handdator

Visa fullständig version : En öl , två öl , tre.......


Svampen
2005-09-30, 07:15
Har bestämt mig för att skippa spriten fram till påsk och satsa lite seriösare.
Men om man ändå går ut kan man ta nån eller några öl utan att försämra resultatet?
Tex två glas vin om man är ute och äter middag under 2-3 timmar eller 2-3 öl på en utekväll så man har nåt att smutta på?

mini_Arnold
2005-09-30, 07:20
Har bestämt mig för att skippa spriten fram till påsk
Det har du inte alls det:

Men om man ändå går ut kan man ta nån eller några öl utan att försämra resultatet?
Tex två glas vin om man är ute och äter middag under 2-3 timmar eller 2-3 öl på en utekväll så man har nåt att smutta på?

Dom flesta här inne kommer säkert svara "ja för fan!! njut av livet! drick lite då o då, det skadar knappast! Du får tydliga resultat ändå!!"
Jag gillar inte det men lycka till.

Big_Vik
2005-09-30, 07:59
Tycker att det finns ett klart samband, finns inte överdrivet många grova helnykterister på forumet, men om man kollar på alla stora killar så krökas det ganska friskt nu och då. :) Jag är inte stor, men brukar köra mina bästa träningspass efter en helblötkväll (förutsatt att man vilar och äter riktigt "dagen efter"), men då blir det fylla max en gång i månaden (oftare mindre ofta än det nuförtiden)

Många är de som upplevt liknande och försökt utröna detta samband. Den främsta teorin just i detta nu är väl testosterontesen? I korthet: När man dricker sänks testosteronhalten till alarmerande nivåer, heterosexuella killar börjar plötsligt krama sina likasinnade så fort de ges möjlighet, man börjar kolla sig oavbrutet i spegeln osv. Så dagen efter när man börjar piggna till igen har kroppen boostat upp testosteronet till en bit över normalnivå. Kan någon t.ex. grub styrka min teori? :angel:

Big_Vik
2005-09-30, 08:02
Edit: Om man vill kan man ta även en vanlig dag där man käkar och vilar upp sig lite mer, t.ex. att man är extremt välfylld på fredagen och kör igång igen på måndagen- funkar superbra :thumbup:

Sen tycker jag Allan ska dra den där berömda anekdoten om den gången han tävlade bakis och satte personbästa på två cigg och en kopp kaffe? :notme:

Svampen
2005-09-30, 10:34
Skippa spriten ska jag , inte ett glas vin eller en öl.

Beast
2005-09-30, 13:30
Ska du satsa ska du väl satsa?

Svampen
2005-09-30, 13:36
Jo det är sant men en öl te maten kan väl inte förstöra en hel veckas tränande. Men visst det går otroligt fort att bygga massa o styrka när man sköter allt , så många bäckar små...

Fartman
2005-09-30, 14:40
tja, det är ju jävligt mycket bättre att dricka tre öl än tretton...

mini_Arnold
2005-09-30, 15:17
tja, det är ju jävligt mycket bättre att dricka tre öl än tretton...
well, det är JÄVLIGT mycket bättre att inte dricka öl alls än 13. ;)

Liten Men Fet
2005-09-30, 16:21
Klart att det är mest optimalt att skippa ölen helt, men om dit sociala liv rasar pga du inte pallar med dina fulla polare på puben när du är nykter så du stannar hemma istället så skulle jag ta nån öl men försöka begränsa mig.

Jag har fått bra resultat fast jag festar ibland, säkert hade jag fått bättre om jag inte druckigt men jag tycker om att ta en öl med polarna ibland och det är faktiskt MER värt en 5 kilo muskler mer för mig.


Magnus Samuelsson hävdade att en öl kan ha positiva effekter på träningen då LITE alkohol i blodet höjde testosteron halten. Det sa han sist jag så honom på gymmet men jag är inte tillräckligt kompetent för att avgöra om han drog en luring.

Det är nog vettigt att skippa tokfyllorna som gör att du ligger i sängen hela dagen efter och inte äter något, det är nog ganska illa för resultaten i längden.

Beast
2005-09-30, 17:22
Asså, denna frågan har varit uppe 100ggr innan och jag säger precis samma som då.
Satsar man så satsar man... du kan inte satsa helhjärtat och sen dricka till middag o ha dig. Sen har det lite med mål att göra, hur stora är dina mål? Ju större ju mer seriös måste du vara. Och om ditt sociala liv "kräver" att du dricker så har du fel umgänge helt enkelt.

