så kanske det känns vettigare att ge henne pengar till hennes dröm än att köpa extra mycket sprit till helgen?

Sådär kan man alltid resonera (som du gör ovan) men det leder sällan nånvart, att skuldbelägga givmildhet är bara lågt.

jwzrd
2005-09-30, 14:04
Draken?

Yes!

JJ
2005-09-30, 14:04
Eller så kanske det känns vettigare att ge henne pengar till hennes dröm än att köpa extra mycket sprit till helgen?

Sådär kan man alltid resonera (som du gör ovan) men det leder sällan nånvart, att skuldbelägga givmildhet är bara lågt.

Folk får gärna sponsra hennes satsning, jag vill också se henne på scenen. Men jag klarar mig utan dina "She has a dream..."
Det är ingen stor sak, vill hon verkligen tävla så gör hon det. Annars prioriterar hon något annat.

Pudzianovski
2005-09-30, 14:04
Eller så kanske det känns vettigare att ge henne pengar till hennes dröm än att köpa extra mycket sprit till helgen?

Sådär kan man alltid resonera (som du gör ovan) men det leder sällan nånvart, att skuldbelägga givmildhet är bara lågt.


Hennes dröm? Hon har precis varit med på VM och vill ha ÄNNU MER.

J.Saarela
2005-09-30, 14:06
Mats hosta upp stålarna du,du verkar ju ha ett svin bra jobb har du påpekat 100ggr+ att du säljer ju modellkort på dig själv.

jwzrd
2005-09-30, 14:07
Eller så kanske det känns vettigare att ge henne pengar till hennes dröm än att köpa extra mycket sprit till helgen?

Sådär kan man alltid resonera (som du gör ovan) men det leder sällan nånvart, att skuldbelägga givmildhet är bara lågt.

Andra inlägget där du försöker kontrastera med ett irrelevant alterantiv. Typ:
"Vadå, antingen skänker du dom pengar - eller så kommer ett barn att dö i afrika". Hur får du in spriten i det hela? Det handlar över huvud taget inte om hur mycket pengar andra har utan om pengarna ska ges bort eller inte.

Action
2005-09-30, 14:07
Grejen är väl just att det inte direkt är nån svår situation...

Allt är relativt.

Man bidrar till det man själv tror på! Givetvis kommer Åsa överlva utan SM, men jag vet hur det känns om man förberett sig lång tid inför något och sen kommer något väldigt oförutsett och onödigt och förstör det hela.

Därför ville jag och min sambo hjälpa till, men vi har inte möjlighet att hjälpa till fullt ut och förstod att det fanns fler som gärna la en liten slant för ända målet.

jwzrd
2005-09-30, 14:08
Mats hosta upp stålarna du,du verkar ju ha ett svin bra jobb har du påpekat 100ggr+ att du säljer ju modellkort på dig själv.

Mats välgörenhet handlar inte om hans egna pengar. Det verkar dock inte alla förstå.

Action
2005-09-30, 14:09
Mats hosta upp stålarna du,du verkar ju ha ett svin bra jobb har du påpekat 100ggr+ att du säljer ju modellkort på dig själv.

Modellkort?? Var har du fått det ifrån? :laugh: :laugh:

Jag har varit arbetslös i 3 månader... ;)

J.Saarela
2005-09-30, 14:09
Modellkort?? Var har du fått det ifrån? :laugh: :laugh:

Jag har varit arbetslös i 3 månader... ;)


Vi skänker pengar till mats nu!

Coldsmith
2005-09-30, 14:11
Andra inlägget där du försöker kontrastera med ett irrelevant alterantiv. Typ:
"Vadå, antingen skänker du dom pengar - eller så kommer ett barn att dö i afrika". Hur får du in spriten i det hela? Det handlar över huvud taget inte om hur mycket pengar andra har utan om pengarna ska ges bort eller inte.

Det var ju inlägget jag besvarade som försökte komma med något helt irrelevant. jag vände på kakan bara för att visa att det var just irrelevant.
Det är väl upp till den enskilda individen om den vill skänka eller inte. Att sitta och skuldbelägga folk genom att säga "äh.. dom pengarna kunde du skänkt till röda korset", det är ju bara otroligt lågt. OTROLIGT lågt. För samma person som kläcker ur sig såna saker går säkerligen och köper diverse onyttiga saker, men har MAGE att skuldbelägga folk som vill vara givmilda. Sånt saknar jag ord för. Det är otroooligt mycket lägre än glocalnet.

Action
2005-09-30, 14:11
Mats välgörenhet handlar inte om hans egna pengar. Det verkar dock inte alla förstå.

Jag tvivlar på att Åsa skulle tagit emot alla pengar från en och samma person. När det handlar om en hundring från många så blir det en annan sak.

Nu har det spårat ur för länge sen. :)

Mighty
2005-09-30, 14:12
Svenska avundsjukan är ingen vacker kostym att bära...
Varför reagera så starkt?
Om man har så svårt att det finns personer som vill hjälpa andra struntar man i att ge pengar och då kommer den typen av trådar att självdö.

Coldsmith
2005-09-30, 14:12
Hennes dröm? Hon har precis varit med på VM och vill ha ÄNNU MER.

Åhnej! En person som har MÅL i sikte! Herregud. Hon måste förtryckas och bekämpas! För HÄR är det JANTELAGEN som bestämmer. HON ska inte tro att hon ÄR nåt. *screwy*

J.Saarela
2005-09-30, 14:12
Modellkort?? Var har du fått det ifrån? :laugh: :laugh:

Jag har varit arbetslös i 3 månader... ;)


Men vad hände med jobbet?börja sälj korten på dig själv du har väl 100tals olika.Ett förslag bara,jag köper direkt

clash
2005-09-30, 14:14
Vi skänker pengar till mats nu!

Sakta i backarn här!!!

JAG HAR OCKSÅ EN DRÖM!!!!!!!!

Pudzianovski
2005-09-30, 14:15
Åhnej! En person som har MÅL i sikte! Herregud. Hon måste förtryckas och bekämpas! För HÄR är det JANTELAGEN som bestämmer. HON ska inte tro att hon ÄR nåt. *screwy*

Det är inget personligt. Du verkar ha svårt att förstå det.

Action
2005-09-30, 14:15
Men vad hände med jobbet?börja sälj korten på dig själv du har väl 100tals olika.Ett förslag bara,jag köper direkt

Oh.. ett fan.. :D

Arbetslös blir ju många idag, neddragningar medförde uppsägning. Påbörjar dock ny tjänst på måndag så jag kommer överleva utan att sälja några kort.. :D



-----

Jantelagen ja.. Pudzianovski bor väl en bit norrut i landet... rätta mig om jag har fel. :cool:

J.Saarela
2005-09-30, 14:15
Sakta i backarn här!!!

JAG HAR OCKSÅ EN DRÖM!!!!!!!!


Jag stöder dig redan på mitt sätt;)

jwzrd
2005-09-30, 14:15
Åhnej! En person som har MÅL i sikte! Herregud. Hon måste förtryckas och bekämpas! För HÄR är det JANTELAGEN som bestämmer. HON ska inte tro att hon ÄR nåt. *screwy*

(Och mighty)

Hur kan du missa vad det handlar om så grovt? Det handlar inte om avundsjuka eller att hon har mål osv. Det handlar om att be om pengar för en jävla skitgrej som dom redan HAR råd med. Hur normalt är det att sticka till ett träningsforum för att tigga pengar? Kamma er.

clash
2005-09-30, 14:15
mitt kontonr är - vänta lite måste fixa postbox, kan tyvärr bara ta emot kontanter

Yankeee
2005-09-30, 14:17
JAG HAR OCKSÅ EN DRÖM!!!!!!!!

http://www.uta.fi/laitokset/tiedotus/ekj/superbaby/haara.jpg

Hur mycket kostar hon?

jwzrd
2005-09-30, 14:17
Det var ju inlägget jag besvarade som försökte komma med något helt irrelevant. jag vände på kakan bara för att visa att det var just irrelevant.
Det är väl upp till den enskilda individen om den vill skänka eller inte. Att sitta och skuldbelägga folk genom att säga "äh.. dom pengarna kunde du skänkt till röda korset", det är ju bara otroligt lågt. OTROLIGT lågt. För samma person som kläcker ur sig såna saker går säkerligen och köper diverse onyttiga saker, men har MAGE att skuldbelägga folk som vill vara givmilda. Sånt saknar jag ord för. Det är otroooligt mycket lägre än glocalnet.

Jag ber att få påminna om ditt första inlägg i den borttagna tråden. Jag kan inte hitta det nu men du härjade rätt rejält om varför folk nu inte kunde samla ihop pengar osv. Frångår du det nu?

Krampus
2005-09-30, 14:17
Jag tvivlar på att Åsa skulle tagit emot alla pengar från en och samma person. När det handlar om en hundring från många så blir det en annan sak.

Nu har det spårat ur för länge sen. :)


Tips då:

Be ngn av alla femtio-elva sponsorer, de borde väll ha intresse i detta?

Om spons är snål: Be om produkter och sälj vidare, verkar ju kunna få in obegränsat med stuff enligt egen utsago?

Sälj ngt av de superhemliga patenterade recepten...

You should know the drill by now....

JJ
2005-09-30, 14:17
Det var ju inlägget jag besvarade som försökte komma med något helt irrelevant. jag vände på kakan bara för att visa att det var just irrelevant.
Det är väl upp till den enskilda individen om den vill skänka eller inte. Att sitta och skuldbelägga folk genom att säga "äh.. dom pengarna kunde du skänkt till röda korset", det är ju bara otroligt lågt. OTROLIGT lågt. För samma person som kläcker ur sig såna saker går säkerligen och köper diverse onyttiga saker, men har MAGE att skuldbelägga folk som vill vara givmilda. Sånt saknar jag ord för. Det är otroooligt mycket lägre än glocalnet.

