handdator

Visa fullständig version : Vitt bröd och jordnötssmör!


ohah
2005-09-26, 15:59
Finns det nån gång man kan komma undan med (eller rentav att det vore lämpligt) med ett par mackor vitt bröd (typ sånt man rostar med normalt) och jordnötssmör på?

Skulle man kunna tänka sig ta det direkt efter träning tex (följt av riktig mat en timme senare)

gott är det iaf :cool:

userfriendly
2005-09-26, 16:01
inget fett direkt efter träning!! :whipped:


men vafan nån lördag sådär kan det väl få vara ok?

ohah
2005-09-26, 16:03
men det är väl rätt bra fett i det!

Zerohero
2005-09-26, 16:09
Efter träningen skulle det ju passa bra. Fett saktar ju ner magsäcken och därför rekomenderas det ej efter träningen. Men vittbröd har redan högt GI så det blir ändo högt GI, relativt.
Som första mål efter träningen är det just inte 100 % optimalt, men det är bara att prioritera smaken eller maximal glykogen lagring.

Man kan ju också ta dte som andra mål efter träning, om man vill ha bra glykogenladdning men det är kanske inte nödvändigt efter som styrketräning inet är glykogenkrävande. Men efter ett krävande konditionspass.

Sverker
2005-09-26, 16:09
men det är väl rätt bra fett i det!

Ja.

Sök på "jordnöt", "jordnötter" eller "jordnötssmör" så får du massor av träffar här på Kolozzeum.

Yankeee
2005-09-26, 16:10
Bästa tiden att äta det är när du är sugen på det. Drick t.ex ett glas mjölk till för att komplettera upp proteinet, om du nu vill vara hyfsat optimal ;)

ohah
2005-09-26, 16:14
jag behöver alla kalorier jag kan få, så kan man inkludera det på nåt vis i den dagliga kosten så vore det kanon

Yankeee
2005-09-26, 16:18
jag behöver alla kalorier jag kan få, så kan man inkludera det på nåt vis i den dagliga kosten så vore det kanon

Det är ingen fara att äta ett lite sämre mål en gång om dagen. Bröd, jordnötssmör och mjölk är ett helt godkänt mål för mig iaf.

Max
2005-09-27, 13:11
Det är ingen fara att äta ett lite sämre mål en gång om dagen. Bröd, jordnötssmör och mjölk är ett helt godkänt mål för mig iaf.Kan t.o.m. en frukost med grova mackor med nötsmör och nåt glas mjölk och frukt vara en ok frukost?

Jakobbus
2005-09-27, 15:19
Kan t.o.m. en frukost med grova mackor med nötsmör och nåt glas mjölk och frukt vara en ok frukost?
Ja.

fonzie
2005-09-27, 21:40
Köpte jordnötssmör idag. Fick hjärtsnörp när jag såg att det innehåller härdat vegetibilskt fett. Låter livsfarligt. :(

Sverker
2005-09-28, 05:44
Köpte jordnötssmör idag. Fick hjärtsnörp när jag såg att det innehåller härdat vegetibilskt fett. Låter livsfarligt. :(

Jag gissar, gissar ! att det är fullständigt härdat fett i smöret och alltså är mängden transfettsyror = 0.

Annars finns mer här:
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=50632&highlight=jordn%F6tssm%F6r

Salle
2005-09-28, 12:55
jag behöver alla kalorier jag kan få, så kan man inkludera det på nåt vis i den dagliga kosten så vore det kanon


Släng i ett par matskedar olivolja i proteindrinken varje dag så får du en jävla massa extra kalorier.

Endumen
2005-09-28, 13:23
bra och bra... Jag var i England denna veckan. Åt kanonmycke mackor med jordnötssmör och fish and chips... gick upp 5 kilo på en vecka :D:D:D

everete
2005-09-28, 13:49
ohah- vad håller du på med?
för nån vecka sen tyckte du att jag var dum i huvet som ville bulka?
för att man bara blev fet av det...
vad blir man inte av vitt bröd och jn-smör? tihi