handdator

Visa fullständig version : Markdräkt


Pinglan
2005-09-26, 14:35
Efter att igår ha markat med min Titan Centurion bakochfram för första gången inser jag att denna dräkt kanske inte passar mig att marka i. Det gjorde djävulskt ont att gå ner efter stången och jag blev alldeles skinnflådd eftersom den blev så sanslöst tight över låren, mycket tightare än vad den är när man har den rättvänd för knäböj (trodde inte det var möjligt men det var det faktiskt ;) )

Anledningen till att jag köpte en Centurion var ju just detta att jag skulle slippa köpa 2 olika dräkter för böj och mark men nu inser jag att jag kanske måste göra det iaf! Detta blir såklart inte aktuellt förrän efter DM men jag tänkte att jag redan nu skulle höra mig för vad ni andra har för erfarenheter och åsikter om markdräkter. Jag har fått lite synpunkter av Lillgrabben och Olof Wiklund men vad tycker ni andra? Titan, Inzer, Metal vad ska jag välja? Jag kör ju med smalstil i marken så en dräkt som passar till detta vore ju lämpligt ;)

Eller är det rentav så att jag helt enkelt får lov att acceptera att det gör fruktansvärt ont att marka i dräkt? Nitrometan var inne på just detta, att dräkten måste vara supertight och med det kommer att det gör skitont? Kanske spelar det ingen roll vilket märke man väljer? Alla dräkter kanske gör lika ont? Få höra vad ni tycker nu kamrater :thumbup:

Tack på förhand!

Pinglan
2005-09-27, 06:57
Ingen som vill/kan diskutera för och nackdelar med de olika märkena på markdräkter? Kom igen nu vetja ;)

ETK_TIS
2005-09-27, 08:22
Är lite svårt att jämnföra , eller råda , när stilarna skiljer sig , jag kör halvsumo, och till det har ( Hadde ) jag en gammal centurion böj dräkt ( den som är sydd väldigt konstigt ) och den hjälpte bara till i just start ögonblicken , men att böja i den dräkten skulle inte fungera för mig , så mitt råd är att bita i det sura äpplet och handla dräkter efter gren .

KRILLE!
2005-09-27, 15:15
Svårt att säga. Har en Titan markdräkt som jag körde smalt med tidigare. den gav inte så mycket vikter utan hjälpte mest till att jag lyfte bra på maxvikter å inte tappa ryggen, men man får tåla lite blåmärken på låren sen ;)

Kör nu p.g.a. lite skador sumo istället å då ger dräkten fett mycket.

Så tja, i smal mark är det svårt att få ut så mycket vikt av dräkten och om den ska ge nått så ska den vara riktigt tight, det är med andra ord att bara bita ihop

:thumbup:

mina egna erfarenheter iaf