Bao
2005-09-30, 18:29
Satsar man så satsar man... du kan inte satsa helhjärtat och sen dricka till middag o ha dig. Sen har det lite med mål att göra, hur stora är dina mål? Ju större ju mer seriös måste du vara. Och om ditt sociala liv "kräver" att du dricker så har du fel umgänge helt enkelt.

Vad är det där för struntprat? Det är ju precis som att säga "gymmar man så gymmar man" Gymmar man inte 5 dagar i veckan kan man lika gärna strunta i det. Larvigt. Klart som korvspad att man kan göra en satsning som passar en själv. Och om dina kompisar bara låter dig sitta hemma och ruttna utan att lyfta ett finger för att få med dig ut så kanske du har fel umgänge.

Själv tror jag att 3-4 öl nån gång då och då inte alls påverkar ditt träningsresultat märkvärt negativt, tvärt om så tror jag det kan finnas posivitva effekter i det också. Jag brukar själv känna mig mer motiverad än någonsin efter jag har druckit lite och tränar mer effektivt, hårdare och ha rent allmänt bättre pass än vad jag normalt har.

mini_Arnold
2005-09-30, 18:43
Själv tror jag att 3-4 öl nån gång då och då inte alls påverkar ditt träningsresultat märkvärt negativt
Nån som sagt nåt annat? Eller du bara tycker till som alla vi andra?
*popcorn*

Bao
2005-10-01, 17:48
Nån som sagt nåt annat? Eller du bara tycker till som alla vi andra?
*popcorn*

Beast har ju uppenbarligen en annan åsikt. Men det det var nog mest för att tycka till och hålla mig lite till tråden :)

Boven
2005-10-01, 18:02
Jag tycker att man kan gå ut och dricka sig salongberusad nån gång då och då, utan att det går sämre att träna. Se bara till att dricka mycket vatten under tiden och efter så att du inte sitter på vätskebrist dagen efter. För bara nån procents vätskebrist sänker prestationförmågan en hel del...

/Live fast and die young!!

Beast
2005-10-01, 18:15
Vad är det där för struntprat? Det är ju precis som att säga "gymmar man så gymmar man" Gymmar man inte 5 dagar i veckan kan man lika gärna strunta i det. Larvigt. Klart som korvspad att man kan göra en satsning som passar en själv. Och om dina kompisar bara låter dig sitta hemma och ruttna utan att lyfta ett finger för att få med dig ut så kanske du har fel umgänge.

Själv tror jag att 3-4 öl nån gång då och då inte alls påverkar ditt träningsresultat märkvärt negativt, tvärt om så tror jag det kan finnas posivitva effekter i det också. Jag brukar själv känna mig mer motiverad än någonsin efter jag har druckit lite och tränar mer effektivt, hårdare och ha rent allmänt bättre pass än vad jag normalt har.

Haha struntprat? Så är det med allt i livet, för att bli bra måste man satsa och för att bli bäst måste man satsa hårdast. Men det kanske inte du är medveten om. Om DU är nöjd med mediokra resultat så är det upp till dig, det finns fler som inte är det. Och vad är det för fel på dig om du inte tror man kan gå ut UTAN att dricka? Packa med mat och sen drar man iväg om man pallar. Om du sen missade så frågade jag hur seriös han är? Har han planer på att kanske tävla så får man nog prioritera om, klarar man inte det så kan man lägga det på en må bra nivå bara.

mini_Arnold
2005-10-01, 18:24
Haha struntprat? Så är det med allt i livet, för att bli bra måste man satsa och för att bli bäst måste man satsa hårdast. Men det kanske inte du är medveten om. Om DU är nöjd med mediokra resultat så är det upp till dig, det finns fler som inte är det. Och vad är det för fel på dig om du inte tror man kan gå ut UTAN att dricka? Packa med mat och sen drar man iväg om man pallar. Om du sen missade så frågade jag hur seriös han är? Har han planer på att kanske tävla så får man nog prioritera om, klarar man inte det så kan man lägga det på en må bra nivå bara.
Tack för att såna som dig fortvarande existerar! :hbang:

Liten Men Fet
2005-10-01, 18:41
Haha struntprat? Så är det med allt i livet, för att bli bra måste man satsa och för att bli bäst måste man satsa hårdast. Men det kanske inte du är medveten om. Om DU är nöjd med mediokra resultat så är det upp till dig, det finns fler som inte är det. Och vad är det för fel på dig om du inte tror man kan gå ut UTAN att dricka? Packa med mat och sen drar man iväg om man pallar. Om du sen missade så frågade jag hur seriös han är? Har han planer på att kanske tävla så får man nog prioritera om, klarar man inte det så kan man lägga det på en må bra nivå bara.

