handdator

Visa fullständig version : Har de inte tjänstevapen?


Jet
2005-09-25, 12:00
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,703963,00.html

Yankeee
2005-09-25, 12:01
Jo, men de får inte använda dem ;)

reinholdsson
2005-09-25, 12:02
Dom törs/vill säkert inte använda dem, så fort de drar vapnet kommer ju kritik i 200 tidningar ungefär, att det var onödigt.

Markus H
2005-09-25, 12:02
Blir jhu sådant liv så fort polisen drar sina vapen så de vågar väll kanske inte...

Griip
2005-09-25, 12:03
Dom törs/vill säkert inte använda dem, så fort de drar vapnet kommer ju kritik i 200 tidningar ungefär, att det var onödigt.


Japp. + att dem kan ha bättre ammunition för sådana tillfällen, men det väljer dem att inte ha utav någon konstig anledning.

Kwon
2005-09-25, 12:04
Dom törs/vill säkert inte använda dem, så fort de drar vapnet kommer ju kritik i 200 tidningar ungefär, att det var onödigt.

Bara de inte får kritik i 200 tidningar för att de var för slappa/slöa a' la Ringholm/veka!

Markus H
2005-09-25, 12:05
Bara de inte får kritik i 200 tidningar för att de var för slappa/slöa a' la Ringholm/veka!

Men enligt aftonbladet hadde de jhu fått rycka ut till honom 2500 gånger på ett år. bl.a för att några små kids kastade snöboll på fönstret, hur jävla spak får man vara.... han måste jhu vara paranoid.

reinholdsson
2005-09-25, 12:07
Men enligt aftonbladet hadde de jhu fått rycka ut till honom 2500 gånger på ett år. bl.a för att några små kids kastade snöboll på fönstret, hur jävla spak får man vara.... han måste jhu vara paranoid.


Tror inte det var på ett år, det var nog snarare totalt sett. Annars är det flera ggr per dag.

Men det var roligt om det stämmer, med polishelikopter mm mot snöbollskastande ungar.

Markus H
2005-09-25, 12:09
Tror inte det var på ett år, det var nog snarare totalt sett. Annars är det flera ggr per dag.

Men det var roligt om det stämmer, med polishelikopter mm mot snöbollskastande ungar.

jag har faan för mig att det stod på ettår men jag kan jhu givetvis minnas fel. De hadde väll ngn typ av rond som skulle åka förbi hans hus flera gånger /dag....

andeN.
2005-09-25, 12:11
Eftersom det var gängbråk så vill de nog inte skjuta rätt in i en folksamling, men lite varningskott skulle de väl kunna fixa.

reinholdsson
2005-09-25, 12:18
jag har faan för mig att det stod på ettår men jag kan jhu givetvis minnas fel. De hadde väll ngn typ av rond som skulle åka förbi hans hus flera gånger /dag....

Ok, jag kan med ha fel, men jag tycker det låter osannolikt mycket med nästan 7 ggr per dag. Men det skulle inte förvåna mig.

palme
2005-09-25, 12:18
De kanske inte fått godkänt på den årliga skjutningen och därför inte får bära sina tjänstevapen? :laugh:

Markus H
2005-09-25, 12:19
Ok, jag kan med ha fel, men jag tycker det låter osannolikt mycket med nästan 7 ggr per dag. Men det skulle inte förvåna mig.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,701385,00.html

" Flera gånger per dygn
Det handlar om fem-sex gånger varje dygn under en tidsperiod på mer än ett år som Söderortspolisen tvingats lägga resurser på Bosse Ringholms säkerhet.
Det innebär att polisen vid mer än 2500 tillfällen passerat villan. Dessutom har stora styrkor kallats till adressen flera gånger då Ringholm tryckt på överfallslarmet i bostaden.
Den 28 januari i år ryckte polisen ut med fem patruller och hade en helikopter i luften sedan han trott sig vara attackerad. "

palme
2005-09-25, 12:21
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,701385,00.html

" Flera gånger per dygn
Det handlar om fem-sex gånger varje dygn under en tidsperiod på mer än ett år som Söderortspolisen tvingats lägga resurser på Bosse Ringholms säkerhet.
Det innebär att polisen vid mer än 2500 tillfällen passerat villan. Dessutom har stora styrkor kallats till adressen flera gånger då Ringholm tryckt på överfallslarmet i bostaden.
Den 28 januari i år ryckte polisen ut med fem patruller och hade en helikopter i luften sedan han trott sig vara attackerad. "

