handdator

Visa fullständig version : Steven Seagal


sebastian_emotion
2005-09-28, 23:25
Är man ensam om att tycka om att titta på (b-)filmer med denna herre?. Tänkte kolla på hans nya film Today You Die nu innan man somnar.

Niclaaas
2005-09-28, 23:26
nej min bror gör också det. antagligen är det bara ni två

Snake
2005-09-28, 23:27
nej min bror gör också det. antagligen är det bara ni två

Nej vi är 3!!!! :bow: :hbang:

Fancy
2005-09-28, 23:33
Gubben är ju för fasen tragisk, har inte gjort en riktigt bra rulle på över 10 år,
är dessutom i sjukt risig form samt orkar inte göra sina egna stunts eller sparkas överhuvudtaget!
Dessutom ÄR HAN DUBBAD I DE NYA FILMERNA!

Van Dammes form och hans nya filmer känns som ett lyckohjul i jämförelse!

mini_Arnold
2005-09-28, 23:34
Gubben är ju för fasen tragisk, har inte gjort en riktigt bra rulle på över 10 år,
är dessutom i sjukt risig form samt orkar inte göra sina egna stunts eller sparkas överhuvudtaget!
Dessutom ÄR HAN DUBBAD I DE NYA FILMERNA!

Van Dammes form och hans nya filmer känns som ett lyckohjul i jämförelse!
seagal är fem gånger coolare än van damme.

Snake
2005-09-28, 23:35
Gubben är ju för fasen tragisk, har inte gjort en riktigt bra rulle på över 10 år,
är dessutom i sjukt risig form samt orkar inte göra sina egna stunts eller sparkas överhuvudtaget!
Dessutom ÄR HAN DUBBAD I DE NYA FILMERNA!

Van Dammes form och hans nya filmer känns som ett lyckohjul i jämförelse!

Tyyyyyst!! Vad är du för en myt egentligen??

;)

Griip
2005-09-28, 23:35
Så länge man inte påstår att det är mer än b-filmer så ;)

dared
2005-09-28, 23:37
Seagal äger.. va det någon mer som såg marked of death för någon dag sen.

Hard to kill
Under Seige
Glimmerman

underbara filmer :bow:

Snake
2005-09-28, 23:37
seagal är fem gånger coolare än van damme.

Och 10^infinity ggr coolare än guvenör Arnold! :booty:

Fancy
2005-09-28, 23:39
seagal är fem gånger coolare än van damme.


Nej det är fasen inte coolt att smyga omkring blekfet med en egen pistol, dubbad och kalla sig för martial arts stjärna, det är fan ANUS1

Rock'nRoll
2005-09-28, 23:40
Steven Seagal är nog den mest kräkframkallande skådespelaren i världen.

mini_Arnold
2005-09-28, 23:40
Och 10^infinity ggr coolare än guvenör Arnold! :booty:
Håll dig till ämnet sötnos.

Fancy
2005-09-28, 23:42
Steven Seagal är nog den mest kräkframkallande skådespelaren i världen.


Hört talas om Vin Diesel?

dared
2005-09-28, 23:50
Seagal är kungens favoritskådis så visa lite respekt va..

prime^
2005-09-28, 23:55
haha van damme lätt! seagal e ju bara lönnfet

grisbil3n
2005-09-28, 23:56
Han äger! On deadly ground är världens bästa film!

Mr. Moose
2005-09-29, 05:38
haha van damme lätt! seagal e ju bara lönnfet

Glöm inte att Steven Segal är den enda "icke japan" i historien som drivit en Aikido skola i Japan!! Det gör man inte utan att veta lite grann om vad man sysslar med.

Men du har rätt, nu är han lönnfet o i ganska dålig form.

Claers

MasterChief
2005-09-29, 05:51
Under Siege filmerna rockar ju hårt. Resten är dock tragiskt. Sen verkar han ha ett ego större än jordklotet.

delta_mats
2005-09-29, 06:11
Han är riktigt tråkig att titta på.

Alltid svarta kläder.
Stel som ett kylskåp. Både i fejan och kroppen.
Samt att han aldrig tar emot en smäll i sina slagsmålsscener, hans aikido äger alla motståndare.
90% av alla filmer handlar om att rädda naturen från farliga utsläpp från elaka företag, typ.

