handdator

Visa fullständig version : Snack på gymmet!!!


lauria
2005-09-25, 15:15
Vad är den skönaste kommentar ni har fått på ett gym?

Det ja kan komma på nu är när jag satt o surrade me en hockey-kille, då ja sa: "Kör du aldrig marklyft?" han frågade mig nått om nå liknande först eftersom jag höll på med marklyften just då.
Men då svarade han: "Näe, jag kör bara basic"
:laugh: De tyckte ja va lite kul..Nån mer med sånna eftarenheter?

Ryska_raketen
2005-09-25, 15:22
Nja.Är väl mest en kille som alltid kör överkropp. Så en dag frågade ja honom om han inte kör ben ? Nej det behövs inte, ja får så jävla lätt stora ben blev kommentaren. Jaha tänkte ja, kollade på hans ben som inte direkt såg ens halvstora ut ;)

Officer
2005-09-25, 15:25
En okänd superklen kille med en vårta på pannan lika stor som en jumbokula, på ett turkiskt gym i somras som kom fram till mig utan att säga hej eller något och började babbla om att han vilade för mycket mellan seten och skulle köra med 1.5 minuts vila fr.om nu, sen vände han sig om och fortsatte köra. Vi pratade aldrig mer.

kalle_banan
2005-09-25, 17:52
en snubbe på gymmet som jag aldrig hade sett vid tillfället körde marklyft, han var väll 15-16 år och körde singlar på 140... med krokig rygg.

så vi bestämde oss för att säga till honom att han kunde skada sig om han körde med så dåligt utförande, hans svar var: nej nej, det gör inget, jag kör efter ett schema vettu!

reinholdsson
2005-09-25, 17:55
en snubbe på gymmet som jag aldrig hade sett vid tillfället körde marklyft, han var väll 15-16 år och körde singlar på 140... med krokig rygg.

så vi bestämde oss för att säga till honom att han kunde skada sig om han körde med så dåligt utförande, hans svar var: nej nej, det gör inget, jag kör efter ett schema vettu!

Hehehe! :laugh:

Kwon
2005-09-25, 18:04
En okänd superklen kille med en vårta på pannan lika stor som en jumbokula, på ett turkiskt gym i somras som kom fram till mig utan att säga hej eller något och började babbla om att han vilade för mycket mellan seten och skulle köra med 1.5 minuts vila fr.om nu, sen vände han sig om och fortsatte köra. Vi pratade aldrig mer.


Niiiiice ;)

rememberence
2005-09-25, 18:05
en snubbe på gymmet som jag aldrig hade sett vid tillfället körde marklyft, han var väll 15-16 år och körde singlar på 140... med krokig rygg.

så vi bestämde oss för att säga till honom att han kunde skada sig om han körde med så dåligt utförande, hans svar var: nej nej, det gör inget, jag kör efter ett schema vettu!
som det ska vara då?

lauria
2005-09-25, 18:41
en snubbe på gymmet som jag aldrig hade sett vid tillfället körde marklyft, han var väll 15-16 år och körde singlar på 140... med krokig rygg.

så vi bestämde oss för att säga till honom att han kunde skada sig om han körde med så dåligt utförande, hans svar var: nej nej, det gör inget, jag kör efter ett schema vettu!
hahaha, de va skönaast hittils!

mini_Arnold
2005-09-25, 18:49
"Kör inte så hårt, du lär växa ändå"
Bra att dom bryr sig iaf men ändå

Frippe_L
2005-09-25, 18:50
En gubbe (60+) kom fram till mig och sa att det var mobbing det ja höll på med när jag körde benspark som avslutning, bara för jag hade 100kg på och sparkade det rätt lätt. Tydligen hade han tränat det innan och klarat en 20kg eller nåt. *screwy* Jaja du blir med stark nån dag sa ja bara å tränade klart.

Herkulez
2005-09-25, 18:52
En gubbe (60+) kom fram till mig och sa att det var mobbing det ja höll på med när jag körde benspark som avslutning, bara för jag hade 100kg på och sparkade det rätt lätt. Tydligen hade han tränat det innan och klarat en 20kg eller nåt. *screwy* Jaja du blir med stark nån dag sa ja bara å tränade klart.
:laugh:

Frippe_L
2005-09-25, 18:54
:laugh:

Nu vet ja inte om han skämtade, men han verkade gravallvarlig iaf hehe. Kul att man e starkare än nån i benen iaf. /mvh Frippe med kvastskaften.

internethjälten
2005-09-25, 18:56
Har aldrig fått någon kommentar på gymmet
och skönt är det då jag är en sån där
osocial jekel ;)

