handdator

Visa fullständig version : Bara en dålig dag... eller?


Yes
2005-09-29, 09:41
Förra veckan hade jag ett riktigt lyckat träningspass. Egentligen var jag inte särskilt upplagd för det innan - jag var lite trött och hade käkat dåligt - men eftersom hade varit lite för slö tidigare under veckan tyckte jag det vore bra att få tummen ur. I vilket fall så gick träningen riktigt bra ändå, jag ökade vikterna i alla övningar. Rätt bra ökningar dessutom.

Idag var jag riktigt laddad inför träningspasset. Det är en vecka sedan förra gången, och nu var jag både utvilad och hade käkat ordentligt ungefär en timma innan.
Efter uppvärmningen körde jag benpress. Det gick faktiskt lite bättre än sist, så jag gick glad i hågen vidare till marklyft. Jag tyckte det gick lite sådär, men det förstördes också lite av att händerna höll på att halka av stången. Hursomhelst tänkte jag att kroppen säkert behöver vänja sig lite mer vid den nya vikten, och min vana trogen gick jag vidare till att träna mage. Nu kändes det bra igen.
När jag efter det här gav mig på hantelpressar började det gå totalt bajs. Första setet blev bara 6 lyft(jag brukar köra 10), så jag bestämde mig för att byta till lättare hantlar på andra setet. Det funkade i 4 lyft - vaf-n? Sen blev det bicepscurls, och det gick inte mycket bättre.
Vid det här laget började jag känna mig rätt förbannad. Varför går allt bara sämst? Nåja, jag försökte vidare med lite smalbänk. Fortfarande på samma vikt som förra passet. Ett lyft, sen låg jag och sprattlade som en krabba under stången. När jag återhämtat mig från min något pinsamma situation slängde jag av 5Kg. Det hjälpte mig i två lyft, sen var det tillbaks till krabb-stadiet - och detta på en vikt jag kört alldeles för många pass med!

Huromshelst slutade mitt pass där. Jag åkte hem för att sitta här och sura istället. Kan någon förklara vad det här beror på? För en vecka sen gjorde jag riktigt bra ökningar, och nu kan jag helt plötsligt inte lyfta ett skit. :confused:

Fredrik_
2005-09-29, 09:59
Oftast när jag haft riktigt usla pass har jag vaknat någon av dagarna efter med feber eller en ordentlig förkylning.. alltså.. någon infektion i kroppen som ställer till det trots att man känner sig frisk till att börja med. På en något högre nivå är väl Stefan Holms hoppande i VM-finalen i Helsingfors ett bra exempel.

Yes
2005-09-29, 10:15
Inte för jag vet vem Stefan Holm är, men det låter inte lovande. Har iof en kronisk infmlamation så... kan ju vara det, men det här har aldrig hänt förut.

ohah
2005-09-29, 10:33
Vet inte vad det beror på, men det jag märkt ibland, inte så ofta som tur är, är att ibland tänker man för mkt och satsar på det 'perfekta' passet... man blir liksom övertänd och tar ut segern i förskott... sen går det åt h-e i alla fall trots att man tycker man gjort allting rätt...
sånt som händer ibland... tror man får räkna med att ha såna pass ibland, man får se det positiva som att man kanske ökade i nån övning i alla fall eller dyl.

keffat_liv
2005-09-29, 12:01
Inte för jag vet vem Stefan Holm är, men det låter inte lovande. Har iof en kronisk infmlamation så... kan ju vara det, men det här har aldrig hänt förut.

:laugh:

Jacksatan
2005-09-29, 12:02
Inte för jag vet vem Stefan Holm är, men det låter inte lovande.

Är du allvarlig? Isåfall måste du ju bo ute i skogen nånstans under en sten, eller vara både blind och döv

Sheogorath
2005-09-29, 12:09
Är du allvarlig? Isåfall måste du ju bo ute i skogen nånstans under en sten, eller vara både blind och döv

Äh, vafan. Bryr man sig tillräckligt lite så går det nog bra. Det finns säkert många idrottsstjärnor som folk tycker tillhör allmänt folkvett att känna till som är totalt främmande namn för mig. Inte Stefan Holm just. Det är killen som trots sitt gigantiska huvud hoppar högt som fan, va?

Yes
2005-09-29, 13:00
Är du allvarlig? Isåfall måste du ju bo ute i skogen nånstans under en sten, eller vara både blind och döv
Jag har hört namnet förut och nu vet jag att han hoppar. Jag har inte ens någon vidare koll på stjärnor i sporter jag gillar, som racing. Friidrott undviker jag aktivt.