handdator

Visa fullständig version : grönt te, några negativa egenskaper?


Hannes
2005-09-22, 20:39
grönt te, några negativa egenskaper? om vi pratar om fettförbränning

King Grub
2005-09-22, 20:40
Nej, tvärtom.

jean-wim
2005-09-22, 20:55
Tänkte just på grönt te idag. Det verkar ju vara ett undermedel, inte bara för fettförbränning utan som allmän antioxidant m.m. Varför verkar det vara så lite använt av tränande? Man ser det aldrig listat i folks stacks. Varför är det inte lika populärt och självklart som t.ex. Omega-3 eller ALA/CLA? Det är ju både "naturligt" och relativt billigt. Jag talar nu om grönt te som tillskott (kapslar eller tabs).

Hannes
2005-09-22, 21:04
Faring Lean innehåller ju Grönt te: (98%) 300mg, och jag beställde lean idag. Eftersom jag är i en deff.

Langster
2005-09-22, 21:09
Jag kan säga att min sköldkörtel verkar inte tycka om grönt te. Trots stor tolerans med koffein m.m.
Helt fritt från bieffekter är det nog inte, nej.

Lizzie
2005-09-22, 21:30
Jag kan säga att min sköldkörtel verkar inte tycka om grönt te.

Hur yttrar det sig?

Verni
2005-09-22, 21:43
Lånar tråden lite, hur mycket koffein finns det i grönt te?

Kaew
2005-09-22, 22:46
Tänkte just på grönt te idag. Det verkar ju vara ett undermedel, inte bara för fettförbränning utan som allmän antioxidant m.m. Varför verkar det vara så lite använt av tränande? Man ser det aldrig listat i folks stacks. Varför är det inte lika populärt och självklart som t.ex. Omega-3 eller ALA/CLA? Det är ju både "naturligt" och relativt billigt. Jag talar nu om grönt te som tillskott (kapslar eller tabs).


finns manga amnen liknande gront att "upptacka" , manga herbs amnen blir kanske inte populara i sverige just darfor att vi ar valdigt harda pa vetenskapligt bevis. men det betyder inte att det kan ha positiva effekter.

Zerohero
2005-09-23, 11:14
Grönt te verkar nog vara grymt bra, just börjat med det. Lite beskt i början med te men appelsin smak så var det gott, snart kanske vanligt grönt te också går ner.

Grönt te inehålller ca 15mg koffein. Vilket inte är så mycket.

Har de fettförbäande och antioxidantā effekterna nån stor verkan om man tar en kopp te eller behövs det högre doser som i tilskott för att ha nån effekt?

William
2005-09-23, 18:30
Grönt te verkar nog vara grymt bra, just börjat med det. Lite beskt i början med te men appelsin smak så var det gott, snart kanske vanligt grönt te också går ner.

Grönt te inehålller ca 15mg koffein. Vilket inte är så mycket.

Har de fettförbäande och antioxidantā effekterna nån stor verkan om man tar en kopp te eller behövs det högre doser som i tilskott för att ha nån effekt?

Man måste dricka mycket (liter) grönt te för att komma upp i de mängderna som krävs för en bra fettförbrännade effekt. Dessutom måste den verksamma substansen i grönt te, epigallocatechingallat (EGCG), kombineras med koffein för att få den fettförbrännande effekten. EGCG på egen hand funkar inte.

Tesla
2005-09-23, 19:11
Har sett grönt te extrakt i en hel del olika stackers, har dock inte provat någon av dom. Kan även påpeka att grönt te kan ge upphov till allergiska reaktioner, köpte nåt packet när jag va i london, kom hem o drack en kopp, en stund senate svulnade mina ögon upp. Sama sak hände följande dag ca 20min efter en kopp. Jag har iaf inte haft problem med te som e inhandlat i sverige.