Gabriel_
2005-09-25, 18:58
när jag körde hantelrodd så kom en gammal räv och sa att det skulle ta bättre om jag körde hantelcurl istället...

nemd
2005-09-25, 18:59
En kille som kom fram och sa åt mig och min träningspolare att han tyckte inte vi körde så strikt på pushdownen, så farligt var det inte och det var ju mening att vi skulle köra lite småfusk då det var de sista setten. Han kommer och visar vi skulle köra och så, visst det uppskattas och är shysst och så. Men senare såg jag han köra några övningar på det mest ostrikta och sämsta sätt jag sett någon köra. Då skulle man vilja gå fram till han och visa lite :D

H.Emanuel
2005-09-25, 19:00
Plötsligt pratar jag lite med flera på gymmet, alltså inte störande, utan vid in och ut-passering, typ och nån gång i nån gemensam vila mellan seten. Tidigare hatade jag att prata med andra som tränar. Särskilt en snubbe brukar prata som fan.
"Jag har varit sjuk ett tag", sa han ursäktande när han körde böj på typ 150 kilo x 6.
En tjej som brukar träna där stannade upp en gång och sa
"Nu får det vara bra för idag"
"Okej", svarade jag.
Hon stod liksom kvar ett tag till.
"Ja..", sa hon och såg mig i ögonen. "...så får det bli"
Hon heter Jenny. Jag frågade en gång vad hon hette.

Allan
2005-09-25, 19:16
när jag körde hantelrodd så kom en gammal räv och sa att det skulle ta bättre om jag körde hantelcurl istället...

Får mig att fundera på ditt övningsutförande helt ärligt!


allan

iNCREDiBLE
2005-09-25, 19:19
Plötsligt pratar jag lite med flera på gymmet, alltså inte störande, utan vid in och ut-passering, typ och nån gång i nån gemensam vila mellan seten. Tidigare hatade jag att prata med andra som tränar. Särskilt en snubbe brukar prata som fan.
"Jag har varit sjuk ett tag", sa han ursäktande när han körde böj på typ 150 kilo x 6.
En tjej som brukar träna där stannade upp en gång och sa
"Nu får det vara bra för idag"
"Okej", svarade jag.
Hon stod liksom kvar ett tag till.
"Ja..", sa hon och såg mig i ögonen. "...så får det bli"
Hon heter Jenny. Jag frågade en gång vad hon hette.

säreget! :laugh:

reinholdsson
2005-09-25, 19:23
När jag tränade på det kommunala gymmet var det värre än nu, då kom det fram en pensionär och berättade hela sin semester för mig, att han inte kunde vara lugn eller nåt bara för att han inte tog i något.. Så sa han att han hittade en hantel där som han knappt kunde lyfta. Men han tog i så mycket så han blev lugn. Sen efter det följde han efter mig hela passet och pratade så jag fick vila 10 minuter mellan varje set.

Ryska_raketen
2005-09-25, 20:11
Nu kom ja på en grej som hände när ja körde med en träningspolare.Vi körde smalbänk, märkte att en gubbe (som dessutom var sjukt lik king coopa i den otecknade super mario bros) :D kollade på speciellt min polare, när vi körde. Han kommer fram, ja står och passar. Han säger, DU KÖR FEL och drar in stången ? WTF, hahha, ja bara skratta.. DU SKA KÖRA SÅ HÄR! Han ska visa, det roliga är att polaren som körde, körde bara på runt 70 kg och gubben orkar knappt en OCH DET ÄR MED EN JÄVLA SVANK OCH STUDS! Nöjd som han är säger han så här ska man köra!

Gabriel_
2005-09-25, 20:21
Får mig att fundera på ditt övningsutförande helt ärligt!


allan

haha, är ganska säker på mitt utförande faktiskt

myggan
2005-09-25, 20:23
Plötsligt pratar jag lite med flera på gymmet, alltså inte störande, utan vid in och ut-passering, typ och nån gång i nån gemensam vila mellan seten. Tidigare hatade jag att prata med andra som tränar. Särskilt en snubbe brukar prata som fan.
"Jag har varit sjuk ett tag", sa han ursäktande när han körde böj på typ 150 kilo x 6.
En tjej som brukar träna där stannade upp en gång och sa
"Nu får det vara bra för idag"
"Okej", svarade jag.
Hon stod liksom kvar ett tag till.
"Ja..", sa hon och såg mig i ögonen. "...så får det bli"
Hon heter Jenny. Jag frågade en gång vad hon hette.

var hon söt.. låter som en charmig tjej :)

Allan
2005-09-25, 20:25
När jag körde böj på 200 och Lasse Norén dök in och frågade om han fick köra emellan. Sen gjorde han en femtonreppare utan att stanna, la in den och sa belåtet: Ahhhhh, det är skönt när det är lätt...!