Jag skrev att jag hellre la mina pengar på annan välgörenhet än just detta ändamål. Vad andra skänker till skiter jag i. Skuldbelagt my ass.

clash
2005-09-30, 14:18
Jag stöder dig redan på mitt sätt;)

Ja det är ju så sant :D

ja vill för övrigt oxå köpa ett modellkort på mats! Ifall mats skänker ett signerat modellkort till alla som sätter in pengar kanske man kan lösa situationen på det viset????

även ifall jag fortfarande vill slå ett slag för hemmabordellens varande!!!

Coldsmith
2005-09-30, 14:18
Det är inget personligt. Du verkar ha svårt att förstå det.

Nä, jantelagen brukar inte vara personligt.

Piranha
2005-09-30, 14:18
Sakta i backarn här!!!

JAG HAR OCKSÅ EN DRÖM!!!!!!!!

Jomen den är ju i en egen tråd ..

Coldsmith
2005-09-30, 14:19
Jag ber att få påminna om ditt första inlägg i den borttagna tråden. Jag kan inte hitta det nu men du härjade rätt rejält om varför folk nu inte kunde samla ihop pengar osv. Frångår du det nu?

Jag skrev snarare om att det var en fin ide och att folk inte skulle muttra negativa saker om det. Påtvinga saker att skänka pengar till detta har jag sannerligen inte gjort

clash
2005-09-30, 14:19
http://www.uta.fi/laitokset/tiedotus/ekj/superbaby/haara.jpg

Hur mycket kostar hon?

Pirhana är min revisor i de där frågorna =) men mindre än en SM-satsning :cool:

Coldsmith
2005-09-30, 14:20
Jag skrev att jag hellre la mina pengar på annan välgörenhet än just detta ändamål. Vad andra skänker till skiter jag i. Skuldbelagt my ass.

Då kanske jag missförstod dig. Isåfall ber jag om ursäkt. Om du vill ge pengar till annat så har du all rätt att göra det och ingen ska ifrågasätta det heller!

Trance
2005-09-30, 14:20
Tips då:

Be ngn av alla femtio-elva sponsorer, de borde väll ha intresse i detta?

Om spons är snål: Be om produkter och sälj vidare, verkar ju kunna få in obegränsat med stuff enligt egen utsago?

Sälj ngt av de superhemliga patenterade recepten...

You should know the drill by now....

Jante, jante jante du är så vacker. Oh jante du dansar i sommarnatten. Jante jante jante du är det vackraste jag vet.

Bitter som få så bär du Sverige på dina axlar, jag hedrar dig.

Action
2005-09-30, 14:21
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att så många blev stötta av att det finns de som vill hjälpa andra.

Det är inte alltid det krävs extrem fattigdom för att det ska kännas värt att skänka ett litet bidrag till något man tror på.

Jag riktade mig även till de som känner personen ifråga! Själv vet jag inte vilka det är så detta var det bästa sättet att komma i kontakt med dem.

JJ
2005-09-30, 14:21
Då kanske jag missförstod dig. Isåfall ber jag om ursäkt. Om du vill ge pengar till annat så har du all rätt att göra det och ingen ska ifrågasätta det heller!

Om det är vi överens.

J.Saarela
2005-09-30, 14:23
Jante, jante jante du är så vacker. Oh jante du dansar i sommarnatten. Jante jante jante du är det vackraste jag vet.

Bitter som få så bär du Sverige på dina axlar, jag hedrar dig.


Ungerfär som ditt agg mot ***..så kasta inte sten i glashus då du fortfarande bor hemma hos mamma lr hur man brukar säga.

Mighty
2005-09-30, 14:24
(Och mighty)

Hur kan du missa vad det handlar om så grovt? Det handlar inte om avundsjuka eller att hon har mål osv. Det handlar om att be om pengar för en jävla skitgrej som dom redan HAR råd med. Hur normalt är det att sticka till ett träningsforum för att tigga pengar? Kamma er.
Det jag i så fall missat är hur man kan reagera så starkt över ngt där grundtanken är att hjälpa en annan person på ett sätt som inte skadar någon annan....

Krampus
2005-09-30, 14:24
Jante, jante jante du är så vacker. Oh jante du dansar i sommarnatten. Jante jante jante du är det vackraste jag vet.

Bitter som få så bär du Sverige på dina axlar, jag hedrar dig.

När du skriver så vet du inte ett smack!
Läs på för fan din fjant!

Pudzianovski
2005-09-30, 14:26
Nä, jantelagen brukar inte vara personligt.

Det var ungefär lika innehållslöst som resten av dina inlägg i den här tråden.

Kan väl säga att jag tycker ungefär som JJ och jag skänker oxå pengar till andra saker.

Kul tråd för övrigt.

Hur går insamlingen Action?

jwzrd
2005-09-30, 14:26
Det jag i så fall missat är hur man kan reagera så starkt över ngt där grundtanken är att hjälpa en annan person på ett sätt som inte skadar någon annan....

Jag kan bara svara för mig själv och jag lessande inte på det utan på Coldsmith et.al som på något vis tycker det är självklart att grabben (action) ska ha pengar. Låt bli att köpa sprit till helgen osv och sen anklaga alla icke-skänkare för att vara avundsjuka.

Trance
2005-09-30, 14:26
När du skriver så vet du inte ett smack!
Läs på för fan din fjant!

Vad skall jag läsa på, att du ser ner på gänget som tävlar. De som har lite bättre kroppar, de som är lite vackrare, de som kanske har ett fint jobb(eller hade).

Trance
2005-09-30, 14:27
Ungerfär som ditt agg mot ***..så kasta inte sten i glashus då du fortfarande bor hemma hos mamma lr hur man brukar säga.

Jag har inget agg mot *** alls, tycker delar av *** är grymt roliga. Däremot är det alltid så roligt att reta upp folk som är kaxiga. :)

Action
2005-09-30, 14:28
Det jag i så fall missat är hur man kan reagera så starkt över ngt där grundtanken är att hjälpa en annan person på ett sätt som inte skadar någon annan....

Jag förstår verkligen inte heller varför man reagerar så starkt.

Angående insamlingen så är vi redan uppe i ca 1/3 av det totala beloppet som behövs. Då väntar jag även på besked på hur mycket ytterligare en person tänkt lägga. Allt detta på drygt 2 timmar. :hbang:

Stort tack till alla som hittills hjälpt till. :thumbup:

J.Saarela
2005-09-30, 14:29
Jag har inget agg mot *** alls, tycker delar av *** är grymt roliga. Däremot är det alltid så roligt att reta upp folk som är kaxiga. :)


Jag tycker det luktar avundsjuka från dig å några av dom mindre individerna här på kollo.

JJ
2005-09-30, 14:30
Jag kan bara svara för mig själv och jag lessande inte på det utan på Coldsmith et.al som på något vis tycker det är självklart att grabben (action) ska ha pengar. Låt bli att köpa sprit till helgen osv och sen anklaga alla icke-skänkare för att vara avundsjuka.

Du kan tydligen tala för mig med. Bra plucke :thumbup: :D

Action
2005-09-30, 14:30
Jag har inget agg mot *** alls, tycker delar av *** är grymt roliga. Däremot är det alltid så roligt att reta upp folk som är kaxiga. :)

Off-topic: Vad är ***?? Jag har sett det nämnas några gånger, men vet inte vad det står för??

jwzrd
2005-09-30, 14:31
Du kan tydligen tala för mig med. Bra plucke :thumbup: :D

Tack där Berra! :thumbup:

J.Saarela
2005-09-30, 14:32
Off-topic: Vad är ***?? Jag har sett det nämnas några gånger, men vet inte vad det står för??


En stor organisation,störst på kollo.Ett gäng välbyggda athleter som är älskade av alla

Trance
2005-09-30, 14:35
Jag tycker det luktar avundsjuka från dig å några av dom mindre individerna här på kollo.

Hehe, avundsjuk på vadå? Ni är mycket starkare och större än mig även om ni inte kör med ***, det är nog de flesta på forumet så *** är inget unikt. Jag tyckte till och med det var en rätt rolig grej, speciellt när folk blev bittra och kallade er mesar.

Jag däremot tycker det är ännu roligare att reta upp folk nu när ni kör med någon hypad härskarställning på forumet. Jag funderar faktiskt på att ändra min signatur till Founder of ***, bara för skojs skull.

Piranha
2005-09-30, 14:36
Jag förstår verkligen inte heller varför man reagerar så starkt.

Angående insamlingen så är vi redan uppe i ca 1/3 av det totala beloppet som behövs. Då väntar jag även på besked på hur mycket ytterligare en person tänkt lägga. Allt detta på drygt 2 timmar. :hbang:

Stort tack till alla som hittills hjälpt till. :thumbup:

Som dem säger ... all publicitet är bra publicitet ..

clash
2005-09-30, 14:36
Med sunda värderingar!

Coldsmith
2005-09-30, 14:36
Jag kan bara svara för mig själv och jag lessande inte på det utan på Coldsmith et.al som på något vis tycker det är självklart att grabben (action) ska ha pengar. Låt bli att köpa sprit till helgen osv och sen anklaga alla icke-skänkare för att vara avundsjuka.

Har aldrig sagt att det är självklart. Däremot ska vi inte skuldbelägga, håna och på något sätt trycka ner godheten i att vilja hjälpa. FÖr det är ju faktiskt det vi har sett mycket utav idag. Att folk muttrar ihjäl sig över att folk vill hjälpa.

Har inte någonsin sagt att dom som inte ger pengar här skulle vara avundsjuka. Var skulle jag ha sagt det? Läs om läs rätt. Vad jag säger är, att om man börjar muttra över att folk är givmilda. DÅ är man avundsjuk, alternativt har något annat stort problem. Men det betyder ju inte på något sätt att man MÅSTE skänka pengar. Det betyder bara att det är snällt ATT skänka pengar. Andra människor får skänka pengar till annat. Det är inget vi andra ska lägga oss i. Däremot är det oerhört lågt att skuldbelägga en människa som vill vara snäll. OERHÖRT lågt. För där vill man verkligen misunna en eller flera människor något.

Mitt exempel med spriten var ett svar på ett annat inlägg där en person sa att man kunde skänka pengar till bättre saker, jag ville bara vända på steken för att visa att ett sådant resonemang inte kan föras.