Precis det handlar ju om vad man prioriterar, träningen eller kanske resten av livet åxå. Vill han bli BÄST så är det klart han ska lägga upp hela sitt liv runt träningen men hur jävla kul är det?
Precis som om du vill bli bäst på att jobba, göra ordentlig karriär kanske man bör jobba 80 timmars vecka.
Ska du ha mest ungar i hela världen ska du nog enbart ****** så mycket du bara kan.

Normala människor har nog utrymme för både en och två öl i veckan, kanske dom t o m hinner umgås med den eventuella flickvännen dom har skaffat genom sitt normala sociala liv.
Om livet bara handlar om träningen så kommer det skita sig när man tränat ett par år och kanske skadar sig så man måste sitta hemma en månad. Oj inga kompisar eller fritidsaktiviteter kvar..

När jag dör så ska jag tänka på allt roligt jag gjort i mitt liv och inte att jag var starkast på det lokala gymmet.

Men det handlar ju om vad man prioriterar. Vänner, flickor eller stor bicep?

mini_Arnold
2005-10-01, 18:55
Precis det handlar ju om vad man prioriterar, träningen eller kanske resten av livet åxå. Vill han bli BÄST så är det klart han ska lägga upp hela sitt liv runt träningen men hur jävla kul är det?
Alla tycker inte som dig, tänkt på det? Ex: Inte kul för dig men kul för mig. :)

Normala människor har nog utrymme för både en och två öl i veckan, kanske dom t o m hinner umgås med den eventuella flickvännen dom har skaffat genom sitt normala sociala liv.
Varför behöver det ena utesluta det andra? Och varför måste man dricka bara för att ens polare dricker? Om ens polare verkligen kräver att man dricker, inte förstår att man inte vill dricka pga byggning eller andra skäl så bör man verkligen börja leta efter nya vänner.
För riktiga vänner ställer upp oavsett och dom förstår. Kanske inte först men det kommer!


Om livet bara handlar om träningen så kommer det skita sig när man tränat ett par år och kanske skadar sig så man måste sitta hemma en månad. Oj inga kompisar eller fritidsaktiviteter kvar..
Bara för att man är seriös med träningen betyder inte att man går runt och är sur mot allt och alla, inkl sina vänner.. mår man bara bra av att vara seriös(för vissa gör faktiskt det?!) så är det ju bara bra för då kanske den glädjen sprids till vännerna o så blir även dom glada för ens skull. :)
Finns gott om likasinnade byggarpolare man kan skaffa sig under sin uppväxt. Eller åtminstone förstående polare.

GymTT
2005-10-01, 19:19
Gör som jag.

Mina polare jag är ute med krökar varje helg. Jag krökade aldrig förut, under ett år. Man har alltid så mycket roligare när man dricker lite ( nästan alla tror jag ) Så därför bestämde jag mig för att kröka ett par tre fyra fem gånger per år.
Det tycker jag är bra! då är man riktigt seriös, ändå kan man dricka då ibland vid stora tillställningar.

Kör hårt...

Toel
2005-10-01, 20:19
Gör som jag.

Mina polare jag är ute med krökar varje helg. Jag krökade aldrig förut, under ett år. Man har alltid så mycket roligare när man dricker lite ( nästan alla tror jag ) Så därför bestämde jag mig för att kröka ett par tre fyra fem gånger per år.
Det tycker jag är bra! då är man riktigt seriös, ändå kan man dricka då ibland vid stora tillställningar.

Kör hårt...

Va? Varför står det nykterist i din signatur?

