handdator

Visa fullständig version : Kvinnokroppen vid deff.


everete
2005-09-29, 19:32
Jag är faktiskt helt seriös när jag frågar detta så inge lolande på mig :)

När kvinnliga byggare/fitness etc etc deffar, försvinner då bröstvävnad och allting som finns i brösten?

King Grub
2005-09-29, 19:36
Kvinnans bröst består till stor del av fettvävnad, och den kommer mycket riktigt att reduceras vid viktnedgång. "Allting som finns i brösten" stämmer dock inte, då körtlar och bindvävnad förblir opåverkade.

userfriendly
2005-09-29, 19:37
haha inte ere mkt kvar av mina tuttar iaf... :laugh:

everete
2005-09-29, 19:38
Kvinnans bröst består till stor del av fettvävnad, och den kommer mycket riktigt att reduceras vid viktnedgång. "Allting som finns i brösten" stämmer dock inte, då körtlar och bindvävnad förblir opåverkade.

hmm. tack för svar!

Men det ser ut som om de är alldeles platta? Körtlar osv. kanske inte syns så? Kommer alltså brösten att "växa" tillbaka när de går upp i vikt igen?

King Grub
2005-09-29, 19:40
Kommer alltså brösten att "växa" tillbaka när de går upp i vikt igen?

Ja.

userfriendly
2005-09-29, 19:42
allstå... rena kalla fakta:
det är inte vackert.... man ser rätt urmjölkad ut, på samma sätt som de som går ner massor får massa hud över... iaf om du har mkt bröst från början.. (vilket jag inte haft på lääääänge *rolleyes* )
Men som sagt, du får tillbaka dem sen o det kan det väl vara värt för att få vara hård i typ några timmar på scen? *screwy*

everete
2005-09-29, 19:58
allstå... rena kalla fakta:
det är inte vackert.... man ser rätt urmjölkad ut, på samma sätt som de som går ner massor får massa hud över... iaf om du har mkt bröst från början.. (vilket jag inte haft på lääääänge *rolleyes* )
Men som sagt, du får tillbaka dem sen o det kan det väl vara värt för att få vara hård i typ några timmar på scen? *screwy*


känns det verkligen som att det är värt det?

mini
2005-09-29, 20:27
känns det verkligen som att det är värt det?
vad ska man med stora bröst till? Jag längtar efter att mina blir mindre.

everete
2005-09-29, 20:44
vad ska man med stora bröst till? Jag längtar efter att mina blir mindre.

det är vackert ju.

kanske inte så bekvämt? men jaja =)

Tolkia
2005-09-29, 21:26
Stora bröst är helt klart överskattat - främst av folk som inte behöver bära omkring på dem ... ;) SÅ mysigt är det inte att ha två vattenballonger (när de börjar väga lite är detta faktiskt inte en så långsökt liknelse) på framsidan. Lagom är bäst, helt klart.

F.ö. är bröstkörtlar, alltså de körtlar där mjölken produceras, extremt små hos en icke-ammande kvinna. När man blir gravid växer de mucho muchissimo, även om inte alla får bomber i stil med Charlotte Perrellis; när man slutar amma krymper de ihop igen. Den absolut största delen av bröstet är fett, och det är därför konsistensen blir som den blir. Stora bröst som även är fasta och "studsiga" är en myt - tyvärr ... ;) (Charlotte Perrelli klarade garanterat inte det berömda "penntricket")

Doktorn
2005-10-01, 09:58
Stora bröst är helt klart överskattat - främst av folk som inte behöver bära omkring på dem ... ;) SÅ mysigt är det inte att ha två vattenballonger (när de börjar väga lite är detta faktiskt inte en så långsökt liknelse) på framsidan. Lagom är bäst, helt klart.