"trott sig vara attackerad"

Jag menar sånt vet man...snacka om att han har noll koll på nånting denna bosse.

reinholdsson
2005-09-25, 12:22
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,701385,00.html

" Flera gånger per dygn
Det handlar om fem-sex gånger varje dygn under en tidsperiod på mer än ett år som Söderortspolisen tvingats lägga resurser på Bosse Ringholms säkerhet.
Det innebär att polisen vid mer än 2500 tillfällen passerat villan. Dessutom har stora styrkor kallats till adressen flera gånger då Ringholm tryckt på överfallslarmet i bostaden.
Den 28 januari i år ryckte polisen ut med fem patruller och hade en helikopter i luften sedan han trott sig vara attackerad. "

Haha!

Usch, borde det inte vara billigare att han har säpo-livvakter jämt, så man slipper ta polisens resurser till det där.

Markus H
2005-09-25, 12:28
Haha!

Usch, borde det inte vara billigare att han har säpo-livvakter jämt, så man slipper ta polisens resurser till det där.

ja usch....

Wopper
2005-09-26, 21:05
När polis eller ordningsvakter inte handlar så kritiseras det och klagas så det står härliga till. Om dom sen gör något, ja då ska det anmälas, skrivas i tidningar och klagas på hur brutal ordningsmakten är.

Samhället vill ha en ordningsmakt som ska stoppa och stävja oegentligheter till varje pris. Men om det blir gjort ska dom anmälas för tjänstefel eller något annat stolleprov. *kissass*

Froddan
2005-09-26, 21:16
Det framgår trots allt inte i texten om poliserna drog eller hotade att dra vapen för att undkomma mobben. Hur det två första polismännen på plats klarade sig undan den attackerade mobben och vad som hände fram tills dess förstärkning anlände förklaras inte i artikeln. Samtidigt är det Aftonbladet som publicerar artikeln, och de brukar ha fel om mycket. Det är lätt att dra förhastade slutsatser.

Trance
2005-09-26, 21:17
Ja, Sveriges vice stadsminister skall absolut inte ha skydd. Det finns absolut ingen hotbild heller. Sedan skall han kunna själv veta om det är ett hot om han ser personer som smyger omkring i trädgården.

Helst skall man ge gubbjäveln ett basebollträ och dra ut jacket ur telefonen.

Som vanligt så bevisar tänkarklubben på kolozzeum sina samhällsanalyser på ett klartänkt och bra sätt.

Sjäv så är kan ledsen och kinking för jag inte har på mina pampers.

Allan
2005-09-26, 21:23
Eftersom han har livvaktsskydd verkar det ju mer troligt att det är just livvakterna som alarmerat förstärkning. Jag tycker siffran verkar helt orimlig, speciellt med tanke på att hr Ringholm reser en jävla massa också. Skall undersökas med statsrådsberedningen.

allan

Berry
2005-09-26, 21:38
"trott sig vara attackerad"

Jag menar sånt vet man...snacka om att han har noll koll på nånting denna bosse.

Han ligger nog bra till för att vara bland största skämten vår regering satt på en viktig ministerpost hittils, och det vill inte säga lite ;)

palme
2005-09-26, 23:20
Han ligger nog bra till för att vara bland största skämten vår regering satt på en viktig ministerpost hittils, och det vill inte säga lite ;)

Skulle han ta över efter göran så ska jag själv avrätta fanskapet.

Peter-N1
2005-09-27, 15:21
Det kan finns flera skäl till att poliserna inte använde sina vapen.

Dels kan de ha ansett sig inte kunna skjuta, med tanke på att det funnits mycket folk runt omkring.
Men det troligaste är nog att de inte kunde få upp vapnet under misshandeln.

Det är nackdelen med vår teleskopbatong också. Den måste vi ju slå ut, så den är också svårt att få upp när man väl har blivit attackerad.

Personligen så brukar jag expandera min batong i ett ganska tidigt skede. Dels pga av den effekten det ger när den åker ut och dels pga att när man väl behöver den så är det för sent att försöka dra den då.

WHITEFOLKS
2005-09-27, 15:25
De har PASSERAT villan vid de tillfälllena. Inte haft UTRYCKNING. Dvs de har ett inlagt patrullschema där de ska åka förbi hans hus X ggr/dag för att kolla att allt ser lugnt ut, kanske varje gång nån ska åt det håller eller varje gång nån kommer tillbaka från det håller. Inte som om han har ringt dit han 2500 gånger :)