handdator

Visa fullständig version : Tips angående minideff?


Cerberus
2005-09-26, 13:29
Känner att ja behöver gå ner några kilon, tycker jag ser lite småfet o plufsig ut. Jag vet egentligen hur ja ska bära mig åt för att bli av med dom men jag har blivit så slö :P har inte kört seriös kardio på flera månader.

Vad tycker ni om det här: Att jag minskar kolhydratsintaget o käkar mindre fett plus mer protein. Det och att jag gymmar 4 ggr i veckan och är mer än villig att köra kardio. Pallar ej o väga maten(det får vänta till riktiga deffen till vår) för det e så fett jobbigt och omständigt. Men om ja drar ner på det ja käkar mest av(exklusive protein) och sen kör lite kardio i veckan.

Vad för slags kardio e bäst egentligen? Står i dilemmat när jag e ute o går om jag ska fortsätta med det eller om jag ska börja kuta men man kanske ska gå lite på känslan?

Hur många, hur långa och hur intensiva ska kardiopassen va tycker ni?

Cerberus
2005-09-26, 13:32
Ge gärna tips om bra volymmat också :D mat som mättar utan att egentligen ge så mkt energi. Potatis vet jag, ngn som vet ngt bra satiety index?

puppas
2005-09-26, 13:33
http://www.infomedica.se/artikel.asp?CategoryID=15493 ;)

Piranha
2005-09-26, 13:39
Behåll maten och kör cardion och räcker inte det börjar du skära i maten.

userfriendly
2005-09-26, 13:57
dra ner på allt onödigt, typ smör, sylt osv...
kör cardio efter träningen så slipper du gå upp tidigare
du behöver inte köra så hårt men du ska va lite hungrig iaf (om du nu inte ska räkan kalorier)

ät massa grönsaker o mindre kolhydrater... oso lite mindre fett såklart ,)

bra volymmat: kassler, kyckling, torsk + potatis/ris + sallad.. fettkällor som mättarbäst är självklart nötter.... makrill kan du ju köra oxå men det e rätt så fett.. .(kanske inte men under min deff nu känns det väldigt fett..)

Cerberus
2005-09-26, 16:04
haha, jovisst går man ner i vikt av att dra ut vätskan men ja har fortfarande för mkt fett för att det ska ens synas dessutom drar ja på mig det så fort ja börjar dricka vatten igen...

okej, danke för tipsen! Hur många, långa och hur intensiva ska mina kardiopass vara tycker ni? Morgon, efter gympasset(men d ska va lite mer katabolt o köra kardio då)?