handdator

Visa fullständig version : Konstiga saker ni varit med om?


Goddaniel
2005-09-25, 15:41
Hittade en kul tråd på nåt gammalt, förgånget forum för ett tag sedan och tänkte att det var dags att skapa en liknande här.

Vad har ni varit med om för konstiga saker?
Lite luddig fråga kanske men försök komma på något.

Jag har två exempel som jag kan komma på just nu...

1.
Förra terminen så hade jag en mattelektion och jag mådde inte så bra, satt längst bak i klassrummet och kollade ut genom fönstret istället.
5 minuter senare säger läraren "Då ses vi imorrn"...
Jag tänkte WTF?! Visade sig att dom där 5 minutrarna var 1h 30 minuter men vart fan hade dom tagit vägen?
Lite senare kollar jag i matteboken och jag har ju gjort alla uppgifter som vi blev tilldelade den lektionen utan att veta om det... Nästintill alla rätt dessutom.
Helt sjukt, nästan lite läskigt. *screwy*

2.
En annan grej som jag minns är när jag var liten. Gick upp för trappan här hemma med en vas i händerna och av någon anledning tappar jag vasen och så ser jag mig själv i tredje person, alltså en helt annan vinkel. Som om jag satt och tittade på när jag kom gående med en vas och plötsligt tappar den.
*screwy*


Allt jag kunde komma på nu...
Vad har Ni varit med om?

tuben
2005-09-25, 15:47
Jag kan ibland få känslan att tiden går mycket fortare. Känns som folk rör sig snabbare och pratar snabbare.
Skumt :)

s_himself
2005-09-25, 15:50
ibland när jag sitter t.ex. framför datorn och inte är så aktiv så kan det kännas som jag svävar :) typ som att man sitter på moln.. Det låter väl som jag sniffar koks och röker brajja. Men det är en sjuk känsla och behaglig!

thomast
2005-09-25, 15:56
Jag vaknade upp naken i fel rum. När jag väl kom till mitt rum låg det en massa saker på golvet och alla klockor var ställda på olika klockslag (video/vägg/väckar/armklocka). Tydligen hade jag gått i sömnen. Morgonen efter incidenten fick jag vet att jag hade suttit vid farsans dator någon gång under natten.

Diana
2005-09-25, 16:12
ibland när jag sitter t.ex. framför datorn och inte är så aktiv så kan det kännas som jag svävar typ som att man sitter på moln.. Det låter väl som jag sniffar koks och röker brajja. Men det är en sjuk känsla och behaglig!
mmmmmmmmmmmm :D


De skummaste ja kommer på just nu va när ja vaknade stående vid en byrå i min systers rum, med en vattenkanna i handen, hade dragit ut en låda och stod och hällde vatten i den :laugh: helsjukt!!! hade inget minne av hur ja resonerade när ja bestämmde mej att det skulle hällas vatten i hennes låda :confused: :D jaj har aldri heller gått i sömnen förr (vad ja vet hehe) men de måste va så de va fallet, annars borde ja nog låsas in för allmänhetens bästa :angel:

wintersnowdrift
2005-09-25, 18:02
Jag har också varit med om att "se" mig själv i ett tredjepersonsperspektiv. Jag red en häst som plötsligt stack med mig; jag såg ett träd komma närmare och närmare och plötsligt är det som om jag står på sidan av händelsen och ser mig själv trilla av (rätt ner i ett brännässlesnår dessutom *AJ!*). Jag antar att det beror på att man "vet" eller anar vad som ska hända, och när det sedan händer får man någon slags déjà vu effekt. Precis som att du säkert hade en föraning eller oro för att tappa vasen du gick med där i trappan.

//Kristin