handdator

Visa fullständig version : Alvedon - muskelnedbrytande?


Sean Coleman
2005-09-25, 18:59
Jag har en jvalä värk i vänstra örat; har pågått nu under hela dagen. Misstänker att örat kan vara inflammerat (öroninflammation :confused: ). Till saken nu. Jag vill så gärna ta en alvedon för att stilla värken lite men jag har för mig att jag förut hade läst någonstans att olika typer av läkemedel (alvedon, ipren, pencillin, antibiotika...) är muskelnedbrytande. Sant/falskt?
Springer raka vägen till skåpet och tar mig en alvedon nu om det visar sig att det är helt "ofarligt".

Runda Grodan
2005-09-25, 19:01
Ta en alvedon dumputte. :)

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=47146&highlight=ibuprofen

dtox
2005-09-25, 19:02
Jag har en jvalä värk i vänstra örat; har pågått nu under hela dagen. Misstänker att örat kan vara inflammerat (öroninflammation :confused: ). Till saken nu. Jag vill så gärna ta en alvedon för att stilla värken lite men jag har för mig att jag förut hade läst någonstans att olika typer av läkemedel (alvedon, ipren, pencillin, antibiotika...) är muskelnedbrytande. Sant/falskt?
Springer raka vägen till skåpet och tar mig en alvedon nu om det visar sig att det är helt "ofarligt".
Du kan ju inte mena att du strunar i Alvedonen bara för att du hört att det kan vara muskelnedbrytande? Knappast så att dina muskler försvinner :)
Stoppa i dig Alvedonen ffs:D

Jorgen
2005-09-25, 19:03
Men seriöst. Har man ont så skiter man väl i om pillret man tar är muskelnedbrytande eller inte? *screwy*
Inte för att jag tror att alvedon har den effekten iofs.

Sean Coleman
2005-09-25, 19:08
Men seriöst. Har man ont så skiter man väl i om pillret man tar är muskelnedbrytande eller inte? *screwy*
Inte för att jag tror att alvedon har den effekten iofs.
Inte jag inte :D Nej, men seriöst. Jag har ju stått ut med värken hela dagen nu så varför ta en alvedon nu och riskera att musklerna bryts ner? Det är bara att gå och lägga sig och hoppas på att värken försvunnit imorgon.
Men då tar jag en alvedon och litar på att det inte är muskelnedbrytande. Om så är fallet och jag får reda på att det verkligen är det, ja då söker jag upp er och :smash: !!!

Runda Grodan
2005-09-25, 19:12
NSAID preparaten har en nedsättande effekt på proteinsyntesen. Den verksamma substansen i alvedon är paracetamol. Paracetamol hör inte till NSAID-kategorin. Så har jag förstått det i alla fall men jag kan mycket väl ha fel. :smash:

Jag tycker hur som helst du ska ta en alvedon.

Runda Grodan
2005-09-25, 19:21
Jag läste lite mer i länken jag postade tidigare. Det står tydligen att acetaminophen, som är kategorin paracetamol tillhör, också har en nedsättande effekt på proteinsyntesen.

Too bad. :D

Jorgen
2005-09-25, 19:23
Om så är fallet och jag får reda på att det verkligen är det, ja då söker jag upp er och :smash: !!!
Du är välkommen.
Då kan vi träna ett tungt pass och bygga upp dom grammen muskelmassa du förlorat.

Sean Coleman
2005-09-25, 20:11
Jag läste lite mer i länken jag postade tidigare. Det står tydligen att acetaminophen, som är kategorin paracetamol tillhör, också har en nedsättande effekt på proteinsyntesen.

Too bad. :D

Och jag som redan käkat tabletten *grr27*!!!

Du är välkommen.
Då kan vi träna ett tungt pass och bygga upp dom grammen muskelmassa du förlorat.
Grammen!? :eek:

Jorgen
2005-09-25, 20:20
Seså. Kom ner till solens land nu så kör vi ett rungande ryggpass. :whipped:

Allan
2005-09-25, 20:21
Vafan är du knäpp? Du tappar inte ett smack på en alvedon. Ska du inte fråga om GI på Läkerol också?


allan

Sean Coleman
2005-09-25, 20:26
Vafan är du knäpp? Du tappar inte ett smack på en alvedon. Ska du inte fråga om GI på Läkerol också?


allan

Förklara King Grubs inlägg i smärstillande-tråden där han hänvisar till en forskning som påstår att läkemedlen som tillhör NSAID-kategorin har en nedsättande effekt på proteinsyntesen? :(

Fatcan
2005-09-25, 20:50
Förklara King Grubs inlägg i smärstillande-tråden där han hänvisar till en forskning som påstår att läkemedlen som tillhör NSAID-kategorin har en nedsättande effekt på proteinsyntesen? :(

Under några timmar typ...