handdator

Visa fullständig version : Ingen vadmaskin på gymmet


Ectomorph
2005-09-24, 17:16
På gymmet jag tränar på finns ingen maskin för vaderna. Har provat att utföra stående vadpress med skivstång och med fötterna upphöjda på brädor, men kunde knappt hålla balansen.

Vill ju inte strunta i vadträningen.. någon som har nåt tips på någon övning jag kan göra?

lauria
2005-09-24, 17:19
På gymmet jag tränar på finns ingen maskin för vaderna. Har provat att utföra stående vadpress med skivstång och med fötterna upphöjda på brädor, men kunde knappt hålla balansen.

Vill ju inte strunta i vadträningen.. någon som har nåt tips på någon övning jag kan göra?

Du kan ju köra donkie raises, som är en av de bästa vadövningarna. Och sen stående-vadpress med hantel i ena handen. Vadpress i benpressen eller hacksquaten.

Slartibartfast
2005-09-24, 17:20
Vadpress i smithen.

Ectomorph
2005-09-24, 17:23
Okej, får testa och se.

Finns ingen smith på mitt gym heller...

Nismo
2005-09-24, 17:30
Okej, får testa och se.

Finns ingen smith på mitt gym heller...
Byt gym ;)
Testa att hålla hantlar istället för skivstång.

Weird
2005-09-24, 17:36
kan tetsa att köra med ett ben +hantel sen håller du balansen med andra armen

tp_88
2005-09-24, 17:41
Har provat att utföra stående vadpress med skivstång och med fötterna upphöjda på brädor, men kunde knappt hålla balansen.
Så kör jag eftersom jag inte heller har tillgång till vadmaskin. Det är väl inga problem heller!? Testa igen! Tycker den funkar kanon!

Jay-Z
2005-09-24, 17:45
Vadpress i benpressen.

Ectomorph
2005-09-24, 18:07
Så kör jag eftersom jag inte heller har tillgång till vadmaskin. Det är väl inga problem heller!? Testa igen! Tycker den funkar kanon!

När jag ska försöka vinglar jag bara bakåt och tappar balansen, men jag får som sagt prova igen då.

sunkan
2005-09-24, 18:19
När jag ska försöka vinglar jag bara bakåt och tappar balansen, men jag får som sagt prova igen då.
spänn till magen så ska de gå

ohah
2005-09-24, 18:25
sittande vadpress bör väl gå att emulera lite grand genom att lägga en skivstång över benen (och kanske en handduk mellan)

Runda Grodan
2005-09-24, 18:26
Vadpress i hackliften med ansiktet nedåt. Nu har du många olika övningar att välja på. :)

sunkan
2005-09-24, 18:33
Vadpress i hackliften med ansiktet nedåt. Nu har du många olika övningar att välja på. :)
va? utveckla ;)

Runda Grodan
2005-09-24, 18:41
va? utveckla ;)
Alltså ansiktet mot dynan, motsatt håll från när du kör vanligt i hackliften. Raka ben och sedan är det bara att vadpressa. Det kanske är bättre för knäna med lite böjda ben?

Jag menar inte att man ska stå på huvudet även om det kanske lät så i min förra post... :D

pocoloco
2005-09-24, 23:37
Ni har missat övningen SKIP! Stående vadpress i smith maskin med en viktskiva som man har tårna på för att få längre djup är ett mycket gott alternativ!

z_bumbi
2005-09-25, 11:16
Ni har missat övningen SKIP! Stående vadpress i smith maskin med en viktskiva som man har tårna på för att få längre djup är ett mycket gott alternativ!

Om man har en 50-kilos gummikaka kan det funka med en viktskiva, annars blir rörelsen ganska kort. (Jag tycker en 50-kaka är för låg den också iofs.)
De flesta gym bör kunna fixa fram en lämplig plattform att stå på i smithen så man kommer upp från golvet, annars får man kombinera brädor (eller vad det nu finns.) med flera viktskivor.

rolf
2005-09-25, 11:34
jag brukar använda sånadär mjuka "situps-plattor" av liggunderlagsmaterial när jag kör stående i smithen. känns lite väl mjukt i början men man vänjer sig rätt snabbt.