F.ö. är bröstkörtlar, alltså de körtlar där mjölken produceras, extremt små hos en icke-ammande kvinna. När man blir gravid växer de mucho muchissimo, även om inte alla får bomber i stil med Charlotte Perrellis; när man slutar amma krymper de ihop igen. Den absolut största delen av bröstet är fett, och det är därför konsistensen blir som den blir. Stora bröst som även är fasta och "studsiga" är en myt - tyvärr ... ;) (Charlotte Perrelli klarade garanterat inte det berömda "penntricket")

Detta skulle jag säga beror på kroppstypen, hur tjock personen är. Om man tar en biopsi från bröstet består den mest av interlobulär bindväv (om det är en icke gravid/lakterande person)...


Å så en ren parentes, efter laktation blir det hängpattar av det! För lig. suspensorium mammae blir uttänjt och kan inte hålla uppe brösten lika bra som innan!

Ninjasmurf
2005-10-01, 10:12
vad ska man med stora bröst till? Jag längtar efter att mina blir mindre.


precis, det är rätt skönt faktiskt.. inget som är ivägen...

o jaa det är värt det..stora bröst e ju ändå bara "till för andra", mig kvittar det hur de ser ut.. har hellre magrutor faktiskt ;)
kvinnligheten sitter ju inte i storleken på tuttarna *screwy*

/Userfriendly

zanzi
2005-10-01, 12:41
OffT: Blev lite rädd där när jag läste "Ninjasmurfs" post. =)

hultman
2005-10-01, 17:44
Stora bröst har aldrig varit snyggt, så det är väl ingen nackdel?

userfriendly
2005-10-01, 17:46
OffT: Blev lite rädd där när jag läste "Ninjasmurfs" post. =)

hahaha joo jag förstår det... en väldigt manlig kvinna skulle det ha varit isf :D

Trance
2005-10-01, 17:55
Dags att bita ihop och tänk på oss män, bröst är ju till och med roligare än datorspel samt man spenderar ju tid tillsammans.

fonzie
2005-10-01, 18:57
bröst är skitsnyggt ju! :D

Tycker det är så synd att så många tjejer som tränar bort sina. *cry*

aliquis
2005-10-01, 19:51
Fast nu tittade ju folk mest på rumpor och med träningen följer väl en vältränad putrumpa och då tror jag det inte är någon som klagar på att toppen blev lite platt ;)

Anna_N
2005-10-02, 17:25
känns det verkligen som att det är värt det?

Det är ju alldeles utmärkt för oss stackare som inte har mycket till bröst till att börja med. När man blivit vältränad och hyffsat deffad kan man ju skylla på att det beror på det ;) Nä... seriöst, jag skulle aldrig i livet vilja ha stora bröst. Det är tillräckligt svettigt med små :D Däremot skulle jag inte helt deffa bort det lilla jag har, men det är snarare av hälsoskäl än av bröstskäl.
Sambon är inte så brydd, så länge rumpan är som den ska :booty:

userfriendly
2005-10-02, 17:56
Dags att bita ihop och tänk på oss män, bröst är ju till och med roligare än datorspel samt man spenderar ju tid tillsammans.


tänka på er män?
jag tänker på mig själv *flex*
hah... närå.. men om min pojkvän inte är nöjd med mig så ere väl bättre att skaffa en pojkvän som är det ist för att anpassa sig?
jag har anpassat mig tillräckligt i mitt liv :cool:

CoC
2005-10-02, 18:40
vad ska man med stora bröst till?

Trycka ihop dom och se glad ut.

everete
2005-10-02, 20:57
precis, det är rätt skönt faktiskt.. inget som är ivägen...

o jaa det är värt det..stora bröst e ju ändå bara "till för andra", mig kvittar det hur de ser ut.. har hellre magrutor faktiskt ;)
kvinnligheten sitter ju inte i storleken på tuttarna *screwy*

/Userfriendly


kvinnligheten sitter då rakt inte i ett sex-pack?

