handdator

Visa fullständig version : Spinnoff - Silikonbröst?


wintersnowdrift
2005-09-28, 21:06
Jaa, det är ju väldigt mycket "utseende" på kolo den här veckan (förra veckan var det Downs syndrom som dominerade om jag inte minns fel? ;)). Ni som är trötta på ämnet får väl dissa den här tråden, men eftersom det finns så mycket åsikter om Natascha Peyre måste jag bara få göra en poll med följande fråga...

Silikonbröst, ja eller nej?

//Kristin

Kwon
2005-09-28, 21:07
Gör en poll då Kristin! :laugh:

Eller ska du skriva ner resultaten manuellt(med penna)?

Pingu
2005-09-28, 21:07
Jag svarar för både mig själv och min sambo och vi säger JA :thumbup:

Zakath
2005-09-28, 21:08
Nej tack. *slap*

murmeldjur
2005-09-28, 21:08
självklart, om man inte har tillräckligt från början.. *rolleyes*

Froddan
2005-09-28, 21:08
Nej! Oavsett form eller storlek. Vem fan vill klämma på plast?

Kwon
2005-09-28, 21:09
Jag skiter i Skillisar, men en stor röv ska det vara! :thumbup:

Pudzianovski
2005-09-28, 21:09
Det var verkligen svart eller vitt.

Om en tjej knappt har några bröst och vill göra normala känns det mer accepterat än om det är en tjej med normala bröst vill ha megastora.

wintersnowdrift
2005-09-28, 21:09
Gör en poll då Kristin! :laugh:

Eller ska du skriva ner resultaten manuellt(med penna)?

Men gaah, jag hatar att man måste posta tråden före pollen. Nu är den uppe iaf. Har ni fler alternativ så får ni föreslå dem, jag har lite dålig fantasi :).

//Kristin

Mart|n
2005-09-28, 21:10
Kvittar, det är inte jag som ska ha silikon.

Kwon
2005-09-28, 21:11
Men gaah, jag hatar att man måste posta tråden före pollen. Nu är den uppe iaf. Har ni fler alternativ så får ni föreslå dem, jag har lite dålig fantasi :).

//Kristin

Såg det nu och röstade! Nu funkar det! :thumbup:

Sen heter det Big Butts, inte buts

Froddan
2005-09-28, 21:11
Det var verkligen svart eller vitt.

Om en tjej knappt har några bröst och vill göra normala känns det mer accepterat än om det är en tjej med normala bröst vill ha megastora.Hellre små bröst än plastbröst.

Spiffy
2005-09-28, 21:13
Så länge det ser naturligt ut och stämmer bra in proportionsmässigt med resten av tjejen så är det väl ok.
Oftast helt onödigt dock.
Vet inte vad jag skulle rösta på.

Pudzianovski
2005-09-28, 21:15
Hellre små bröst än plastbröst.

Ja, fast ibland kanske tjejen har något att säga till om.....Jag skulle iaf stödja henne om hon ville det.

Spannmål
2005-09-28, 21:18
Fysiskt skulle jag inte bry mig om min flickvän hade plasttuttar MEN däremot skulle jag ifrågasätta det faktum att hon hade skaffat det. Jag kan liksom inte se mig själv med en tjej som är så intresserad av plast eller har sådana komplex över sina existerande bröst.

Men att klämma på silikon är väl knappast annat än att klämma på fett?

Klämma förresten? Varför skulle jag vilja klämma. Jag har egna bröst.

murmeldjur
2005-09-28, 21:19
iofs, men har tjejen mindre bröst än mig så är det kanske att tänka på, om hon nu vill, vill säga.. men små bröst e ju också fina!

Pingu
2005-09-28, 21:20
Känner ganska många ( 4 st) mammor som har fått brösten förstörda av amnning och då opererat sig

King Grub
2005-09-28, 21:21
Nej tack så mycket.

toreld
2005-09-28, 21:21
Jag skulle nog vilja ha en tjej med silikonbröst..
När hon blir äldre så börjar de ju hänga vilket jag inte tycker e så attraktivt.. silikon sitter ju på sin plats, om de e inte e nån fomme som lagt in dom!! :mallan:

LexSinner
2005-09-28, 21:23
Spelar inte så stor roll.. Om nu min flickvän skulle tycka att hon måste ha sillisar för att hon skall vara nöjd med sin kropp.. Då är det väll bara att hon skaffar det om det är viktigt för henne.

