handdator

Visa fullständig version : Slagit vad me tjejen !!


Krille 87
2005-09-29, 18:07
Hej alla glada kolloare :)

Ok, vadet är att ja ska ta 100 kg i bänken innan nyår.. Och de ska ja klara !! :devil: Jag tar nånstans mellan 80-85 nu och har tränat ca. ett år... Nån som har förslag på något speciellt upplägg eller andra visentliga förslag ? Jag har tänkt börja med att prioritera smalbänk också.. Har den hjälpt er mycket ? Har aldrig kört den innan.. Just nu kör ja ca. 4 set bänk med á 5-6 reps, 4 set snebänk á 6-7 reps, och flyes 4 set á 10-12 reps.. Triceps kör jag 4 set strikta tricepsextension med sträck á 8-10 reps och 4 set pushdowns á 5-6 set och det sista settet dropset.. Några förslag ??

Big_N
2005-09-29, 18:14
vet inte riktigt va för uppläg du ska köra men vill bara säga att pumpa absolut inte bara bänk hela tiden varje gågn du drar till gymmet. du måste vila.
O lycka till tror du klarar det :D

Mass-Tech
2005-09-29, 18:16
Byt ut flyesn mot dips och kör militäpress också.

Krille 87
2005-09-29, 18:16
vet inte riktigt va för uppläg du ska köra men vill bara säga att pumpa absolut inte bara bänk hela tiden varje gågn du drar till gymmet. du måste vila.
O lycka till tror du klarar det :D

Det kommer inte hända, max två gånger i veckan och det kommer bli i slutet isåfall, om de behövs ;)

Ninjasmurf
2005-09-29, 19:37
ska du maxa eller kunna reppa på 100kg??

Pellefant
2005-09-29, 19:50
Vad slog ni vad om? :)

MilkmaN
2005-09-29, 19:52
Vad slog ni vad om? :)

Tvåan såklart, är han man nog att bänka 100 så är han även man nog att hälsa på där.

Zäta
2005-09-29, 20:33
Hej alla glada kolloare :)

Ok, vadet är att ja ska ta 100 kg i bänken innan nyår.. Och de ska ja klara !! :devil: Jag tar nånstans mellan 80-85 nu och har tränat ca. ett år... Nån som har förslag på något speciellt upplägg eller andra visentliga förslag ? Jag har tänkt börja med att prioritera smalbänk också.. Har den hjälpt er mycket ? Har aldrig kört den innan.. Just nu kör ja ca. 4 set bänk med á 5-6 reps, 4 set snebänk á 6-7 reps, och flyes 4 set á 10-12 reps.. Triceps kör jag 4 set strikta tricepsextension med sträck á 8-10 reps och 4 set pushdowns á 5-6 set och det sista settet dropset.. Några förslag ??

Hehe! det låter som ett spännande och motiverande vad... :thumbup:
Men jag kan ju bara säga hur jag skulle tränat och laggt upp min träning för att öka i styrkan i bänken. Som verkar vara fokus på just vadet :)

För att bli stark i bänk måste du KÖRA bänk... Jag skulle ha kört in perioder om 4-5 veckor där jag körde riktigt låga reps alltså 3-5 reps/set. Men samtidigt då också minska på antalet övningar per pass. Tex köra bänken, lutande hantelpress och dipps med vikt... Har du möjlighet att träna ihop med någon så är detta ett grymt pluss när du kör dessa passen med såpass låga repps. Det är, enligt mig, inte heller dumt att lägga in lite "maxningar" någon gång då och då. Dock inte direkt efter ett avslutat bröst pass. Kör givetvis dessa repps antalen på de övriga träningspassen på resterande delar av kroppen. GLÖM INTE ATT VRÄKA I DIG KRUBB!!! :eating:


Lycka till!!

P.S. vad ska tjejen göra om du lyckas?? *nyfiken* D.S.

sunkan
2005-09-29, 20:54
gå upp 10kg så gör du säkerligen 100kg i bänk :D Om du fortsätter träna för det också d.v.s. ;)

Pellefant
2005-09-29, 21:04
Tvåan såklart, är han man nog att bänka 100 så är han även man nog att hälsa på där.

Om hon vinner då? ;)

nemd
2005-09-29, 21:05
Om hon vinner då? ;)

Då äre tvåan för henne, inte kul för honom då asså. Haha

wabbabi_bb
2005-09-29, 21:29
kör 6 set bänk.
2 ggr i veckan.
1-4 reps

samma sak gäller för triceps.

Bjorne
2005-09-29, 21:45
Det som kanske kostar dig mest, men som bör funka rätt effektivt är väl att köra tunga ettor och tvåor en dag i veckan och en annan dag köra lätta treor, samt äta en massor. Träna teknik också.

Bjorne
2005-09-29, 21:51
Det som kanske kostar dig mest, men som bör funka rätt effektivt är väl att köra tunga ettor och tvåor en dag i veckan och en annan dag köra lätta treor, samt äta en massor. Träna teknik också.

Min tolkning, ingen fakta.

Krille 87
2005-09-29, 22:48
Tack som satan för alla svaren :hbang:.. Ska köra gärnet verkligen :whipped:.. Måste ju visa vart skåpet ska stå..

Kan ju säga så här, att jag vinner vadet så kommer ja inte direkt att bli besviken :D .. Hennes mål är att få en riktigt tajt kropp.. Vilket inte kommer att bli så svårt ;).. Men men, vad gör man inte för kvinnorna :)

MVH // Krille

Big Lou
2005-09-30, 07:41
Kolla gärna in min träningsjournal och bänkprogrammet som finns länkat till där. Finns länkat i nån av de första posterna.
Lycka till!
MVH/Lou