Beast
2005-10-02, 00:03
Mini_Arnold: Inga problem ;)
Amen snälla.....
Du har rätt i en grej, det att ska man bli bäst på nåt måste man satsa, resten har du fel i. Det ÄR jävligt kul att köra fullt ut på träningen, resten kanske blir lite mindre prioriterat men då man gör det man älskar blir det verkligen inte så med allt? Vissa tofflar, andra bygger.
Varför ska öl/vin/sprit vara en del av livet? Och hur kan pojkarna på detta forumet sitta o snacka om att man kan supa men inte äta en hamburgare, fan lär er nåt först.

Sen när kan man inte ha vänner samtidigt som man är seriös byggare? Då borde det gälla allt eller? Som du sa kärriarlivet o.s.v?

Oj, va hemma hoss en byggarpolare nyss... kanske jag inte kan för jag är seriös? (och för övrigt gick det perfekt att hålla alla måltider)

Liten Men Fet
2005-10-02, 01:30
Men det ni säger nu är att ni har ett liv precis som mig, det jag reagerade på tidigt i träden var att så fort man tar en öl så är inte träningen seriös, då går man inte in för den, man satsar inte.

Jag tar min träning seriöst och jag kan gå ut när jag vill och ta nån öl och jag hinner med polare och plugg.
Jag dricker mycket mindre nu än vad jag gjorde för något år sedan, jag äter bättre och tränar bättre. Jag får bra resultat, kompisar och släkt ser att man blivit stadigare på sista tiden och det är kul.

Sen kommer någon tonåring (generalisering) på ett internet forum och säger att jag inte är seriös i träningen för att jag inte skippar alkohol helt!?
Klart jag måste skriva irriterande foruminlägg då.

Ni som är så seriösa på att skippa all alkohol har ni börjat skippa handtrallor och sex åxå, annars kan ni ju inte satsa allt.

mini_Arnold
2005-10-02, 07:43
Ni som är så seriösa på att skippa all alkohol har ni börjat skippa handtrallor och sex åxå, annars kan ni ju inte satsa allt.
Att göra 7 av 10 saker på seriös-byggare-lista är bättre än 6 av 10 :)
Och du borde inte jämföra alkohol med orgasm.

Liten Men Fet
2005-10-02, 08:47
Att göra 7 av 10 saker på seriös-byggare-lista är bättre än 6 av 10 :)
Och du borde inte jämföra alkohol med orgasm.

Det vara pga de där studierna där nån visar att testosteron nivåerna skjuter i höjden efter typ 1 vecka celibat.

Vi kanske lugnt kan konstatera att vi har lite olika uppfattning om hur skadligt det är för träningen att ta nån öl på puben nån gång i månaden. Jag aldrig sett någon studie som visar hur skadligt det är.
Tycker heller inte att man ska behöva lägga om hela sitt liv efter träningen för att kunna kallas seriös, för många är det här en hobby och dom får bra resultat ändå. Ska man sikta på att bli BÄST på att lyfta skrot eller störst så är det ju en annan femma, men det är få på det här forumet som siktar på det.

Nu har jag sagt mitt iallafall.

z_bumbi
2005-10-02, 09:56
Ska man sikta på att bli BÄST på att lyfta skrot eller störst så är det ju en annan femma, men det är få på det här forumet som siktar på det.

Eller så kan man fråga Finnpower om finlandskryssningar samt dörrnycklar och därmed inse att visst intag av alkohol inte hindrar en i utvecklingen på sikt :D

Att dricka en öl till maten en gång i veckan kommer inte att göra någon skillnad, att dricka några öl på krogen en gång i månader gör inte heller det någon skillnad som är märkbar.

Men sen blir gränsen flytande när det börjar ha betydelse och att som en del säga att de satsar när de är ute på krogen varje helger och drar i sig rejält med alkohol köper jag inte oavsett vilken idrott det är.

Zakath
2005-10-02, 11:32
Gör som jag.

Mina polare jag är ute med krökar varje helg. Jag krökade aldrig förut, under ett år. Man har alltid så mycket roligare när man dricker lite ( nästan alla tror jag ) Så därför bestämde jag mig för att kröka ett par tre fyra fem gånger per år.
Det tycker jag är bra! då är man riktigt seriös, ändå kan man dricka då ibland vid stora tillställningar.

Kör hårt...