Trance
2005-09-28, 21:25
För när det gäller reparation av skadade bröst eller borttagna, t.ex. cancer. Sedan är förstår jag helt klart kvinnor som vill skaffa silikonbröst, speciellt om de inte har några alternativt former som man inte gillar. Speciellt eftersom många kvinnliga klädesplagg är gjorda för att framhäva att man har byst.

Själv tycker jag inte det är attraktivt när de ser ut som två kullar, det är ok om man är osäker om de är riktiga eller inte.

Fatalist
2005-09-28, 21:27
Spelar ingen roll för mig, bara de är underbara som personer och har ett vacker yttre! Vackert som i gör allt för att se bra ut, på naturlig väg!

wintersnowdrift
2005-09-28, 21:29
Såg det nu och röstade! Nu funkar det! :thumbup:

Sen heter det Big Butts, inte buts

Haha, jag såg det nu, blir lite kul med "stora men" faktiskt :laugh:.

//Kristin

prime^
2005-09-28, 21:30
Nej i allmänhet. Men om brösten e har olika storlekar normalt och hon gör dom lika stora med en jätteliten förstoring e d förståeligt.. Mitt ex. har d så, och ska fixa till så båda blir lika stora, men knappt större än d som e störst vid tillfället.. Dessutom mår hon väldigt dåligt över dom nu. Tycker allt beror på situationen!

Pudzianovski
2005-09-28, 21:31
Haha, jag såg det nu, blir lite kul med "stora men" faktiskt :laugh:.

//Kristin

Heter oavsett oxå....... :D *innocent*

Niclaaas
2005-09-28, 21:33
Spelar inte så stor roll.. Om nu min flickvän skulle tycka att hon måste ha sillisar för att hon skall vara nöjd med sin kropp.. Då är det väll bara att hon skaffar det om det är viktigt för henne.

håller med om hon hade väldigt små, tappat formen efter amning eller liknande så hon hade komplex för det, då skulle jag förstå det. i vanliga fall skulle jag tycka att det var väldigt onödigt men vill hon så vill hon. hennes beslut

Kwon
2005-09-28, 21:33
Haha, jag såg det nu, blir lite kul med "stora men" faktiskt :laugh:.

//Kristin

oavsätt = ? Nytt sätt att göra saker och ting på? :laugh:

wintersnowdrift
2005-09-28, 21:36
Heter oavsett oxå....... :D *innocent*

Men hallå, haha, det känns som om alla diskussioner jag ger mig in i eller startar börjar plötsligt handla om antingen hur jag ser ut eller hur jag stavar ;).

Fast nu ska jag nog gå och skämmas en stund, jag ser det som ett av mina adelsmärken att stava rätt :em:. Om jag skulle börja med särskrivning också får jag nog banna mig själv från forumet, det vore FÖR tungt att bära... *cry*.

//Kristin

Pudzianovski
2005-09-28, 21:40
Men hallå, haha, det känns som om alla diskussioner jag ger mig in i eller startar börjar plötsligt handla om antingen hur jag ser ut eller hur jag stavar ;).

Fast nu ska jag nog gå och skämmas en stund, jag ser det som ett av mina adelsmärken att stava rätt :em:. Om jag skulle börja med särskrivning också får jag nog banna mig själv från forumet, det vore FÖR tungt att bära... *cry*.

//Kristin


Det är därför man ska gå in med attityden: jag är sämst, stavar sämst, är fulast, är svagast osv osv...

Kwon kan sånt.

:thumbup:

mini_Arnold
2005-09-28, 21:40
Silikonbröst är äckliga och onaturliga. Jag tänder inte på den typen av bröst.
Så enkelt är det

Kwon
2005-09-28, 21:41
Det är därför man ska gå in med attityden: jag är sämst, stavar sämst, är fulast, är svagast osv osv...

Kwon kan sånt.

