handdator

Visa fullständig version : Spåra en person.


Kaboffastar
2005-09-30, 00:18
Det är en kille i skåne som säger att han ska komma å döda mig osv osv.

Han säger att han har grymt förflutet som kriminell och att han SKA komma å hälsa på.

Han vet vad jag heter på lunar, ( där har jag fake län / stad inskrivet ) inga personuppgifter. ( Han tror att jag bor ca 40 mil ifrån där jag faktiskt bor. )

Han vet vad jag heter i förnamn.

Han vet vad jag har för mailadress.

Han har en bild på mig.

Nu till frågan, kan han hitta mig ? ( På annat sätt än att viga sitt liv åt att åka runt i sverige å visa bilden för allt å alla ? )

Nyfiken.

PowPow
2005-09-30, 00:31
Det är en kille i skåne som säger att han ska komma å döda mig osv osv.

Han säger att han har grymt förflutet som kriminell och att han SKA komma å hälsa på.

Han vet vad jag heter på lunar, ( där har jag fake län / stad inskrivet ) inga personuppgifter. ( Han tror att jag bor ca 40 mil ifrån där jag faktiskt bor. )

Han vet vad jag heter i förnamn.

Han vet vad jag har för mailadress.

Han har en bild på mig.

Nu till frågan, kan han hitta mig ? ( På annat sätt än att viga sitt liv åt att åka runt i sverige å visa bilden för allt å alla ? )

Nyfiken.

Hrm.. det borde han inte. Såvida han inte haxar och får reda på ditt ip-nummer. Hur det skulle gå till vet jag dock inte.

Vad är det för någon mailadress du har? Typ hotmail, eller?

grisbil3n
2005-09-30, 00:32
Det är en kille i skåne som säger att han ska komma å döda mig osv osv.

Han säger att han har grymt förflutet som kriminell och att han SKA komma å hälsa på.

Han vet vad jag heter på lunar, ( där har jag fake län / stad inskrivet ) inga personuppgifter. ( Han tror att jag bor ca 40 mil ifrån där jag faktiskt bor. )

Han vet vad jag heter i förnamn.

Han vet vad jag har för mailadress.

Han har en bild på mig.

Nu till frågan, kan han hitta mig ? ( På annat sätt än att viga sitt liv åt att åka runt i sverige å visa bilden för allt å alla ? )

Nyfiken.

Men herregud, kan ju säga som så att folk som hotar över internet och dessutom ska bedyra sin farlighet på alla sätt o vis behöver man inte oroa sig för. Han vet vad du heter på lunar? :laugh:

PowPow
2005-09-30, 00:36
Men herregud, kan ju säga som så att folk som hotar över internet och dessutom ska bedyra sin farlighet på alla sätt o vis behöver man inte oroa sig för. Han vet vad du heter på lunar? :laugh:

I många fall ja. Men det betyder inte att det är en omöjlighet att det är allvar. Även om jag dock inte tror (och absolut inte hoppas) att det är det.

Kaboffastar
2005-09-30, 00:37
Men herregud, kan ju säga som så att folk som hotar över internet och dessutom ska bedyra sin farlighet på alla sätt o vis behöver man inte oroa sig för. Han vet vad du heter på lunar? :laugh:

Ja men det ja menar.. han vet ju inte ett skit om mig, är bara intresserad/ nyfiken på hur man skulle göra OM de nu skulle gå.

Kaboffastar
2005-09-30, 00:37
Hrm.. det borde han inte. Såvida han inte haxar och får reda på ditt ip-nummer. Hur det skulle gå till vet jag dock inte.

Vad är det för någon mailadress du har? Typ hotmail, eller?

vanlig hotmail ja.

Pressarn
2005-09-30, 00:41
Tror du att det finns någon farlig typ på lunar? Det måste vara dagens :)

Och... såna som är stora och tuffa bakom datorskärmen förtjänar stryk så jag tycker faktiskt inte synd om dig. Så det så !

Spannmål
2005-09-30, 00:50
Har du muckat med fel kille på lunar? Hur dissade du honom?¨

Eller är det någon gammal internetflamma som du har cammat och så med?

Pressarn
2005-09-30, 00:51
Har du muckat med fel kille på lunar? Hur dissade du honom?¨

Eller är det någon gammal internetflamma som du har cammat och så med?
:laugh:

Kaboffastar
2005-09-30, 00:51
Tror du att det finns någon farlig typ på lunar? Det måste vara dagens :)

Och... såna som är stora och tuffa bakom datorskärmen förtjänar stryk så jag tycker faktiskt inte synd om dig. Så det så !