Till saken hör att han gjorde reps på 430 senare samma höst.


allan

rolf
2005-09-25, 20:27
hehe, detdär med smalbänk och besserwissrar har jag också varit med om. jag verkar vara den enda på mitt gym som kör smalbänk överhuvudtaget, så med tanke på att två personer har sagt åt mig "att greppa bredare när jag bänkar" så känner de flesta inte till övningen smalbänk. :D

s_himself
2005-09-25, 20:29
När jag körde böj på 200 och Lasse Norén dök in och frågade om han fick köra emellan. Sen gjorde han en femtonreppare utan att stanna, la in den och sa belåtet: Ahhhhh, det är skönt när det är lätt...!

Till saken hör att han gjorde reps på 430 senare samma höst.


allan



hahaha that made my day :laugh:

Sonny
2005-09-25, 20:44
En gubbe på gymmet började småprata med mig en gång, vet inte varför han ville väll bara vara social antar jag, hur som helst berättade han om sin kompis som la på sig 18kg muskler på ett år och var stenhård, det tyckte jag var fantastiskt!

Piranha
2005-09-25, 21:04
När jag körde böj på 200 och Lasse Norén dök in och frågade om han fick köra emellan. Sen gjorde han en femtonreppare utan att stanna, la in den och sa belåtet: Ahhhhh, det är skönt när det är lätt...!

Till saken hör att han gjorde reps på 430 senare samma höst.


allan


He he he he ..

Har vart med om en jävlik snarlik , 200 eller 210 i böjen så lägger sig en annan Lasse dock bredvid och värmer upp med en 12a på 200 i bänken.

H.Emanuel
2005-09-25, 21:12
var hon söt.. låter som en charmig tjej :)
Ja, mycket

H.Emanuel
2005-09-25, 21:13
När jag körde böj på 200 och Lasse Norén dök in och frågade om han fick köra emellan. Sen gjorde han en femtonreppare utan att stanna, la in den och sa belåtet: Ahhhhh, det är skönt när det är lätt...!

Till saken hör att han gjorde reps på 430 senare samma höst.


allan
Inte DEN Lars Norén väl?

Pez
2005-09-25, 21:22
Inte DEN Lars Norén väl?
Dramatiker extrordinare.. självklart - hur tror du han annars lyckas skildra folks ångest och smärta så bra? Klart han gillar att köra ben, gubben är ju masochist.

Piranha
2005-09-25, 21:23
Dramatiker extrordinare.. självklart - hur tror du han annars lyckas skildra folks ångest och smärta så bra? Klart han gillar att köra ben, gubben är ju masochist.


Apropå benträning Pez , inbjudan är fortfarande öppen.

Jag bjuckar på kaffe zigg å voltaren.

Pez
2005-09-25, 21:25
Apropå benträning Pez , inbjudan är fortfarande öppen.
Jag å andra sidan utsätter mig inte frivilligt för vare sig smärta, obehag eller hårt arbete i någon form. Tänkte bara inflika det.

Det kommer.. det kommer, fan.. har fortfarande ont efter mitt relativt mesiga benpass i tisdags. Jag tror jag har gått sönder. :D

Jet
2005-09-25, 21:26
Dramatiker extrordinare.. självklart - hur tror du han annars lyckas skildra folks ångest och smärta så bra? Klart han gillar att köra ben, gubben är ju masochist.

Tack för den quote´n man

Pez
2005-09-25, 21:36
Tack för den quote´n man
Som ordspråket lyder -"Hellre en fnissandes skåning söder om gränsen än två arga på varsin HD på väg hem till en på E22an norrgående".

:D

The Draf
2005-09-25, 21:41
när jag körde hantelrodd så kom en gammal räv och sa att det skulle ta bättre om jag körde hantelcurl istället...

Du kanske hade astaskig form på dina hantelrodd ;)

bladhet
2005-09-25, 21:55
Körde benspark för några veckor sen och då satt det en kärring bredvid mig och sa att gud vilka starka människor det var på gymmet idag då.. haha jaja vi säger väl de.

För inte allt för länge sedan var det två äckel tanter som hade 10kg spackel i ansiktet som gick fram till en kille i 30års åldern och sa att han minsann inte behövde bli nå större och att tjejer tycker om när dom är så där lagom stora.

Han såg väldigt nöjd ut när han sedan kavlade upp ärmarna och fortsatte köra biceps.