:thumbup:


:laugh:

fonzie
2005-09-28, 21:48
Silikonbröst är äckliga och onaturliga. Jag tänder inte på den typen av bröst.
Så enkelt är det

Håller med! Hårda jävla knölar är mycket mindre attraktivt än normala små bröst. Däremot så tycker jag silikonbröst som ser naturliga ut kan vara fina. ;)
Men föredrar i första hand naturliga, små som stora. :)

Jay-Z
2005-09-28, 21:51
*talking*
Oh my god
Becky, look at her butt
Its so big
She looks like one of those rap guys girlfriends
Who understands those rap guys
They only talk to her because she looks like a total prostitute
I mean her butt
It's just so big
I can't believe it's so round
It's just out there
I mean, it's gross
Look, she's just so black

*rap*
I like big butts and I can not lie
You other brothers can't deny
That when a girl walks in with an itty bitty waist
And a round thing in your face
You get sprung
Wanna pull up tough
Cuz you notice that butt was stuffed
Deep in the jeans she's wearing
I'm hooked and I can't stop staring
Oh, baby I wanna get with ya
And take your picture
My homeboys tried to warn me
But that butt you got
Make Me so horney
Ooh, rump of smooth skin
You say you wanna get in my benz
Well use me use me cuz you aint that average groupy

Rockhard
2005-09-28, 22:15
Kan ju vara fint att titta på men annars, nej.

Mighty
2005-09-28, 22:24
Självklart JA!
Har man känt på bra gjorda sillisar kan man inte bli besviken

Lizard
2005-09-28, 22:29
Jag har ingen åsikt i ämnet.

Däremot har jag en åsikt om själva operationen. Att skära, med en vass skalpell. in i de lena brösten och ned i den känsliga bröstmassan ter sig aningen motbjudande. Att resultatet kanske är ett par större, fastare eller bara rent allmänt snyggare uppväger inte operationstanken. Gjort är gjort och för mig är det inte avgörande om eller inte flickvän har bröstopererat sig. Mer störande är väl om hon valt att fylla upp dem rejält och kutar runt i grova urringningar och djupa decoltage och blir upprörd över att "alla ser på mig som ett sexobjekt". Jättekonstigt.

Lizard

LBacker
2005-09-28, 22:32
Jag svarade "Ja, men inte på min flickvän". Var det rätt? ;)

LBacker
2005-09-28, 22:34
Sen gillar jag ju rumpor ännu mer, argh! FÖR SVÅR POLL!

Jax
2005-09-28, 22:42
Absolut inte silikon.

Vesseldahl
2005-09-28, 22:54
Ändan är huvudsaken.

LBacker
2005-09-28, 23:05
Efter lite självransakan, såhär:

Sexuellt visuellt objekt: (Samtliga attribut får vara konstgjorda, d.v.s. bröst/kind/rump/läpp-implantat, revbensoperationer, retuschering o.s.v.)

1. Stuss/midja- ratio
2. Bröstkorg/midja- ratio
3. Rumpform
4. Bröstform
5. Bröststorlek
6. Rumpstorlek

Fru: (Äkthet ut i ärrvävnad och födelsemärken)

1. Utformning av hals/nacke/nyckelbensregion
2. Hårtextur
3. Svankens kurva
4. Rumpform
5. Bröstform
6. Bröststorlek

Jag försökte få in samma attribut på de båda, men fallerade totalt.

Flickvännen kanske skulle kunna hamna någonstans mellan "Objektet" och "Frun".

Trance
2005-09-28, 23:26
Heter oavsett oxå....... :D *innocent*


oxå? ;-)

Peter-N1
2005-09-28, 23:41
Jag säger JA!
Har bara bra erfarenheter av silikon :D

Überbiffen
2005-09-29, 02:59
Nej, äkta vara oavsätt size!

- "oavsett size" :)

Tomten
2005-09-29, 04:37
Jag skulle nog vilja ha en tjej med silikonbröst..
När hon blir äldre så börjar de ju hänga vilket jag inte tycker e så attraktivt.. silikon sitter ju på sin plats, om de e inte e nån fomme som lagt in dom!! :mallan:

Ehum?

Du tror inte silikonbröst börjar göra det med? En tjej som fixar implantat får ju räkna med att operera sig med jämna mellanrum hela livet. Speciellt om hon fixar lite större implantat.

J.Saarela
2005-09-29, 06:18
Jag föredrar sillisar.Mycket roligare å klämma på.