AFanatic
2005-09-30, 14:38
Internetkrig. Vad bryr det er i ryggen vad folk gör med sina pengar? People.

Mighty
2005-09-30, 14:38
Jag kan bara svara för mig själv och jag lessande inte på det utan på Coldsmith et.al som på något vis tycker det är självklart att grabben (action) ska ha pengar. Låt bli att köpa sprit till helgen osv och sen anklaga alla icke-skänkare för att vara avundsjuka.
Ok, förstår bara inte hur jag kom med i den generaliseringen eftersom det verkar som vi i grund o botten tycker likadant.

LBacker
2005-09-30, 14:41
Hehe, avundsjuk på vadå? Ni är mycket starkare och större än mig även om ni inte kör med ***, det är nog de flesta på forumet så *** är inget unikt. Jag tyckte till och med det var en rätt rolig grej, speciellt när folk blev bittra och kallade er mesar.

Jag däremot tycker det är ännu roligare att reta upp folk nu när ni kör med någon hypad härskarställning på forumet. Jag funderar faktiskt på att ändra min signatur till Founder of ***, bara för skojs skull.

Jag tycker mest att det verkar vara J.Saarela som vanhedrar ***. Övriga i gänget är, i min uppfattning, helt i linje med sig själva och sina egon.

Vet faktiskt inte varför J.Saarela helt plötsligt har börja skrika om att någon skulle vara avundssjuk, och dessutom som om han talar för hela gänget. Eller har jag missat något?

Dom borde kanske sätta kortare koppel på dig J.Saarela?

Helt ärligt Saarela, jag trodde att du va en schysst kille tills du började snetända på mitt uppenbart skämtsamma inlägg i en annan tråd.

Krampus
2005-09-30, 14:41
Vad skall jag läsa på, att du ser ner på gänget som tävlar. De som har lite bättre kroppar, de som är lite vackrare, de som kanske har ett fint jobb(eller hade).

Din jävla nörd! Jag känner berörada i ämnet och har sovit i deras hus.
Min tjej har passat deras barn.

Klart som fan jag önskar dem välgång: Jag jag önskar att hon vinner hela skiten, för att hon är en av de få männsikor i fitnessvärlden som inte sätter sig själv i första ledet direkt!

Men hade du vetat du folk inom "Fitnessleden" baktalar varandra och på gränsen sabboterar för varandra skulle du inte prata som du gör..
Sen ser det bra ut när folk önskar varandra lycka och välgång på träningsforum, men världen är bittrare än så. Har du tävlat?

För inte så länge sedan stängde "Action" av berörda från ett annat forum för att meningsskillaktigheter förelåg imellan dem.
Nu ska vi dra igång en fond? Det luktar råtta..
Och inte av tanken att hjälpa till (för den är ju jättesnäll), utan utifrån situationen som är reel: De, han har bättre förutsättningar att finansiera sig själva än någon annan, sponsorer osv. Iaf enligt egen utsago..
Det är detta som sticker i ögonen på folk och inte att ngn skulle få hjälp, det fattar du väll?

Faktum är att jag skulle hjälpa till om jag hade råd, då jag håller extra på berörda, men sättet som Action målar ut det på får mig att må lite illa..
Betänk att vederbörande dessutom tar betalt av dig om du vill ta del av deras tjäntser och recept.
Inget i världen är gratis!

Gå in på Exhale och ta en titt under allmänt. Där finns inlägget kvar.
Är du duktig och betalar så får du ditt namn ditskrivet i kursiv stil.

Vänd er till sponsorer istället för vanliga fattiga tränande!

clash
2005-09-30, 14:43
Skall jag vara ärlig så kan jag säga att eftersom jag har varit en av gnällspikarna att jag fullständigt skiter i vad folk gör av sina pengar, men jag tycker det är en smula fattigt samt gärna lite skitigt att sätta sig o tigga ihop dom på ett internetforum och utnyttja det faktum att man är f-kändis i de här kretsarna för att få stålarna.

Som pez skrev att det är lixom inte direkt några uteliggare som skall ha dom och det är inte direkt något livsviktigt.

Och det stör mig att det funkar!!! Och fuck jantelagen o hela den där skiten för det stör mig att det funkar för att det antagligen sitter gott om folk på det här forumet som råkat ut för bra jävla mycket värre saker och skulle behöva en insamling för att klara hyran så de inte blir vräkta. Och ni kan glömma att dom någonsin kommer få några pengar!!!!!!!!!

Det känns som ett jävla lyxproblem om jag skall vara ärlig, och jag har svårt att se det som någon big deal när man sätter det i jämförelse.

Det känns helt enkelt bara billigt och fan skabbigt!

Action
2005-09-30, 14:45
Din jävla nörd! Jag känner berörada i ämnet och har sovit i deras hus.
Min tjej har passat deras barn.

Klart som fan jag önskar dem välgång: Jag jag önskar att hon vinner hela skiten, för att hon är en av de få männsikor i fitnessvärlden som inte sätter sig själv i första ledet direkt!

Men hade du vetat du folk inom "Fitnessleden" baktalar varandra och på gränsen sabboterar för varandra skulle du inte prata som du gör..
Sen ser det bra ut när folk önskar varandra lycka och välgång på träningsforum, men världen är bittrare än så. Har du tävlat?

För inte så länge sedan stängde "Action" av berörda från ett annat forum för att meningsskillaktigheter förelåg imellan dem.
Nu ska vi dra igång en fond? Det luktar råtta..
Och inte av tanken att hjälpa till (för den är ju jättesnäll), utan utifrån situationen som är reel: De, han har bättre förutsättningar att finansiera sig själva än någon annan, sponsorer osv. Iaf enligt egen utsago..
Det är detta som sticker i ögonen på folk och inte att ngn skulle få hjälp, det fattar du väll?

Faktum är att jag skulle hjälpa till om jag hade råd, då jag håller extra på berörda, men sättet som Action målar ut det på får mig att må lite illa..
Betänk att vederbörande dessutom tar betalt av dig om du vill ta del av deras tjäntser och recept.
Inget i världen är gratis!

Gå in på Exhale och ta en titt under allmänt. Där finns inlägget kvar.
Är du duktig och betalar så får du ditt namn ditskrivet i kursiv stil.

Vänd er till sponsorer istället för vanliga fattiga tränande!

Tagga ner lite Krampus... Det du inte är helt insatt i ska du heller inte yttra dig om! Du får gärna må illa om du vill, men spy bara inte över mig är du schysst.

jwzrd
2005-09-30, 14:45
Skall jag vara ärlig så kan jag säga att eftersom jag har varit en av gnällspikarna att jag fullständigt skiter i vad folk gör av sina pengar, men jag tycker det är en smula fattigt samt gärna lite skitigt att sätta sig o tigga ihop dom på ett internetforum och utnyttja det faktum att man är f-kändis i de här kretsarna för att få stålarna.

Som pez skrev att det är lixom inte direkt några uteliggare som skall ha dom och det är inte direkt något livsviktigt.

Och det stör mig att det funkar!!! Och fuck jantelagen o hela den där skiten för det stör mig att det funkar för att det antagligen sitter gott om folk på det här forumet som råkat ut för bra jävla mycket värre saker och skulle behöva en insamling för att klara hyran så de inte blir vräkta. Och ni kan glömma att dom någonsin kommer få några pengar!!!!!!!!!

Det känns som ett jävla lyxproblem om jag skall vara ärlig, och jag har svårt att se det som någon big deal när man sätter det i jämförelse.

Det känns helt enkelt bara billigt och fan skabbigt!

Det summerar det hela ypperligt. :thumbup:

clash
2005-09-30, 14:47
Det summerar det hela ypperligt. :thumbup:

Hehe känns som vi drar jämt med varandra för en gångs skull :thumbup:

jwzrd
2005-09-30, 14:48
Hehe känns som vi drar jämt med varandra för en gångs skull :thumbup:

Ja, obehagligt är det.


Brb - borstar tänderna med tvål i badkaret.

Piranha
2005-09-30, 14:48
Hehe känns som vi drar jämt med varandra för en gångs skull :thumbup:


Jag fäller en tår av lycka tänk att hetsen emot Mats kan sammanföra de mest udda människor.

Mats bygger broar.

Action
2005-09-30, 14:49
Jag fäller en tår av lycka tänk att hetsen emot Mats kan sammanföra de mest udda människor.

Mats bygger broar.

Känns rätt bra faktiskt.... *screwy*

Coldsmith
2005-09-30, 14:49
Och det stör mig att det funkar!!! Och fuck jantelagen o hela den där skiten för det stör mig att det funkar för att det antagligen sitter gott om folk på det här forumet som råkat ut för bra jävla mycket värre saker och skulle behöva en insamling för att klara hyran så de inte blir vräkta. Och ni kan glömma att dom någonsin kommer få några pengar!!!!!!!!!

Att andra råkat ut för tråkigheter betyder ju inte att man ska hindra att fler blir drabbade.

Ditt synsätt är ju jantelagen summerad. "Du ska inte tro att DU är nåt."

clash
2005-09-30, 14:50
Ja det kom något gott ur det trots allt =)

Krampus
2005-09-30, 14:50
Tagga ner lite Krampus... Det du inte är helt insatt i ska du heller inte yttra dig om! Du får gärna må illa om du vill, men spy bara inte över mig är du schysst.


Förrvirring är total när ni för en kort stund sedan, du och boxarn´, skulle klösa ögonen ur varandra...

Hur som helst önskar jag ÅSA välgång i detta och hoppas att hon lyckas ta sig dit och att hon vinner dessutom. :thumbup:

Hem- o skola mötet härmed avslutat för min del..

Bonnie
2005-09-30, 14:52
Det är ju väldigt många som inspireras av både Åsa och Fever och varför kan man inte ge något till dem för det? Som ett tack för att de delar med sig av deras liv och äventyr.

clash
2005-09-30, 14:52
Att andra råkat ut för tråkigheter betyder ju inte att man ska hindra att fler blir drabbade.

