handdator

Visa fullständig version : Mixa Gainer, Kreatin & Glutamin?


flensen
2005-09-28, 18:55
Hallå.
Jag är ny här på forumet.
Jag har styrketränat i drygt ett år och har väldigt svårt att gå upp i vikt och volym. Är 184 cm och väger 76 kg.
Jag styrketränar ca 3-4 dagar i veckan. Spelar även fotboll på amatörnivå.
Jag har kört med proteinpulver i nästan ett år men tycker inte riktigt det gett något större resultat.
Nu har jag köpt Gainer Pro, Kreatin och Glutamin från Star Nutrition.
Hur ska jag kombinera dessa preparat? Blanda allt i samma drink och ta efter träning? Finns det något annat som ni skulle rekommendera?
Tacksam för hjälp!

Chopsuey
2005-09-28, 19:11
ÄT :eating:

King Grub
2005-09-28, 19:46
Du kan kombinera allt; inget av produkterna "tar upp" någon annan.

Glutaminet kommer inte att göra till eller från i dina försök att nå ditt mål.

I övrigt är det bara att göra som ovanstående säger: :eating: Går du inte upp i vikt gör du helt enkelt av med all energi du stoppar i dig. Du äter för lite. Det finns bara en lösning: ät mer. När du äter mer än du gör av med... går du upp i vikt. Det gäller alla.

dtox
2005-09-28, 20:10
ÄT :eating:
tycker såna inlägg är VÄLDIGT onödiga. Antigen är det för att du/ni ska spela kunniga/roliga/lr något sånt eller för att plocka på er fler inlägg :S
"ÄT" ..bah

fonzie
2005-09-28, 20:21
Har set på vissa ställen att Glutamin ska va bra i gainern efter träningen. Stämmer? :confused:
Har annars förstått att upptaget i tarmarna av det är väldigt dåligt.

Pingen
2005-09-28, 20:34
tycker såna inlägg är VÄLDIGT onödiga. Antigen är det för att du/ni ska spela kunniga/roliga/lr något sånt eller för att plocka på er fler inlägg :S
"ÄT" ..bah

Det är sant?!

Jorgen
2005-09-28, 20:34
tycker såna inlägg är VÄLDIGT onödiga. Antigen är det för att du/ni ska spela kunniga/roliga/lr något sånt eller för att plocka på er fler inlägg :S
"ÄT" ..bah
Så du tycker inte att killen i fråga skall äta mer för att gå upp i vikt?

King Grub
2005-09-28, 20:54
Har set på vissa ställen att Glutamin ska va bra i gainern efter träningen. Stämmer? :confused:
Har annars förstått att upptaget i tarmarna av det är väldigt dåligt.

Glutamintillskott saknar fullständigt effekt på muskeltillväxt hos friska individer.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=961565&postcount=4

Glutamin modulerar glukoshomeostas under och efter träning, i studie på hundar,vilket möjligen skulle kunna påverka återhämtningen något.

toreld
2005-09-28, 21:01
Jag skriver som jag skrev till benrangel_88:

Nu ska jag säga nått som jag inte skulle vilja höra om jag va dig: ÄT MER... :eating:

Jag har alltid varit smal o har aldrig kunnat lägga på mig lite fett (trodde jag) ända tills jag i fredags förra veckan.. då började jag med min kreatin kur.. då började jag gå upp lite i vikt, vilket man gör utav kreatin, och tyckte att det var kul.. i söndags började jag äta onormalt mycket, och det har jag gjort i fyra dagar nu.. jag går o trycker i mig massa mat en gång i halvtimmen (när jag är hemma).. I fredags vägde jag 76kg.. idag sex dagar senare väger jag 83kg.. Nu går jag o äter hela tiden bara för att jag tycker att det är kul *screwy* .. ser det dom en utmaning.. ska bara gå upp till 85kg o kolla:D

flensen
2005-09-28, 22:24
Tack för tipsen.
Ja äta mer kan jag ju försöka med. Jag måste ha en fruktansvärd ämnesomsättning för jag tycker att jag käkar massor. Men det är väl bara att trycka i sig skiten när man är hemma.

Kanske blir i fel tråd men Vad ska man käka som mellanmål då? Mackor, frukt eller?

toreld: det låter som smått fantastiska resultat. skriv gärna något när du nått dina 85 kg.

Så jag kan alltså blanda i allt på en gång och dricka. Ska jag ta hälften före träning och resten efter?

Sverker
2005-09-29, 05:38
Har annars förstått att upptaget i tarmarna av det är väldigt dåligt.


Tarmarna älskar glutamin :eating: Den suger åt sig allt som kommer.

Tarmen måste ju nästan alltid ta upp näring, men bara för att skicka det vidare i blodet ut i kropppen. Men just de icke essentiella aminosyrorna, och främst glutamin, får de själva använda som energikälla.

Det är därför det krävs större doser av glutamin eller annat protein samtidigt för att lite glutamin skall hinna smita förbi tarmen och komma vidare ut i kroppen.

Davil
2005-09-29, 06:19
Tack för tipsen.
Ja äta mer kan jag ju försöka med. Jag måste ha en fruktansvärd ämnesomsättning för jag tycker att jag käkar massor. Men det är väl bara att trycka i sig skiten när man är hemma.

Kanske blir i fel tråd men Vad ska man käka som mellanmål då? Mackor, frukt eller?

toreld: det låter som smått fantastiska resultat. skriv gärna något när du nått dina 85 kg.

Så jag kan alltså blanda i allt på en gång och dricka. Ska jag ta hälften före träning och resten efter?

Det är ganska ovanligt med extrem ämnesomsättning, störst sannorlighet att du överskattar hur "mycket" du äter per dag.
Ät mer frekvent varje dag, var 3:e timme istället för få mål mat.

Ett mellanmål kan vara rester från din tidigare lunch/middag också.

Du kan blanda allt i samma gainer, men låt den inte stå en längre tid blandad med vätska.
Halva före halva efter är inte fel, eller varför inte smutta på halva i början av passet och ta resten direkt efter passet? Vilket upplägg som är optimalast vet man inte idag.

MyungChul
2005-09-29, 11:32
Tack för tipsen.
Ja äta mer kan jag ju försöka med. Jag måste ha en fruktansvärd ämnesomsättning för jag tycker att jag käkar massor. Men det är väl bara att trycka i sig skiten när man är hemma.

Kanske blir i fel tråd men Vad ska man käka som mellanmål då? Mackor, frukt eller?

toreld: det låter som smått fantastiska resultat. skriv gärna något när du nått dina 85 kg.

Så jag kan alltså blanda i allt på en gång och dricka. Ska jag ta hälften före träning och resten efter?

Du kanske äter massor, men du kanske gör av med massor också?