Davil
2005-09-29, 06:27
Nej. Jag föredrar fin äkta vara.

blekfet2
2005-09-29, 06:33
inte spelar det nån roll om hon har/inte har sillisar, så länge hon inte har en penis är det lugnt.

:laugh:

Piranha
2005-09-29, 07:32
Nummer 4 plättlätt , bysten är för mig rätt ointressant.

daja
2005-09-29, 07:34
Det var verkligen svart eller vitt.

Om en tjej knappt har några bröst och vill göra normala känns det mer accepterat än om det är en tjej med normala bröst vill ha megastora.

ord

TrasMannen
2005-09-29, 08:07
Jag tycker inte om stora bröst överhuvud taget. En handfull är perfekt.

AngelLove
2005-09-29, 08:16
Silikonbröst är äckliga och onaturliga.

Inte alla *popcorn*

Kristin, du missade ha med ett val för "spelar ingen roll om det är original eller silikon"

Personligen bryr jag mig inte ett dyft om bröststorleken, finns andra saker som är mycket viktigare hos en tjej än det.

Ser inga fel i att en tjej som lider rent psykiskt pga för små bröst gör en operation, så länge det är väl genomtänkt och i rimlig nivå.

Tricklev
2005-09-29, 08:21
Fanns inga bra val, är inte själv så intresserad av att tjejen ska ha plastbröst, men om hon verkligen hade velat så klart jag hade stött henne.

Jet
2005-09-29, 08:32
Ja, det är nice med silikonbröst, bara det inte tar sig sjukliga propertioner...

Sen det faktum att 95% av de som svarar här, och nu tänker jag på undersökningen där typ 50% av Kolo var mellan 16-19 år, tyder ju ganska tydligt på att erfarenheten på just silikonområdet får anses ganska så begränsat...

Langster
2005-09-29, 09:49
Jag blev så van vid silikon att jag tyckte vanliga kändes konstiga förr. *screwy*
Men jag håller med Piranha annars. Trots att jag valde alternativ 1 i pollen, eftersom den var vinklad så frågan mest blev om man accepterade silikon eller inte.

AngelLove
2005-09-29, 09:59
Sen det faktum att 95% av de som svarar här, och nu tänker jag på undersökningen där typ 50% av Kolo var mellan 16-19 år, tyder ju ganska tydligt på att erfarenheten på just silikonområdet får anses ganska så begränsat...

Tänkte på samma sak, men det finns ju en del personer här som ändå har lite "ålder" inne..

De erfarenheter jag har av området är iaf allt från nästan ingen byst alls till, ja ganska stort (med koksalt/silikon) är väl bästa ordvalet.
I mina ögon så kommer brösten med tjejen, det viktiga är att man gillar tjejen lixom.

tinus
2005-09-29, 10:18
Tänkte på samma sak, men det finns ju en del personer här som ändå har lite "ålder" inne..

De erfarenheter jag har av området är iaf allt från nästan ingen byst alls till, ja ganska stort (med koksalt/silikon) är väl bästa ordvalet.
I mina ögon så kommer brösten med tjejen, det viktiga är att man gillar tjejen lixom.

Väl talat! :thumbup:

Förstår faktiskt inte varför "alla andra" har sådanna bekymmer över silikonets vara eller icke vara på tjejer..

VILL tjejen skaffa sillisar är det väl hennes problem..vill hon inte så är det precis lika bra,bara hon är nöjd. ;)

Cilia
2005-09-29, 10:43
Ehum?

Du tror inte silikonbröst börjar göra det med? En tjej som fixar implantat får ju räkna med att operera sig med jämna mellanrum hela livet. Speciellt om hon fixar lite större implantat.
nu måste hon väl inte operera för att de börjar hänga utanföra att livslängden på implantaten är begränsad.
Dvs gör du en operation vid 18 års ålder måste du genomgå ett antal operationer under din livstid om du vill fortstätta ha ngt främande i dom.

Piranha
2005-09-29, 10:48
nu måste hon väl inte operera för att de börjar hänga utanföra att livslängden på implantaten är begränsad.
Dvs gör du en operation vid 18 års ålder måste du genomgå ett antal operationer under din livstid om du vill fortstätta ha ngt främande i dom.

Hjo och dessto större dem är ju tyngre faller dem.