Ditt synsätt är ju jantelagen summerad. "Du ska inte tro att DU är nåt."


Ja men det är skillnad på tråkigheter och tråkigheter. o kom inte o försök göra mig till ett avundsjukt offer för jantelagen, jag är en dokumenterad supporter av att Pauline Nordin skall fortsätta sälja sina trosor för skyhöga summor!

Nån kan sälja sina trosor och finansiera skiten i det här fallet oxå!

Trance
2005-09-30, 15:06
Jag tycker dock det är lite vackert. Jag tror denna tråden kan sammanfattas i:

Det är fult att vilja hjälpa någon, eftersom det finns andra som har det mycket värre.

Man skall inte försöka hjälpa någon med saker som inte alla tycker är livsviktiga.

Det finns ett oerhört agg mot Mats för att han är "kändis". Detta överskuggade mycket, då han inte direkt bad om pengar själv ändå så hakade folk upp sig på det.

Man skall inte tro att man är någon.

Personligen tolkade jag tråden som att den var riktad till folk som känner eller idoliserar Åsa, lite "Kom igen nu, nu hjälper vi denna tjejen". Jag tror inte han förväntade sig att folk som inte har en aning vilka det är skulle skänka pengar. Däremot så stack detta i ögonen på folk, varför kan man undra?

Osten80
2005-09-30, 15:08
Jag fattar inte vad detta har med jantelagen att göra?
Det känns bara ruttet att man kan tigga ihop pengar till en sån skitsak som egentligen inte betyder någonting om man jämför med folk som inte har råd med att köpa mat till sina ungar etc.
Det är väl bara att bita ihop. Motgångar och otur har nog de allra flesta haft, både stora och små.

Trance
2005-09-30, 15:10
Jag fattar inte vad detta har med jantelagen att göra?
Det känns bara ruttet att man kan tigga ihop pengar till en sån skitsak som egentligen inte betyder någonting om man jämför med folk som inte har råd med att köpa mat till sina ungar etc.
Det är väl bara att bita ihop. Motgångar och otur har nog de allra flesta haft, både stora och små.

Men det var inte Åsa som tiggde. Det handlade om en person som ville hjälpa en vän. Inget annat.

Coldsmith
2005-09-30, 15:12
Jag fattar inte vad detta har med jantelagen att göra?
Det känns bara ruttet att man kan tigga ihop pengar till en sån skitsak som egentligen inte betyder någonting om man jämför med folk som inte har råd med att köpa mat till sina ungar etc.
Det är väl bara att bita ihop. Motgångar och otur har nog de allra flesta haft, både stora och små.

I princip så beskriver du jantelagen där.

Att otur och motgångar är något vi alla kommer möta, det betyder ju inte att det blir fult att försöka hindra det. Att försöka hjälpa någon.

Jag tror inte heller att någon drar sig från att skänka pengar till rädda barnen och istället lägger dessa pengar på den här frågan. Tror du verkligen det är det folk kommer göra? Hoppas verkligen inte det.

Trance sammanfattar det hela ypperligt några inlägg ovanför.

clash
2005-09-30, 15:13
Men det var inte Åsa som tiggde. Det handlade om en person som ville hjälpa en vän. Inget annat.

Seriöst nu trance, jag kan köpa dina argument även ifall jag inte sympatiserar med dom, försöker du verkligen få det till att du inte fattar varför det uppenbart stack ett par personer i ögonen?

tuben
2005-09-30, 15:17
Jag skulle bli förbannad om jag sagt till nån att man har pyrt med pengar och denna personen går ut och startar nån slags fond åt en.
Är ju att tolka som att den personen inte tycker man kan ta hand om sig själv.
Men jag talar bara ur min egen synpunkt.

Action
2005-09-30, 15:18
Jag skulle bli förbannad om jag sagt till nån att man har pyrt med pengar och denna personen går ut och startar nån slags fond åt en.
Är ju att tolka som att den personen inte tycker man kan ta hand om sig själv.
Men jag talar bara ur min egen synpunkt.

Den informationen har redan vederbörande gått ut med offentligt på detta forum.

tuben
2005-09-30, 15:21
Den informationen har redan vederbörande gått ut med offentligt på detta forum.

Ok nu finns det ju en jävla massa trådar om de här ämnet så jag har nog missat det isåfall.

palme
2005-09-30, 15:33
Jag säljer för övrigt mina boxers till fördel för att åsa ska få åka på SM. Jag utlovar skitränder efter benpasset i de.

WHITEFOLKS
2005-09-30, 16:41
Äh 8 eller 9 tusen, skulle man se som en extra utmaning, ta lite extra skift, samla lite burkar, äta lite billigare och sen vara ännu stoltare när man står på scenen, om det nu är ens mål.

Metal_boy_
2005-09-30, 16:43
Är det okej att be om pengar , oavsett anledning ?


Självklart, jag är fattig tex. Mitt protein är slut nu och jag har inga pengar *cry* vill ni se några bilder på mig i lite bättre form så är det bäst att ni skickar in en slant på mitt konto :(

Metal_boy_
2005-09-30, 16:44
Jag säljer för övrigt mina boxers till fördel för att åsa ska få åka på SM. Jag utlovar skitränder efter benpasset i de.

Dom som Herk brukar ha som snuttefilt när han sover över hos dig?

JoelR
2005-09-30, 17:13
Kan någon kort sammanfatta vad det är som diskuteras?

Lasse Kongo
2005-09-30, 17:28
Larvigt...

Fan så mkt bättre och starta en *** fond, det behövs en del pengar där och de kommer garanterat användas till ett jetefint syfte.

Pirre kan säkert ge detaljer om kontonummer etc :cool:

Sve
2005-09-30, 17:42
Dom borde kanske sätta kortare koppel på dig J.Saarela?


ahaha bring out the gimp! Men undrar vad hans mamma skulle säga om det. gimp-sonen.

Bonnie
2005-09-30, 17:46
http://www.exhalemag.com/forum/index.php?showtopic=9171
Kan någon kort sammanfatta vad det är som diskuteras?

Cilia
2005-09-30, 17:52
Vilken jävla sörja

Jag tycker mest synd om Åsa som faktiskt inte har bett om ngt och ändå får en massa skit.

Jag måste ha ett tråkigt liv för jag förstår inte vad folk blir upprörda över

JoelR
2005-09-30, 17:53
http://www.exhalemag.com/forum/index.php?showtopic=9171

tack

RobbeliRobban
2005-09-30, 17:55
Vilken jävla sörja



Jag måste ha ett tråkigt liv för jag förstår inte vad folk blir upprörda över

Och du skulle uppskatta ett Nigeriabrev också?

clash
2005-09-30, 17:55
Vilken jävla sörja

Jag tycker mest synd om Åsa som faktiskt inte har bett om ngt och ändå får en massa skit.

Jag måste ha ett tråkigt liv för jag förstår inte vad folk blir upprörda över

Rent tekniskt sett så skulle du ju i egenskap av oberörd faktiskt kunna passa på att anklaga alla andra för att ha tråkiga liv.
Jag oroar mig för ditt självförtroende lite.

RobbeliRobban
2005-09-30, 18:02
http://www.exhalemag.com/forum/index.php?showtopic=9171

Lite annorlunda tongångar där än här.

z_bumbi
2005-09-30, 18:55
Lite annorlunda tongångar där än här.

Förutom luckan på några timmar mellan inläggen.


Det roligaste i hela frågan är att man ber om pengar till hotell om man har ont om pengar, jag kan stänga insamlingen nu genom att berätta att man inte behöver bo på hotell för att tävla..

Action
2005-09-30, 19:00
Förutom luckan på några timmar mellan inläggen.


Det roligaste i hela frågan är att man ber om pengar till hotell om man har ont om pengar, jag kan stänga insamlingen nu genom att berätta att man inte behöver bo på hotell för att tävla..


Inte så många på Exhale som haft synpunkter i frågan förutom de som bidragit med lite slantar.

Givetvis behöver man inte bo på hotell, men vandrarhem eller annat slags boende kan vara lämpligt. Men du kanske tycker att man ska sova i tält i slutet av oktober. ;)

Jag börjar bli van att just du z-bumbi alltid måste anmärka på någon liten detalj när jag postar inlägg. *kissass*

Kan med glädje meddela att det kommit in en hel del små bidrag redan och fler är på gång. :bow:

Yankeee
2005-09-30, 19:01
Lite annorlunda tongångar där än här.

De är väl blinda av varandras leenden vid det här laget.

Herkulez
2005-09-30, 19:04
Larvigt...

Fan så mkt bättre och starta en *** fond, det behövs en del pengar där och de kommer garanterat användas till ett jetefint syfte.

Pirre kan säkert ge detaljer om kontonummer etc :cool:
behövs inte, vi alla i *** har väldigt god ekonomi, en av oss är tom ekonomiskt oberoende (palme, för han bor fortfarande hos mamma)

Dumleman
2005-09-30, 19:05
Givetvis behöver man inte bo på hotell, men vandrarhem eller annat slags boende kan vara lämpligt. Men du kanske tycker att man ska sova i tält i slutet av oktober. ;)
Ja det går alldeles utmärkt jag lovar.

Yankeee
2005-09-30, 19:07
Ja det går alldeles utmärkt jag lovar.

Glöm inte att deras leenden ska få plats också.

Pudzianovski
2005-09-30, 19:08
Inte så många på Exhale som haft synpunkter i frågan förutom de som bidragit med lite slantar.


Kan det bero på att du Action är moderator där?

Eller så är de helt enkelt bara jävligt mesiga där.

Ja, man får dra sina egna slutsatser.

:D

Action
2005-09-30, 19:10
Kan det bero på att du Action är moderator där?

Eller så är de helt enkelt bara jävligt mesiga där.

Ja, man får dra sina egna slutsatser.