Ehem, och varför är du då fortfarande med i SSN?
Ändra gärna din signatur tills du kommer på bättre tankar ;)

Beast
2005-10-02, 13:31
Liten: Hur blond får man bli? Sen NÄR kan man inte ha ett liv för man satsar på något? Däremot är alkohol inte en del av en byggares liv så är det bara. Om du sen gämför alkohol med sex, en biologisk drift och ingen påhittad som att vilja dricka, då är det nog du som har problemen.
Om du nu tycker det är så ok att dricka varför skar du ner?

Liten Men Fet
2005-10-02, 22:38
Liten: Hur blond får man bli? Sen NÄR kan man inte ha ett liv för man satsar på något? Däremot är alkohol inte en del av en byggares liv så är det bara. Om du sen gämför alkohol med sex, en biologisk drift och ingen påhittad som att vilja dricka, då är det nog du som har problemen.
Om du nu tycker det är så ok att dricka varför skar du ner?

Jag har sandré färgat hår, jag har inte sagt att man inte kan ha ett liv när man satsar på något. Det är NI som sagt att om man tar en öl på puben så satsar man inte.

De som brukat alkohol under en tid inser att det finns olika nivår av drickande, tidig gymnasie tid när det krökas nåt så in i H-E på allt som går att få tag i. Till lite mognare drickande när man som mig är ute och tar några öl nån gång i månaden. Det är väldigt sällan jag har någon baksmälla efter dom här "vanliga" kvällarna, sen händer det att det blir rätt hårt nån gång per halvår.

Om du inte kan inse eller inte vill inse att det finns olika nivåer så är du inte tillräckligt begåvad för att diskutera det här serös och bör heller inte kalla mig blond.

Zealot
2005-10-02, 22:56
Ehem, och varför är du då fortfarande med i SSN?
Ändra gärna din signatur tills du kommer på bättre tankar ;)

Busted! :devil:

Liten Men Fet
2005-10-02, 23:37
Däremot är alkohol inte en del av en byggares liv så är det bara.

Var i H-E har du läst det? Står det i den officiella deklarationen om vad en byggare är eller är det något du har hittat på själv?

Ska vi komma överens om en definition av vad "byggare" är så kan vi gå ut och göra en enkät undersökning om deras alkoholvanor.
För mig är en byggare antingen någon som går på gymmet för att bygga upp sin kropp så han/hon blir större och starkare eller så är det någon som arbetar med att bygga hus, därav är han/hon en byggare.

Men ok, vill du tycka att du är mycket bättre för att du inte dricker alkohol och grunda alla dina ökningar på det så go ahead and knock your self out. Akta bara så du inte snubblar när du går där med näsan i skyn.

fat_joe
2005-10-02, 23:50
Liten: Hur blond får man bli? Sen NÄR kan man inte ha ett liv för man satsar på något? Däremot är alkohol inte en del av en byggares liv så är det bara. Om du sen gämför alkohol med sex, en biologisk drift och ingen påhittad som att vilja dricka, då är det nog du som har problemen.
Om du nu tycker det är så ok att dricka varför skar du ner?

Nyss var det satsar man så satsar man, men det gäller tydligen inte när det inte passar sig ?

Till trådskaparen : sluta tönta runt vill du dricka så drick , vill du inte så skit i det . Du kommer inte märka nån skillnad

mini_Arnold
2005-10-03, 06:11
Men ok, vill du tycka att du är mycket bättre för att du inte dricker alkohol och grunda alla dina ökningar på det så go ahead and knock your self out.
Det är lite så för mig att om jag nångång känner mig missnöjd med min tillväxt/ökning i vikter vill jag ha så lite att skylla på som möjligt.
Samma när man deffar. Jag vill inte ha nåt att skylla på när jag är missnöjd mer än:
-byt övningar
-tränare hårdare
-sov längre
-ät mer
(-runka mindre)
Listan blir bara större om jag dricker alkohol..
Bara en liten och ogrovs mans åsikt. :)

Beast
2005-10-03, 13:33
Att ni är så tröga och gämför en biologisk drigt med en socialt påverkbar (i era fall) effekt gör att man inte ens vill diskutera med er.

Vi får väl helt enkelt se vem som går längst.

mini_Arnold
2005-10-03, 14:36
Att ni är så tröga och gämför en biologisk drigt med en socialt påverkbar (i era fall) effekt gör att man inte ens vill diskutera med er.

