handdator

Visa fullständig version : Konstig känsla i axeln


pluffi
2005-09-27, 15:53
Jag har fått problem med axeln efter att ha kört bänkpress... Värmde upp dåligt och gick sedan på för tung vikt och nu känns det inte bra i axeln. Det gör inte direkt ont, lite smärta känner jag men det har blivit bättre (det hände förra veckan). Dagen efter gick jag och tränade men fick avbryta för det känns som att axeln liksom inte orkar. Tänkte testa gå på torsdag igen då axeln fått en veckas vila, öåter det bra tycker ni kunniga? Bör jag kanske vänta längre? Och framför allt, om jag inte känner smärta men känner att axeln inte är 100%ig, kan jag köra på ändå?

rolf
2005-09-27, 15:54
jag har nästan precis samma sak i axlarna nu, fast mer på baksidan pga. uselt utförda framåtlutade hantellyft åt sidan.

inflammation? isf, åtgärder?

tegel
2005-09-27, 17:20
Om du bänkar, vart i rörelsen känns det konstigt? Är det i bottenläget, då stången är på bröstet som det känns i axeln? Kan vara rotatorcuffen i så fall
kolla på http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=45421

pluffi
2005-09-27, 18:41
Det känns i hela rörelsen, så fort jag belastar axeln. Jag ska testa på torsdag om det känns bättre då. Tycker du jag ska fortsätta träningen även om jag känner av axeln? För ont kan jag ju inte säga att det gör, även om det känns.

tegel
2005-09-30, 11:38
Du kan säkert fortsätta träna men med MYCKET lägre vikt. Det är bra att hålla igång axeln för cirkulationens skull. Men för säkerhetsskull, gå till en sjukgymnast, för att få rätt diagnos. Inte roligt om du fortsätter att träna och det inte blir bättre, kanske t.o.m. sämre och sen kanske det slutar med något kroniskt som gör att du inte kan träna axlar alls och det är det ju inte värt.

pluffi
2005-09-30, 13:04
Sant, ska tänka på att kanske gå till en sjukgymnast. Jag kanske kan träna biceps, triceps, mage och ben i kanske en månad för att inte belasta axeln och är det inte bra om en månad ta mig till sjukgymnast. Låter det dumt?