handdator

Visa fullständig version : tips på lite övningar (ej nybörjare)


Body Guard
2005-09-26, 22:16
hej, har tränat nu i ca 5 år, varav det sista året har gått bäst. Dett främst för att jag börjat förstå mig på hur viktig kosten är för byggandet. Syftet med tråden är att få lite inspiration o ideér om vilka övningar man ska köra. Sista året har fokuserats på tung träning programet såg ut så:

Måndag: Bröst o Biceps
Tis: Ben mage
ons: Vila
tor: axlar triceps
fre: rygg traps

upplägget var första övningen på varje muskelgrupp var en basövning, där körde jag tungt, nästa övning medel tungt o mer kontakt och sista relativit lätt o bara kontakt.

Detta fungerade väldigt bra, jag blev mycket starkare och la på mig lite massa. Nu undrar jag vad har ni för tips, upplägg, övningar osv, kan vara skönt med lite variation. tanken är 4 pass i veckan. nu e jag på jakt efter massa, styrkan är inte prio ett.

tips motages tacksamt

/mvh bg

Big_N
2005-09-27, 14:12
Om man skulle ändra ditt schema lite så skulle jag gjort såhär:

Måndag: Bröst o triceps
Tis: Ben mage
ons: Vila
tor: axlar traps
fre: rygg Biceps

Så skulle jag gjort :P

Body Guard
2005-09-27, 16:08
Om man skulle ändra ditt schema lite så skulle jag gjort såhär:

Måndag: Bröst o triceps
Tis: Ben mage
ons: Vila
tor: axlar traps
fre: rygg Biceps

Så skulle jag gjort :P


tack för den, jag har oxå varit i de banorna, körde rygg o biceps igår...nackdelen kändes som man inte kunde köra lika hårt biceps efter ryggpasset ska dock köra på ett tag och utvärdera resultaten. Några tips på bra övningar?

bushwakko
2005-09-27, 16:09
Tyckte isf schemat du använde såg bra ut.

Försök hitta olika övningar att variera med ist.
Vad kör du nu?

bushwakko
2005-09-27, 17:34
tack för den, jag har oxå varit i de banorna, körde rygg o biceps igår...nackdelen kändes som man inte kunde köra lika hårt biceps efter ryggpasset ska dock köra på ett tag och utvärdera resultaten. Några tips på bra övningar?

Precis det som e grejjen!
Du orkar inte lika mkt på bicepsen pga du använder ju den så mkt i de olika ryggövningarna. Ta biceps på bröst-dagen.

Big_N
2005-09-27, 18:34
Precis det som e grejjen!
Du orkar inte lika mkt på bicepsen pga du använder ju den så mkt i de olika ryggövningarna. Ta biceps på bröst-dagen.

Han orkar ju inte lika mkt för att han använder biceps i när han kör rygg tex chins därför e det bra att köra biceps i samma pass så behöver han inte köra så många set på biceps. skulle han köra det på bröst dagen (måndag) så skulle han ändå ta ut sina biceps på¨rygg dagen (fredag) dvs att han anstränger biceps 2 ggr per vecka och mukler behöver vila. Så varför inte ta det på rygg passet så får du en riktigt genomkörare på dina kulor:D