Vi får väl helt enkelt se vem som går längst.
Om du vore en tjej hade jag köpt dig en ring och friat.
:hbang:

oxenia
2005-10-04, 13:47
Ja ni...va ska man säga... *screwy*
Jag säger inte att man måste dricka alkohol men att menna att man inte är serjös för att man dricker alkohol nån gång är så sjukt att ja saknar ord..
Jaa vet folk som tävlar som går ut och festar och dricker och kan koppla bort träningen helt nån gång då och då och ändå bli gryma på scen...man behöver ju inte göra det under deffen in för en tävling osv..precis som en hockey spelar som kanske låter bli att supa en vecka innan en viktig match tex.
och tävlar man inte så...ja behöver ja änns förklara?
världen skulle gå under om alla va så extrema och hade så sjuk syn på sin träning..vilken jag tror måste bero på nått i uppväxten...

Ja tycker jag satsar och är serjös fast ja går ut nån gång och tar några öl och äter nån mat som inte är vägd och kcal mätt....

ja blir glad av att läsa när folk har en sund syn på sin träning

kanske inte det bästa ja kan skriva när ja precis kommit hitt men ja blir bara så jäv*a förbannad....

sköter man allt till 100% 345 dagar om året och resten inte så ser ja mig som mycket serjös ändå...att helt koppla bort träningen kan ju göra att man kommer till gymmet mer taggad än någonsin..gör i alla fall ja *flex* och ja hoppas dom flesta kan hålla med mig om de...

mvh/oxenia

oxenia
2005-10-04, 16:36
många som läser få som skriver

mini_Arnold
2005-10-04, 17:24
Ja ni...va ska man säga... *screwy*
Jag säger inte att man måste dricka alkohol men att menna att man inte är serjös för att man dricker alkohol nån gång är så sjukt att ja saknar ord..
Jaa vet folk som tävlar som går ut och festar och dricker och kan koppla bort träningen helt nån gång då och då och ändå bli gryma på scen...man behöver ju inte göra det under deffen in för en tävling osv..precis som en hockey spelar som kanske låter bli att supa en vecka innan en viktig match tex.
och tävlar man inte så...ja behöver ja änns förklara?
världen skulle gå under om alla va så extrema och hade så sjuk syn på sin träning..vilken jag tror måste bero på nått i uppväxten...

Ja tycker jag satsar och är serjös fast ja går ut nån gång och tar några öl och äter nån mat som inte är vägd och kcal mätt....

ja blir glad av att läsa när folk har en sund syn på sin träning

kanske inte det bästa ja kan skriva när ja precis kommit hitt men ja blir bara så jäv*a förbannad....

sköter man allt till 100% 345 dagar om året och resten inte så ser ja mig som mycket serjös ändå...att helt koppla bort träningen kan ju göra att man kommer till gymmet mer taggad än någonsin..gör i alla fall ja *flex* och ja hoppas dom flesta kan hålla med mig om de...

mvh/oxenia
Jag menar inte att man är oseriös bara för att man dricker alkohol. Sköter man det mesta någorlunda får man helt klart acceptabla och kanske t.o.m utmärkta resultat.
Men för mig som inte ens tycker om alkohol är det enkelt att avstå.
Alla har inte samma syn på vad seriös byggning innebär. Det gör inget.
Och jag håller inte med om att världen hade gått under bara för att man inte dricker alkohol. Fast vissa kanske behöver alkohol för att må bättre? Jag vet inte.
Får räcka här för tillfället.

fat_joe
2005-10-04, 20:08
Att ni är så tröga och gämför en biologisk drigt med en socialt påverkbar (i era fall) effekt gör att man inte ens vill diskutera med er.

Vi får väl helt enkelt se vem som går längst.


Fortfarnde så kan du hålla dig ifrån dina "biologiska drifter" precis som du kan hålla dig borta från alkohol så förstår inte varför det där inte ska vara jämförbart.

Liten Men Fet
2005-10-04, 23:21
Att ni är så tröga och gämför en biologisk drigt med en socialt påverkbar (i era fall) effekt gör att man inte ens vill diskutera med er.

Vi får väl helt enkelt se vem som går längst.

Det är ju inte det jag diskuterar med dig, det jag diskuterar är att jag tycker att man kan vara seriös fast man dricker nån öl ibland och du verkar slå bakut då.