:D

Du menar att jag inte är lika hatad där som här?? Verkar som om många här har något emot mig endast för att jag är moderator på Exhale. Det är ju "inne" på Kollo att vara emot allt som har med Exhale att göra.

z_bumbi
2005-09-30, 19:15
Men du kanske tycker att man ska sova i tält i slutet av oktober. ;)

Om hon inte har pengar så varför inte? Hon verkar ju totalt utfattiga så då har hon väl inget val om hon vill tävla?
Att ragga upp någon kontakt i Göteborg som kan ha en inneboende mellan invägning och tävlingen lär ju iofs inte heller vara så svårt.

Jag börjar bli van att just du z-bumbi alltid måste anmärka på någon liten detalj när jag postar inlägg. *kissass*

Jag anmärker inte mer på dina inlägg mer än någon annan vad jag vet men du har ju ibland inte ett rätt i vad du skriver..

Action
2005-09-30, 19:18
Jag anmärker inte mer på dina inlägg mer än någon annan vad jag vet men du har ju ibland inte ett rätt i vad du skriver..

enligt dig Ja... men inte enligt mig. Enda sedan jag kritiserade din flickvän för något år sedan så har du hyst agg mot mig, aldrig innan... ;)

Pudzianovski
2005-09-30, 19:20
Du menar att jag inte är lika hatad där som här?? Verkar som om många här har något emot mig endast för att jag är moderator på Exhale. Det är ju "inne" på Kollo att vara emot allt som har med Exhale att göra.

Du är moderator och en fitnesskille folk där ser upp till.
En moderator som startar en tråd på ett forum där han själv är moderator känns meningslöst att protestera emot.....jag tror inte de andra moderatorerna skulle göra det eller ens bry sig.

z_bumbi
2005-09-30, 19:22
enligt dig Ja... men inte enligt mig. Enda sedan jag kritiserade din flickvän för något år sedan så har du hyst agg mot mig, aldrig innan... ;)

Jag struntar totalt i att du inte har en jävla aning om något annat tränings- och tävlingsmässigt än att tävla i AF men vissa av dina utttalande är väldigt roliga

Hur var det nu med hotellet?

Yankeee
2005-09-30, 19:24
Lite aggressioner fanns det tydligen *popcorn*

Action
2005-09-30, 19:29
Jag struntar totalt i att du inte har en jävla aning om något annat tränings- och tävlingsmässigt än att tävla i AF men vissa av dina utttalande är väldigt roliga

Hur var det nu med hotellet?

Kul att man kan underhålla dig med lite roliga inlägg ibland. (avd: man ska inte ta allt så seriöst hela tiden)

Vad är det som du inte förstått?? Vi som bestämt oss för att hjälpa till vill givetvis att det ska gå bra för Åsa. Då är vandrarhem eller ett billigt hotell det alternativ som fungerar för henne.

Sen får givetvis Åsa själv avgöra på vilket sätt hon vill fördela de pengar som kommer in. Det jag kan konstatera är att vi kommer få in tillräckligt för att säkerställa hennes start på SM. :thumbup:

Citerar Pirhana "All publicitet är bra publicitet" :D

Helen@
2005-09-30, 19:44
Min första tanke då jag såg tråden på Exhale var "shit, vad oerhört pinsamt" men efter att ha funderat ett tag (samt läst här) så är kanske inte idén så dum ändå. Ett bra sätt att nå ut via forum. Man blir ju inte precis tät av att tävla i vare sig byggning eller i någon fitnessgenre och sponsring (i bästa fall om man har det) så brukar det bestå av någon burk med något äckligt prottepulver.

Avundsjuka samt att man ibland retar sig på obetydliga saker (och/eller folk som "sticker ut hakan/syns/hörs") är nog upphov till negativiteten.

Nåväl - hoppas hon kommer iväg till SM :) Dock skänker jag ej pengar av ren princip, vare sig till eventuella tävlande, hemlösa eller pundare :D

I All välmening
//Helena

skaparn
2005-09-30, 19:48
Diskuterar vi ifall det är okej att tigga här på kolo eller i allmänhet? Det har jag inte greppat faktiskt.

Anar förövrigt helt plötsligt varför dokusåpor är populära. Jag satt klistrad framför nio trådar av kvävd aggregerad irritation, inte sen Grahn kallade mig en massa fula ord har jag fått denna kick, trots att jag inte ens är med i diskussionen.

Kan ingen hata mig i den här tråden?

Action
2005-09-30, 19:50
Min första tanke då jag såg tråden på Exhale var "shit, vad oerhört pinsamt" men efter att ha funderat ett tag (samt läst här) så är kanske inte idén så dum ändå. Ett bra sätt att nå ut via forum. Man blir ju inte precis tät av att tävla i vare sig byggning eller i någon fitnessgenre och sponsring (i bästa fall om man har det) så brukar det bestå av någon burk med något äckligt prottepulver.

Avundsjuka samt att man ibland retar sig på obetydliga saker (och/eller folk som "sticker ut hakan/syns/hörs") är nog upphov till negativiteten.

Nåväl - hoppas hon kommer iväg till SM :) Dock skänker jag ej pengar av ren princip, vare sig till eventuella tävlande, hemlösa eller pundare :D

I All välmening
//Helena

Jag har försökt trycka på att anledning till insamlingen beror på den extra utgift vederbörande fick pga en sömnig chaufför i Spanien. Hade det bara varit en insamling för en tävlande utan speciella omständigheter så hade jag också tyckt det varit pinsamt.

Fördelen med forumet är att vi snabbt nått ut till de som känner Åsa och det har varit främst sådana som bidragit med en liten slant. :thumbup:

muddler
2005-09-30, 19:54
Sakta i backarn här!!!

JAG HAR OCKSÅ EN DRÖM!!!!!!!!

So did martin luther king ;)

Pudzianovski
2005-09-30, 19:56
Det händer ju nästan aldrig att idrottare får oförutsägbara utgifter.

*rolleyes*

Löjtnant Blank
2005-09-30, 19:56
Action, jag var tvungen att ta bort dig från min "Ignore"-lista efter dagens rabalder. Det kanske är en liten tröst efter all skit du har fått idag?

Action
2005-09-30, 19:57
Action, jag var tvungen att ta bort dig från min "Ignore"-lista efter dagens rabalder. Det kanske är en liten tröst efter all skit du har fått idag?


Yes.. allt för något gott med sig.. Long time no see.. :D

Cilia
2005-09-30, 19:58
Och du skulle uppskatta ett Nigeriabrev också?
Que?
jag har fått Nigeriabrev, har inte du?
Jag kastade dom direkt i pappersåtervinningen.
Det var så jag hanterade situationen.



Rent tekniskt sett så skulle du ju i egenskap av oberörd faktiskt kunna passa på att anklaga alla andra för att ha tråkiga liv.
Jag oroar mig för ditt självförtroende lite.
Det är inget mot vad jag gör.
Du skulle bara veta *eg*

Lasse Kongo
2005-09-30, 19:59
behövs inte, vi alla i *** har väldigt god ekonomi, en av oss är tom ekonomiskt oberoende (palme, för han bor fortfarande hos mamma)

:laugh:

jo det där med ekonomin har ja ju märkt att det stämmer *rolleyes* *kissass*

Helen@
2005-09-30, 19:59
Jag har försökt trycka på att anledning till insamlingen beror på den extra utgift vederbörande fick pga en sömnig chaufför i Spanien. Hade det bara varit en insamling för en tävlande utan speciella omständigheter så hade jag också tyckt det varit pinsamt.


Vi svenskar ska vara så j-a präktiga/duktiga jämt och ständigt - aldrig be om hjälp etc etc kan "fälv" typ. Det anses "fult" och pinsamt. Är själv fostrad så så jag vet inget annat heller. Skulle hellre dö än att behöva "krypa till korset" (min egen dumhet om jag nu någon gång skulle behöva draghjälp).

Ja, både Du och jag Mats vet ju att de flesta på forumen som sitter och "spyr galla" skulle aldrig våga stå upp för det IRL så bry Dig inte så mycket utan fortsätt ni hjälpa ÅSA :thumbup:

Ursäkta upspårningen av tråden :em:

Vänligen
//Helena

Action
2005-09-30, 20:01
Vi svenskar ska vara så j-a präktiga/duktiga jämt och ständigt - aldrig be om hjälp etc etc kan "fälv" typ. Det anses "fult" och pinsamt. Är själv fostrad så så jag vet inget annat heller. Skulle hellre dö än att behöva "krypa till korset" (min egen dumhet om jag nu någon gång skulle behöva draghjälp).

Ja, både Du och jag Mats vet ju att de flesta på forumen som sitter och "spyr galla" skulle aldrig våga stå upp för det IRL så bry Dig inte så mycket utan fortsätt ni hjälpa ÅSA :thumbup:

Ursäkta upspårningen av tråden :em:

Vänligen
//Helena

Jag ska försöka ignorera det mesta som skrivits. Har bara så svårt för att inte försvara mig vid diverse påhopp.. Blir att softa i soffan nu och glömma bort detta forum ett tag.

Herkulez
2005-09-30, 20:04
:laugh:

jo det där med ekonomin har ja ju märkt att det stämmer *rolleyes* *kissass*
jobbar ju på det genom att studera =)



ontopic: spela roll, är ju valfritt ifall man vill skänka pengar eller inte. Jag hade inte skänkt pengar eftersom det finns i mitt tycke viktigare saker att skänka pengar till, sen känner jag inte familjen hällstorp (Sp?) som förövrigt verkar vara en riktigt bra familj. Men det stoppar ju inte dom som känner dom eller vill stötta åsa på hennes väg. Som sagt så spelar det ingen roll för mig ifall folk söker spons, är ju fritt att skänka eller behålla pengarna för sig själv.

RobbeliRobban
2005-09-30, 20:20
Om man ignorerar Actions dilemma en stund och tänker mer generellt, tycker jag att all form av tiggeri skall förbjudas. Jag tror att det finns alldeles för många lättlurade som alldeles för lätt blir sympatiska.

Tänk er följande: Jorgen (eller någon annan av dignitet) skapar en tråd, där han skriver såhär:

Hej, det känns dumt att skriva såhär öppet om ett problem en så nära släkting till mig har, men jag vet ingen annan råd.

