handdator

Visa fullständig version : Bästa gamecubespelen?


aliquis
2005-09-29, 10:49
Berätta nu. Vad som helst rpg, men sen då?

King Grub
2005-09-29, 10:51
Resident Evil 4. Bäst.

Metroid Prime I & II.

Zelda The Wind Waker.

Super Mario Sunshine.

Eternal Darkness.

Paper Mario 2.

Vesseldahl
2005-09-29, 11:01
RPG?

Tales of Symphonia
Skies of Arcadia - Legends (Dreamcast-konvertering)

(Baten Kaitos lär vara uppskattat bland många.)

Sen då?

The Legend of Zelda: Wind Waker

REsident Evil Zero
Resident Evil 1 (Remake)
Resident Evil 2
Resident Evil: Code Veronica
Residen Evil 4

Eternal Darkness: Sanity´s Requiem

F-Zero GX

Viewtiful Joe
Killer 7

aliquis
2005-09-29, 11:14
hata spel som typ "mario party 6", "ridge racer 6", "reident evil 4" (även om det skall vara bra), gt4 osv, nya ideer? likaså att så många spel är gamla portningar.

Jakelol
2005-09-29, 11:42
Super Mario Cart e kul.

Sonny
2005-09-29, 11:52
Baten Kaitos är det enda RPG-spelet till gamecube som är värt namnet, resten är bara skit.. (inte min uppfattning utan Pixels, jag har inget gamecube personligen)

DTH
2005-09-29, 11:54
Metroid Prime.
Zelda o Mario har de förstört! Mår illa av de spelen. Mendans på N64 så var de de bästa spel jag spelat typ. Spelade igenom dem dock.
Waverace:Blue Storm
Resident Evil
Starfox Adventures
Sonic Megacollection
Sonic Adventure
Extreme G 3
F1:Career Challenge

aliquis
2005-10-07, 19:57
f1 verkade ju verkligen suga ashårt, men det är kanske jag som inte förstår något, super mario sunshine är svåååååååårt. Har de gjort det så för att man kan spara? Vad händer när man har slut på liv då? Är det bara kört? Eller kan man ladda in en gammal sparning och fortsätta? Det blir ju hur som helst ont om liv kvar? Jag har nog bara ett nämligen och man vill ju inte behöva börja om helt isf.

annars har jag mest bara provat lite mario kart och super monkey ball, såg dock att super monkey ball 2 fanns med =P

raZmus
2005-10-07, 20:12
Pikmin är ganska charmigt.
Sen har du ju Animal Crossing om du vill ägna en hel del tid ;)

MAXX
2005-10-07, 20:31
gta san andreas är ganska skoj att sitta o leka med ibland

Zozza
2005-10-07, 20:53
Zelda The Wind Waker är fantastiskt. Som Zelda-spel i regel är. :)

Animal Crossing är väldigt charmigt och skoj.
F-Zero GX är skoj och en utmaning.

Super Mario Sunshine var jag faktist riktigt besviken på, Super Mario 64 är mitt absoluta favoritspel efter Zelda: OoT

King Grub
2005-10-07, 20:54
gta san andreas är ganska skoj att sitta o leka med ibland

När kom det på Gamecube?

Lallle
2005-10-07, 20:59
Metroid Prime.

Super monkey ball!

Keit
2005-10-07, 21:02
När kom det på Gamecube?

Tales of Symphonia = Bästa RPG:et på Gamecube, hands down.

F-Zero GX är väldigt roligt, dock frustrerande svårt. Inget för den trögtänkte.

Metroid Prime, Grymt fint och spännande äventyrsspel. Tvåan är inte lika bra, så köp den inte såvida du inte blev helt fast i Metroid Prime.

Zelda WindWaker, bästa spelet till Gamecube? Väldigt slipat och genomtänkt spel, heltskönt helt enkelt :)

MAXX
2005-10-07, 22:16
När kom det på Gamecube?
oj då, tänkte på x-box. *screwy*

aliquis
2005-10-07, 22:32
Zelda The Wind Waker är fantastiskt. Som Zelda-spel i regel är. :)

Animal Crossing är väldigt charmigt och skoj.
F-Zero GX är skoj och en utmaning.