Han är dålig helt enkelt.

blekfet2
2005-09-29, 06:36
fan Norris är mer man än steven..usch

tenchi
2005-09-29, 07:18
Seagal är så kass så han är cool. Har han någonsin fått en smäll i en film? Ja han blev väl skjuten i nån och hamnade i koma. Men annars? Och ständigt avdankad eller undercover CIA agent. Fett! Originellt! OPTIMALT! :D

King Grub
2005-09-29, 07:31
Seagals filmer är så dåliga att dom är underhållande.

delta_mats
2005-09-29, 07:37
Steven Seagal har ungefär lika hög coolhetsfaktor som David Hasselhoff ala Bitch Buchannon

tenchi
2005-09-29, 07:37
Glöm inte att Steven Segal är den enda "icke japan" i historien som drivit en Aikido skola i Japan!! Det gör man inte utan att veta lite grann om vad man sysslar med.

Men du har rätt, nu är han lönnfet o i ganska dålig form.

Claers

Men han gifte sig med Senseis dotter och fick 8e dan sådär bara. Då går det säkert bra att driva skola också. ;)

KRILLE!
2005-09-29, 08:02
Steven Seagal har ungefär lika hög coolhetsfaktor som David Hasselhoff ala Bitch Buchannon

Då måste den vara enormt hög :hbang:

HookersUnited
2005-09-29, 08:08
seagal är fem gånger coolare än van damme.
Vilket inte säger så mycket...

delta_mats
2005-09-29, 08:22
Då måste den vara enormt hög :hbang:

Kanske om man gillar 80-tals sångare med hockeyfrilla. Eller skådisar med grymt spinkiga ben som ska föreställa värsta vältränade snubben men som alltid får smisk av brudarna i fystävlingarna på beachen...
Men Seagal slår Hasselhoff med hästlängder.

Pingu
2005-09-29, 08:27
Fiskmåsen måste vara den sämsta skådisen någonsin *spy*

Davil
2005-09-29, 08:34
Steven Seagal är en fjant.

Det var mkt skriverier om hans påhopp om att Norris, Billy the Kid mfl var dåliga fighters.

Norris blev sur och gav Seagal en inbjudan om att mötas i ringen men Steven vågade inte ställa upp, inte heller mot någon annan som han tidigare sa var så kassa att han skulle kunna ta dem med en halvmiss.

Hans filmer är underhållande enbart för att de är så otroligt dåliga.

delta_mats
2005-09-29, 09:39
Steven Seagal är en fjant.

Det var mkt skriverier om hans påhopp om att Norris, Billy the Kid mfl var dåliga fighters.

Norris blev sur och gav Seagal en inbjudan om att mötas i ringen men Steven vågade inte ställa upp, inte heller mot någon annan som han tidigare sa var så kassa att han skulle kunna ta dem med en halvmiss.

Hans filmer är underhållande enbart för att de är så otroligt dåliga.

Läste också det där. Men det är väl en sisådär 10 år sedan minst va?

Davil
2005-09-29, 10:18
Läste också det där. Men det är väl en sisådär 10 år sedan minst va?

Japp. Någongång under 90-talet.

Mr. Moose
2005-09-29, 12:10
Om jag inte minns fel var det 12 stycken som svarade på Segals "utmaning". Segal gick ut officiellt o sa att han var världens bästa fighter o ingen kunde slå honom i en fight på liv o död.

Enda kravet dom 12 hade var att det endast skulle pågå tills en var medvetslös (inte död) samt att massmedia skulle va där o filma.

Segal backade ur. Dom var faktiskt 13 stycken men en var i rättslig konflikt med Segal och kunde inte va med.

Claes

Det var en artikel i en svensk budo tidning om det hela. Kommer dock inte ihåg vad tidningen hette.

Tys0n
2005-09-29, 13:18
såg en dokumentär om honom.. killen är rätt duktig på aikido om man säger så... och jag tror han hade tagit dom flesta "film fighters" den som hade blitt svårast är nog mike tyson för sin medverkan i "not another teen movie" haha :hbang:

Tricklev
2005-09-29, 13:25
såg en dokumentär om honom.. killen är rätt duktig på aikido om man säger så... och jag tror han hade tagit dom flesta "film fighters" den som hade blitt svårast är nog mike tyson för sin medverkan i "not another teen movie" haha :hbang:

Dom flesta "film fighter" inklusive, Van Damme, Bruce Lee, Chuck Norris etc, är riktigt kampsportare i grunden.

