handdator

Visa fullständig version : Synpunkter på min träning.


manlix
2005-09-25, 11:59
Tränar judo tisdag, torsdag. Styrketräning måndag och fredag eller lördag. Börjat hälla i min lite gainer efter varje styrkepass. 1dl + 4 dl mjölk. Prova hur det funkar. Annars äter jag havregrynsgröt på morgonen, tre mackor och en frukt till frukost på jobbet vid nio, sen tre mackor eller mat från dagen innan vid lunch runt tolv + en frukt. Middag mellan 16-17 när jag kommer hem. Sen något litet på kvällen. Har jag tränat så blir det större måltid. Brukar ta en vitamin- och mineral-tablett på morgonen också. Samt efter att jag tränat. Gillar inte grönsaker. *spy*

Dag 1 (brukar ta strax över en timme)

Rak bänkpress 4x8
Axelpress 3x8
Kabeldrag baksida axlar 3x10
Smal bänkpress 3x10
Liggande tricepspress 2x8
Crounches 3x15
Kabelcrounches 3x8
Shrugs 3x10


Dag 2 (brukar ta 1 och en halv timme)

Marklyft 4x8
Skivstångsrodd 3x8
Latsdrag 3x10
Knäböj 4x8
Rakbensmarklyft 3x10
Rullande ryggresningar 3xmax
Bicepscurl 3x8
Vadpress 4x10

Har hyffsat mycket vila mellan seten på de tunga övningarna.

Någon som kanske har någon synpunkt? Något man kan ändra till det bättre? Inga för stora saker då det blir svårt att få ihop med allt annat då.

manlix
2005-09-25, 20:57
Har ingen något att klaga på? :)

Jag har tänkt förut att biceps kanske får för lite. Och tripceps alldeles för mycket. Men läste i någon tråd att biceps är en väldigt liten muskel och inte behöver så mycket övningar samt att den tränas i många andra övningar där och lätt blir övertränad. Sen att triceps är en betydligt större muskel och svårare att överbelasta. Så det kanske är bra så som jag kör?

JoelR
2005-09-26, 17:48
Tycker du själv att det funkar så kör på :thumbup:

manlix
2005-09-26, 19:44
Mjo, det är väl så kanske. Men intressant att veta vad andra har att säga. Och allt går väl alltid göra bättre. :)

pocoloco
2005-09-26, 22:19
Jag skulle byta ut bicepscurlen emot chins med omvänt grepp alternativt hammercurlen. Ska du inte träna övre bröst?

manlix
2005-09-27, 04:50
Pull-ups med andra ord?

Jo, har funderat på lutande bänk. Hmm. Kanske skulle ta med det.