Super Mario Sunshine var jag faktist riktigt besviken på, Super Mario 64 är mitt absoluta favoritspel efter Zelda: OoTdet snygga är att jag ju har spelat zelda, men bara lånat och definitivt inte klarat (inte hittat en enda dungeon..), link har jag typ bara gått där i startkorridoren i butiker o så ;D, skulle vilja spela dem alla i tidsordning så man får koll på historien, men jag är ju rädd att man fastnar och att det tar tid, hur svåra är de? hur lång tid tar de olika? har ju allihop nu iaf =P, mario 64 har jag ju inte, men vill ha ett ds ;/

f-zero har jag inte hunnit prova, inte animal crossing heller, men hur skoj är det som single playerspel?

aliquis
2005-10-07, 22:33
Tvåan är inte lika bra, så köp den inte såvida du inte blev helt fast i Metroid Prime.Tack för omtanken men du behöver nog inte vara orolig ;)

Änsålänge är jag helnöjd med det lilla jag har sett på spelen, xboxen orkade jag ju aldrig spela på när jag hade den, berodde till viss del på "tvång" av att inte sitta still dock, hur som helst, zelda SKALL jag lira igenom, det är väl bara det att man måste sätta sig ner och börja =P, om man kanske skulle städa lite och vara duktig först, sedan har jag en bok jag skall läsa med, men det blir nog lättare om man får göra något skoj emellanåt också.

DTH
2005-10-07, 22:52
f1 verkade ju verkligen suga ashårt, men det är kanske jag som inte förstår något, super mario sunshine är svåååååååårt. Har de gjort det så för att man kan spara? Vad händer när man har slut på liv då? Är det bara kört? Eller kan man ladda in en gammal sparning och fortsätta? Det blir ju hur som helst ont om liv kvar? Jag har nog bara ett nämligen och man vill ju inte behöva börja om helt isf.

annars har jag mest bara provat lite mario kart och super monkey ball, såg dock att super monkey ball 2 fanns med =P

Mm men jag e F1fan hehe. Kontrollen i det spelet e inte den bästa med kul upplägg när man kan kämpa för få körning i ett bättre stall o sånt. Jepp man kan spara. :-P Det kan man alltid nuförtiden. Nintendos målgrupp e ju också barn i åldrarna 1-5 typ.... Är ett gammalt Nintendofan men de ha börjat suga lite.. :-/

aliquis
2005-10-07, 23:34
Mm men jag e F1fan hehe. Kontrollen i det spelet e inte den bästa med kul upplägg när man kan kämpa för få körning i ett bättre stall o sånt. Jepp man kan spara. :-P Det kan man alltid nuförtiden. Nintendos målgrupp e ju också barn i åldrarna 1-5 typ.... Är ett gammalt Nintendofan men de ha börjat suga lite.. :-/fast inte så kul att ha en save med enbart 1 liv kvar på?

förstår inte hur barn i åldrarna 1-5 år klarar av spelen dock, och förstår inte varför de klassas som barnspel heller, bara för att de är "barnvänliga". Visst att man inte slår ner folk med järnrör o dylikt, men bara för det måste det ju inte vara barnspel, jag tycker det är svårt ändå =P

Zozza
2005-10-07, 23:34
det snygga är att jag ju har spelat zelda, men bara lånat och definitivt inte klarat (inte hittat en enda dungeon..), link har jag typ bara gått där i startkorridoren i butiker o så ;D, skulle vilja spela dem alla i tidsordning så man får koll på historien, men jag är ju rädd att man fastnar och att det tar tid, hur svåra är de? hur lång tid tar de olika? har ju allihop nu iaf =P, mario 64 har jag ju inte, men vill ha ett ds ;/

f-zero har jag inte hunnit prova, inte animal crossing heller, men hur skoj är det som single playerspel?

nja, det finns ju alltid nåt i spelen som ska jävlas för en, t.ex. för några veckor sen fick jag ryck och skulle lira Zelda: OoT igen, fastnade på Water Temple skitlänge, fast jag redan klarat det en gång! *grr27*
Hur lång tid det tar beror ju självklart på hur duktig man är som spelare och hur bråttom man har, om man ska ta alla hjärtbitar och utforska allt und so weiter kan man nästan hålla på hur länge som hellst..

vettefan om Mario 64 gör sig så bra till ds, Nintendo 64 ska det vara :)

DTH
2005-10-07, 23:37
fast inte så kul att ha en save med enbart 1 liv kvar på?

förstår inte hur barn i åldrarna 1-5 år klarar av spelen dock, och förstår inte varför de klassas som barnspel heller, bara för att de är "barnvänliga". Visst att man inte slår ner folk med järnrör o dylikt, men bara för det måste det ju inte vara barnspel, jag tycker det är svårt ändå =P

Hehe ne jag var bara ironisk där. Tycker bara att Nintendo ger en sån bild av sig själva. :-P

Zozza
2005-10-07, 23:39
ahh nästan så man vill sätta sig o plocka 120 sjärnor på Super Mario 64 igen, såg en speedrun för ett tag sen som var riktigt inspirerande.. he, he

Zozza
2005-10-07, 23:41
och ja, Nintendo har tappat greppet en aning den senaste tiden..
Hoppas nästa Zelda lever upp till förväntningarna :|

aliquis
2005-10-09, 00:17
usch fy satan vad tråkigt mario sunshine är, värdelöst.

swiftin
2005-10-09, 01:11
Det roligaste jag har haft med en Gamecube är när det var Tony Hawk Pro Skater 4 på gång eller dueller i det där fightingspelet :P

myggan
2005-10-09, 01:30
usch fy satan vad tråkigt mario sunshine är, värdelöst.

ja det är verkligen totalt värdelöst


har inte spelat så mycket gamecube.. känns som dom har förstört allt som jag älskat förut

älskade super metroid till snes. Ett av världens bästa spel. Metroid prime gillade jag inte alls.

