handdator

Visa fullständig version : Dessa träningsupplägg, suck.


keffat_liv
2005-09-29, 18:08
Nu blir alla sura för att jag ställer denna frågan :) nä men... Vill bara få en sak bekräftad. Arne tippsade mig om ett träningsupplägg i en annan tråd för ett tag sen vilket var följande:

dag1: Bröst, biceps
dag2: triceps, ben
dag3: axlar, rygg
dag4: bröst biceps
dag5: triceps, ben
dag6: axlar, rygg

Detta har för det första funkat jättebra än så länge, inga problem med att träna så ofta osv. Men redan från första början när jag blev tippsad om detta, så blev jag skeptisk mot att köra biceps dagen efter jag kört rygg, eftersom rygg tar ganska mycket på biceps så jag ställde den frågan i tråden, men fick aldrig något svar där, så nu låter jag er svara här:) Funkar detta verkligen? eller får biceps för mycket stryk när det körs dagen efter en ryggdag?

RobbeliRobban
2005-09-29, 18:09
triceps varje dag, kanske inte är optimalt.

keffat_liv
2005-09-29, 18:10
triceps varje dag, kanske inte är optimalt.

enligt arne så var det inga problem, det blev bekräftat i förra tråden iaf och han är ju ganska kunnig:)

Weird
2005-09-29, 18:10
för mig funkar det inte alls. mne du har väll kört enligt detta upplägg ett tag? funkar det för dig ?

keffat_liv
2005-09-29, 18:12
för mig funkar det inte alls. mne du har väll kört enligt detta upplägg ett tag? funkar det för dig ?

yes, som sagt det har funkat än så länge, men rädd för att biceps tar för mycket stryk, så tillväxten blir mindre eller kanske rent av minimal.

och jag är väldigt glad för att träna varje dag, så det passar mig perfekt annars.

Weird
2005-09-29, 18:16
yes, som sagt det har funkat än så länge, men rädd för att biceps tar för mycket stryk, så tillväxten blir mindre eller kanske rent av minimal.

och jag är väldigt glad för att träna varje dag, så det passar mig perfekt annars.
om nu triceps går att träna varje dag så ska nog biceps vara det minsta problemet

Arne Persson
2005-09-29, 18:16
Är man ömtålig så kan man alltid tycka att det tex är triceps varje dag. ;) Men när jag tränar triceps så tränar jag triceps. Inga problem! :)

RobbeliRobban
2005-09-29, 18:16
enligt arne så var det inga problem, det blev bekräftat i förra tråden iaf och han är ju ganska kunnig:)

Ok. jag lägger mig platt.

keffat_liv
2005-09-29, 18:17
Är man ömtålig så kan man alltid tycka att det tex är triceps varje dag. ;) Men när jag tränar triceps så tränar jag triceps. Inga problem! :)

där har vi han:) men till frågan då och inte triceps nu:) Funkar det med bicepsen dagen efter rygg?

keffat_liv
2005-09-29, 18:18
om nu triceps går att träna varje dag så ska nog biceps vara det minsta problemet

a men nu tar ju inte triceps lika mycket stryk av bröst och axlar som biceps gör av rygg, imo i alla fall.

Weird
2005-09-29, 18:20
a men nu tar ju inte triceps lika mycket stryk av bröst och axlar som biceps gör av rygg, imo i alla fall.
mkay tycker du det så ...
jag personligen skulle aldrig kunna köra rygg efter biceps då jag oftast får grymträningsvärk

keffat_liv
2005-09-29, 18:22
mkay tycker du det så ...
jag personligen skulle aldrig kunna köra rygg efter biceps då jag oftast får grymträningsvärk

biceps efter rygg, inte tvärtom:) träningsvärk har jag själv inga speciella problem med.

Arne Persson
2005-09-29, 18:22
där har vi han:) men till frågan då och inte triceps nu:) Funkar det med bicepsen dagen efter rygg?

