handdator

Visa fullständig version : Sorgligt.....


Kaboffastar
2005-09-28, 15:06
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,705236,00.html

Som sagt... usch.

nemd
2005-09-28, 15:14
riktigt sorgligt.. :(

Kwon
2005-09-28, 15:15
Sjukaste var ju att ropa in pojkvännerna och sedan leende hoppa ner?

Vad är det för mening med det?

palme
2005-09-28, 15:17
Ähh killen som letade upp sitt ex och hennes nya kille och sköt huvet av sig med ett hagelgevär framför de i gbg för nåt år sen då...är väl lika illa det?

Då var det mer sorgligt med killen som dog när han hindrade sin tjej från att begå det i helgen nere i lund.

Fancy
2005-09-28, 15:17
Låter som de blivit inspirerade av filmen Memento Mori! http://www.imdb.com/title/tt0266075/
Tragiskt!

Mental
2005-09-28, 15:18
Sjukaste var ju att ropa in pojkvännerna och sedan leende hoppa ner?

Vad är det för mening med det?

Ja se Gothare *rolleyes*

Nej, men visst fan är det tragiskt med folk som gör så mot sina annhöriga, jag blir riktigt förbannand

Kwon
2005-09-28, 15:20
Jag ska då aldrig bli gothare

Jag är hårdrockare [handlar på Lidl, betalar skatt, ska bli fluga så jag kan äta bajs etc etc vänta nu, jag kan ju ha en sjukdom]

Och ger mig en [PROPP](trademark) innan jag går till sängs.

Bronkitkorv
2005-09-28, 15:48
Ett intressant sätt att ta livet av sej på !
Sorgligt vet jag inte om det är.

Metal_boy_
2005-09-28, 16:00
Sjukaste var ju att ropa in pojkvännerna och sedan leende hoppa ner?

Vad är det för mening med det?


Låter så sjukt att jag inte tror på det. Kan vara pojkvännerna som fick det att se ut som självmord.

fintelligens
2005-09-28, 16:15
Jag ska då aldrig bli gothare

Jag är hårdrockare [handlar på Lidl, betalar skatt, ska bli fluga så jag kan äta bajs etc etc vänta nu, jag kan ju ha en sjukdom]

Och ger mig en [PROPP](trademark) innan jag går till sängs.


Du är en sjuk människa :)

Fatalist
2005-09-28, 16:19
Sjukt! Helt sjukt... Förstår dock inte varför detta är sorgligt och en buss som sprängs med 24 pers i irland bara är "förjävligt".

"– Precis som jag så klädde hon sig i gothkläder. Men hon retades konstant för det och blev hela tiden förnedrad"(AB)

Inte klär man sig väl i gothkläder om man inte kan ta att man blir förnedrad?

RIP båda två, och alla andra som dött denna dag.

Metal_boy_
2005-09-28, 16:21
Du är en sjuk människa :)

Nej, han bara säger allt som han ser och tänker på.

" in ut in ut in ut"

Kwon
2005-09-28, 16:22
Nej, han bara säger allt som han ser och tänker på.

" in ut in ut in ut"

Min "dator" uppe i skallen är dock inte lika avancerad som Terminators [ Yes / No / Fuck you AssHole ], har inte lika många alternativ. :laugh:

fintelligens
2005-09-28, 16:23
Nej, han bara säger allt som han ser och tänker på.

" in ut in ut in ut"

Inte mycket stannar inne
:D :)

Genesis
2005-09-28, 16:24
Flickorna sa åt sina pojkvänner att vänta i vardagsrummet medan de förberedde en överraskning.

Fan, jag som alltid trott att de orden ska följas av en orgie. :(

Metal_boy_
2005-09-28, 16:28
Min "dator" uppe i skallen är dock inte lika avancerad som Terminators [ Yes / No / Fuck you AssHole ], har inte lika många alternativ. :laugh:


Hahaha. Påminner mig om nått jag hade på datorn (vet inte vad skiten hette) som rabblade upp det man skrev med en monotom jävla röst. Den ingick i Workbench jag hade på min Amiga 2000. Ändrade ju aldrig röstläge, så det var lite Arnold över det :laugh: Jag skrev såklart en massa såna repliker :laugh:

Metal_boy_
2005-09-28, 16:31
Typ farsan kommer in " Har du gjort läxorna? "

Svar: "Fuck You Asshål"

" Vad i!"

" Jag lovar, jag sa ingenting " :notme:

Fultjack
2005-09-28, 16:35
det är väl inte särskillt tragiskt om dom inte trivdes i denna värld och hoppas att dom kanske får det bättre i nästa liv ?

jag har full förståelse för dom

nemd
2005-09-28, 17:25
det är väl inte särskillt tragiskt om dom inte trivdes i denna värld och hoppas att dom kanske får det bättre i nästa liv ?

jag har full förståelse för dom

Exakt, men dock riktigt oshysst o kalla in sina pojkvänner och göra det värre för dem.

nemd
2005-09-28, 17:27
Sjukt! Helt sjukt... Förstår dock inte varför detta är sorgligt och en buss som sprängs med 24 pers i irland bara är "förjävligt".

"– Precis som jag så klädde hon sig i gothkläder. Men hon retades konstant för det och blev hela tiden förnedrad"(AB)

Inte klär man sig väl i gothkläder om man inte kan ta att man blir förnedrad?

RIP båda två, och alla andra som dött denna dag.

Hehe nee och inte är man väll tjock om man inte tål mobbningen? Eller?