Min morbror, som lider av svåra handikapp efter att ha blivt överkörd av en stridsvagn när han skulle rädda ett barn som höll på att bli överkört av en Amerikansk stridsvagn har alltid varit intresserad av styrkelyft. han tränade mycket som ung, och har nyss försökt börja träna igen. Han kan inte arbeta, han kan inte prata, och han har svårt att gå.

Hans högsta önskan är att få tävla igen. Men till saken hör att han kan inte utföra vare sig knäböj eller marklyft utan en speciell operation. utan denna operation har han även ständiga kramper, epelepsianfall, blödningar och rheumatiska smärtor samt syfilis.

Försäkringskassan vill inte hjälpa till, då han alltid har prioriterat att skänka pengar till frälsningsarmén framför en sjukförsäkring. Familjen har skrapat ihop det den kan, men det saknas fortfarande en hel del.

Om ni har en extra slant över, och vill ge, får ni gärna PM:a mig. även små bidrag är välkomna.

kan ge mig fan på att han hade skramlat ihop tusentalskronor, och köpt sig en jättegrogg för alltihop. Vem kollar upp om det är ärligt? Ingen. Det skulle räcka att snyfta tillräckligt högt för att kanske lura folk.

Cilia
2005-09-30, 20:21
Om man ignorerar Actions dilemma en stund och tänker mer generellt, tycker jag att all form av tiggeri skall förbjudas. Jag tror att det finns alldeles för många lättlurade som alldeles för lätt blir sympatiska.

Tänk er följande: Jorgen (eller någon annan av dignitet) skapar en tråd, där han skriver såhär:

Hej, det känns dumt att skriva såhär öppet om ett problem en så nära släkting till mig har, men jag vet ingen annan råd.

Min morbror, som lider av svåra handikapp efter att ha blivt överkörd av en stridsvagn när han skulle rädda ett barn som höll på att bli överkört av en Amerikansk stridsvagn har alltid varit intresserad av styrkelyft. han tränade mycket som ung, och har nyss försökt börja träna igen. Han kan inte arbeta, han kan inte prata, och han har svårt att gå.

Hans högsta önskan är att få tävla igen. Men till saken hör att han kan inte utföra vare sig knäböj eller marklyft utan en speciell operation. utan denna operation har han även ständiga kramper, epelepsianfall, blödningar och rheumatiska smärtor samt syfilis.

Försäkringskassan vill inte hjälpa till, då han alltid har prioriterat att skänka pengar till frälsningsarmén framför en sjukförsäkring. Familjen har skrapat ihop det den kan, men det saknas fortfarande en hel del.

Om ni har en extra slant över, och vill ge, får ni gärna PM:a mig. även små bidrag är välkomna.

kan ge mig fan på att han hade skramlat ihop tusentalskronor, och köpt sig en jättegrogg för alltihop. Vem kollar upp om det är ärligt? Ingen. Det skulle räcka att snyfta tillräckligt högt för att kanske lura folk.
Vem har sagt att livet är rättvist?

Helen@
2005-09-30, 20:24
Vem kollar upp om det är ärligt? Ingen. Det skulle räcka att snyfta tillräckligt högt för att kanske lura folk.

Saliga äro de lättlurade - they make the World go around :D

Grisen
2005-09-30, 20:28
RobbeliRobban:

Ha ha, :laugh: :laugh: :laugh:

RobbeliRobban
2005-09-30, 20:29
Vem har sagt att livet är rättvist?

Du kan verkligen konsten att få mig kinkig. Men ok. Livet är orättvist. Nigeriabrev är helt ok, är någon tillräckligt puckad att betala får de skylla sig själva. Att tigga till sig lösningar på i-landsproblem är helt ok. Att tigga till sig lösningen på ett I-landsproblem för någon annans räkning är ännu bättre.

Cilia
2005-09-30, 20:31
Du kan verkligen konsten att få mig kinkig. Men ok. Livet är orättvist. Nigeriabrev är helt ok, är någon tillräckligt puckad att betala får de skylla sig själva. Att tigga till sig lösningar på i-landsproblem är helt ok. Att tigga till sig lösningen på ett I-landsproblem för någon annans räkning är ännu bättre.
du skulle bara veta hur lycklig du gör mig *drar en lång tillfredställande suck*

J.Saarela
2005-09-30, 21:11
Du menar att jag inte är lika hatad där som här?? Verkar som om många här har något emot mig endast för att jag är moderator på Exhale. Det är ju "inne" på Kollo att vara emot allt som har med Exhale att göra.


Ingen är väl emot dig mats på allvar.

EDIT: Rent skitsnack om andra brädor är inte tillåtet på Kolozzeum. //Staffen

Löjtnant Blank
2005-09-30, 23:04
Yes.. allt för något gott med sig.. Long time no see.. :D
Det är så vackert, så vackert! Let's kiss and make up! :D

Metal_boy_
2005-09-30, 23:13
Vad är det för jävla hackande? Låt dom som vill sätta in pengar för ändamålet, om de tycker att det är bra. Resten kan väl hålla käften, och det gäller vissa moderatorer också. Har ni privata uppgörelser så diskutera det via PM. Här vill vi slippa se skiten! Samma jävla regler gäller för er som för oss andra! *grr27*

RobbeliRobban
2005-10-04, 15:54
http://www.exhalemag.com/forum/index.php?showtopic=9171&st=0

Läs hela tråden. Det ordnade sig till slut. Allmosorna nekades i slutändan, en moped såldes och de gravt ekonomiskt utsatta ordnade det helt för sig själva. Däremot har redan pengar redan bytt ägare och satts in på ett konto, undrar om de återbördas, eller om de enbart lyxspenderas?

sensmoral: Tänk er för innan ni strör pengar till höger och vänster.

JoelR
2005-10-04, 16:00
http://www.exhalemag.com/forum/index.php?showtopic=9171&st=0

Läs hela tråden. Det ordnade sig till slut. Allmosorna nekades i slutändan, en moped såldes och de gravt ekonomiskt utsatta ordnade det helt för sig själva. Däremot har redan pengar redan bytt ägare och satts in på ett konto, undrar om de återbördas, eller om de enbart lyxspenderas?

sensmoral: Tänk er för innan ni strör pengar till höger och vänster.

Så kan det gå när inte haspen är på.

Allan
2005-10-04, 18:17
De pengarna kunde väl skänkas till förbundet då, och vara starten på nån slags tävlingsfond, eller liknande.


allan

Lasse Kongo
2005-10-04, 18:24
exhale är så jävla pinsamt...

kolo styrs iaf av folk med sunt förnuft och lite vett innanför pannbenet (förutom Pez och Jarod) :D

Jet
2005-10-04, 18:28
Jag tycker Åsa ska ha sina pengar, lycka till på SM


MEN, jag personligen behöver också pengar mina vänner, jag hade en hiskelig mobilräkning på, hör och häpna 5400:-!!!!!

Javisst, så kan det gå, så PMá för kontonummer nu för helvete, så jag kommer i fas igen

Mass-Tech
2005-10-04, 18:30
MEN, jag personligen behöver också pengar mina vänner, jag hade en hiskelig mobilräkning på, hör och häpna 5400:-!!!!!

För mycket XXX-samtal :naughty:

Tricklev
2005-10-04, 20:58
http://www.exhalemag.com/forum/index.php?showtopic=9171&st=0

Läs hela tråden. Det ordnade sig till slut. Allmosorna nekades i slutändan, en moped såldes och de gravt ekonomiskt utsatta ordnade det helt för sig själva. Däremot har redan pengar redan bytt ägare och satts in på ett konto, undrar om de återbördas, eller om de enbart lyxspenderas?

sensmoral: Tänk er för innan ni strör pengar till höger och vänster.

:laugh:

OnT: Nej, tycker inte att tiggar trådar ska tillåtas i kolo.

Action
2005-10-05, 06:39
De pengarna kunde väl skänkas till förbundet då, och vara starten på nån slags tävlingsfond, eller liknande.


allan

Funderingar har funnits på en sådan lösning. Vet dock inte om jag kan få med mig övriga som skänkt pengar. *screwy*

Jet
2005-10-05, 09:05
För mycket XXX-samtal :naughty:

Icke! Strikt form på alla samtal! :laugh:

grisbil3n
2005-10-05, 09:11
Skulle aldrig i livet skänka en spänn till nån jag inte var jävligt bekantad med, skulle heller aldrig få för mig att lägga mig i huruvida någon annan valde att göra tvärtom.

Jakelol
2005-10-05, 09:16
Jag skänker bara till hemlösas förening här i uppsala och till rödkorset.

AngelLove
2005-10-05, 10:15
Förstår inte riktigt var problemet ligger efter att ha läst ursprungstråden.
Finns ju många trådar som skapas som är av noll intresse för många, skall de förbjudas med ??

Menar, om man anser att detta är dynga och man inte är ett dugg intresserad så är det väl bara att sluta läsa tråden ?? Känner man sig berörd av trådens innehåll och vill hjälpa till så följer man tråden och PM:ar Action...

LBacker
2005-10-05, 10:45
Förstår inte riktigt var problemet ligger efter att ha läst ursprungstråden.
Finns ju många trådar som skapas som är av noll intresse för många, skall de förbjudas med ??

Menar, om man anser att detta är dynga och man inte är ett dugg intresserad så är det väl bara att sluta läsa tråden ?? Känner man sig berörd av trådens innehåll och vill hjälpa till så följer man tråden och PM:ar Action...

Överlag är rent komersiella trådar inte önskvärda, skulle jag gissa. Varumärket "Fever&Family" kan få sina reklamspots på andra forum/platser.

Ibland måste man se till vart saker och ting kan leda, i det långa loppet. Var går gränsen för nästa "övertramp" om den inte dras redan här? Ska vi ha 10-11 trådar igång där folk tigger om pengar eller säljer sin internetfame?

Vad händer när Grub ber om cash för att kunna läsa fler studier? Eller när Allan vill köpa nya örhängen? Och slutligen, vad sker då Clash säljer sina sexuella tjänster?

M.a.o. girighets-spam kan vi klara oss utan.