Samma sak med mario kart som var sjukt roligt på N64, men som tyvärr är ganska trist på GC.

Zelda är ju helt ok, men jag fick inte alls samma underbara känsla som jag fick när jag spelade ocarina of time.

Mario skall vi inte ens prata om :(
mario 64 var sjukt bra dock!

och golden eye som var ett av 64:ans bästa spel har inte heller fått någon värdig uppföljare. Alla nya bond spel verkar riktiga dåliga.

håller mig till xbox

Zozza
2005-10-09, 02:00
SMS är inte totalt värdelöst..

..Trigger Man, där har ni ett GC-spel som är totalt värdelöst =/

aliquis
2005-10-09, 02:15
ja det är verkligen totalt värdelöst


har inte spelat så mycket gamecube.. känns som dom har förstört allt som jag älskat förut

älskade super metroid till snes. Ett av världens bästa spel. Metroid prime gillade jag inte alls.

Samma sak med mario kart som var sjukt roligt på N64, men som tyvärr är ganska trist på GC.

Zelda är ju helt ok, men jag fick inte alls samma underbara känsla som jag fick när jag spelade ocarina of time.

Mario skall vi inte ens prata om :(
mario 64 var sjukt bra dock!

och golden eye som var ett av 64:ans bästa spel har inte heller fått någon värdig uppföljare. Alla nya bond spel verkar riktiga dåliga.

håller mig till xbox
jag har bara spelat metroid på nes, fast prime kan säkert vara ok, mario64 har jag som sagt inte kört, ocarina of time går ju att köra på cuben med, twilight princess kanske blir bättre dessutom, golden eye tyckte jag inte man såg vapen eller något alls på, var inte imponerad när det begav sig, quake > *

:D

f-zero gx och f1 carrier ... förstår jag mig inte på heller, bara åka rätt fram o svänga? ja det är ju kul..

Zozza
2005-10-09, 02:16
vadå inte såg vapen, det var ju vapnet man såg, endast! inge tredjepersons-vy här inte.

edit: Och spela Ocarina of Time på N64 för guds skull :thumbup:

aliquis
2005-10-09, 02:17
Jag gillar mest spel som quake, c&c, wc3, bomberman, gravity force, antagligen mario kart, extreme racing, osv.

Vad har de gemensamt? Jo att man inte kan fastna, en match varar inte så lång stund och det gör inget om man dör/förlorar, i quake är det ju extra bra för det är bara att dunka till musen och vara med igen =P

aliquis
2005-10-09, 02:18
edit: Och spela Ocarina of Time på N64 för guds skull :thumbup:Varför när det är bättre på cuben? och jag inte har ett n64 :D

Zozza
2005-10-09, 02:20
Kanske bara är jag, men jag tycker "känslan" försvinner totalt när man spelar äldre tv-spel på nyare konsoller, typ Zelda: A link to the past på xbox emul*host* = bajs

Testade Zelda: OoT på collection disc till GC men bytte väldigt snabbt till N64

aliquis
2005-10-26, 11:54
Oh, grub hade visst redan nämt paper mario, det och metroid prime har jag spelat lite, o mario kart, ssbm o super monkeyball när jag har haft någon att spela med.
paper mario är ju rätt skoj.
http://skabb.no-ip.org/~hagge/paper5.jpeg
http://skabb.no-ip.org/~hagge/paper3.jpeg
http://skabb.no-ip.org/~hagge/paper2.jpeg
http://skabb.no-ip.org/~hagge/paper1.jpeg

aliquis
2005-11-17, 01:44
nu behöver vi ha mer aktivitet :D, "gamecubeintresserade" får gärna skicka pm ;)

Ninjamicke
2005-11-17, 09:42
Skies of arcadia var så fruktansvärt bra! Ett rpg som du bör kolla in =)

Nalfaren
2005-11-17, 10:01
Är Nintendo fan!
Började med Game Boy, Nintendo 8bit, SNES, GB color, Gamecube.
Skippade dock N64 som va fel ute i min tid ;) Söp hellre.

Spel som jag alltid kommer att köpa oavsett konsoll:
Zelda och Metroid och till en viss del Mario.

