handdator

Visa fullständig version : Davids cablecross??


z_bumbi
2005-09-29, 19:33
Jag undrar om någon har en aning om hur långt det bör vara mellan modulerna i en cablecross från Davids (Ett gammalt märke på träningsmaskiner för de nytillkomna tittarna.)

Någon som har en sådan cablecross på gymet och har en aning om mellanrummet?

Dalì
2005-09-29, 19:34
Är de för tight ställda på ditt gym?

Ninjasmurf
2005-09-29, 19:44
Är de för tight ställda på ditt gym?
Tycker dom flesta gym ställer dom för tight, Fairing är dock undantaget.

Fast jag kanske har för långa armar

reinholdsson
2005-09-29, 19:54
Kan mäta med fötterna imorgon om jag kommer ihåg det :)

Allan
2005-09-29, 20:09
Be Bucyrus ta med sig meterstocken. Annars mäter jag på lördag.

allan

z_bumbi
2005-09-29, 20:11
Är de för tight ställda på ditt gym?

Jag har i uppdrag att klura ut hur långt ifrån varandra de bör stå för att längre personer ska kunna träna.

Dalì
2005-09-29, 20:16
Jag har i uppdrag att klura ut hur långt ifrån varandra de bör stå för att längre personer ska kunna träna.

Konsultarbete för Davids? ;) :)

Jag tycker de flesta gym har lyckats rätt bra med avstånden i cablecrossen, antagligen för att jag inte är extremt lång 187cm räcker gott iofs.

Till er övriga som har det tight om utrymme, prata med personalen på ditt gym? :thumbup:

Allan
2005-09-29, 20:20
Jag har i uppdrag att klura ut hur långt ifrån varandra de bör stå för att längre personer ska kunna träna.

Den vi har på simhallen passar i vart fall folk på 190 cm utan problem.


allan

Sverker
2005-09-30, 05:58
Jag undrar om någon har en aning om hur långt det bör vara mellan modulerna i en cablecross från Davids (Ett gammalt märke på träningsmaskiner för de nytillkomna tittarna.)




Hade inte den modelen "bilbälten" istället för stålkabel för att dra viktmagasinen. Minns att det blir extremt mjuk rörelse av dem men de går lätt av :(

z_bumbi
2005-09-30, 06:58
Hade inte den modelen "bilbälten" istället för stålkabel för att dra viktmagasinen. Minns att det blir extremt mjuk rörelse av dem men de går lätt av :(

Och det blir mycket, mycket damm att städa bort då remmarna är nötta.