Action
2005-10-05, 10:46
Så fort något handlar om pengar så blir det väldigt många som har åsikter. Hade det handlat om att någon hjälpt till genom handlande som inte omfattar pengar (sedlar) så reagerar samma personer på annat sätt.

Det är ju bara pengar.... det finns mer av varan och vad jag vet så trycks det mängder med sedlar varje dag... ;)

LBacker
2005-10-05, 10:48
Så fort något handlar om pengar så blir det väldigt många som har åsikter. Hade det handlat om att någon hjälpt till genom handlande som inte omfattar pengar (sedlar) så reagerar samma personer på annat sätt.

Det är ju bara pengar.... det finns mer av varan och vad jag vet så trycks det mängder med sedlar varje dag... ;)

Om nu pengar är så oerhört oviktiga, varför TIGGER du då?!

clash
2005-10-05, 10:49
Överlag är rent komersiella trådar inte önskvärda, skulle jag gissa. Varumärket "Fever&Family" kan få sina reklamspots på andra forum/platser.

Ibland måste man se till vart saker och ting kan leda, i det långa loppet. Var går gränsen för nästa "övertramp" om den inte dras redan här? Ska vi ha 10-11 trådar igång där folk tigger om pengar eller säljer sin internetfame?

Vad händer när Grub ber om cash för att kunna läsa fler studier? Eller när Allan vill köpa nya örhängen? Och slutligen, vad sker då Clash säljer sina sexuella tjänster?

M.a.o. girighets-spam kan vi klara oss utan.

Hahahaha :D good one

Action
2005-10-05, 10:51
Om nu pengar är så oerhört oviktiga, varför TIGGER du då?!

Jag tigger inte.. startade en liten insamling. Hade det int fungerat så hade det inte, men det fanns visst många som ville hjälpa till.

Action
2005-10-05, 10:55
Ingen mening med att fortsätta den här diskussionen!

Over and out.

J.Saarela
2005-10-05, 11:08
Överlag är rent komersiella trådar inte önskvärda, skulle jag gissa. Varumärket "Fever&Family" kan få sina reklamspots på andra forum/platser.

Ibland måste man se till vart saker och ting kan leda, i det långa loppet. Var går gränsen för nästa "övertramp" om den inte dras redan här? Ska vi ha 10-11 trådar igång där folk tigger om pengar eller säljer sin internetfame?

Vad händer när Grub ber om cash för att kunna läsa fler studier? Eller när Allan vill köpa nya örhängen? Och slutligen, vad sker då Clash säljer sina sexuella tjänster?

M.a.o. girighets-spam kan vi klara oss utan.



:laugh: :thumbup:

AngelLove
2005-10-05, 11:32
Överlag är rent komersiella trådar inte önskvärda, skulle jag gissa. Varumärket "Fever&Family" kan få sina reklamspots på andra forum/platser.

Ibland måste man se till vart saker och ting kan leda, i det långa loppet. Var går gränsen för nästa "övertramp" om den inte dras redan här? Ska vi ha 10-11 trådar igång där folk tigger om pengar eller säljer sin internetfame?

Vad händer när Grub ber om cash för att kunna läsa fler studier? Eller när Allan vill köpa nya örhängen? Och slutligen, vad sker då Clash säljer sina sexuella tjänster?

M.a.o. girighets-spam kan vi klara oss utan.

Det beror väl på om det finns folk som kan tänka sig ge pengar till Grubben för studier, Allan för örhänge. Finns inte det så kommer inte ett smack att hända. Och sålänge de trådarna stannar i allmänt tillsammans med massa andra för forumet helt "onödiga" trådar så vad spelar det för roll ??

Det var ju en liknande diskussion om allmänt-innehållet för inte så länge sedan där en user ville ha mindre "onödigt" och mer data typ. Svaret han fick är ju inte samma svar som ges här om vad som skall få finnas i allmänt.

LBacker
2005-10-05, 11:38
Det beror väl på om det finns folk som kan tänka sig ge pengar till Grubben för studier, Allan för örhänge. Finns inte det så kommer inte ett smack att hända. Och sålänge de trådarna stannar i allmänt tillsammans med massa andra för forumet helt "onödiga" trådar så vad spelar det för roll ??

Det var ju en liknande diskussion om allmänt-innehållet för inte så länge sedan där en user ville ha mindre "onödigt" och mer data typ. Svaret han fick är ju inte samma svar som ges här om vad som skall få finnas i allmänt.

Som sagt, skillnaden ligger i det kommersiella intresset.

JJ
2005-10-05, 12:04
Det beror väl på om det finns folk som kan tänka sig ge pengar till Grubben för studier, Allan för örhänge. Finns inte det så kommer inte ett smack att hända. Och sålänge de trådarna stannar i allmänt tillsammans med massa andra för forumet helt "onödiga" trådar så vad spelar det för roll ??

Det var ju en liknande diskussion om allmänt-innehållet för inte så länge sedan där en user ville ha mindre "onödigt" och mer data typ. Svaret han fick är ju inte samma svar som ges här om vad som skall få finnas i allmänt.


Hur lång tid tror du det skulle ta (om vi tillät såna trådar) innan det första försöket att lura folk skulle inträffa? Tror du Kolozzeum vill förknippas med sådana försök?

AngelLove
2005-10-05, 12:08
Som sagt, skillnaden ligger i det kommersiella intresset.

Jag förstår fortfarande inte var det kommersiella kommer med i biten... :em:

Att de som familj kanske hade fått prioritera olika resor eller inköp för att säkerställa starten på SM långt tidigare så det inte stod och föll med en händelse kan jag hålla med om. Men det tycker jag inte riktigt hör hemma i diskussionen huruvida trådens existens är berättigad...

Jaja, det är väl ingen ide att tjata på i en redan "död" tråd..

AngelLove
2005-10-05, 12:11
Hur lång tid tror du det skulle ta (om vi tillät såna trådar) innan det första försöket att lura folk skulle inträffa? Tror du Kolozzeum vill förknippas med sådana försök?

Tror du inte att folk redan blir lurade då ?? Hur många av siterna som det länkas till härifrån är siter som är byggda så att de utnyttjar exploits eller säkerhetsluckor på din dator som i sin tur leder till att personer blir utnyttjade. Tror du att Kolozzeum vill bidra till sådant ?

Du har fortfarande ett eget val. Ingen tvingar dig lixom.

Edit: Stavfel i texten

jwzrd
2005-10-05, 12:12
Tror du inte att folk redan blir lurade då ?? Hur många av siterna som det länkas till härifrån är siter som är byggda så att de utbyttjar exploits eller säkerhetsluckor på din dator som i sin tur leder till att personer blir utbyttjade. Tror du att Kolozzeum vill bidra till sådant ?

Du har fortfarande ett eget val. Ingen tvingar dig lixom.

Vad spelar det för roll hur många som blir lurade idag? Varför fler?

AngelLove
2005-10-05, 12:15
Vad spelar det för roll hur många som blir lurade idag? Varför fler?

Det spelar ingen roll nej, men skillnaden ligger i möjligheten till val.
* Om jag inte vill sätta in pengar så gör jag det inte. Jag gör MITT val
* Om någon bygger en site så den lägger en ännu okänd trojan med en öppen port och en liten simpel keylogger så har jag INGET val.

JJ
2005-10-05, 12:55
Tror du inte att folk redan blir lurade då ?? Hur många av siterna som det länkas till härifrån är siter som är byggda så att de utnyttjar exploits eller säkerhetsluckor på din dator som i sin tur leder till att personer blir utnyttjade. Tror du att Kolozzeum vill bidra till sådant ?


Upptäcks det tas länken garanterat bort. Sen är det skillnad på att bli lurad av registrerade forummedlemmar och att få spyware för att man klickade på en bildlänk.

jwzrd
2005-10-05, 13:02
Det spelar ingen roll nej, men skillnaden ligger i möjligheten till val.
* Om jag inte vill sätta in pengar så gör jag det inte. Jag gör MITT val
* Om någon bygger en site så den lägger en ännu okänd trojan med en öppen port och en liten simpel keylogger så har jag INGET val.

Så det du egentligen gör är att du rättfärdigar din syn på att tiggeri är helt ok eftersom det är så pass enkelt att lura sig på andra sätt? Du inser kanske att det är två problem som inte är relaterade och som har sina egna livscykler? Att man kan diskutera bådas för- och nackdelar ser du säkert snart också. När du gör det så får jag gratulera till insikten om att keylogger-problemet är ett som hör hemma i en annan tråd (som du är välkommen att öppna).

Ju snabbare du inser att det Action gjorde var bara ett helt sjukt naivt och ignorant sätt att få andra människor att hjälpa hans vänner desto tidigare förstår du också att se skillnader i behov mellan olika människor. Ett så pass lyxbetonat behov som att tillfredsställa sin urge att få tävla är något vänner hjälper andra vänner privat med, inte något man tar med sig till ett semi-publikt förum där man själv uppfattar sitt f-kändisskap som något unikt och bra.

AngelLove
2005-10-05, 13:04
Upptäcks det tas länken garanterat bort. Sen är det skillnad på att bli lurad av registrerade forummedlemmar och att få spyware för att man klickade på en bildlänk.

Hur skall du vara säker på att den som startar tråden med länken inte även är den som ligger bakom siten som utnyttjar diverse exploits på din maskin ?? Det är du inte så vari ligger skillnaden...

Skulle någon få för att starta en tråd för att luras så kommer den användaren och tråden tas bort till 100%. Det är iaf vad jag tror och hoppas på.

Menar, i detta fallet skulle man själv Pm:a Action för att få kontonummer. Om jag skriver ett pm till honom så måste jag väl vara ganska så medveten om vad jag gör eller hur ?

JJ
2005-10-05, 13:12
Hur skall du vara säker på att den som startar tråden med länken inte även är den som ligger bakom siten som utnyttjar diverse exploits på din maskin ?? Det är du inte så vari ligger skillnaden...


Det är 2 helt skilda saker och precis som jwzrd skriver så rättfärdigar man inte det ena med att det andra är tillåtet. Att förbjuda länkning begränsar forumet kraftigt (och ärligt talat tror jag problemet är minimalt) men att förbjuda insamlingar ser jag som en bra förbyggande åtgärd för att inte folk ska bli lurade på pengar.