"Tror du att det finns någon farlig typ på lunar? Det måste vara dagens"

En en gång, _Jag_ _var_ _bara_ _nyfiken_ _på_ _om_ _det_ _GICK!!_.

"Och... såna som är stora och tuffa bakom datorskärmen förtjänar stryk så jag tycker faktiskt inte synd om dig. Så det så"

Haha du har väl inte den blekaste aning om va vi snacka om va ? stor och tuff jadu...

Kaboffastar
2005-09-30, 00:54
Har du muckat med fel kille på lunar? Hur dissade du honom?¨

Eller är det någon gammal internetflamma som du har cammat och så med?

Hihi skoj du är :D läs tråden, ge fan i att göra dig lustig på andras bekostnad.
trött jag bliiiiiiiiiir på att ingen(läs nästan ingen) kan vara seriös på detta forum.

grisbil3n
2005-09-30, 00:55
I många fall ja. Men det betyder inte att det är en omöjlighet att det är allvar. Även om jag dock inte tror (och absolut inte hoppas) att det är det.

Lika stor chans som att vinna storvinst på lotto, men det förekommer ju så jag rådet Kabo att beväpna sig!

Pressarn
2005-09-30, 00:56
Ursäkta mig då men jag har inte speciellt höga tankar om någon som har lunar. Och att någon hotar dig till livet över lunar? Hah... risken är nog större att en katt käkar upp dig nästa gång du går ut. Alltså, oroa dig inte.

Men...! Ja, han kan hitta dig om han är super duper jättekriminell och farlig hacker. Är det troligt att en hacker/mördare hänger på lunar och vill döda just dig?

Kaboffastar
2005-09-30, 00:58
Ursäkta mig då men jag har inte speciellt höga tankar om någon som har lunar. Och att någon hotar dig till livet över lunar? Hah... risken är nog större att en katt käkar upp dig nästa gång du går ut. Alltså, oroa dig inte.

Men...! Ja, han kan hitta dig om han är super duper jättekriminell och farlig hacker. Är det troligt att en hacker/mördare hänger på lunar och vill döda just dig?

Aja SKIT samma om du läser om hela skiten så ser du att det bara står att han vet vad jag _heter_ på lunar... ja snacka med grabben på msn om det gör saken bättre.

Pressarn
2005-09-30, 00:59
Aja SKIT samma om du läser om hela skiten så ser du att det bara står att han vet vad jag _heter_ på lunar... ja snacka med grabben på msn om det gör saken bättre.
Han skulle kunna kolla upp ditt ip, hamna i säng med Henrik Pontén, ta reda på var du bor och knacka på din dörr nästa dag.

grisbil3n
2005-09-30, 00:59
Asså nu tolkade man ju det som att du var rätt orolig, kan tänka mig att det är obehaligt första gången man blir hotad, oavsett i vilken form.

Pressarn
2005-09-30, 01:03
Asså nu tolkade man ju det som att du var rätt orolig, kan tänka mig att det är obehaligt första gången man blir hotad, oavsett i vilken form.
Sen vänjer man sig eller? :) Lite gör man iofs...

Skulle man någon gång bli mördad så tror jag inte att man skulle bli hotad till döden över lunar först.

Sov lugnt!

grisbil3n
2005-09-30, 01:05
Sen vänjer man sig eller? :) Lite gör man iofs...

Skulle man någon gång bli mördad så tror jag inte att man skulle bli hotad till döden över lunar först.

Sov lugnt!

Ja man kanske inte hoppar högt så fort någon skriver lite dumheter över lunarstorm eller msn i fortsättningen? Va lite så jag menade. Natt pårej.







JAG SKA DÖDA DIG HÖR DU DET, JAG VET VAD DU NICKAR PÅ KOLLO!

Peter-N1
2005-09-30, 01:05
Det är en kille i skåne som säger att han ska komma å döda mig osv osv.

Han säger att han har grymt förflutet som kriminell och att han SKA komma å hälsa på.

Han vet vad jag heter på lunar, ( där har jag fake län / stad inskrivet ) inga personuppgifter. ( Han tror att jag bor ca 40 mil ifrån där jag faktiskt bor. )

Han vet vad jag heter i förnamn.

Han vet vad jag har för mailadress.

Han har en bild på mig.
Nu till frågan, kan han hitta mig ? ( På annat sätt än att viga sitt liv åt att åka runt i sverige å visa bilden för allt å alla ? )

Nyfiken.


