handdator

Visa fullständig version : Hur ska jag ladda som?


jakke
2005-09-28, 22:06
Jag kör en ketodeff och har börjat spela Undervattensrugby.. jag känner att 2 timmar bli lite väl jobbigt utan rikigt engergi. Dyktiderna är för mig korta och efter ett tag är dom extremt korta.. Kan jag ladda på under passen och fortsätta deffa resten av tiden?

Jay-Z
2005-09-28, 22:12
Jag kör en ketodeff och har börjat spela Undervattensrugby.. jag känner att 2 timmar bli lite väl jobbigt utan rikigt engergi. Dyktiderna är för mig korta och efter ett tag är dom extremt korta.. Kan jag ladda på under passen och fortsätta deffa resten av tiden?

Hur ofta kör du undervattensrugby? Tanken med en ketodiet är ju att förbli i ketosis iaf några dagar, även om ketodiet för styrketräning ofta innebär några laddningsdagar, dvs cyklisk ketodiet. Du kanske kan tajma in passen på ett bra sätt så att de sammanfaller med dina laddningsdagar? Eller iaf i nära anslutning...

jakke
2005-09-28, 22:28
Brukar bara ladda på med mat på lördagar. kanske det är dumt att göra så?
2ggr i veckan kör jag det.

Sverker
2005-09-29, 05:33
Det finns inte en chans att du skulle prestera något i undervattensrugby med en ketodiet !

Var skall dina muskler hämta energin ifrån ? DET FINNS JU INGEN LAGRAD ENERGI I MUSKLERNA ALLS !


Ät som du brukar och kör på med undervattensrugbyn.

jakke
2005-09-29, 06:11
Det finns inte en chans att du skulle prestera något i undervattensrugby med en ketodiet !

Var skall dina muskler hämta energin ifrån ? DET FINNS JU INGEN LAGRAD ENERGI I MUSKLERNA ALLS !


Ät som du brukar och kör på med undervattensrugbyn.
Well jag har kört keto sen början på august och jag upplever att det fungerar bra.

jakke
2005-09-29, 06:22
har även laddat på med totalt 1.5dl kolhydrater innan och efter passen(styrka)

jakke
2005-09-29, 14:35
Bump

Jay-Z
2005-09-29, 14:49
Lördagar äter du kolisar och vid varje träningstillfälle äter du kolisar cirkus 60gram. När har du tid att vara i ketosis? Och om du dessutom ska börja äta kolisar vid fler tillfällen kommer du nog aldrig vara i ketosis. Om du nu inte har väldigt lätt att komma in i det snabbt trots relativt högt kolisintag.

Det visar ju kanske att ketodieter inte är optimala för någon som tränar frekvent som du gör.