handdator

Visa fullständig version : Bli frisk av att träna??


Mpet
2005-09-24, 15:58
Jag har nu varit småsjuk ont i huvudet o halsen i en vecka från o till... hade inte så himla ont i skallen imorse.. så ringde en polare o frågade om jag ville vara med på innebandy... så jäkla sugen som jag va på att röra lite på mig kunde jag ju inte motstå!! nu efteråt och under tid av passet så mår jag mycket bättre kan det vara så att jag har mått dåligt för att jag inte har rört mig den senaste veckan lr blev jag frisk av att motionera?? :confused:

MrBoris
2005-09-24, 16:00
säger bara en sak, tänk på ditt hjärta för bövelen

tristan
2005-09-24, 16:21
rapportera hur du mår lite senare eller imorrn *screwy* *popcorn*

Nismo
2005-09-24, 16:22
Jag har nu varit småsjuk ont i huvudet o halsen i en vecka från o till... hade inte så himla ont i skallen imorse.. så ringde en polare o frågade om jag ville vara med på innebandy... så jäkla sugen som jag va på att röra lite på mig kunde jag ju inte motstå!! nu efteråt och under tid av passet så mår jag mycket bättre kan det vara så att jag har mått dåligt för att jag inte har rört mig den senaste veckan lr blev jag frisk av att motionera?? :confused:
Har känt liknande som du, fast tränat styrketräning, och mått bättre efteråt.

ohah
2005-09-24, 18:30
Jag har nu varit småsjuk ont i huvudet o halsen i en vecka från o till... hade inte så himla ont i skallen imorse.. så ringde en polare o frågade om jag ville vara med på innebandy... så jäkla sugen som jag va på att röra lite på mig kunde jag ju inte motstå!! nu efteråt och under tid av passet så mår jag mycket bättre kan det vara så att jag har mått dåligt för att jag inte har rört mig den senaste veckan lr blev jag frisk av att motionera?? :confused:

om du varit småsjuk en vecka är det nog troligare att det var på väg att ebba ut, och att det var därför det funkade med innebandy, hade du däremot i mitten på veckan kört innebandy hade det nog inte vart nån höjdare...
beror ju lite på vad det är, huvudvärk är ju en sak, men sitter man med en förkylning eller nåt sånt i kroppen ska man undvika träning

Metal_boy_
2005-09-24, 20:48
Det sitter muskler i halsen som kan orsaka en halsontliknande känsla när man sväljer m.m. Det kan bara varit så att det var där det spökade. Då är det inte heller omöjligt att du var spänd i nacken också som orsakat huvudvärk. Man kan mjuka upp (masera) musklerna på halsen och sen svälja, då känner man om det inte känns nått. Tränar man då när det här sitter, så får man igång cirkulationen, vilket i följd ofta leder till att spänningar i nacke, hals och huvud släpper.