Metroids bästa va Super Metroid till SNES + Metroid 2 till Game Boy
Zelda bästa: Zelda 1 (NES), Zelda - A link to the past (SNES)
Mario bästa: SMB1,2,3 (NES), SMW (SNES).


Andra höjdarspel till Nintendo:
Megaman serien
Rygar
Track N Field 2
Metal Gear Solid
Ikari warriors (ABBA)
Snake, Rattle n roll
Metroid
Probotector
å många mer

SNES:
Sim City
Super Mario Kart
Donkey Kong World ...
Mario
Starwing Fox
...

etc etc.
Nintendo all the way ;)

aliquis
2005-11-17, 23:06
Skies of arcadia var så fruktansvärt bra! Ett rpg som du bör kolla in =)har inte spelat det något alls ännu, får väl prova, började spela lite final fantasy med en kille, han köpte ett gba begagnat men han var ju dum o tog ett av den gamla modellen, sade åt honom att köpa ett nytt upplyst istället, skärmen syntes ju knappt, men vi får väl försöka ändå =P

aliquis
2005-11-17, 23:08
Är Nintendo fan!
...Jag har *host* "sett" att det finns samlingar med 6580 nes roms + emulator, 852 snes roms och 1150 megadrive roms ;D

Kwon
2005-11-17, 23:08
Aliquis, vilket spel och konsol var det som den stora krokodilen me pratbubblan var ifrån?

nottis
2005-11-17, 23:22
Alltså om du har en kub och inte spelat Resident evil 4 borde du verkligen göra det.

Ralle
2005-11-17, 23:25
spelade nåt mario fotbollsspel idag. Vet inte namnet men det var grymmt roligt, lite likt fifa street

aliquis
2005-11-18, 01:53
Aliquis, vilket spel och konsol var det som den stora krokodilen me pratbubblan var ifrån?Paper mario: The thousand years door för Gamecube.
Alltså om du har en kub och inte spelat Resident evil 4 borde du verkligen göra det.Jag fastnade vid dörren i första huset, hur kommer jag ut? :D
spelade nåt mario fotbollsspel idag. Vet inte namnet men det var grymmt roligt, lite likt fifa streetSuper mario strikers? Släpps IDAG, som i den 18e.. skickligt att redan ha fått tag på det, jag har det inte ;/

nottis
2005-11-18, 14:14
Haha vafan! Du kan hoppa ut genom ett fönster på övervåningen om jag inte minns fel? Eller går det inte bara att gå ut samma väg som du kom in? :laugh:

aliquis
2005-11-18, 14:59
Haha vafan! Du kan hoppa ut genom ett fönster på övervåningen om jag inte minns fel? Eller går det inte bara att gå ut samma väg som du kom in? :laugh:nej det e ju zombies utanför dörren eller något :D

Zozza
2005-11-18, 15:02
gamefaqs är din vän:P

Lallle
2005-11-18, 15:06
F-zero GX är ett riktigt roligt och ganska svårt racingspel, en genre som jag annars brukar hata.

Toel
2005-11-18, 15:38
Jag fastnade vid dörren i första huset, hur kommer jag ut? :D

Va, haha. Men du kan väl springa upp på ovanvåningen och hoppa ut genom fönsterrutan där, har jag för mig?

I alla fall. Jag tyckte "kuben" var lite av en bevikelse. Efter Zelda nästa år kommer den vara helt död, om den inte redan är det. Det enda spelet som jag tycker är wow! är Resident Evil 4. Nya Zelda lär antagligen också bli ett sådant spel.

Lasse Kongo
2005-11-18, 15:39
gamcuben är värdelös för fan.

dock var re4 ett guldspel!

aliquis
2005-11-18, 17:25
F-zero GX är ett riktigt roligt och ganska svårt racingspel, en genre som jag annars brukar hata.kunde man göra så mycket i det?

jag ger nog spel lite väl liten chans innan jag lägger ner ;)

aliquis
2005-11-18, 17:29
Va, haha. Men du kan väl springa upp på ovanvåningen och hoppa ut genom fönsterrutan där, har jag för mig?

I alla fall. Jag tyckte "kuben" var lite av en bevikelse. Efter Zelda nästa år kommer den vara helt död, om den inte redan är det. Det enda spelet som jag tycker är wow! är Resident Evil 4. Nya Zelda lär antagligen också bli ett sådant spel.
Ja, ni säger att man kan det.

Besvikelse? Beror ju knappast på hur konsollen är, kunderna som har svikit isf.

Jag har ju inte kört spelen, så för min del är det ju rätt lugnt, köpte den ju för någon månad sedan. Ingen brist på spelalternativ iaf.gamcuben är värdelös för fan.

dock var re4 ett guldspel!Så jobbigt ;D