Tolkia
2005-09-25, 22:00
En gubbe (60+) kom fram till mig och sa att det var mobbing det ja höll på med när jag körde benspark som avslutning, bara för jag hade 100kg på och sparkade det rätt lätt.
Ääääh; han försökte ge dig en komplimang, smartskaft! Den generationens herrar är inte fostrade till att erkänna vare sig egna tillkortakommanden eller andras bravader, så det var nog ungefär så långt som han kunde sträcka sig.

Tolkia
2005-09-25, 22:08
När jag körde böj på 200 och Lasse Norén dök in och frågade om han fick köra emellan. Sen gjorde han en femtonreppare utan att stanna, la in den och sa belåtet: Ahhhhh, det är skönt när det är lätt...!

Ahahahaaaa ... vi har en tämligen kortväxt, kvinnlig instruktör i 45-årsåldern som leder cirkelträningspass, och det är ofantligt roande att se när hon går runt och intruerar och rätt vad det är plockar upp en stånd som är ungefär lika stor som hon är själv och börjar curla/ro/whatever framför någon spännnig 20-årskille - d.v.s. det som är det roliga är den desperation med vilken killen börjar svinga sin egen (i regel mindre) stång, och hur han förintad sjunker ihop när hon vänder ryggen till och knallar vidare ... :D
(ja, jag är en OND människa ...)

yeyoya
2005-09-25, 22:18
För någon månad sen eller nått va de en kille som tränade med sin tjej eller nått...
Han försökte instruera henne så gott han kunde det ända problemet var att han kunde lika lite om träning som hon ...
Ja o en polare kollade på o övning efter övning gjorde han helt fel... sen när han skulle visa en övning som va nått mellanting mellan lutandehantelpress och axel press och kom med den klock rena kommentaren " Denna övning är JÄTTE bra för den tar på bakresidan av axeln... känner du inte hur de bränner ???" vi bara stod där med öppna munnar... sprang in till omklädnings rummet och gapskratta.

Halldin
2005-09-25, 22:24
Ahahahaaaa ... vi har en tämligen kortväxt, kvinnlig instruktör i 45-årsåldern som leder cirkelträningspass, och det är ofantligt roande att se när hon går runt och intruerar och rätt vad det är plockar upp en stånd som är ungefär lika stor som hon är själv och börjar curla/ro/whatever framför någon spännnig 20-årskille - d.v.s. det som är det roliga är den desperation med vilken killen börjar svinga sin egen (i regel mindre) stång, och hur han förintad sjunker ihop när hon vänder ryggen till och knallar vidare ... :D
(ja, jag är en OND människa ...)
Plockar hon upp en stånd? Och sen svingar killen i sin egen? :naughty:

Tolkia
2005-09-25, 22:45
Plockar hon upp en stånd? Och sen svingar killen i sin egen? :naughty:
:laugh: :laugh: :laugh:

Diana
2005-09-26, 03:17
När jag tränade på det kommunala gymmet var det värre än nu, då kom det fram en pensionär och berättade hela sin semester för mig,
. Sen efter det följde han efter mig hela passet och pratade så jag fick vila 10 minuter mellan varje set.
:laugh:
En sånndär ska ja fanimej oxå ta och bli om x antal år :hbang: när andra pensionärer spelar golf eller konverserar me sina dussintal katter så ska ja husera i gymmen och antasta unga spänstiga män! BE WARE!! :naughty: :laugh:

the_PL_man
2005-09-26, 08:05
Var ordförande under ett antal år i en liten förening, och där hade vi lite social verksamhet, lät några av människorna i samhällets utkant träna......

Yx-Lars, ca 175cm/150+ kg, brukade komma in och köra diverse hemmauppfunna övningar (som ingen begrep hur de fungerade) ifärd täckjacka, termobyxor, rosa snowjoggings och rånarluva.....
Och detta var inte på vintern.....

Denna man brukade prata en del med mig, och på denna tid hände det att jag körde biceps iband, och under ett set utspann sig följande konversation:

Yx-Lars : "Jo fan, jag åkte på staffylokocker vetdu. Satte sig i pungen, den växte till tre gånger sin storlek, nästan som en ICA-kasse. De tappade den på en massa var, och så fick jag penicillin....
Nu är jag nästan bra, vill du se ?"

Jag: "Nej, tack!"


Samme man fick för sig att förflytta sig Jabba-the-Hut-kropp nere på lokala badstranden en sommar. Mitt bland barnfamiljerna slängde han av sig ALLT och promenerade fram och tillbaka i strandkanten.........

/the_PL_man

RobbeliRobban
2005-09-26, 08:11
Yx-Lars,


:laugh: :hbang: med ett sådant smeknamn kan det bara inte bli fel!