Min personliga erfarenheter säger att saker över 450 gram st blir bara fult , 700 som tex påträffats går ju inte ens å greppa med 2 händer knappt.

palme
2005-09-29, 11:16
Bara de är snygga så :)

Cilia
2005-09-29, 11:29
Hjo och dessto större dem är ju tyngre faller dem.

Min personliga erfarenheter säger att saker över 450 gram st blir bara fult , 700 som tex påträffats går ju inte ens å greppa med 2 händer knappt.
jag menar att oavsett om man kan tänka sig silikonhängbröst i framtiden måste man operera dom för att det finns ett bäst före datum på själva kuddarna.

Piranha
2005-09-29, 11:32
jag menar att oavsett om man kan tänka sig silikonhängbröst i framtiden måste man operera dom för att det finns ett bäst före datum på själva kuddarna.


Japps , och dessutom rekomenderas alltid att gå på större inlägg. ( vid omoperation då)

palme
2005-09-29, 11:32
jag menar att oavsett om man kan tänka sig silikonhängbröst i framtiden måste man operera dom för att det finns ett bäst före datum på själva kuddarna.

Ja men det får de ju veta av läkarn? Är väl fan inget att tjaffsa om.

Piranha
2005-09-29, 11:34
Sen är de silikon eller koksaltslösning / gel på dem som görs i sverige ?

är inte silikonet bannat här ?

Pingu
2005-09-29, 11:40
Dom jag vet har koksalt

Langster
2005-09-29, 11:48
De görs av flera olika materia numera. Tror inte silikon är förbjudet, men jag är inte säker.

Jag tror inte att man får hängbröst så lätt när silikon är på plats, eftersom det ligger under bröstmuskeln (i de allra flesta fall) och muskeln lär ju knappast börja hänga helt plötsligt. Möjligtvis kan det vara så att man behöver tajta till huden... OM man tycker det är nödvändigt. Det är ju inte så att brösten kommer att se sämre ut med silikon än utan när man börjar bli till åren.

Och det här med att man måste byta implantaten med jämna mellanrum är något av en myt. Om inga komplikationer sker så håller de bra länge.

Fancy
2005-09-29, 11:50
Har hört att silikontuttar behöver service efter 10-15 år!

Langster
2005-09-29, 11:52
Har hört att silikontuttar behöver service efter 10-15 år!
Många har hört det, men få behöver det.

Cilia
2005-09-29, 11:53
Ja men det får de ju veta av läkarn? Är väl fan inget att tjaffsa om.
jag tjafsar väl inte för faan
jag sa bara att man inte kunde ha kuddarna på livstid.

kyl ner dig!

JJ
2005-09-29, 11:59
Många har hört det, men få behöver det.

Grundar du på? Jag säger inte att du har fel, men när det gäller nya implantat gissar man ju bara. När det gäller äldre (klippt från den eminenta källan Expressen):

Forskare vid Danska cancerinstitutet i Köpenhamn har studerat 186 kvinnor som opererat in silikon i sina bröst. Under två år fann forskarna 33 spruckna implantat och 23 implantat som möjligen gått sönder, skriver nyhetsbyrån Reuters.
Forskarnas slutsats är att ungefär fem av 100 silikonbröst går sönder varje år.
Risken för trasiga implantat ökar markant för varje år efter ingreppet. Silikon-inlägg som är sex, sju år spricker tre gånger oftare än implantat som är tre år gamla.
Falsk säkerhet
Många plastikkirurger rekommenderar kvinnor att byta implantat efter tio år. Det kan enligt forskarna ge en falsk känsla av säkerhet.
I studien fann de att kvinnor med nyare implantat, från 1988 och senare, riskerar att få spruckna inlägg redan efter sex, sju år. Forskarna uppskattar att minst 15 procent av alla nyare implantat går sönder inom tio år efter operationen.

"Varierande kvalitet"
Men Per Hedén, plastikkirurg vid Akademikliniken i Stockholm, är inte beredd att ändra på sina rekommendationer.
- De flesta moderna implantat med hög kvalitet bör det inte vara några problem med i tioårs-perspektivet. Mycket talar för att de har längre hållbarhet än så.
- Men självklart ska man vara beredd på att man kanske måste byta implantat.
Han tycker att man ska kontrollera sin kirurg ordentligt innan man gör en operation.