Verni
2005-09-28, 17:31
Tycker var och varannan person med alternativ klädsel (speciellt tjejer) har självmordstankar. Speciella typer de där, men man kan ju konstatera att det slog slint någonstans.

Kwon
2005-09-28, 17:32
Sammanfattningsvis så var det väl mobbningen som drev dom till detta.

Trist att man ej kan få bukt med mobbningen i skolorna [mera lärarassistenter på skolorna?].

Trist också att de avslutade sina liv och inte höll ut, saker och ting förändras med tiden och åldern.

Vem vet, de kanske hade blivit de mest populära tjejerna i klassen i gymnasiet.

nemd
2005-09-28, 17:48
Tycker var och varannan person med alternativ klädsel (speciellt tjejer) har självmordstankar. Speciella typer de där, men man kan ju konstatera att det slog slint någonstans.

Ja det slog slint när och där dem föddes kanske. Dem började bli mobbade för dem inte riktigt var och tyckte som andra. För dem såg på livet på ett annorlunda sett, hade det dåligt där hemma? Sånna saker kan leda till depprision(vet fan inte hur man stavar) Som i sin längd kan bli äckligt svår o komma ur och självmordet blir bara mer och mer lockande för o få slippa känna den hemska känslan.

Många väljer ju alternativ klädsel just för dem mår dåligt och känner sig annorlunda.

mini
2005-09-28, 18:17
Jag tror inte att det är många som inte en enda gång under tonåren funderat på hur det skulle vara om man inte fanns, eller velat dö. Det innebär inte att man är självmordsbenägen.
Hörde på radio att självmorden i Sverige ökar, och det är svårt att komma tillrätta med. Vanligast är det bland pojkar, gissningsvis för att de inte får ett språk för att kunna berätta hur de känner sig samt att "män inte gråter". Självmord är alltid tragiskt för dem som blir kvar.

Big_Vik
2005-09-28, 18:20
Låter som de blivit inspirerade av filmen Memento Mori! http://www.imdb.com/title/tt0266075/
Tragiskt!

Betyder inte det "kom ihåg att du ska dö"?

High1ander
2005-09-28, 18:36
Bara jag som är så avtrubbad att direkt då jag läste den så ville jag göra en film, och såg varje scen i huvudet, och leendet mot pojkvänner var helt perfekt för att göra tittarna förvirrade, precis som världens bästa film The Virgin Suicides...

Helt sjukt hur varje vinkel och varje klipp bara flög in i huvudet då jag läste artikeln, gahhhh måste göra film av det...

Killarna som tror dags för lite rajtantajtan med brudarna, sen får det ett leende som totalt kommer fucka med dem för resten av sina liv.

Tragiskt kanske, men jag tycker inte självmord är fel, bara lite småtaskigt med leendet...

Kwon
2005-09-28, 18:37
Snacka om att ge pojkvännerna psykiska men för livet.

Bara tacka o ta emot!

High1ander
2005-09-28, 18:41
Jag tror inte att det är många som inte en enda gång under tonåren funderat på hur det skulle vara om man inte fanns, eller velat dö. Det innebär inte att man är självmordsbenägen.
Hörde på radio att självmorden i Sverige ökar, och det är svårt att komma tillrätta med. Vanligast är det bland pojkar, gissningsvis för att de inte får ett språk för att kunna berätta hur de känner sig samt att "män inte gråter". Självmord är alltid tragiskt för dem som blir kvar.
Anledning till att mer pojkar begår självmord är att "vi är bättre på dem". 50% av killarna "lyckas med begå självmord", när det bara är 1 av 32 försök hos kvinnorna som "lyckas".

Som vanligt, killar är bättre än tjejer *rolleyes*

I Sverige är också självmord nummer ett som dödsorsak bland män från 19-45 år...

Sen som du också är inne på så verkar jag tycka att killar är mer definetiva, de håller inne med sina saker tills det blir för mycket, och sen är det inget "rop på hjälp" de är ute efter, de vill helt enkelt bara dö. - Det är min högst personliga åsikt som jag inte kan backa upp för 5 öre...

mini
2005-09-28, 18:54
Anledning till att mer pojkar begår självmord är att "vi är bättre på dem". 50% av killarna "lyckas med begå självmord", när det bara är 1 av 32 försök hos kvinnorna som "lyckas".

Som vanligt, killar är bättre än tjejer *rolleyes*

I Sverige är också självmord nummer ett som dödsorsak bland män från 19-45 år...

Sen som du också är inne på så verkar jag tycka att killar är mer definetiva, de håller inne med sina saker tills det blir för mycket, och sen är det inget "rop på hjälp" de är ute efter, de vill helt enkelt bara dö. - Det är min högst personliga åsikt som jag inte kan backa upp för 5 öre...

Ja, frågan är varför killar vill dö mer än tjejer? Tjejer har sina "rop på hjälp" och är ofta självutplånande i bemärkelsen att de skadar sig själva i frustration, exempelvis svälter sig, skär sig eller iscensätter självmordsförsök. Killars "rop på hjälp" är väl vanligtvis antingen mer utåtagerande, typ killar som är våldsamma och stökiga, eller helt tysta. Samhället har börjat se och reagera på de självdestruktiva flickorna och de stökiga pojkarna, men vad gör man åt de tysta?

High1ander
2005-09-28, 18:56
Hitta en bra sida på nätet på lite googlande på "självmord".

http://www.spes.nu/fakta.htm

Gilla det som var längst ner, jag har länge klagat på att det finns "Nollvision" i traffiken men ingen för självmord...