handdator

Visa fullständig version : Hjälp, vad har hänt med matlusten?


David86
2005-09-26, 14:57
Jag har alltid varit liten och klen, men i början av augusti tänkte jag ändra på detta. Då jag nyligen tog studenten och inte hade något vettigt alls för mig under en termin innan jag går in i lumpen, så tänkte jag att de är ett utmärkt tillfälle att lägga på mig lite vikt. Då vägde jag strax under 60 kg (173 cm lång).

I ca. 1 månad gick det hur bra som helst, vågen visade ca. 63 kg och matsuget var på top, 2 timmar efter en måltid kunde jag vara lika hungrig som om jag inte hade ätit något alls de senaste dagarna. Hade inga problem med att vräka i mig burkar tonfisk osv på nätterna.

Men för 2 veckor sen ändrades allt, jag var på en liten fest, självklart kom det ner nån burk öl, men ingen större mängd att tala om ens. Men pga min ständiga hunger så blev de självklart av till en bensinmack (de enda öppna i närheten vid kl 10 på kvällen) och införskaffade mig en härlig stor bamsekorv. Denna var dock ovanligt äcklig och seg men vad gör man inte för sin bulk..

Efter den där lilla oskyldiga kvällen har matlusten var rent nere i botten. Vågen visar ca. 61 kg och de går fortfarande ner. Nyss fick jag spykänslor och uppstötningar efter ett par fiskpinnar och lite pommes, då hade jag inte ätit något alls 15 timmar tillbaka. Tror seriöst något är fel, fysiskt för detta kan inte vara normalt.

Jag VILL gå upp i vikt, ser jag en tallrik mat vill jag bara frossa i mig det men så fort jag sätter mig vid den och ska börja äta försvinner all matlust på en gång. Efter ha svalt några gånger så känner jag redan hur kroppen säger ifrån, man tror fan magsäcken har krympt till en tiondel av den ursprungliga storleken.

Finns det någon sjukdom som kan vara orsaken till detta, eller är jag bara en mes som inte kan äta? Det är så himla tråkigt när det gick så bra i över en månad så raserar allt på en dag.

JJ
2005-09-26, 15:00
Gå till en läkare.

sunkan
2005-09-26, 15:02
nått är fel, kontakta läkare så fort som möjligt

Metal_boy_
2005-09-26, 15:03
Du är bara mes. Och ät inte så där mycket skit. Hur mycket protein innehåller korv tror du? Det är mest späck i skiten.

Runda Grodan
2005-09-26, 15:32
Det låter ju inte alltför roligt det där. Har du problem med att äta all sorts mat? Kan du inte ens äta sånt du tycker mycket om?

David86
2005-09-26, 15:51
Det låter ju inte alltför roligt det där. Har du problem med att äta all sorts mat? Kan du inte ens äta sånt du tycker mycket om?
Sötsaker går ner hyfsat lätt även om de är i en mindre utsträckning. Har tex fortfarande kvar en del i chipspåsen som jag köpte för en vecka sen :) Mat som jag innan gillade starkt har jag problem med att få i mig en portion av nu.

Det kännns bara så jäkla skumt, magen vill ha mer mat, det känner jag. Men samtidigt, så fort jag ska göra en macka bröd så har jag bara lust att spy.

Nu har jag lekt läkare själv och sökt, visst är det långsökt och det är lätt att bli hypokondriker när man letar efter möjliga sjukdomar. Men jag fastnade för Addisons sjukdom, symptomerna är :
Trötthet, svaghet, avmagring, illamående, kräkningar, koliksmärtor, värk, yrsel, diarré, menstruationsrubbning.

Visst är det inga ovanliga symptom på andra saker men det passar ju in en del på hur jag känner mig (förutom den där sista :))... Får nog hälsa på en läkare imorgon, sitta här och hitta på egna möjliga sjukdomar hjälper ju knappast.