handdator

Visa fullständig version : Gyno


Megatuttarna
2005-09-27, 07:30
Kan man ha gyno trots att man inte preppar/har preppat? *screwy*

Vad tyder det på? Finns det ökad risk för att utveckla t ex. bröstcancer senare i livet ifall man inte opererar ur dom förstorade bröstkörtlarna?

J.Saarela
2005-09-27, 07:33
Ja det kan man....

raZmus
2005-09-27, 07:33
Ja, i tonåren är det väl ganska vanligt, men det brukar oftast försvinna. Men du är väl inte tonåring längre om jag inte minns fel?

Fråga 2 och 3 vet jag inget om.

John M
2005-09-27, 07:47
Varför får man det i tonåren? Beror det på höga testosteronnivåer?

jwzrd
2005-09-27, 09:28
Varför får man det i tonåren? Beror det på höga testosteronnivåer?

Höga östrogenhalter eller känsliga östrogenreceptorer i bröstvävnaden (eller en kombo).

mangemani
2005-09-27, 09:46
lånar tråden lite.

skulle kolla mina blod värden idag,men fick ej ta dom eftersom jag käkar vitamin/mineral tillskott som innehåller järn,vilket var en stor katastrof tydligen.
fick inte ha nått järn alls i kroppen(detta är vad läkaren sa)...men alltså,hur kan järn påverka resultaten från blod testerna så allvarligt?

Piranha
2005-09-27, 09:49
Därav din nickname eller vaddå ?

KOm ner på gymmet vid 16.30 idag skall jag göra en grundlig mammografi på dig å se om de är prepprelaterat eller om du har förmycke östro.

Rockhard
2005-09-27, 09:52
Vet inte om risken skulle vara större men bröstcancer hos män existerar väl knappt så risken borde va liten iaf..

Tolkia
2005-09-27, 10:48
Kom ner på gymmet vid 16.30 idag skall jag göra en grundlig mammografi på dig å se om de är prepprelaterat eller om du har för mycke östro.
Oj, ni måste verkligen ta seriöst på dopingbekämpningen om ni t.o.m. har införskaffat en röntgenutrustning ... ;)

Piranha
2005-09-27, 10:49
Oj, ni måste verkligen ta seriöst på dopingbekämpningen om ni t.o.m. har införskaffat en röntgenutrustning ... ;)

Vi kör en mer klassisk metod ändock mer smärtsam.

Tolkia
2005-09-27, 10:51
lånar tråden lite.

skulle kolla mina blod värden idag,men fick ej ta dom eftersom jag käkar vitamin/mineral tillskott som innehåller järn,vilket var en stor katastrof tydligen.
fick inte ha nått järn alls i kroppen(detta är vad läkaren sa)...men alltså,hur kan järn påverka resultaten från blod testerna så allvarligt?
En av de saker du kollar är just järnvärdet, och du kollar det för att du vill vara säker på att det inte är ohälsosamt lågt - eller ohälsosamt högt - av någon anledning. Vad tror du att du mäter om du sväljer en järntablett innan du tar provet? Du tar ju inte en lokalbedövning innan om du skall testa smärtkänsligheten heller, eller? ;)

Tolkia
2005-09-27, 10:55
Vi kör en mer klassisk metod ändock mer smärtsam.
Hmmm ... du menar en bröstundersökning (http://www.klimakteriet.nu/03_brost/01_undersok.html)? Mammografi (http://www.vardguiden.se/Article.asp?ArticleID=3521) är röntgen, si ... :D

(notera källan till den första länken ...)

Megatuttarna
2005-09-27, 17:27
Jag har inte smakat prepp. Ingen idé att ljuga om det ifall jag nu hade gjort det. Ändå kan jag känna små kulor runt bröstvårtan och en fettansamling kring bröstvårtan, inte så mkt men ändå att jag känner den. Är inte groteskt fet, ligger väl på kanske 14 - 15 % bf, men dom här kulorna har inte försvunnit, har haft dem i 2 - 3 år nu, fyller 20 snart.

Är det ngt som försvinner med tiden? När jag ligger på deff så krymper dem en aning btw.

Pez
2005-09-27, 17:31
Jag har inte smakat prepp. Ingen idé att ljuga om det ifall jag nu hade gjort det. Ändå kan jag känna små kulor runt bröstvårtan och en fettansamling kring bröstvårtan, inte så mkt men ändå att jag känner den. Är inte groteskt fet, ligger väl på kanske 14 - 15 % bf, men dom här kulorna har inte försvunnit, har haft dem i 2 - 3 år nu, fyller 20 snart.

Är det ngt som försvinner med tiden? När jag ligger på deff så krymper dem en aning btw.
Grattis. Jag har samma sak, gissar på östrofett, har haft det sen jag var tjockis i tonåren.

H.Emanuel
2005-09-27, 17:31
Vet inte om risken skulle vara större men bröstcancer hos män existerar väl knappt så risken borde va liten iaf..
Män drabbas också av bröstcancer

Megatuttarna
2005-09-27, 17:34
Grattis. Jag har samma sak, gissar på östrofett, har haft det sen jag var tjockis i tonåren.

:(

Funderat på att plocka ut dem?

Yip_man
2005-09-27, 17:58
Störs också lite av det försvinner inte när man är väldeffad iheller. Någon som vet vad det kan kosta att plocka bort det.har sökt på sjukhuset men de va inte säkra på att det skulle bli bra. så jag får nog gå till en privatmottagning.

Pez
2005-09-27, 18:44
:(

Funderat på att plocka ut dem?
Nae.. stör inte så värst.. inbillar mig att det knappt märks, framträder lite mer när jag tjockar på mig säsongsvis kanske.

Rockhard
2005-09-27, 20:18
Störs också lite av det försvinner inte när man är väldeffad iheller. Någon som vet vad det kan kosta att plocka bort det.har sökt på sjukhuset men de va inte säkra på att det skulle bli bra. så jag får nog gå till en privatmottagning.

Typ 15000 får du nog betala, för båda brösten. Ska fixa det själv om kanske ett år när jag har pengar, nu måste annat prioriteras.

Megatuttarna
2005-09-27, 20:20
Fixar de inte skiten gratis om man klagar på "psykiska besvär" o s v?

Rockhard
2005-09-27, 20:23
Fixar de inte skiten gratis om man klagar på "psykiska besvär" o s v?

Kanske, men om man har rätt lite som jag, verkar skumt om man skulle få det. Då skulle man ju kunna må dåligt över sina små bröst (tjejer) eller lite sned näsa eller pluffsiga kinder eller vad som helst så får man sina operationer gratis. Man kan ju så klart få gratis men jag tror det måste vara lite mer omfattande då.

Pez
2005-09-27, 21:03
Fixar de inte skiten gratis om man klagar på "psykiska besvär" o s v?
Visst, det är säkert inte "omöjligt", men det ligger nog i hur pass omfattande det är. Är det inte så farligt så kan dom suga ut det som med fettsugning, men då lär det heller inte vara "farligt nog" för att få en freebie.

Betänk även att du troligtvis hamnar i en långt sämre "förhandlingssituation" om du besitter ens antydan till muskelmassa uppnådd genom gymträning. Då är det nog "bolakortet" som dras många gånger.