SPECIELLT, Bruce lee och Chuck Norris.

Piranha
2005-09-29, 13:30
Härligt att se er tjabblas som vem som är den sämsta action b-skådisen ..

Only on Kolozzeum ..

palme
2005-09-29, 13:31
Sen så kan sötgöte från lidingö spöa en aikido snubbe utan större problem ;)

delta_mats
2005-09-29, 13:31
Chuck Norris har ju varit världsmästare i kickboxning.
Dolph Lundgren har tävlat en hel del han också på hög nivå.
Bill Wallace inte så känd men har dock medverkat i några filmer också världsmästare i kickboxning.
Tror dessa herrar skulle ge Steven en rejäl omgång...

Tricklev
2005-09-29, 13:31
Ont: Steven Seagal är nog den sämsta b action skådisen.

Bolio är den bästa b aktion skådisen.

Tricklev
2005-09-29, 13:36
Chuck Norris har ju varit världsmästare i kickboxning.


Han var 7årig mästare i karate, NON kontakt karate.

Fancy
2005-09-29, 13:39
Ont: Steven Seagal är nog den sämsta b action skådisen.

Bolio är den bästa b aktion skådisen.


Du menar Bolo!?
Som en gammal retired Van Damme fan så ser det ljust ut, hans två senaste rullar har varit överraskande bra, sen är det inte helt fel heller att han fortfarande har en form som en 25 årig toppatlet!!
Väntar spänt på The Hard Corps och Bloodsport the new beginning! ;)

Tricklev
2005-09-29, 13:41
Du menar Bolo!?
Som en gammal retired Van Damme fan så ser det ljust ut, hans två senaste rullar har varit överraskande bra, sen är det inte helt fel heller att han fortfarande har en form som en 25 årig toppatlet!!
Väntar spänt på The Hard Corps och Bloodsport the new beginning! ;)

Haha oj, självklart menade jag Bolo!

Bolo Yeung är den bästa av dom :)

Mart|n
2005-09-29, 13:46
Killen i Ong Bak ser ut att vara ganska grym med. Men hur det hade funkat i en ring vet jag dock inte.

dared
2005-09-29, 13:48
Chuck Norris har svart bälte i BJJ, dessutom kan han ju lite stående så definitivt skulle han spöa alla andra actionskådisar.

Fancy
2005-09-29, 13:48
Haha oj, självklart menade jag Bolo!

Bolo Yeung är den bästa av dom :)


Vet inte om du har sett Kung Fu Hustle, men jag tycker den onda gubben är extremt lik Bolo!

mini_Arnold
2005-09-29, 13:49
Chuck Norris har svart bälte i BJJ, dessutom kan han ju lite stående så definitivt skulle han spöa alla andra actionskådisar.
även jet li?

Fancy
2005-09-29, 13:50
Chuck Norris har svart bälte i BJJ, dessutom kan han ju lite stående så definitivt skulle han spöa alla andra actionskådisar.


Knappast Don the Dragon Wilson eller Benny the Jet när de va i sin prime!

AngelLove
2005-09-29, 13:51
Chuck Norris har ju varit världsmästare i kickboxning.
Dolph Lundgren har tävlat en hel del han också på hög nivå.
Bill Wallace inte så känd men har dock medverkat i några filmer också världsmästare i kickboxning.
Tror dessa herrar skulle ge Steven en rejäl omgång...

Bill Wallace, var det inte han som kallades superkick eller något ??

Har för mig att de hade en massa reportage om honom i Fighter på 90talet när man själv tränade lite sådant.

Davil
2005-09-29, 13:53
Det var en artikel i en svensk budo tidning om det hela. Kommer dock inte ihåg vad tidningen hette.

Fighter heter tidningen. Jag har den kvar :)

Coldsmith
2005-09-29, 14:37
http://spikedhumor.com/articles/124/English_Kung_Fu.html

han tar ALLA

Mr. Moose
2005-09-30, 02:50
Bill Wallace, var det inte han som kallades superkick eller något ??


Var det inte "Superfoot"?