RobbeliRobban
2005-10-05, 13:16
Menar, i detta fallet skulle man själv Pm:a Action för att få kontonummer. Om jag skriver ett pm till honom så måste jag väl vara ganska så medveten om vad jag gör eller hur ?

Oj, vad du har snurrat till det. Vi tar det en gång till: Startade med snyftbrev om en fattig dam som folk skulle hjälpa till SM. Sedan visade det sig att damen och damens familj inte var särskilt fattig (Hemmacrosstrainer, hemmabio, radhus, bil(?), moped, jorden-runt-resor,) sedan visade det sig även att personerna ifråga bodde i Varberg ,1,5hs bilväg (och då kärringkör man rejält) från Göteborg-staden där SM hålls, samt att de med en ytterst liten gnutta ansträngning kunde ordna annat boende än just hotell i 2000kronor/natt klassen.

Så de fick kalla fötter och drog sig ur projektet* Sedan erbjöds då att pengarna skulle betala tillbaks, vilket borde vara den enda möjliga lösningen, så att projektet* kan försvinna ur världen och förlåtas, det tillsammans med en ursäkt kanske är godtagbart, även om jag personligen troligtvis hade polisanmält.

*Notera att "projektet" är en vänlig omskrivning av något som i mina ögon bättre kunde kallas för bedrägeri.

Action
2005-10-05, 13:23
Oj, vad du har snurrat till det. Vi tar det en gång till: Startade med snyftbrev om en fattig dam som folk skulle hjälpa till SM. Sedan visade det sig att damen och damens familj inte var särskilt fattig (Hemmacrosstrainer, hemmabio, radhus, bil(?), moped, jorden-runt-resor,) sedan visade det sig även att personerna ifråga bodde i Varberg ,1,5hs bilväg (och då kärringkör man rejält) från Göteborg-staden där SM hålls, samt att de med en ytterst liten gnutta ansträngning kunde ordna annat boende än just hotell i 2000kronor/natt klassen.

Så de fick kalla fötter och drog sig ur projektet* Sedan erbjöds då att pengarna skulle betala tillbaks, vilket borde vara den enda möjliga lösningen, så att projektet* kan försvinna ur världen och förlåtas, det tillsammans med en ursäkt kanske är godtagbart, även om jag personligen troligtvis hade polisanmält.

*Notera att "projektet" är en vänlig omskrivning av något som i mina ögon bättre kunde kallas för bedrägeri.

Du är tamejfan helt störd.. snacka om att vända och vrida på saker.. Bedrägeri och polisanmälan.. *kissass*

AngelLove
2005-10-05, 13:23
Så det du egentligen gör är att du rättfärdigar din syn på att tiggeri är helt ok eftersom det är så pass enkelt att lura sig på andra sätt? Du inser kanske att det är två problem som inte är relaterade och som har sina egna livscykler? Att man kan diskutera bådas för- och nackdelar ser du säkert snart också. När du gör det så får jag gratulera till insikten om att keylogger-problemet är ett som hör hemma i en annan tråd (som du är välkommen att öppna).

Hur kan ett svar på att någon kanske använder detta för att luras i andra trådar med mitt följande svar att själva lurendrejeriet kanske redan finns utan att du ser det omvandlas till "min syn på tiggeri"...?


Ju snabbare du inser att det Action gjorde var bara ett helt sjukt naivt och ignorant sätt att få andra människor att hjälpa hans vänner desto tidigare förstår du också att se skillnader i behov mellan olika människor. Ett så pass lyxbetonat behov som att tillfredsställa sin urge att få tävla är något vänner hjälper andra vänner privat med, inte något man tar med sig till ett semi-publikt förum där man själv uppfattar sitt f-kändisskap som något unikt och bra.

Skrev i ett tidigare inlägg något liknande att det kanske var läge för familjen i sig att prioritera / säkerställa så att det ekonomiska fanns tillgängligt till SM, så det inte stod och föll med en oförutsedd händelse, så ja gällande lyxbetonat behov håller jag med dig om. Men det missade du kanske ?

Däremot har du inte minsta kunskap i min förmåga att se skillnader i människors behov eftersom du inte känner mig som person och vet hur min vardag ser ut.

RobbeliRobban
2005-10-05, 13:26
Du är tamejfan helt störd.. snacka om att vända och vrida på saker.. Bedrägeri och polisanmälan.. *kissass*

Japp. Helt galen. Kan du förklara det på något bättre sätt, utan att använda den exakta frasen: "-Fan, jag klantade till det, jag tänkte lite för fort, jag hade bara bra intentioner men så slog det lite fel. Förlåt återigen, och tack för ert stöd, men jag skall se till att ni som gett får tillbaks era pengar fortast möjligt."

AngelLove
2005-10-05, 13:28
Det är 2 helt skilda saker och precis som jwzrd skriver så rättfärdigar man inte det ena med att det andra är tillåtet. Att förbjuda länkning begränsar forumet kraftigt (och ärligt talat tror jag problemet är minimalt) men att förbjuda insamlingar ser jag som en bra förbyggande åtgärd för att inte folk ska bli lurade på pengar.

Självfallet rättfärdigar jag inte att någon bygger en web-site som går ut på att komma över info som man inte är tänkt ta del av.

Att säga att jag rättfärdigar de sakerna genom att säga att om Action vill posta den tråden, inte få ett enda svar så skall han få göra det är aningen långsökt.

AngelLove
2005-10-05, 13:31
Oj, vad du har snurrat till det. Vi tar det en gång till: Startade med snyftbrev om en fattig dam som folk skulle hjälpa till SM. Sedan visade det sig att damen och damens familj inte var särskilt fattig (Hemmacrosstrainer, hemmabio, radhus, bil(?), moped, jorden-runt-resor,) sedan visade det sig även att personerna ifråga bodde i Varberg ,1,5hs bilväg (och då kärringkör man rejält) från Göteborg-staden där SM hålls, samt att de med en ytterst liten gnutta ansträngning kunde ordna annat boende än just hotell i 2000kronor/natt klassen.

Så de fick kalla fötter och drog sig ur projektet* Sedan erbjöds då att pengarna skulle betala tillbaks, vilket borde vara den enda möjliga lösningen, så att projektet* kan försvinna ur världen och förlåtas, det tillsammans med en ursäkt kanske är godtagbart, även om jag personligen troligtvis hade polisanmält.

*Notera att "projektet" är en vänlig omskrivning av något som i mina ögon bättre kunde kallas för bedrägeri.

Har läst denna tråden och tråden på Exhale, men all den infon som du skriver här framkommer inte i den andra tråden. Eftersom källor är viktiga här på Kolo kan det ju vara intressant om allt det stämmet till 100%.

Som jag skrev innan, ja jag anser att de inom familjen kunde prioriterat, lagt undan eller vad de nu gjort för att säkerställa att SM-starten var utom all tvivel HELT KLAR oavsett vad som inträffade. Det håller jag till 100 med på, men vad som dryftas är väl om innehållet i tråden skall förbjudas på forumet eller ej, Inte vad de gjort i sina liv eller vilka val de gjort.

Action
2005-10-05, 13:34
Japp. Helt galen. Kan du förklara det på något bättre sätt, utan att använda den exakta frasen: "-Fan, jag klantade till det, jag tänkte lite för fort, jag hade bara bra intentioner men så slog det lite fel. Förlåt återigen, och tack för ert stöd, men jag skall se till att ni som gett får tillbaks era pengar fortast möjligt."

All info finns på Exhale, eftersom nästan alla som bidragit med lite pengar legat på om att Åsa ska ta emot pengarna så gav vi dem några dagar till.

Visst verkar det nu som om återbetalning är det rätta. Det var värt ett försök, men tydligen har familjen Fever lyssnat lite för mycket på "mobben" som gått på forumet.

Vissa verkar tycka att så fort något handlar om pengar så blir det ëxtremt allvarligt och det har stuckit i mångas ögon att det finns de som vill hjälpa andra trots att de inte befinner sig i en akut nödsituation.

Läs tråden jag skapade så här.. "Vi kan tänka oss att bidra lite pga det inträffade, finns det fler som känner likadant för Åsa??" Summan blev ju att bekanta hade stått för halva deras extra kostnad pga en sömnig busschaffis... Är det så jävla farligt??

Sen tror jag att många stör sig på att det inte var några som helst problem att snabbt komma upp i tillräckligt mycket, jag blev uppriktigt sagt förvånad över allt stöd.

JJ
2005-10-05, 13:36
Självfallet rättfärdigar jag inte att någon bygger en web-site som går ut på att komma över info som man inte är tänkt ta del av.


Det menade jag inte heller. Du drog kopplingen till att folk redan idag luras och därför är inte mitt argument (tiggartrådar kommer att leda till att folk luras) en tillräcklig anledning till att förbjuda tiggartrådar. Vi tycker väl olika helt enkelt.

RobbeliRobban
2005-10-05, 13:38
Har läst denna tråden och tråden på Exhale, men all den infon som du skriver här framkommer inte i den andra tråden. Eftersom källor är viktiga här på Kolo kan det ju vara intressant om allt det stämmet till 100%.

.

Jag har en hemlig källa. Jag sitter bara och vrider på "händelsen" för att se om Action förklarar sig, eller skickar tillbaks pengar, eller kör på sin nuvarande linje, som går ut på att RobbeliRobban är störd.

edit: Vilket jag såg att han gjorde på ett snyggt sätt nu.

Piranha
2005-10-05, 13:40
En sak man kan tänka på att öppet be om och att prata om pengar är faktiskt klassat som "fult" om de inte är rent bistånd etc man pratar om.

Tjänster å gentjänster och materell hjälp är en helt annan femma.

Jag både förstår problemet med busschauffören samtidigt som det säkerligen lyser i ögonen om många andra som önskar de kunde tävla men avstår kanske av ekonomisk backning.

Personligen tycker jag saken må vara rätt , men tillvägagångsättet fel.