Tolkia
2005-10-02, 23:01
Detta skulle jag säga beror på kroppstypen, hur tjock personen är. Om man tar en biopsi från bröstet består den mest av interlobulär bindväv (om det är en icke gravid/lakterande person)...
Det lär vara en fråga om hur man definierar "mest". Jag vill nog ändå påstå att större delen av bröstets VOLYM utgörs av fett - om inte annat stöder jag mig på just hur de påverkas av bantning/deff/viktförlust av annan orsak (kryyyyymper ... till glädje eller förfäran beroende på ursprungsstorleken). Och på hur snitt ser ut i mikroskop (även om det givetvis beror på VARIFRÅN snittet kommer). Kan resultatet vid biopsi möjligen ha något med metoden i sig att göra?
Kvinnligheten sitter då rakt inte i ett sex-pack?
Vad kvinnligheten sitter i har debatterats rätt friskt (mest i trådar med byggartjejbilder ...). Själv vill jag nog hävda att även den plattaste, "sexpackigaste" kvinna är tillräcligt "kvinnlig" för att vara kvinnligare än en man i motsvarande kondition, så inte tror jag att kvinnligheten sitter i storleken på något av de hittills nämnda attributen i alla fall.

CoC
2005-10-03, 02:50
Kvinnlighet = bröststorlek (naturlig) dividerad med midjemått multiplicerat med rumpeomkrets.

Trodde jag alla kände till.

userfriendly
2005-10-03, 06:46
kvinnligheten sitter då rakt inte i ett sex-pack?
nej absolut inte... o inte manligheten heller..

folk som säger att det är manligt med muskler borde se sig om... (kanske inte gäller här) men mindre än 50% av alla män har så mkt muskler att det är "manligt"...
det är ju inte svårt för en tjej att bygga upp sig även om man inte blir lika stor som en kille... så att det är manligt är bara för att kvinnor oftast inte håller på med styrketräning.. inte för att vi inte kan få muskler

Tolkia
2005-10-03, 09:25
... folk som säger att det är manligt med muskler borde se sig om... (kanske inte gäller här) men mindre än 50% av alla män har så mkt muskler att det är "manligt"...
WORD. :D

hasse36
2005-10-03, 09:53
...
folk som säger att det är manligt med muskler borde se sig om... (kanske inte gäller här) men mindre än 50% av alla män har så mkt muskler att det är "manligt"... Eftersom du inte använder stor begynnelsebokstav eller avslutar med punkt, så kan jag inte påstå att du motsäger dig själv i en och samma mening. :cool:

Trance
2005-10-03, 13:02
WORD. :D

Men man använder inte inte ordet så heller, utan det är mer ett ideal. En man kan ju vara manligare än en annan, iallfall så som ordet används nu. Därför kan ju inte alla ha alla attribut som gör en man manlig. Om ni nu förstår mitt förvirrade resonemang.

Men ibland är livet mycket enklare, tryck ihop bysten och se glad ut som en annan användare sade.

ErikWrestlingFreaket
2005-10-03, 14:43
bröst är skitsnyggt ju! :D

Tycker det är så synd att så många tjejer som tränar bort sina. *cry*


håller med :thumbup:


Hur kommer sig den här fixeringen vid rumpor i dagens samhälle, rumpor är ju bara äckliga, inget som man vill vara igång och ta i *spy*

emmzan
2005-10-03, 15:38
Hur kommer sig den här fixeringen vid rumpor i dagens samhälle, rumpor är ju bara äckliga, inget som man vill vara igång och ta i *spy*

:laugh:

userfriendly
2005-10-03, 17:15
håller med :thumbup:


Hur kommer sig den här fixeringen vid rumpor i dagens samhälle, rumpor är ju bara äckliga, inget som man vill vara igång och ta i *spy*


kunde inte sagt det bättre själv ;)

zkrappie
2005-10-03, 17:34
kanske är det bra med stora bröst för optimala situps? man får mera vikt frampå?!=)

superforce
2005-10-03, 21:56
Hur kommer sig den här fixeringen vid rumpor i dagens samhälle, rumpor är ju bara äckliga, inget som man vill vara igång och ta i *spy*
*slap*
Rumpor is the shit! :D
*kissass*

Trance
2005-10-03, 22:01
Fixeringen kommer ifrån att folk är lättpåverkade. Den svarta mtv-kulturen sprider sig och helt plötsligt så gillar alla äss som man säger. Vad är det för fel på att hitta en egen fetish.