Inga problem för mina klena biccor i alla fall.

keffat_liv
2005-09-29, 18:24
Inga problem för mina klena biccor i alla fall.

okej, tackar. Kör på som vanligt då och uppstår problem i framtiden så får jag väl dumpa det =)

Weird
2005-09-29, 18:25
biceps efter rygg, inte tvärtom:) träningsvärk har jag själv inga speciella problem med.
testa och så då

Arne Persson
2005-09-29, 18:26
okej, tackar. Kör på som vanligt då och uppstår problem i framtiden så får jag väl dumpa det =)


Ha ha! Skall precis iväg och köra bröst och hammercurls mm nu. :)

keffat_liv
2005-09-29, 18:27
Ha ha! Skall precis iväg och köra bröst och hammercurls mm nu. :)

kom precis hem från det :)

Gorilla
2005-09-29, 18:32
Jag tycker att det verkar mer logiskt att köra

dag 1: Bröst, Biceps
dag 2: Rygg, Triceps
Dag 3: Axlar, Ben, Underarmar
Dag 4: Samma som dag 1
Dag 5: Samma som dag 2
Dag 6: Samma som dag 3

Sen kör man mage varannan dag, alltså dag 1,3 och 5.

keffat_liv
2005-09-29, 18:36
Jag tycker att det verkar mer logiskt att köra

dag 1: Bröst, Biceps
dag 2: Rygg, Triceps
Dag 3: Axlar, Ben, Underarmar
Dag 4: Samma som dag 1
Dag 5: Samma som dag 2
Dag 6: Samma som dag 3



Förklara gärna varför:)

Gorilla
2005-09-29, 18:47
Förklara gärna varför:)Tidsaspekten. Axlar och Rygg samma dag måste ta otroligt mycket tid. Tycker det ger lite jämnare vilotider också.

Gorilla
2005-09-29, 18:50
Skulle leta upp ditt schema men de 2 minuterna man har på sig att Editera sprng iväg så ja får posta detta i ett nytt inlägg.

Ditt schema:

dag1: Bröst, biceps <---Samma som mitt
dag2: triceps, ben <---Mer fokus på Triceps än Biceps blir ju lite ojämnt
dag3: axlar, rygg <--- Tidskrävande

Sen fattas ju mage och underarmar också men det räknar jag med att du kör iallafall.

Arne Persson
2005-09-29, 20:03
Skulle leta upp ditt schema men de 2 minuterna man har på sig att Editera sprng iväg så ja får posta detta i ett nytt inlägg.

Ditt schema:

dag1: Bröst, biceps <---Samma som mitt
dag2: triceps, ben <---Mer fokus på Triceps än Biceps blir ju lite ojämnt
dag3: axlar, rygg <--- Tidskrävande

Sen fattas ju mage och underarmar också men det räknar jag med att du kör iallafall.

'
JAg själv kör grepp 3 ggr i veckan.

Arne Persson
2005-09-30, 08:56
Skulle leta upp ditt schema men de 2 minuterna man har på sig att Editera sprng iväg så ja får posta detta i ett nytt inlägg.

Ditt schema:

dag1: Bröst, biceps <---Samma som mitt
dag2: triceps, ben <---Mer fokus på Triceps än Biceps blir ju lite ojämnt
dag3: axlar, rygg <--- Tidskrävande

Sen fattas ju mage och underarmar också men det räknar jag med att du kör iallafall.

För huvudparten så är mer fokus på triceps på sin plats! Dessutom skall den faktiskt dominera armens volym såvida man inte heter Jan Långben.

petersson
2005-09-30, 09:00
För huvudparten så är mer fokus på triceps på sin plats! Dessutom skall den faktiskt dominera armens volym såvida man inte heter Jan Långben.

Mina triceps växte då inte speciellt mkt när jag gömde in tricepsträningen efter bröst och axlar :( Nu har jag börjat träna dom på en separat dag, får se vad som händer :)

Arne Persson
2005-09-30, 09:03
Mina triceps växte då inte speciellt mkt när jag gömde in tricepsträningen efter bröst och axlar :( Nu har jag börjat träna dom på en separat dag, får se vad som händer :)


Dom kommer formligen att explodera! :D

petersson
2005-09-30, 09:08
Dom kommer formligen att explodera! :D

Hoho. Det är vad jag tror och hoppas dom kommer göra! :)

prime^
2005-09-30, 09:48
så om man kör triceps efter axlar en dag så kommer dom inte öka lika bra som dom ska?