Kan han hitta dig?

Han vet ditt nick på Lunar.
Det kommer han inte långt med om det inte innehåller ditt efternamn.

Han vet ditt förnamn.
Kommer han ingenstans med.

Han vet vad du har för mailadress.
Spelar ingen roll så länge det inte innehåller ditt efternamn.

Han har din bild.
Så länge han inte visar det i TV3:s EFTERLYST så borde du gå säker.

Det enda han kan göra är att spåra din IP adress. Men klarar han det så är han ingen "grym kriminell" utan snarare en 13 åring på 12 kg.

Så du kan sova lugnt på nätterna. :sleep:

PowPow
2005-09-30, 01:11
Men ip borde man väl ganska lätt kunna få tag på genom msn, väl?
Kommer iaf ihåg att det var jätteenkelt på icq .

Du har inte ditt efternamn reggat vid din mail som är kopplad till msn? Isåfall borde man ju kunna se ditt efternamn på din profil.

Spannmål
2005-09-30, 01:22
Jag var faktiskt inte heeeeelt oseriös. Jag undrar vad du har gjort för att väcka hans vrede?

Tomten
2005-09-30, 01:25
Det enda han kan göra är att spåra din IP adress. Men klarar han det så är han ingen "grym kriminell" utan snarare en 13 åring på 12 kg.


Haha, precis vad jag tänkte :D

Kaboffastar
2005-09-30, 01:30
Jag var faktiskt inte heeeeelt oseriös. Jag undrar vad du har gjort för att väcka hans vrede?

Han förolämpade min deff ;D
Jag har inte gått ner 22 kg och slitit som en idiot för att någon ska komma å skratta åt mig.
( Ja, jo, jag vet, jag är en grymt osäker person. )

Spannmål
2005-09-30, 01:35
Han förolämpade min deff ;D
Jag har inte gått ner 22 kg och slitit som en idiot för att någon ska komma å skratta åt mig.
( Ja, jo, jag vet, jag är en grymt osäker person. )

Ok, det var ganska lame av honom. Men du måste ha givit honom en rejäl avhyvling om han seriöst vill dräpa dig.

Peter-N1
2005-09-30, 01:40
Han förolämpade min deff ;D
Jag har inte gått ner 22 kg och slitit som en idiot för att någon ska komma å skratta åt mig.
( Ja, jo, jag vet, jag är en grymt osäker person. )

Vad gör du på Lunar överhuvudtaget? Det är väl bara barn där?

Håll dig till ett moget forum, som det här tex.

bolt
2005-09-30, 01:42
Vad gör du på Lunar överhuvudtaget? Det är väl bara barn där?

Håll dig till ett moget forum, som det här tex.

;)

Kaboffastar
2005-09-30, 15:07
Ok, det var ganska lame av honom. Men du måste ha givit honom en rejäl avhyvling om han seriöst vill dräpa dig.

haha nja.. inte så farligt.. var väl nåt om hans intelligens osv, han hade tydligen inte gått is kolan alls och suttit inna å allt var de var. så han tog typ illa upp.

Fatalist
2005-09-30, 15:11
Polisanmäl han? Är det via luanr åker han ju dit, förhoppningsvis annars också

Pudzianovski
2005-09-30, 15:12
haha nja.. inte så farligt.. var väl nåt om hans intelligens osv, han hade tydligen inte gått is kolan alls och suttit inna å allt var de var. så han tog typ illa upp.

Vad har han för nick?

/Stolt lunaranvändare

Yankeee
2005-09-30, 15:14
Är det jense du har muckat med?

mini_Arnold
2005-09-30, 15:15
vanlig hotmail ja.
Hot mail. :D

Vad vet du om honom? Tillräckligt mycket för att anmäla?

Dumleman
2005-09-30, 15:17
Är han bra på "social enginering" så kan han hitta dig, om det är en ihärdig jävel som du har fått efter dig eftersom han vet hur du ser ut och heter m.m.

Allan
2005-09-30, 15:37
Eftersom det rör sig om en Lunaranvändare så gör du en abuseanmälan till ansvarig där. Det måste du göra om du på något sätt tänker gå vidare med det här. Hot på Internet ska man ta itu med på en gång.


allan

rememberence
2005-09-30, 15:56
Men ip borde man väl ganska lätt kunna få tag på genom msn, väl?

skicka något till personen och kolla netstat :D

Nismo
2005-09-30, 16:29
Det är en kille i skåne som säger att han ska komma å döda mig osv osv.