Piranha
2005-09-29, 12:01
Ja men det får de ju veta av läkarn? Är väl fan inget att tjaffsa om.


Pamle , Cilia säger till mig via PM att du är en introvert gnällkärring som lider av bystavund .

wintersnowdrift
2005-09-29, 14:40
Inte alla *popcorn*

Kristin, du missade ha med ett val för "spelar ingen roll om det är original eller silikon"

Personligen bryr jag mig inte ett dyft om bröststorleken, finns andra saker som är mycket viktigare hos en tjej än det.

Ser inga fel i att en tjej som lider rent psykiskt pga för små bröst gör en operation, så länge det är väl genomtänkt och i rimlig nivå.

Jag kan hålla med om att det alternativet borde ha funnits; för det är säkerligen vad de allra flesta skulle ha svarat. Samtidigt vill jag ju att folk ska ta ställning och argumentera för sin åsikt :). Pollen var mest "på skämt" (och, som flera redan påpekat, dessutom med en massa pinsamma stavfel :em: ).

Världen är ju inte svart eller vit, och varje situation är unik, men ibland måste man få generalisera för att kunna skapa diskussioner.

//Kristin

wintersnowdrift
2005-09-29, 14:43
Väl talat! :thumbup:

Förstår faktiskt inte varför "alla andra" har sådanna bekymmer över silikonets vara eller icke vara på tjejer..

VILL tjejen skaffa sillisar är det väl hennes problem..vill hon inte så är det precis lika bra,bara hon är nöjd. ;)

Självklart är det viktigaste att personen i fråga är nöjd med sig själv. Jag ställer mig dock lite frågande till om det verkligen är ett sunt samhällsklimat vi har när unga tjejer är så missnöjda med sina kroppar att de lägger sig under kniven? Om man är en mogen, vuxen kvinna med livserfarenhet och distans är det en helt annan sak, tycker jag.

//Kristin

*Flash*
2005-09-29, 15:07
Jag tycker att riktiga bröst (modell större) är så grymt fula, visst med bh:ar å sånt kan dom se fina ut men inte utan. Dom är för "formbara" helt enkelt.
Sen tenderar många till att ha olika stora, vilket inte är så jäkla kul.

Silikontuttar är definitivt snyggare att se på (oftast iaf).
Men ska man skaffa sillisar så ska man i mitt tycke ha små bröst innan och göra dom "lagom" stora, dessutom så är det betydligt finare om man har lite former och inte bara ser ut som en planka med bollar framtill.

För övrigt så är det livstidsgaranti (vad nu det innebär) på s.k. hallonimplantat (iaf på en sida jag läste på förut).

Skulle kunna tänka mig att skaffa sådana om jag nu lyckades få mina tuttar att bli såpass små att det kändes värt det, fast å andra sidan så är det väldigt skönt med små bröst så vete sjutton om jag verkligen skulle göra det. *screwy*

Gabriel_
2005-09-29, 16:38
vafan tuttar är bara ivägen... röv ska det va

Dalì
2005-09-29, 16:41
Silikonbröst?
Ja tack. Men inte personligen.

:naughty:

T-train
2005-09-30, 08:13
gillar naturligt..går inte igång på siliconsnorrar..kan vi inte ha en poll med vanlig snopp, siliconsnorre eller dildo? :laugh:

Hades
2005-09-30, 09:16
Alltså, hur kan man lägga silikonimplantat UNDER muskeln? Borde inte det bli jättekonstigt egentligen? Borde inte muskeln skapa ett enormt tryck på implantatet om man t ex tränar? Stora implantat går väl inte att lägga under muskeln antar jag?

T-train
2005-09-30, 09:20
Alltså, hur kan man lägga silikonimplantat UNDER muskeln? Borde inte det bli jättekonstigt egentligen? Borde inte muskeln skapa ett enormt tryck på implantatet om man t ex tränar? Stora implantat går väl inte att lägga under muskeln antar jag?

blir bara konstigt hos vissa styrketränande tjejer..de trycks undan av musklerna..det syns tydligt på en del på tävling..ser ut som inläggen är på väg ut i armhålorna. Men vanligtvis blir det mest naturlig look o feel när implantaten läggs under muskeln, då hamnar bröstvävnaden framför implantatet.

