handdator

Visa fullständig version : Chaos and Creation in the Backyard!


Mccartney
2005-09-25, 18:02
Vad tycker ni om detta nya album?

Pudzianovski
2005-09-25, 18:06
Jag säger som Allan.

Lite mer info. Va fan tänker folk med.

MilkmaN
2005-09-25, 18:12
Om du inte vet vilket albumet är så berörs du nog inte av tråden ifråga. Denna gången så har han skrivit ut en fråga, vad tycker du om det albumet? Att han skulle länka till det skulle knappast göra att du visste mer om det om du inte hört det ändå.

För att svara på tråden: Ingen aning.

Pudzianovski
2005-09-25, 18:15
Om du inte vet vilket albumet är så berörs du nog inte av tråden ifråga. Denna gången så har han skrivit ut en fråga, vad tycker du om det albumet? Att han skulle länka till det skulle knappast göra att du visste mer om det om du inte hört det ändå.

För att svara på tråden: Ingen aning.

Skitsnack.

Så här kunde han skrivit och det gäller nihilisttråden oxå.


Nu i dagarna släpper rock n roll legenden Elvis Presley ett nytt album som heter "xxxxx".

Vad tycker ni om det?

Är det så jävla mycket begärt. *grr27*

(Dessutom kunde han skrivit elvis nya album som rubrik istället. Då kanske man hade sett det och tänkt...åh fan..denna tråd måste jag kolla)

Zozza
2005-09-25, 18:19
Paul McCartneys platta är det han pratar om

MilkmaN
2005-09-25, 20:14
Skitsnack.

Så här kunde han skrivit och det gäller nihilisttråden oxå.


Nu i dagarna släpper rock n roll legenden Elvis Presley ett nytt album som heter "xxxxx".

Vad tycker ni om det?

Är det så jävla mycket begärt. *grr27*

(Dessutom kunde han skrivit elvis nya album som rubrik istället. Då kanske man hade sett det och tänkt...åh fan..denna tråd måste jag kolla)

Faktum kvarstår, vet du något om albumet så vet du även vad tråden handlar om. Vet du inte det så har du inget att tillföra.

Pudzianovski
2005-09-25, 20:19
Faktum kvarstår, vet du något om albumet så vet du även vad tråden handlar om. Vet du inte det så har du inget att tillföra.


Ska göra det pedagogiskt för dig.

1. Om tråden hade Paul Mccartney som rubrik hade jag blivit mer intresserad att kolla vad tråden handlade om.

2. Om det hade stått lite info...att han släppt en ny skiva...först på 4 år osv osv... hade jag blivit intresserad av att lyssna på den.

3. Att sätta en lämplig rubrik gör att förvirring ej uppstår oavsett om man vet vem Paul är eller ej.

MilkmaN
2005-09-25, 20:22
Ska göra det pedagogiskt för dig.

1. Om tråden hade Paul Mccartney som rubrik hade jag blivit mer intresserad att kolla vad tråden handlade om.

Det blev du ju uppenbarligen eftersom du kollade i den och t o m bemödade dig med att svara i den?

2. Om det hade stått lite info...att han släppt en ny skiva...först på 4 år osv osv... hade jag blivit intresserad av att lyssna på den.

Framgick inte det? "Mccartney: Vad tycker ni om detta nya album?"

3. Att sätta en lämplig rubrik gör att förvirring ej uppstår oavsett om man vet vem Paul är eller ej.

Okej, här håller jag med dig. En klar rubrik är att föredra men i detta fallet var det inte så farligt

så..

Mccartney
2005-09-26, 16:54
Ursäkta ....för titeln....skulle bara se om någon visste att plattan överhuvudtaget finns...Om jag hade skrivit...Srgt Pepper....då hade det nog blivit liv i luckan...Ville bara säga att det är albumet som skall sälja sig själv...inte namnet Mccartney...

Mccartney
2005-11-23, 22:21
En Recension

Paul McCartney
Chaos And Creation In The Backyard
Capitol


Let's face it Paul McCartney is the King of the world. Think about it. Who's a bigger living pop culture icon? Dylan? Very close, but he wasn't a Beatle. Michael Jackson? Please! Brittany, Mandy, Kelly or the new INXS singer? Hardly. The only close candidates I can think of are Mick Jagger or possibly Muhammad Ali but James Paul McCartney is the clear winner. He's got all the stats. Beatle boy in the '60s, chart topping head-Wing in the '70s, solo star for the last 25 years and for Christ sakes he's a knight!

So when his majesty makes an album in 2005 he has to compete with a bar, which was set at its highest peg some 40 years ago. With that said, Chaos & Creation in the Backyard is one of McCartney's finest solo efforts to date. Stylistically there's nothing really new in these 13 tracks and that's what so pleasing about this collection. After reports that this was going to be another "full band" effort it was a quite a surprise to find that Macca has returned for Vol. III in his do-it-all-yourself series that started in back in 1970 with the McCartney album. Like his debut, the beauty here is that Paul's not trying to compete with NME's group of the minute or attempting to lead a band through his ideas. This is the music of a man who is simply writing about his current state of mind and doing it with the casual confidence of an artist in his early '60s who goes to bed every night knowing that it's good to be the King.

—Chris Carter