Claes

grisbil3n
2005-09-30, 02:55
Grejen är att mycket är psykiskt, och ingen kan psyka som Steven. Walker Texas Ranger kommer strosande där och tror att han är kung, kallar Steven för cup-cake. Då utmanar Steven Walker på "slå på handen" leken och sedan bär det av...

Tys0n
2005-09-30, 03:56
van damme.. han dansar balett , han gar tränat lite kampsport men inte mycket..

Tricklev
2005-09-30, 07:35
Chuck Norris har svart bälte i BJJ, dessutom kan han ju lite stående så definitivt skulle han spöa alla andra actionskådisar.

"Lite" stående?

"Chuck was a martial arts star, winning many martial arts championships including being a six-time undefeated World Professional MiddleWeight Karate Champion."

"From 1964 to 1968, Chuck won many State, National, and International amateur karate titles. In 1968, Chuck fought and won the World Professional MiddleWeight Karate championships by defeating the World's Top Fighters. He held that title until 1974 when he retired undefeated."

"In 1997, Chuck achieved another milestone in his life by being the first man ever in the Western Hemisphere to be awarded an 8th degree Black Belt Grand Master recognition in the Tae Kwon Do system. This was a first in 4,500 years of tradition. "

Jag vet inte vad ni har fått eran kickboxning o BJJ ifrån, han sysslar med karate och Tae Kwon Do, dvs stående kamp till största del.
Källa; Chucks hemsida yå (www.chucknorris.com)

Piranha
2005-09-30, 07:51
Kom loss nu gubbar, inser ni inte att en poll är på plats om de häringa.

dared
2005-09-30, 08:09
även jet li?

Utan att tveka. Tror jag.

"Lite" stående?



Jag vet inte vad ni har fått eran BJJ ifrån,


Jag skulle va inronisk men blev inte så lyckat. Lite mena jag att han har varit världsmästare i full kontakt karate.

"Norris retired as undefeated Professional Full-Contact Middleweight Champion on January 17, 1970, he was 30 years old."


"Is a Black Belt in Brazilian Jiu Jitsu under the Machado Brothers."

Alltså BJJ är defintivt en utav de allra bästa sporterna i MMA, och Svart bälte är inte som i Judo och TKD, utan det är mycket svårare att få.

SVårt o säga, om han va grym på bjj under sin karate-prime så tror jag han skulle ta Don Wilson. (vet bara att han varit American kickboxningsvärldsmästare, även han kanske har andra meriter som tex BJJ osso, så egentligen är det bara spekulationer.")
men har inte wilson några skills på marken skulle Norris göra mos av honom. Man har inte en susning av en chans mot BJJ-blackbelt om man inte kört MYCKET liggandeträning i en bra diciplin.

Även om Wilson kanske är bättre stående så skulle han inte tokäga Norris bara stående endå. De har väl ungefär samma vikt, och full kontakt karate och Amerikansk kickboxning ser ibland rätt lika ut.. (ok nu kanske jag får ngra karate eller KB-snubbar som klagar.. men jag tror inte nån av sporterna har extrem edge som den andra och båda är världsmästare.

Men slutsats, Norris for the win med BJJ

Källa;

dared
2005-09-30, 08:14
Blev fel källa ska va:

http://www.imdb.com/name/nm0001569/bio

AngelLove
2005-09-30, 08:20
Var det inte "Superfoot"?

Claes

Så var det nog ja.. Var inte säker och kom bara ihåg något med Super, därav min fråga om vad han kallades och om det var han..

Tack :D

hasse36
2005-09-30, 08:21
Chuck Norris är 65 år! Han skulle få spö av Sven Wollter.

Piranha
2005-09-30, 08:26
Chuck Norris är 65 år! Han skulle få spö av Sven Wollter.


Sven Wollter är 71.

Lasse Kongo
2005-09-30, 08:29
Svartneger spöar ändå allt och alla hur lätt som helst.

delta_mats
2005-09-30, 08:51
Bill Wallace, var det inte han som kallades superkick eller något ??

Har för mig att de hade en massa reportage om honom i Fighter på 90talet när man själv tränade lite sådant.

Ja du har så rätt!

Arne Persson
2005-09-30, 09:00
Privatdeckaren/agenten Johnny Wadd hade spöat dom alla, på ena eller andra sättet! :)