Han säger att han har grymt förflutet som kriminell och att han SKA komma å hälsa på.

Han vet vad jag heter på lunar, ( där har jag fake län / stad inskrivet ) inga personuppgifter. ( Han tror att jag bor ca 40 mil ifrån där jag faktiskt bor. )

Han vet vad jag heter i förnamn.

Han vet vad jag har för mailadress.

Han har en bild på mig.

Nu till frågan, kan han hitta mig ? ( På annat sätt än att viga sitt liv åt att åka runt i sverige å visa bilden för allt å alla ? )

Nyfiken.

Vill han verkligen, så självklart kan han det.

Metal_boy_
2005-09-30, 16:36
Såna där idioter brukar bli knäpptysta när man säger "ok vi gör up tid och plats så ska jag trycka ner Joltkolan i halsen på dig" :laugh:

aliquis
2005-09-30, 17:02
Tror risken är rätt liten ja, vilket inte undantar att ett fåtal personer säkert faktiskt KAN ta reda på vem du är.

Mass-Tech
2005-09-30, 17:23
Har du otur kan han hitta dig genom skolkatalogen, men risken till det är jävligt liten plus att det tar en jävla massa tid.

Jense
2005-09-30, 18:23
jo men vad heter han på lunarstorm?

vad har du för info om han

och framförallt, vad har du gjort honom

Peter-N1
2005-09-30, 18:47
haha nja.. inte så farligt.. var väl nåt om hans intelligens osv, han hade tydligen inte gått is kolan alls och suttit inna å allt var de var. så han tog typ illa upp.

Inte för att vara taskig, men ni verkar ha betett er lite barnsligt bägge två.

Lizard
2005-09-30, 18:51
Peter N-1 har ju redan svarat men jag ska fylla i lite.

Han är kriminell och finns på Lunar. Svårligen är han lastgammal. På Spraydate kanske kanske..

Han ska söka upp dig - 40 mil på buss eller har han över huvud taget körkort?
Kanske han ska be en kompis(ar) följa med? DEN motiveringen vill jag höra
:laugh: "Fattaru värsta iditen mucka me mej på lunar å nu ska ni köra mig 40 mil så ja kan ge hann smäll" :laugh:
Och sen kommer de fram. Tre ryggtötta killar som går med lapp i handen för att hitta rätt och ringer på. Hur vet de att inte din storebrorsa MegaMagnus öppnar? :devil:
Nä, det där är inget att fundera över över huvud taget.

Lizard

internethjälten
2005-09-30, 19:08
Det är en kille i skåne som säger att han ska komma å döda mig osv osv.

Han säger att han har grymt förflutet som kriminell och att han SKA komma å hälsa på.

Han vet vad jag heter på lunar, ( där har jag fake län / stad inskrivet ) inga personuppgifter. ( Han tror att jag bor ca 40 mil ifrån där jag faktiskt bor. )

Han vet vad jag heter i förnamn.

Han vet vad jag har för mailadress.

Han har en bild på mig.

Nu till frågan, kan han hitta mig ? ( På annat sätt än att viga sitt liv åt att åka runt i sverige å visa bilden för allt å alla ? )

Nyfiken.

Jag orkar inte läsa hela tråden men för att svara på ditt inlägg...

Med det du skrivit ut är det inga konstigheter att få reda på vad du heter etc - tänk om denna individen har ett fakekonto och sitter och pratar med dig redan på Lunar eller på ngn annan sait och du skriver lite 'mer' än vad du borde göra... sen kan han ju snokat igenom din gästbok samt de gästböcker du skrivit i för att se om du lämnat lertrådar.

Jag vet hur man gör för jag har själv hållt på med att spåra folk...

larre
2005-09-30, 19:31
Inte för att göra dig orolig på något sätt men det går ALLTID att spåra folk på nätet Men som tidigare sagt: Ifall han klarar av dig att hitta dig på de uppgifter du säger att han har om dig så är han nog bara tungt belastad kriminellt för datorintrång eller dylikt och då har han nog inte haft så mkt tid över för att bygga muskler och slåss på krogen.

Jag tycker precis som några tidigare nämt: abuseanmälan till lunarstorm crew så kan dom göra en abuseanmälan till den ISP som han har. Då får han ett roligt brev hem ang. det han gjort sig skyldig till, personangrepp + dödshot(inga smågrejer direkt) och med lite tur så är det bara en uppkäftig snorunge som bor hos pappa och då får han nog öronen varma ska du se.

Folk måste börja förstå att man inte kan bete sig hur som helst på internet.