Hades
2005-09-30, 09:30
blir bara konstigt hos vissa styrketränande tjejer..de trycks undan av musklerna..det syns tydligt på en del på tävling..ser ut som inläggen är på väg ut i armhålorna. Men vanligtvis blir det mest naturlig look o feel när implantaten läggs under muskeln, då hamnar bröstvävnaden framför implantatet.
Okej, tack för svaret!

Men om en tjej är en riktig planka och skaffar implantat, då måste det ju se riktigt konstigt ut, oavsett om de ligger framför eller bakom muskeln?

Langster
2005-09-30, 10:04
Okej, tack för svaret!

Men om en tjej är en riktig planka och skaffar implantat, då måste det ju se riktigt konstigt ut, oavsett om de ligger framför eller bakom muskeln?
Det är ganska individuellt hur resultatet blir oavsett kropp innan. Sen beror det mycket på läkaren och materialet.

clash
2005-09-30, 10:42
*woho*

JA! särskilt på min flickvän för fan!

aliquis
2005-09-30, 11:14
vet inte, jag har ingen som helst koll på känslan, och storleken spelar väl inte så stor roll, men jag har inte heller så bra koll på om naturliga är mycket hängigare så vad vet jag :D

fonzie
2005-09-30, 21:39
naturliga behöver nödvändigtvis absolut inte vara hängiga. ;)

Semiramis
2005-10-01, 06:37
Sövning, tuttarna uppskurna, risk för infektion, ärrbildning, inkapsling, spruckna implantat och att det inte ens ser snyggt ut! Aldrig i livet.

FyllSkalle
2005-10-01, 08:30
Känner ganska många ( 4 st) mammor som har fått brösten förstörda av amnning och då opererat sig
På vilket sätt "förstörda"?
Gick de sönder på något sätt?

Pingu
2005-10-01, 09:05
Fyllskalle : Förstörda = slappa, hängiga och en fick väldigt fula bröstvårtor.

Cilia
2005-10-01, 09:12
Självklart är det viktigaste att personen i fråga är nöjd med sig själv. Jag ställer mig dock lite frågande till om det verkligen är ett sunt samhällsklimat vi har när unga tjejer är så missnöjda med sina kroppar att de lägger sig under kniven? Om man är en mogen, vuxen kvinna med livserfarenhet och distans är det en helt annan sak, tycker jag.

//Kristin
fast jag tror många tjejer även tidigare var missnöjda med sina kroppar. Jag ser mig själv och mina kompisar konstant stå framför spegeln och vilja ändra på saker. Skillnaden är att då fanns inte alternativet operation.

Vad jag menar är att det är en fas i uppväxten som många går igenom och jag är inte säker på att lösningen är operation utan något man växer ifrån. Finns det sedan kvar när man har blivit vuxen är det en annan historia.

clash
2005-10-01, 10:42
Hade jag varit brud och missnöjd hade ja lagt mig under skalpellen samma vecka!

Ser inga som helst skäl till att gå omkring o ha komplex över något ifall man inte behöver det.

Sen är det väl upp till var och en och andra skall väl inte bry sig så jävligt är nog min grundåsikt i den här frågan.

p.s. det här är ju ett bra läge att dra paralleller till killar o steroider :naughty:

Cilia
2005-10-01, 10:56
Hade jag varit brud och missnöjd hade ja lagt mig under skalpellen samma vecka!

Ser inga som helst skäl till att gå omkring o ha komplex över något ifall man inte behöver det.

Sen är det väl upp till var och en och andra skall väl inte bry sig så jävligt är nog min grundåsikt i den här frågan.

p.s. det här är ju ett bra läge att dra paralleller till killar o steroider :naughty:
vad jag menar är att det tar ett tag att komma överens med sin kropp.
för tjejer blir det lite större förändringar än för killar eller så är det så att vi lägger ner mer energi på vårt utseende.

Jag gillar att det finns variation i världen och tycker det skulle vara tråkigt om alla gick omkring med likadana bröst, näsor och munnar som det faktiskt är redan idag på vissa ställen.

Låt mognaden och uppväxten ha sin process och gång så får man se sen.

clash
2005-10-01, 10:59
Jo det där låter ju vettigt, men när är processen klar då?