Jag har inte sagt att jag hellre skulle dricka alkohol istället för att ha sex.

Du kommer säkert gå mycket längre än mig för jag ser träningen som en del av mitt liv, något jag gör för att må bra när jag har tid.
Jag anpassar träningen efter livet och inte livet efter träningen ty jag är glad men seriös motionär.
Om det gör dig lycklig så kan jag bara gratulera att du är så lättroad och får så mycket ut av att lyfta tunga saker, det räcker inte för mig.

@mini_Arnold: Om du inte tycker om effekten av alkohol eller smaken och väljer bort den för att få bättre resultat av träningen förstår jag dig fullständigt och respekterar. Effekten av alkohol har ingen egenvärde i sig men i rätt sociala situation kan det ha positiva effekter, för mig iallafall.
Men nu halkade jag lite offtopic.

Beast
2005-10-05, 01:05
Det sjuka är att ni "måste" dricka i vissa tillfällen, det förstår jag inte.

Fat joe: Men fattar du inte själv vad skillnaden mellan dessa är? Läs på vad biologiskt och socialt är så kankse vi diskuterar vidare om du lär dig nåt.

Oxenia: Orkar inte svara på ditt "serjösa" inlägg

Liten: Jag har inte sagt att man inte kan vara seriös fast man dricker, men däremot står jag fast vid att man kommer längre ju hårdare man satsar och för att bli bäst.... sålångt måste du hålla med mig.

Mr. Moose
2005-10-05, 04:37
En diskution som aldrig kommer att leda någonstans!!

Det är skillnad på bruk o missbruk! Om jag skulle gå ut o käka en stek o ville ha ett glas rödvin istället för isvatten, skulle det ge någon som helst skillnad på träningsresultatet i nästa pass? NEJ.

Om jag drack två flaskor vin till steken så skulle resultatet vara annorlunda.

Lär er att leva. Allt i moderation. Få balans i era liv.

Ni kommer förstå bättre om några år! with age comes wisdom.

Claes

Liten Men Fet
2005-10-05, 13:11
Det sjuka är att ni "måste" dricka i vissa tillfällen, det förstår jag inte.

Liten: Jag har inte sagt att man inte kan vara seriös fast man dricker, men däremot står jag fast vid att man kommer längre ju hårdare man satsar och för att bli bäst.... sålångt måste du hålla med mig.

Jag "måste" inte dricka varje gång jag är ute eller varje gång det är fredag eller lördag, hade jag varit tvungen att göra det då skulle jag haft problem.

Om du tycker man kan vara seriös fast man dricker då och då så ligger vi på samma våglängd och jag håller med om att om man ska satsa ALLT på styrketräningen och verkligen optimera för det så ska man nog skippa alkoholen.


Annars så tycker jag Mr. Moose lyckades utrycka det jag försök få fram väldigt bra! Tack!

MrBoris
2005-10-05, 14:17
Jag "måste" inte dricka varje gång jag är ute eller varje gång det är fredag eller lördag, hade jag varit tvungen att göra det då skulle jag haft problem.

Fasen då kanske jag är omedveten alkoholist :cryout: Jag måste dricka varje Fredag!

Liten Men Fet
2005-10-05, 14:36
Fasen då kanske jag är omedveten alkoholist :cryout: Jag måste dricka varje Fredag!

Ta 2 vita veckor och testa, kan du inte hålla det så kanske du ska ta en funderare.
Jag vill supa ner mig på måndagar när veckan drar igång igen. :)

fat_joe
2005-10-05, 15:17
Fat joe: Men fattar du inte själv vad skillnaden mellan dessa är? Läs på vad biologiskt och socialt är så kankse vi diskuterar vidare om du lär dig nåt.

,

men jag fattar skillnaden , och går fortfarande att avstå från

Beast
2005-10-05, 15:43
Mr. Moose: Visst är det skillnad men som jag sagt hundra ggr i denna tråden många bäckar små, om man inte skippar måltiderna... inte skippar träningen, inte röker, dricker och har sig då kommer man längre. Om hur många år ska jag kontakta dig och bekräfta att jag kör likadant?

Liten: Ja då förstår vi varandra, en polare ska upp på SM nu och kommer antagligen vinna sin klass. Han kan ta sig nån öl (ytterst sällan) men jag ska ju då gå om honom så det gäller att ligga i ;)