Sen är det väl så att de tjejer som verkligen mår piss över det iallafall kommer skaffa nya ostar oavsett vad andra säger åt dem och de som är tryggare i sitt utseende antagligen inte kommer göra det utan vidare. Så det är ju en bra grundståndpunkt att hålla sig till.

Cilia
2005-10-01, 11:02
Jo det där låter ju vettigt, men när är processen klar då?

Sen är det väl så att de tjejer som verkligen mår piss över det iallafall kommer skaffa nya ostar oavsett vad andra säger åt dem och de som är tryggare i sitt utseende antagligen inte kommer göra det utan vidare. Så det är ju en bra grundståndpunkt att hålla sig till.
inte vid 16 iaf.
jag tycker åtminstånde efter 20 men nu är man ju myndig vid 18 även om jag kan ifrågasätta den åldersgränsen i mer än ett fall *L*

det är inte helt lätt att helt plötsligt få två klumpar på kroppen och hantera den förändring som sker i hur omvärlden tittar på en och hur beteendet bland killkompisarna förändras. Samtidigt som hormonerna åker bergodalbana. Att då lägga sig under kniven och säga att man eg vill ha ngt annat känns inte så genomtänkt.

clash
2005-10-01, 11:05
äh men vafan... "beteendet hos KILLKOMPISARNA" ... ni har inga "killkompisar" hur svårt o fatta är det!?!??

*vredgat fnys*

Yes
2005-10-01, 11:11
Svår fråga... naturligt ser klart bäst ut, men jag har bara provat silikon... *rolleyes*

clash
2005-10-01, 11:15
Dude... det är okey att betala för det ... men om man gör det VARJE gång så signalerar det att man kastat in handduken lite väl tidigt kanske?

Yes
2005-10-01, 11:24
Ursäkta? :D

gladiatorerna1
2005-10-01, 11:26
Silokonbröst är otroligt mycket finare! Gillar inte naturliga och hängiga...Nu kommer jag säkert få en massa feminister och moraltanter efter mig!

clash
2005-10-01, 11:29
Silokonbröst är otroligt mycket finare! Gillar inte naturliga och hängiga...Nu kommer jag säkert få en massa feminister och moraltanter efter mig!

Ja när det ändå är på tapeten, hur gick det med dina ostar, fick du arslet ur vagnen där eller?

gladiatorerna1
2005-10-01, 11:32
Ja när det ändå är på tapeten, hur gick det med dina ostar, fick du arslet ur vagnen där eller?

Tycker du att det angår dig, eller? Det skulle aldrig falla mig in att söka bekräftelse på internet!

clash
2005-10-01, 11:37
Tycker du att det angår dig, eller? Det skulle aldrig falla mig in att söka bekräftelse på internet!


Seså du kan berätta för den trygga, knäppa killen med svettig röv...

Pudzianovski
2005-10-01, 11:38
Tycker du att det angår dig, eller? Det skulle aldrig falla mig in att söka bekräftelse på internet!

:laugh:

Coldsmith
2005-10-01, 11:51
Det vore mycket bättre om dom fyllde brösten med heineken, då skulle man bli mer intresserad :D

clash
2005-10-01, 11:52
Det vore mycket bättre om dom fyllde brösten med heineken, då skulle man bli mer intresserad :D

...eller om dom satt på action :D

Coldsmith
2005-10-01, 11:54
...eller om dom satt på action :D

Säg inte så hemsk saker. Vill ju inte förstöra mats!
Men om han kunde koppla in ***** till ett fat så :D *innocent*

Nä FY så jag säger. Skyller på att det är morgon :booty:

clash
2005-10-01, 11:59
Säg inte så hemsk saker. Vill ju inte förstöra mats!
Men om han kunde koppla in ***** till ett fat så :D *innocent*

Nä FY så jag säger. Skyller på att det är morgon :booty:

HAHAHAHAHAHA Ja fy fan coldsmith!! Fy så du säger!!! :D

Leon
2005-10-01, 21:42
Absolut för, pga att jag älskar stora bröst! :D Sen kan faktiskt implantat kännas mjuka också! Har lagt in 800 gram i var och är fullständigt nöjd. :thumbup:

Wopper
2005-10-01, 22:32
Jag älskar bröst.......

Det skulle vara lag på att alla som har taxöron skulle få gratis implantat.
Silikonbröst är över lag vackra, och jag älskar vackra saker. :thumbup: :naughty: